skip to Main Content

سرویس ماشین لباسشویی برای این دستگاه که از کاربردی ترین لوازم هر خانه است، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و باید به صورت سالانه و یا حتی هر 6 ماه انجام شود.

برای سرویس ماشین لباسشویی باید همه قطعات بیرون و داخل دستگاه مانند فیلتر، برد الکتریکی و … را بررسی کرد و با این کار جلوی مشکلات احتمالی که میتوانند باعث تعمیر ماشین لباسشویی شوند گرفته شود. چرا که در صورت نادیده گرفتن موارد مربوط به سرویس و نگهداری ماشین لباسشویی ممکن است آسیب های جدی به آن وارد شود.

در ادامه این مقاله از مجموعه مقالات تعمیر ماشین لباسشویی آریابهکار به بررسی نحوه سرویس و نگهداری از این دستگاه ارزشمند میپردازیم.

اهمیت سرویس ماشین لباسشویی

اکثر لوازم خانگی برقی به دلیل کارکرد بالا در طول سال، نیاز دارند سرویس شوند. در غیر این صورت ممکن است مشکلاتی برایشان پیش بیاید و در صورتی که متوجه آنها نشوید، ممکن است به زودی نیاز به تعمیر داشته باشند و هزینه سنگین تری را روی دست مصرف کنندگان بگذارند.

اهمیت سرویس ماشین لباسشویی

با این تفاسیر سرویس دستگاهی مانند ماشین لباسشویی بسیار مهم است. چرا که ماشین لباسشویی یکی از کاربردی ترین لوازم خانگی است و در صورت خراب شدن آن ممکن است روند تمیز کردن لباس، ملحفه، پتو و … را برای شما در وضعیت دشواری قرار دهد.

از آنجا که هزینه قطعات و لوازم جانبی برای تعمیر این دستگاه با ارزش بسیار بالا است، بهتر است که دست پیش را بگیرید تا کار به هزینه های بالا کشیده نشود و به مراقبت صحیح از ماشین لباسشویی خود بپردازید.

پس در صورتی که شما نیز در خانه خود یک ماشین لباسشویی دارید باید این نکته را در نظر داشته باشید که این دستگاه نیاز به سرویس دارد و باید توسط یک تعمیرکار بررسی شود. چرا که سرویس، نگهداری و استفاده اصولی از ماشین لباسشویی بسیار بهتر از تعمیر آن است.

کاربر گرامی: جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره تعمیر موتور ماشین لباسشویی میتوانید مقاله تعمیر موتور ماشین لباسشویی را مطالعه کنید.

آیا میتوان در منزل سرویس ماشین لباسشویی را انجام داد؟

در جواب این سوال که آیا میتوان سرویس ماشین لباسشویی را در خانه انجام داد باید گفت بله این کار ممکن است. زیرا مواردی هستند که باید در هر بار استفاده از ماشین لباسشویی آنها را رعایت کرد.

اما مواردی نیز هستند که حتما باید توسط یک تعمیرکار انجام شود. با این کار هم به دستگاه آسیبی نمیرسد و هم سرویس ماشین لباسشویی به صورت کامل و راحت تر انجام شود.

بخش هایی مانند موتور، برد الکتریکی، فیلترهای داخلی و… باید حتما توسط یک تعمیرکار باتجربه چک شود که اطلاعات مناسب و درستی درباره آنها داشته باشد. زیرا برای بررسی این قطعات باید بدنه ماشین باز شود و این کار نباید توسط یک فرد عادی انجام شود.

آیا میتوان در منزل سرویس ماشین لباسشویی را انجام داد

چه نکته های در سرویس ماشین لباسشویی باید رعایت شوند؟

برای سرویس ماشین لباسشویی باید مواردی را چک کرد و به پاک سازی قسمت هایی مانند فیلتر و فضای داخلی لباسشویی از هر گونه آلودگی بپردازید. در ادامه به بررسی مواردی که باید برای سرویس ماشین لباسشویی به آن ها توجه کرد خواهیم پرداخت.

نظافت فیلتر به صورت منظم

فیلتر ماشین لباسشویی معمولا پر از آلودگی است که از لباس ها به آن منتقل شده و بهتر است به صورت منظم برای مثال ماهی یک بار آن را کاملا تمیز کنید تا به این صورت کارایی و عمر ماشین لباسشویی را بالا ببرید.

بررسی شیلنگ و اتصالات آن ها

بهتر است حدودا هر یکی دو ماه شیلنگ های ورودی و خروجی ماشین لباسشویی و اتصالات آن ها را بررسی کنید تا از سالم بودن آن ها اطمینان پیدا کنید و از نشتی و آسیب دیدگی شیلنگ ها جلوگیری کنید.

استفاده مناسب از مواد شوینده

مواد شوینده به دلیل شیمیایی بودن آن ها ممکن است در طول زمان به راحتی هم به لباس و هم به دستگاه آسیب بزنند. پس باید همیشه به مقدار مناسب یعنی نه کم و نه زیاد از این مواد استفاده کرد.

شستشوی داخلی ماشین لباسشویی

با گذر زمان فضای داخلی ماشین لباسشویی تبدیل به محل رشد انواع باکتری، قارچ، دوده و حتی گرد و خاک میشود. پس باید حدودا سالی چند مرتبه با مواد شوینده مخصوص و مناسب شستشوی فضای داخلی ماشین لباسشویی و یا با آب داغ و سرکه به صورت کامل و تمیز بشویید.

قسمت محفظه مواد شوینده و لاستیک دور درب ماشین لباسشویی را نیز باید به صورت منظم تمیز کنید تا از کپک زدن آنها جلوگیری شود. همچنین در خشک نگه داشتن لاستیک دور درب لباسشویی بکوشید.

قرار دادن حجم مناسبی از لباس در ماشین لباسشویی

قرار دادن حجم لباس بالاتر از حد مشخص ماشین لباسشویی و توجه نکردن به این موضوع، میتواند باعث آسیب رسیدن به ماشین لباسشویی شود و حتی ممکن است بعدا نیاز به تعمیر داشته باشد.

همیشه باید به این نکته توجه کرد که مقدار لباسی که در ماشین لباسشویی قرار میدهید نه باید خیلی زیاد باشد که به دستگاه فشار وارد شود و نه باید خیلی کم باشد. این کار باعث میشود ماشین به لرزش غیر عادی دچار شود و به لگن آن آسیب وارد شود.

پس باید وزن ماشین لباسشویی را همیشه در نظر داشته باشید. نکته قابل توجه این است که وزن تعیین شده برای ماشین لباسشویی به همراه آب درون آن در زمان شستشو مشخص شده است و به منظور وزن لباس های خشک قبل از شستشو نیست.

استفاده از آب سرد برای شستشو

شستن لباس ها با آب سرد کمک میکند تا از آب رفتن و رنگ پس دادن لباس ها جلوگیری شود. همچنین برای ماشین لباسشویی نیز مفید است و از مصرف بیش از اندازه انرژی جلوگیری میکند و باعث میشود تا از پوسیدگی و پارگی اجزای داخلی دستگاه جلوگیری شود.

درب ماشین را به درستی ببندید

زمان بسته شدن درب ماشین لباسشویی باید دقت زیادی به این موضوع داشته باشید که محکم بستن آن میتواند آسیب شدیدی به قفل، آب بندی و نگهدارنده لباسشویی بزند. پس باید خیلی مراقب درب ماشین لباسشویی باشید.

درب ماشین را به درستی ببندید

اجزای مختلف دستگاه دارای زنگ زدگی نباشند

اگر زنگ زدگی در بخش هایی از ماشین لباسشویی مخصوصا بخش داخلی آن وجود داشت باشد علاوه بر آسیب رساندن به دستگاه، به لباس های شما نیز آسیب میزند و ممکن است در رنگ آن ها تاثیر بگذارد.

پس اگر مدت زیادی است که از لباسشویی خود استفاده میکنید باید حتما این مورد را به دقت بررسی کنید و مطمئن شوید در هیچ قسمتی از دستگاه زنگ زدگی وجود نداشته باشد.

ماشین لباسشویی در یک سطح هموار باشد

در صورتی که ماشین لباسشویی روی سطح همواری قرار نگرفته باشد باعث میشود هنگام شستشو به لرزش بیوفتد و به پایه ها و قسمت های دیگر آن آسیب برسد و صدای زیادی تولید کند. پس اطمینان حاصل کنید که ماشین لباسشویی شما روی سطح همواری قرار دارد.

نمایندگی مرکزی و معتبر برای سرویس ماشین لباسشویی

همانطور که گفته شد مصرف کنندگان میتوانند برای سرویس ماشین لباسشویی اقداماتی را در منزل انجام دهند. اما سرویس این دستگاه شامل تمام قسمت های ماشین لباسشویی میشود و برای دسترسی به قسمت های داخلی باید بدنه دستگاه را باز کرد که این کار باید توسط تعمیرکاری باتجربه و با اطلاعات مفید درباره ماشین لباسشویی انجام شود.

نمایندگی مرکزی و معتبر برای سرویس ماشین لباسشویی

پس اولین اقدام برای سرویس ماشین لباسشویی پیدا کردن یک نمایندگی معتبر است که علاوه بر اطمینان از درست سرویس شدن دستگاه از خدمات آن نمایندگی نیز بتوانید بهره مند شوید.

آریابهکار نمایندگی معتبر و مجاز سرویس و تعمیر ماشین لباسشویی در تهران است، که خدمات پس از فروش مانند 90 روز ضمانت شرکتی معتبر و تحویل فاکتور با جزئیات ریز بلافاصله بعد از سرویس و تعمیر به مشتری ارائه میدهد.

نحوه برقراری ارتباط با نمایندگی برای سرویس ماشین لباسشویی

آریابهکار در قسمت های شرق و شمال تهران نمایندگی دارد و مشتری میتواند در صورت تمایل به مراجعه حضوری که مرکز نمایندگی به شعبه های این مجموعه مراجعه کند و درخواست خود را برای تعمیرکار مرتبط و باتجربه ثبت کند.

  • شعبه نارمک: خیابان دکتر آیت، پایین تر از چهار راه تلفن خانه، نرسیده به خیابان دماوند، شماره ۶۸ ، واحد ۱

همچنین میتوانید برای برقراری ارتباط با کارمندان این شرکت از شماره تماس ۴۵۴۳۷ -۰۲۱ استفاده کنید و یا با مراجعه به قسمت درخواست خدمات در سایت آریابهکار درخواست خود را ثبت کنید تا کارمندان شرکت در سریع ترین زمان با شما ارتباط برقرار کنند و هماهنگی های لازم را انجام دهند.

کاربر عزیز: شما میتوانید برای کسب آگاهی بیشتر درباره یکسره شدن ماشین لباسشویی مقاله علت یکسره شدن ماشین لباسشویی چیست؟ را مطالعه کنید.

خدمات و روند سرویس ماشین لباسشویی آریابهکار

از بهترین خدمات آریابهکار میتوان به تعمیر در محل مشتری اشاره کرد که این موضوع کار را برای مشتریان عزیز این مجموعه بسیار آسان کرده است. در ادامه خدمات مهم دیگری که توسط آریابهکار ارائه میشود و روند سرویس و تعمیر ماشین لباسشویی را که توسط بهترین تعمیرکاران این مجموعه انجام میشود بررسی میکنیم.

پس از ثبت درخواست به روش هایی که قبل تر به آنها اشاره کردیم، یک تعمیرکار باتجربه و با اطلاعات مرتبط و مخصوص سرویس و تعمیر ماشین لباسشویی به محل مورد نظر شما فرستاده خواهد شد.

خدمات و روند سرویس ماشین لباسشویی آریابهکار

سپس عیب یابی و بررسی دستگاه به صورت کاملا رایگان انجام میشود و گزارشی از دستگاه به شما ارائه میدهد که همراه آن هزینه مورد نظر در صورت وجود مشکل را به شما اعلام خواهد کرد و سپس با توافق شما شروع به تعمیر ماشین لباسشویی میکند.

پس از اتمام کار کارت گارانتی به مشتری تعلق میگیرد که تا 90 روز اعتبار دارد؛ به این دلیل که در صورت بروز مشکل مشابه در طول این مدت زمان مشتری بتواند به صورت رایگان از خدمات تعمیرات آریابهکار استفاده کند.

امتیاز post

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
بازگشت
تماس ۰۲۱۴۵۴۳۷
واتساپ آریابهکار
تلگرام
موبایل: 09190111214