skip to Main Content

کمک فنر ماشین لباسشویی یکی از قطعات بسیار مهم و کارآمد در ماشین لباسشویی می باشد که اصلی ترین وظیفه آن متعادل سازی این دستگاه می باشد و در صورت عدم وجود این قطعه، با خرابی های مختلفی روبرو خواهید شد که یکی از این خرابی های رایج، صدای زیاد و ناهنجار ماشین لباسشویی است.

اما این در حالی می باشد که کمک فنر ماشین لباسشویی دارای طول عمر مفید است و نباید به آن فشار زیادی وارد شد. با این وجود ممکن است برای شما سوال پیش آید که تشخیص خرابی کمک فنر ماشین لباسشویی چگونه است؟ آیا می توانیم این خرابی را با کمترین دانش فنی تشخیص داد؟

بله. شما عزیزان می توانید با استفاده از نکاتی که در این مقاله از آریابهکار گفته شده است اقدام به تشخیص خرابی کمک فنر ماشین لباسشویی نمایید؛ در صورت نداشتن دانش فنی تعمیرات، توصیه می کنیم از تکنسین های مجرب درخواست عیب یابی، تعمیر و یا تعویض کمک فنر در صورت نیاز نمایید.

از این رو در ادامه این مقاله از مجموعه مقالات تعمیر ماشین لباسشویی در آریابهکار با جوانب مختلف این موضوع آشنا خواهید شد. همراه ما باشید.

کمک فنر ماشین لباسشویی چیست؟

کمک فنر ماشین لباسشویی یکی از قطعات کلیدی در ساختار داخلی ماشین لباسشویی می باشد؛ عموما این فنرها دارای ساختار و جنس فلزی هستند و وظیفه اصلی آنها، تعادل و پشتیبانی وزن بار موجود در داخل ماشین لباسشویی می باشد.

کمک فنر ماشین لباسشویی چیست

با این وجود وظیفه اصلی کمک فنر ماشین لباسشویی ایجاد تنش و فشار متعادل برای حمایت از بار لباسها و حرکت آنها در طول فرآیند شستشو است؛ چرا که وقتی ماشین لباسشویی روشن می شود، به دلیل حرکت مخزن ممکن است دستگاه جابجا شود و این کمک فنر ماشین لباسشویی است که وظیفه کنترل این بار و جابجایی دستگاه را برعهده دارد.

اما در نسل جدید ماشین های لباسشویی، از کمک فنرهای جدید و خاص استفاده می شود؛ چرا که در کمک فنرهای نسل جدید از فناوری روز دنیا استفاده شده است تا مانع ایجاد صدای زیاد در این دستگاه شوند. به همین دلیل دستگاه های نسل جدید از صدای بسیار کمی برخوردار هستند.

با این وجود می تواند ادعا کرد که کمک فنر ماشین لباسشویی نقش قابل توجهی در میزان صدای این دستگاه دارد و اگر این قطعه کلیدی خراب شود، بدون شک با صدای ناهنجا در ماشین لباسشویی روبرو خواهید شد که می تواند شوکه کننده باشد.

با این وجود ماشین لباسشویی بدون داشتن کمک فنر، یک دستگاه عجیب و ناکارآمد تلقی می شود و یکی از دلایل افزایش طول عمر مفید این دستگاه، حضور کمک فنر می باشد و اگر به هر دلیلی این قطعه مقاومت خود را از دست دهد، تا زمانیکه اقدام به تعمیر و یا تعویض آن نمایید نباید از این دستگاه استفاده کنید. به همین دلیل توصیه می کنیم در نگهداری از کمک فنر ماشین لباسشویی کوشا باشید و برای حفظ سلامت این قطعه، بار زیادی را درون ماشین لباسشویی نریزید.

کاربر گرامی: جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره سرویس ماشین لباسشویی میتوانید مقاله نکات کلیدی برای سرویس ماشین لباسشویی را مطالعه کنید.

علت خرابی کمک فنر ماشین لباسشویی

همانگونه که گفته شد، کمک فنر ماشین لباسشویی دارای طول عمر مفید است و این بدین معنا نیست که کمک فنر ماشین لباسشویی خیلی سریع خراب می شود و ماهیانه باید یک بودجه صرف تعمیر یا تعویض این قطعه کنید!

تنها نکته ای که می توانیم به شما اعلام کنیم این است که اگر استفاده صحیح و اصولی از این دستگاه داشته باشید، بدون هر گونه خرابی می توانید از این قطعه استفاده کنید و هیچ نیازی به تعمیرات و تعویض این قطعه ندارید. در غیر اینصورت با خرابی کمک فنر ماشین لباسشویی روبرو خواهید شد. بنابراین علت خرابی کمک فنر ماشین لباسشویی چیست؟

در ادامه به رایج ترین دلایل این خرابی پرداخته ایم:

1. فرسودگی کمک فنر

در صورت استفاده مکرر از ماشین لباسشویی، کمک فنرها تحت فشار و تنش قرار می گیرند و ممکن است به مرور زمان سایش و فرسایش داشته باشند. در این مواقع تنها راهکار ممکن، تعویض کمک فنر می باشد.

فرسودگی کمک فنر

2. محیط مرطوب

در صورتی که ماشین لباسشویی در محیط های مرطوب و نمکی قرار داشته باشد، کمک فنرها ممکن است تحت تاثیر رطوبت و اکسیداسیون قرار بگیرند که این مسئله می تواند منجر به زنگ زدگی، ضعف و خرابی کمک فنرها شود.

3. عدم تعادل مخزن

استفاده نادرست از ماشین لباسشویی و قرار دادن بار نامتقارن لباس ها در مخزن ماشین لباسشویی، منجر به وارد شدن فشار بیش از حدی به کمک فنرها می شود و در نتیجه این کمک فنرها دچار خرابی خواهند شد.

4. وارد شدن ضربه

اگر قصد جابجایی ماشین لباسشویی دارید، باید به این نکته توجه کنید که نباید ماشین لباسشویی را بصورت ناگهانی بر روی زمین رها کنید؛ چرا که در صورت وارد شدن ضربه به این دستگاه، کمک فنرها آسیب می بینند.

کاربر گرامی: برای آگاهی بیشتر درباره خرابی موتور ماشین لباسشویی و نیاز آن به تعمیر مقاله تعمیر موتور ماشین لباسشویی را به شما پیشنهاد میکنیم.

تشخیص خرابی کمک فنر ماشین لباسشویی

یک سوال مهم در خصوص کمک فنرها این است که آیا می توانیم خرابی کمک فنر ماشین لباسشویی را تشخیص دهیم؟ بله. شما عزیزان می توانید اقدام به تشخیص خرابی کمک فنرهای ماشین لباسشویی نمایید. اما توصیه ای که برای شما داریم این است که در صورت نداشتن دانش فنی تعمیرات، به هیچ وجه اقدام به باز کردن این دستگاه نکنید؛ چرا که خرابی آنرا بیشتر و بیشتر خواهید کرد. از این رو اگر دانش فنی تعمیرات را دارید و پس از باز کردن دستگاه می توانید مشکل را برطرف کنید، طبق مراحل ذیل پیش بروید:

تشخیص خرابی کمک فنر ماشین لباسشویی

  1. ابتدا باید دستگاه را از برق جدا کنید.
  2. پس از گذشت 20 دقیقه سراغ مرحله سوم بیایید.
  3. لوله تخلیه و شیر برقی را از شیر آب جدا کنید.
  4. کمک فنر ماشین لباسشویی به بدنه خارجی دستگاه چسبیده است و به همین دلیل باید بدنه پشت و سپس جلویی دستگاه را با استفاده از ابزارهای مناسب باز کنید.
  5. با باز کردن بدنه پشتی و جلویی ماشین لباسشویی، می توانید کمک فنر را مشاهده نمایید که با باز کردن پیچ های بالایی آن می توانید آنرا جدا کنید.
  6. اینک باید بازوی کمک فنر ماشین لباسشویی را از کف دستگاه جدا نمایید.
  7. با بررسی های انجام داده یا اقدام به تعمیر کمک فنر و یا تعویض آن نمایید.
  8. پس از نصب صحیح و دقیق قطعه تعمیر شده یا تعویضی، اقدام به نصب آن سرجای خود کنید.
  9. بدنه جلویی و پشتی را سر جای خود قرار دهید و پیچ های آنرا با دقت کافی ببندید.
  10. هم اکنون با روشن کردن و تست دستگاه می توانید از تعمیر یا تعویض اصولی کمک فنر ماشین لباسشویی مطمئن شوید.
امتیاز post

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
بازگشت
تماس ۰۲۱۴۵۴۳۷
واتساپ آریابهکار
تلگرام
موبایل: 09190111214