skip to Main Content

با نگاهی به تاریخچه ماشین لباسشویی متوجه سیر پیشرفت این دستگاه کارآمد و مصرفی خواهید شد که تاکنون در مدل های مختلفی طراحی و به بازار جهان عرضه شده است و امروزه با فاصله بسیار زیاد، نوع ماشین لباسشویی اتوماتیک به عنوان یکی از پرفروش ترین ماشین های لباسشویی می باشد که صرفا با یک دکمه می توانید پروسه شستشوی ماشین لباسشویی را آغاز کنید و از قابلیت های آن استفاده نمایید. از این رو اگر ماشین لباسشویی اتوماتیک خریداری کرده اید، بدون شک اولین سؤال برای شما طریقه استفاده از ماشین لباسشویی اتوماتیک خواهد بود که در پاسخ به این سؤال باید بگوییم خیلی ساده!

اصولا اگر بخواهیم تمام ماشین های لباسشویی که تاکنون رونمایی و عرضه شده اند را کنار هم بگذاریم، متوجه 3 نوع ماشین لباسشویی خواهیم شد. نوع اول ماشین لباسشویی دوقلو، نوع دوم ماشین لباسشویی درب از جلو و نوع سوم ماشین لباسشویی درب از بالا می باشد که هر یک از این مدل ها دارای طرفداران مخصوص به خود هستند و می توانند پروسه شستشوی البسه شما را به ساده‌ترین حالت ممکن سپری کنند و به نتیجه مدنظر که شستن البسه است، برسید.

اما در ادامه این مقاله از مجموعه مقالات تعمیر لباسشویی از آریابهکار قصد داریم تا شما را با جوانب مختلف ماشین لباسشویی اتوماتیک آشنا سازیم تا اطلاعات کافی در این خصوص کسب کنید و بتوانید به بهترین شکل ممکن از این دستگاه برای شستشوی انواع لباس های خود استفاده کنید. از این توصیه می کنیم پیش از هر گونه استفاده مستقیم از این دستگاه، مقاله ذیل را مطالعه کنید تا با این دستگاه بسیار بیشتر آشنا شوید و بتوانید با استفاده از آن به نتیجه مطلوبی برسید. همراه ما باشید.

نحوه استفاده از ماشین لباسشویی اتوماتیک

اگر ماشین لباسشویی اتوماتیک خریداری کرده اید و با نحوه استفاده از ماشین لباسشویی اتومانیک آشنا نیستید، در ادامه به‌صورت گام به گام شما عزیزان را با این موضوع آشنا خواهیم کرد تا به ساده‌ترین حالت ممکن بتوانید از این دستگاه استفاده کنید. توجه داشته باشید که باید به‌صورت گام به گام پیش بروید:

1. تفکیک لباس ها پیش از قرار دادن در ماشین لباسشویی

پیش از آنکه البسه را بخواهید درون دیگ ماشین لباسشویی بریزید، در ابتدا باید آنها را از یکدیگر تفکیک کنید. اما لازم به ذکر است که تفکیک البسه درون ماشین لباسشویی یک اصل مهم می باشد که اگر آنرا به‌درستی انجام دهید، نه تنها با مشکل تغییر رنگ البسه روبرو نخواهید شد، بلکه رنگ لباس های موجود درون ماشین لباسشویی نیز حفظ خواهند شد که نتیجه مناسب و مطلوبی می باشد. از این رو در ادامه قصد داریم معیارهای مهم در این زمینه را برای شما عزیزان نام ببریم و توصیه می کنیم این معیارها را جدی بگیرید:

  • تفکیک براساس رنگ: شما عزیزان موظف هستید لباس های موجود درون ماشین لباسشویی را از یکدیگر تفکیک کنید؛ اگر این پروسه مهم را انجام ندهید، مطمئن باشید که در سری دوم یا سوم استفاده این شکلی با از بین رفتن رنگ البسه و همچنین ترکیب رنگ البسه روبرو خواهید شد که یقینا نتیجه مناسبی برای شما نیست. بنابراین لباس های رنگی جدا و لباس های مشکی و تیره نیز باید جدا شوند و به‌صورت جداگانه شستشو داده شوند.
  • تفکیک براساس جنس: یکی دیگر از معیارهای مهم در خصوص تفکیک لباس ها این است که اگر لباس نوزاد را مایل به شستشو با لباس بزرگسالان هستید، این پروسه می تواند به پوست کودکان آسیب برساند و حتی باعث حساست آنها نیز شود. از این رو توصیه می کنیم هر لباس را براساس جنس جدا کنید و با برنامه مختص آن بشویید. برای مثال اگر لباس از جنس کتاب می باشد باید برنامه Cotton استفاده کنید!

2. انتخاب برنامه مناسب ماشین لباسشویی

پس از آنکه لباس ها را از یکدیگر با استفاده از دو نکته بالا تفکیک کنید، لازم به ذکر است که اینک شما باید دکمه Power از روی ماشین لباسشویی را بفشارید تا دستگاه روشن شود. پس از آنکه دستگاه روشن شد براساس جنس البسه اقدام به انتخاب برنامه مناسب شستشو در ماشین لباسشویی نمایید تا براساس لباس های موجود در دستگاه، پروسه شستشو صورت گیرد؛ اگر پروسه نادرستی را انتخاب کنید، احتما با رنگ پریدگی، کش آمدن و… روبرو خواهید شد. از این رو برای انتخاب برنامه مناسب ماشین لباسشویی، توصیه می کنیم به دفترچه راهنمای ماشین لباسشویی خود مراجعه کنید.

پس از آنکه برنامه شستشوی ماشین لباسشویی خود را انتخاب کردید، می توانید البسه را برحسب برنامه انتخابی درون ماشین لباسشویی بریزید. اینک به مرحله بعد مراجعه کنید.

3. ریختن مواد شوینده در جاپودری

اینک نوبت به ریختن مواد شوینده در جاپودری ماشین لباسشویی رسیده است که این پروسه نیز باید برحسب معیار مرحله اول صورت گیرد. از این رو توصیه ای که برای شما داریم این است که در ریختن مواد شوینده زیاده روی نکنید؛ چرا که این اشتباه می تواند باعث از بین رفتن رنگ لباس های شما شود. با این وجود برای لباس های مشکی و تیره باید مواد شوینده لباس های مشکی و برای لباس های رنگی باید مواد شوینده لباس های رنگی را تهیه کنید و درون جاپودری بریزید. پس از انتخاب و ریختن مواد شوینده، باید به مرحله بعد مراجعه کنید.

4. فشردن دکمه Start ماشین لباسشویی

اینک شما تمام پروسه طریقه استفاده از ماشین لباسشویی اتوماتیک را سپری کرده اید و باید درب ماشین لباسشویی را ببندید. پس از آنکه درب را بستید، باید اقدام به فشردن دکمه Start/Pause نمایید تا از این طریق پروسه شستشو در ماشین لباسشویی اتوماتیک صورت گیرد.

اجزاء تشکیل دهنده ماشین لباسشویی اتوماتیک

ماشین لباسشویی اتوماتیک از اجزاء مختلفی تشکیل شده است که این اجزاء براساس قابلیت های دستگاه متفاوت می باشد. اما در ادامه رایج ترین اجزای ماشین لباسشویی اتوماتیک را برای شما نام خواهیم برد:

  1. برد
  2. موتور
  3. تایمر
  4. دیگ
  5. بلبرینگ
  6. تسمه و…

ماشین لباسشویی اتوماتیک چگونه کار می کند؟

همانگونه که گفته شد و از نام این دستگاه مشخص است، شما باید البسه موجود را تفکیک کنید تا با قرار دادن آنها در ماشین لباسشویی و روشن کردن دستگاه، اقدام به شستشوی آنها نمایید. لازم به ذکر است که در ماشین لباسشویی اتوماتیک شما صرفا با یک دکمه پروسه شستشو را فعال سازی می کنید و پس از شستشوی کامل البسه، ماشین لباسشویی خاموش خواهد شد.

تفاوت ماشین لباسشویی اتوامتیک با انواع غیر اتومات

مهم ترین تفاوت ماشین لباسشویی اتوماتیک نسبت به سایر مدل های ماشین لباسشویی در بازار ایران و جهان، میزان مصرف برق، عدم دخالت در حین شستشو، مدیریت زمان، برنامه های شستشوی متنوع و… اشاره کرد که براسا نیاز خود می توانید اقدام به انتخاب دستگاه مناسب نمایید.

امتیاز post

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
بازگشت
تماس ۰۲۱۴۵۴۳۷
واتساپ آریابهکار
تلگرام
موبایل: 09190111214