skip to Main Content

ماشین لباسشویی یکی از کاربردی ترین لوازم برقی خانگی در قرن جدید است که بدون شک تصور یک خانه بدون ماشین لباسشویی کار سخت و دشواری می باشد! از این رو ماشین لباسشویی پایه ثابت تمام خانه ها می باشد و بدون وجود چنین دستگاهی، پروسه طولانی و سختی را باید برای شستن ساده‌ترین البسه بگذرانید. از این رو علیرغم نقش قابل توجهی که ماشین لباسشویی در زندگی امروز بشر دارد، ممکن است برای شما سؤال شود که ماشین لباسشویی چگونه کار می کند؟ این سوالی است که شاد تاکنون ذهن شما را بارها به خود درگیر کرده باشد! به همین دلیل در این مقاله از مجموعه مقالات تعمیر ماشین لباسشویی قصد داریم تا شما را با موضوع “ماشین لباسشویی چگونه کار می کند؟” و نحوه کارکرد این دستگاه به‌صورت دقیق و سلیس آشنا سازیم تا بتوانید با این دستگاه بیشتر آشنا شوید.

توجه: ماشین لباسشویی یکی از دستگاه هایی می باشد که توانست در طی 20 سال اخیر پیشرفت قابل توجهی در تمام زمینه ها داشته باشد و امروزه شاهد دستگاه های ماشین لباسشویی هستیم که کمترین میزان صدا با بروزترین قابلیت های ممکن را دارند و این در حالی است که چنین میزان پیشرفت در طی چند سال اخیر حتی قابل تصور و درک نبود.

اهمیت آشنایی با نحوه کار ماشین لباسشویی

ماشین لباسشویی در نسخه های جدید برخلاف نسخه های قدیمی بنابر قابلیت های متعددی که درون آن به کار گرفته شده اند، دارای قطعات متعدد و بسیار زیادی است که هر یک از آنها قابلیت به‌خصوص در این دستگاه دارند و وظیفه بسیار مهمی بر روی دوش این قطعات قرار گرفته است. اما ممکن است برای شما سؤال شود که اهمیت آشنایی با نحوه کار ماشین لباسشویی چیست؟ در پاسخ به این سؤال می توان گفت که این اهمیت به دو دسته تقسیم می شود که دسته اول آشنایی با دستگاه بسیار مهمی مثل ماشین لباسشویی می باشد که شما با ساختار و نحوه عملکرد آن آشنا خواهید شد و دسته دوم نیز این است که اگر شما دیدگاه فنی به این دستگاه پیدا کنید، در صورت خرابی و صدای عجیب در این دستگاه از خرابی آن مطلع خواهید شد.

اهمیت آشنایی با نحوه کار ماشین لباسشویی

از این رو اگر شما با دستگاهی مانند ماشین لباسشویی به‌صورت کامل آشنا شوید، در صورت بروز هر گونه خرابی می توانید تشخیص دهید که آیا اینک زمان تعمیر دستگاه فرا رسیده است یا خیر؟ این نکته بسیار مهمی می باید که می تواند مانع هزینه تعمیرات بسیار سنگین شما عزیزان شود؛ چرا که اگر به موقع اقدام به تعمیر ماشین لباسشویی کنید، نیازی به تعویض قطعات و… نخواهید داشت و صرفا با یک هزینه جزئی آن هم برای تعمیرات تخصصی مشکل دستگاه رفع و تعمیر خواهد شد.

مقالات مرتبط: نحوه جرم گیری و رسوب زدایی ماشین لباسشویی

نحوه روشن شدن ماشین لباسشویی

پروسه روشن شدن ماشین لباسشویی یک پروسه کاملا عادی و البته مهندسی است که ما قصد داریم در ادامه این گزارش نحوه روشن شدن ماشین لباسشویی را برای شما شرح دهیم. برای روشن شدن اصولی ماشین لباسشویی باید در ابتدا دستگاه به‌صورت تکنسین تعمیرکار مجرب و یا نمایندگی فروش دستگاه در محل شما نصب گردد و تمام اتصالات به‌صورت دقیق نصب شوند و هیچ گونه نشتی در دستگاه وجود نداشته باشد. پس از آنکه نصب ماشین لباسشویی با موفقیت انجام شد، دستگاه را با استفاده از محافظ برق استاندارد باید به برق متصل کنید تا نوسان برقی که روزانه در محل سکونت شما وارد می شود، به ماشین لباسشویی آسیبی وارد نکنید.

نحوه روشن شدن ماشین لباسشویی

پس از آنکه با استفاده از دکمه Power موفق به روشن کردن ماشین لباسشویی شدید، باید با استفاده از گزینه های موجود بر روی پنل یا ولوم ماشین لباسشویی، برنامه شستشوی مدنظر خود را انتخاب نمایید و پیش از آنکه دکمه Start را بفشارید، باید جاپودری دستگاه را براساس میزان البسه موجود در دیگ، پر کنید. اینک می توانید دکمه Start را بفشارید. با فشردن این دکمه در ابتدا قفل کودک ماشین لباسشویی فعال می شود تا درب آن توسط کودک در حین شستشو باز نشود. اینک پروسه وارد شدن آب دیگ (آبگیری کردن ماشین لباسشویی) آغاز می شود و محتویات داخل جاپودری نیز به دیگ منتقل می شوند. پس از آنکه برنامه شستشو به اتمام رسید، محتویات از طریق لوله فاضلاب پشتی ماشین لباسشویی، خارج خواهند شد و می توانید لباس های خود را از دستگاه خارج کنید.

نحوه کار ماشین لباسشویی

در ادامه نیز با نحوه کار ماشین لباسشویی به‌صورت جزئی تر آشنا خواهید شد:

چرخه شستشو

اولین چرخه ای که لباس های شما در ماشین لباسشویی می گذرانند، چرخه شستنشو می باشد که در ادامه بصورت مختصر برای شما عزیزان توضیح داده شده است.

  1. در ابتدای فرایند وارد شدن آب به ماشین لباسشویی، آب وارد شده از طریق عبور از جاپودری تمام محتویات مواد شوینده را به دیگ منتقل می کند.
  2. دیگه بنابر برنامه انتخابی شما عزیزان پر از آب می شود.
  3. البسه موجود در دیگ خیس می شوند.
  4. آب وارد شده به دیگ با استفاده از المنت/هیتر گرم می شود و با گرم شدن کافی آب درون ماشین لباسشویی، پروسه و چرخه شستشوی البسه در دستگاه اجرا می شود.

چرخه آبگیری

پس از آنکه پروسه شستشوی لباس های شما عزیزان در ماشین لباسشویی به اتمام رسید، باید آب جذب شده به الیاف البسه جدا و خارج شوند. از این رو پس از اتمام چرخه شستشو، آب و کف موجود در دیگ با استفاده از پمپ به بیرون از دستگاه به فاضلاب منتقل خواهد شد. اینک آب سرد به دیگ منتقل می شود تا چرخه آبگیری در ماشین لباسشویی اجرا گردد. از این طریق کف موجود در لباس های موجود در ماشین لباسشویی خارج می شوند.

مقالات مرتبط: پرفروش ترین ماشین لباسشویی در ایران

نحوه کار برد ماشین لباسشویی

برد الکترونیک ماشین لباسشویی یک قطعه بسیار کلیدی و مهم در ماشین لباسشویی می باشد؛ چرا که ساده ترین و کلی ترین فعالیت هایی که در ماشین لباسشویی اجرا می شوند، بستگی به برد ماشین لباسشویی دارند! از این رو برد یک قطعه کاملا راهبردی می باشد که بر تمام قطعات موجود در دستگاه، مدیریت می کند تا همه چیز بصورت اصولی و با دقت کافی صورت گیرد. اما اگر ذره ای خرابی در این قطعه صورت گیرد، بدون شک امکام استفاده از ماشین لباسشویی بعید است و حتما باید توسط تعمیرکار برد ماشین لباسشویی تعمیر شود.

نحوه کار برد ماشین لباسشویی

برد ماشین لباسشویی از همان ابتدا با فشردن دکمه پاور ماشین لباسشویی شروع به کار می کند و تا آخرین لحظه ای که ماشین لباسشویی خاموش می شود، تمام عملکرد دستگاه را مدیریت می کند و همانند یک ناظر سخت گیر به قطعات دستور می دهد تا بهترین عملکرد را از خود نشان دهند. از این رو تمام پیغام های ارسالی و دریافتی در ماشین لباسشویی برعهده برد هستند.

نحوه خشگ کردن لباسشویی

پس از آنکه مرحله و چرخه آبگیری به اتمام رسید، پروسه خشک کن ماشین لباسشویی آغاز به کار می کند که این پروسه معمولا با سرعت 1000 دور در دقیقه توسط ماشین لباسشویی انجام می شود. از این رو البسه موجود در دیگ که آبگیری شده اند، خشک خواهند شد و می توانید پس از 5-10 خارج کردن البسه از ماشین لباسشویی، آنها را تن کنید. البته لازم به ذکر است که میزان سرعت دیگ در ماشین لباسشویی های مختلف، فرق دارد! در ماشین لباسشویی های جدید برای مثال 1600 دور در دقیقه می باشد!

امتیاز post

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
بازگشت
تماس ۰۲۱۴۵۴۳۷
واتساپ آریابهکار
تلگرام
موبایل: 09190111214