skip to Main Content

برای استفاده از بخارشوی دلونگی که یک وسیله کاملا کاربردی می‌باشد، باید نکاتی را رعایت کنید تا هم عمر مفید دستگاه را افزایش دهید و هم اینکه بتوانید از تمام قابلیت‌های آن بدون هر گونه محدودیتی استفاده کنید؛ در این صورت نیازی به تعمیرات بخارشوی دلونگی نخواهید داشت. با این وجود اصلی ترین منبعی که می‌توانید به آن اعتماد کنید، دفترچه راهنمای بخارشوی دلونگی می‌باشد. اما اگر به هر دلیلی به این دفترچه دسترسی ندارید، ما در این گزارش از آریابهکار به راهنمای استفاده از بخارشوی دلونگی پرداخته ایم.

هشدار: در طول روزهای اخیر به دلیل نوسان شدید ارزی، قیمت بخارشوی دلونگی به میزان قابل توجهی افزایش یافته است که در صورت خرابی و از کار افتادن دستگاه، امکان خرید دستگاه جدید با همان قیمت قبلی وجود ندارد و باید هزینه چندین برابری را برای آن بپردازید تا بتوانید همان مدل قبلی را خریداری کنید. با این وجود طبق نظر تکنسین‌های ما، بهتر است نکات راهنمای استفاده از بخارشوی دلونگی را جدی بگیرید و به‌صورت کامل رعایت کنید.

آب مناسب بخارشوی دلونگی

اولین نکته بسیار مهمی که باید برای استفاده از بخارشوی دلونگی به آنه توجه کنید، استفاده از آب مناسب بخارشوی دلونگی می‌باشد! این نکته بسیار مهم است چرا که تمام سلامت و کارایی دستگاه شما به این نکته بستگی دارد و در صورت استفاده از آب نامناسب درون مخزن، باید خودتان را آماده خرابی‌هایی کنید که از طریق آنها طبیعتا مشکلاتی ایجاد خواهد شد که دیگر نمی‌توانید از دستگاه همانند گذشته استفاده کنید.

مناسب ترین آب برای مصارف تمامی بخارشوهای موجود در بازار از جمله بخارشوی دلونگی، آب مقطر می‌باشد و آب شهری و آب تصفیه شده به هیچ وجه برای این دستگاه‌ها توصیه نمی‌شود؛ چرا که در صورت عدم استفاده از آب مقطر، شما باعث رسوب گرفتن بخارشوی دلونگی می‌شوید و این رسوبات به مرور زمان باعث از کار افتادن دستگاه شما می‌شوند و دیگر نمی‌توانید از دستگاه استفاده نمایید و نیاز به رسوب زدایی بخارشوی دلونگی خواهید داشت.

نحوه رسوب زدایی بخارشوی دلونگی

بنابراین منطقی ترین تصمیمی که می‌توانید برای افزایش طول عمر بخارشور دلونگی بگیرید، استفاده از آب مقطر می‌باشد که برای تهیه آب مقطر نیز می‌توانید به مراکز تعمیر بخارشوی دلونگی مراجعه کنید و آب مقطر خریداری کنید؛ جهت تهیه آب مقطر می‌توانید با تیم پشتیبانی ما به شماره تلفن مرکزی 02145437 تماس بگیرید و سفارش خود را ثبت نمایید.

نحوه پر کردن مخزن آب بخارشوی دلونگی

برای پر کردن آب مخزن بخارشوی دلونگی، می‌بایست درب مخزن بخارشوی را به آرامی به سمت چپ بچرخانید تا باز شود. پس از آنکه درب باز شد، به آرامی آب مقطر را بدون آنکه ذره‌ای از آن بر روی بدنه دستگاه ریخته شود، بریزید. نکته‌ای که باید در این بخش از راهنمای استفاده از بخارشوی دلونگی یاد بگیرید این است که همیشه مخزن بخارشوی دلونگی را به حدی پر کنید که نیاز دارید و از پر کردن کامل آب مخزن بخارشوی، خودداری کنید. همچنین در ادامه چند نکته دیگر ذکر شده که باید آنها را رعایت کنید:

  1. پیش از پر کردن مخزن بخارشوی دلونگی و هر بخارشوی دیگری، نباید دستگاه را به برق متصل کرده باشید؛ پس از پر کردن مخزن و بستن کامل درب مخزن می‌بایست دستگاه را روشن کنید.
  2. پس از هربار استفاده از بخارشوی، آب موجود درون آنرا تخلیه کنید! در صورت ماندگاری آب درون مخزن، با خرابی‌هایی روبرو خواهید شد که اصلی ترین مشکل می‌تواند همان رسوب گرفتن بخارشوی دلونگی باشد.
  3. برای راحتی بیشتر در حین پر کردن مخزن بخارشوی دلونگی می‌توانید از یک قیف در قسمت ورودی مخزن استفاده کنید تا از این طریق آب به بدنه بخارشور پرتاب نشود.

نحوه استفاده از بخارشوی دلونگی

همچنین بخوانید: تعمیر بخارشوی کارچر

نحوه تخلیه آب بخارشوی دلونگی

پس از انکه کار شما با بخارشوی دلونگی به اتمام رسید، باید نکاتی را صرف افزایش طول عمر دستگاه انجام دهید که در ادامه این گزارش از آریابهکار به‌صورت کامل به این نکات در قالب راهنمای استفاده از بخارشوی دلونگی پرداخته ایم:

  1. در ابتدا دستگاه را از برق بکشید و اجازه دهید بخارشور دلونگی به‌صورت کامل خنک شود.
  2. پس از آنکه دستگاه خنک شد، به آرامی درب مخزن را باز کنید و کنار بگذارید.
  3. دستگاه را به آرامی بلند کنید و برگردانید.
  4. از این طریق آب مخزن به‌صورت کامل تخلیه خواهد شد.
  5. پس از تخلیه آب بخارشوی دلونگی، آنرا به حالت عادی برگردانید و پس از گذشت چند دقیقه، درب مخزن را ببندید.
  6. این چرخه باید هر سری توسط شما انجام شود.

طرز استفاده از بخارشوی دلونگی برای مبل

یکی از ده‌ها قابلیت بخارشوی دلونگی، تمیز کردن مبل می‌باشد که از این طریق شما می‌توانید خیلی ساده اقدام به تمیز کردن مبل هایتان در جنس‌های مختلف نمایید. اما برای تمیز کردن مبل‌ها با استفاده از بخارشوی نیز باید یکسری نکات را رعایت کنید تا هم مبل شما به بهترین شکل ممکن تمیز شود و هم فشاری به دستگاه شما وارد نشود. با این وجود در ادامه می‌خواهیم به راهنمای استفاده از بخارشوی دلونگی برای تمیز کردن انواع مبل بپردازیم.

تمیز کردن مبل با بخارشوی دلونگی

1. تمیز کردن مبل چرم با بخارشوی

اگر مایل به تمیز کردن و از بین بردن لکه‌های موجود بر روی مبلمان چرم با استفاده از بخارشوی دلونگی هستید، لازم است بگوییم که هیچ مشکلی سر راه شما نیست و می‌توانید به آسانی این کار را انجام دهید. اما نکته کلیدی اینجا است که برای تمیز کردن این لکه ها، نباید دمای بخارشور را به میزان غیرمتعارفی زیاد کنید؛ در غیر اینصورت چرم روی مبل می‌تواند آسیب ببیند و ناچار به خرید سرویس جدید مبل خواهید شد. از این رو دمای بخارشوی را به میزان کافی تنظیم کنید و در میزان دما زیاده روی نکنید.

2. تمیز کردن مبل پارچه‌ای

یکی دیگر از انواع مبلمانی که می‌توانید به کمک بخارشوی آنها را تمیز کنید، مبل‌های پارچه‌ای هستند که تمیز کردن آنها نیز کار نسبتا ساده‌ای می‌باشد. از این رو توصیه‌ای که برای شما داریم این است که پیش از بخارشوی کردن مبل پارچه ای، با استفاده از گردگیر یا جاروبرقی، خاک و گرد و غبار موجود بر روی مبل را تمیز کنید و سپس بخارشوی را روشن نمایید؛ توجه داشته باشید که دما را به هیچ عنوان نباید از حالت متعارف افزایش دهید.

3. تمیز کردن مبل مخمل

در ابتدا پیش از آنکه بخواهیم شما را در این خصوص راهنمایی کنیم، باید بگوییم که به دلیل حساسیت بالای جنس مخمل به هیچ وجه توصیه نمی‌کنیم با استفاده از بخار اقدام به تمیز کردن مبل‌های مخملی نمایید! چرا که مشتریان زیادی در این خصوص با ما تماس گرفته اند و گزارش خرابی مبل مخملی پس از بخارشوی کردن آن را داده اند. اما اگر مایل به بخارشوی کردن آن هستید، به دلیل حساس بودن جنس مخمل، لازم است درجه بخار دستگاه بر روی حالت متعادل قرار بگیرد تا به پارچه آسیبی وارد نشود.

توجه: در صورت مطالعه دفترچه راهنمای استفاده از بخارشوی دلونگی متوجه این نکته خواهید شد که نباید با استفاده از بخارشوی دلونگی اقدام به تمیز کردن مبل‌های مخملی نمایید.

همچنین بخوانید: تعمیر بخارشوی کنوود

نحوه باز کردن اتصالات بخارشوی دلونگی

باز کردن و بستن اتصالات بخارشوی دلونگی دارای اصول و قواعد مشخصی نیست و ما نمی‌توانیم اصول خاصی را برای آن در نظر بگیریم و خدمت شما توضیح دهیم. اما نکته مهمی که در این زمینه می‌توانیم به آن اشاره کنیم این است که پس از بستن قطعات بخارشوی دلونگی، چک کنید که قطعات چفت دستگاه شده اند یا خیر؟ در صورت چفت شدن این قطعات، می‌توانید مطمئن شوید که بدون هر گونه خطایی موفق به چفت کردن اتصالات شده اید.

اما اگر به دنبال راهکار اصلی هستید، ما توصیه می‌کنیم سری به دفترچه راهنمای استفاده از بخارشوی دلونگی بزنید تا به پاسخ این سؤال برسید.

توجه: سعی کنید پس از هر بار باز و بسته کردن اتصالات دستگاه، با دقت کافی بررسی کنید که چفت شده اند یا خیر؟ در صورت چفت نشدن صحیح قطعات، خرابی‌هایی به بار خواهند آمد.

تمیز کردن جوهر روی مبل با بخارشوی دلونگی

یکی دیگر از راهکارهایی که ممکن است در صورت استفاده از بخارشوی دلونگی به ذهن شما برسد، این است که وقتی ذره‌ای جوهر بر روی مبل ریخته شد، فورا با استفاده از بخارشوی آنرا تمیز کنید! این کار اشتباهی می‌باشد چرا که می‌تواند مستقیما باعث پخش شدن جوهر در قسمت مربوطه شود. از این رو به هیچ وجه توصیه نمی‌کنیم جوهر روی مبل را با استفاده از بخارشوی دلونگی تمیز کنید!

جوهر روی مبل

تمیز کردن بدنه بخارشوی دلونگی

بدون شک اگر شما بخارشوی دلونگی را خریداری کرده اید، قطعا به تمیز بودن اهمیت خاصی می‌دهید و می‌خواهید دستگاه شما در طول چند سال تمیز باشد و لکه‌های سفید و مشکی بر روی دستگاه شما ظاهر نشوند. از این رو اگر مایل به تمیز کردن بدنه بخارشوی دلونگی هستید، کار سختی در پیش ندارید و باید طبق مراحلی که در ذیل به آنها اشاره کرده ایم پیش بروید تا این فرایند به بهترین شکل ممکن انجام شود:

  1. بخارشوی را از برق بکشید تا به‌صورت کامل خنک شود.
  2. دستمال تمیز و محلول شیشه شوی را تهیه کنید.
  3. پس از آنکه بخارشوی خنک شد، با استفاده از دستمال تمیز و شیشه شوی، اقدام به تمیز کردن بدنه نمایید.

توجه مهم: محلول را بر روی دستمال اسپری کنید و به هیچ وجه محلول را بر روی بدنه بخارشوی دلونگی اسپری نکنید.

همچنین بخوانید: تعمیر بخارشوی مجیک

تعمیرگاه تخصصی تعمیر بخارشوی دلونگی

آریابهکار به عنوان مرکز تخصصی تعمیر بخارشوی دلونگی با بیش از 30 سال سابقه درخشان به همراه تیم مجرب تعمیرات بخارشوی، آماده ارائه خدمات تعمیر بخارشور دلونگی با استفاده از قطعات کاملا وارداتی و 90 روز گارانتی شرکتی و یک هفته تست رایگان پس از تعمیر می‌باشد. از این رو در صورت داشتن هر گونه سؤال و یا نیاز به تعمیر دستگاه، می‌توانید با کارشناسان ما در مجموعه از طریق شماره‌های مندرج بر روی سایت تماس بگیرید.

سوالات متداول راهنمای استفاده از بخارشوی دلونگی

در ادامه این بخش نیز به سوالات شما عزیزان در خصوص راهنمای استفاده از بخارشوی دلونگی پرداخته شده است:

آب مناسب بخارشوی دلونگی چیست؟

تنها آب مناسب بخارشوی دلونگی، آب مقطر می باشد و به هیچ وجه نباید از آب شهری (آب لوله کشی) استفاده کنید.

از بخارشوی دلونگی برای تمیز کردن جوهر روی مبل استفاده کنیم؟

خیر. در صورت استفاده از بخارشوی برای تمیز کردن جوهر، باعث پخش شدن جوهر روی مبل خواهید شد.

4/5 - (4 امتیاز)

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
بازگشت
تماس ۰۲۱۴۵۴۳۷
واتساپ آریابهکار
تلگرام
موبایل: 09190111214