skip to Main Content

ماشین ظرفشویی مجیک یکی از برندهای ماشین ظرفشویی در بازار ایران و جهان می باشد که هم قیمت مناسب و هم کیفیت مطلوبی دارد. اما این دستگاه همانند سایر دستگاه های ماشین ظرفشویی، نیازمند مطالعه دفترچه راهنمای این دستگاه توسط مصرف کنندگان می باشد تا بتوانید هم از قابلیت های این دستگاه مطلع شوید و هم اینکه بدانید چگونه از این دستگاه استفاده کنید.

این در حالی می باشد که معمولا ما برای این موضوع وقت نمی گذاریم و در نتیجه خرابی هایی برای این دستگاه رخ خواهد داد که یکی از این خرابی ها تخلیه نشدن آب در ماشین ظرفشویی مجیک می باشد.

با این وجود در این گزارش از آریابهکار قصد داریم شما عزیزان را 5 دلیل رایج و متداول این خرابی آشنا سازیم تا بتوانید با کمترین دانش فنی این مشکل را شناسایی و حتی تعمیر کنید؛ لازم به ذکر می باشد که اگر مشکل ناشی از مسائل فنی است، باید توسط تکنسین های مجرب و متخصص مورد عیب یابی و تعمیر تخصصی قرار گیرد تا این مشکل رفع گردد.

از این رو در ادامه این مقاله از مجموعه مقالات تعمیر ماشین ظرفشویی مجیک آریابهکار قصد داریم این مشکل را برای شما عزیزان شرح دهیم. همراه ما باشید.

1. مسدودی فیلتر تخلیه ماشین ظرفشویی مجیک

فیلتر تخلیه در ماشین ظرفشویی مجیک یک قطعه مهم است که وظیفه جداسازی ذرات ریز و درشتی می باشد که معمولا به ظروف چسبیده اند. این فیلتر به طور معمول در مسیر تخلیه آب ماشین ظرفشویی مجیک واقع شده و وظیفه اصلی آن هم این است که مانع ورود ذرات و توده های ریز و درشت به جریان فاضلاب می باشد.

مسدودی فیلتر تخلیه ماشین ظرفشویی مجیک

این در حالی می باشد که یکی از اصول ابتدایی استفاده از ماشین ظرفشویی مجیک و تمام دستگاه های ماشین ظرفشویی این است که پیش از قرار دادن ظروف در این دستگاه، ذرات ریز و درشت غذا بر روی ظروف را از این دستگاه پاکسازی کنید.

با این وجود اگر شما جز افرادی هستید که به هیچ وجه ذرات موجود روی ظروف را تخلیه نمی کنید و به همان شیوه آنها را بر روی محفظه های سینی داخلی ماشین ظرفشویی مجیک قرار می دهید، لازم به ذکر می باشد که فیلتر تخلیه ماشین ظرفشویی مجیک شما مسدود خواهد شد و رایج ترین نشانه این خرابی هم تخلیه نشدن آب ماشین ظرفشویی مجیک می باشد که با خارج کردن اصولی و تمیز کردن صحیح این فیلتر می توانید همانند روز اول از این دستگاه بدون رخ دادن هر گونه مشکلی استفاده کنید.

از این رو توصیه می کنیم در بازه های زمانی مختلف اقدام به تمیز کردن و بررسی فیلتر تخلیه ماشین ظرفشویی مجیک نمایید تا چنین مشکلی رخ ندهد.

2. مسدودی فاضلاب

اگر مسیر فاضلاب متصل به ماشین ظرفشویی مجیک بنابر دلایل مختلفی مسدود شده است، بدون شک با مشکل تخلیه نشدن آب در ماشین ظرفشویی مجیک روبرو خواهید شد که باید با بررسی دقیق و تخصصی این مشکل، افدام به رفع مسدودی فاضلاب نمایید؛ اگر در بازه زمانی مشخصی اقدام به رفع این مسدودی نکنید، بدون شک مطمئن باشید مشکلات متعددی شما را تحت تاثیر قرار خواهند داد.

3. مسدود شدن شلنگ تخلیه ماشین ظرفشویی مجیک

شلنگ تخلیه یک قطعه مهم در ماشین ظرفشویی مجیک است چرا که این شلنگ همانند یک رابط مستقیم میان ماشین ظرفشویی مجیک و لوله فاضلاب متصل به این دستگاه می باشد. از این رو اصلی ترین وظیفه ای که می توان برای شلنگ تخلیه ماشین ظرفشویی مجیک ذکر کرد، تخلیه آب آلوده درون ماشین ظرفشویی به سمت فاضلاب پس از اتمام پروسه شستشو می باشد.

مسدود شدن شلنگ تخلیه ماشین ظرفشویی مجیک

با این وجود توصیه ای که برای شما داریم این است که در بازه های زمانی مختلف اقدام به بررسی این شلنگ نمایید تا بتوانید از مسدود بودن یا نبودن آن مطمئن شود؛ در غیر اینصورت با مشکل تخلیه نشدن آب در ماشین ظرفشویی مجیک روبرو خواهید شد.

لازم به ذکر می باشد محتویات درون شلنگ تخلیه ماشین ظرفشویی مجیک، دقیقا همان آبی می باشد که از فیلتر تخلیه عبور می کند و اگر فیلتر بشدت کثیف باشد و یا حتی فیلتر را سر جای خود قرار نداده باشید، بدون شک ذرات ریز و درشت باعث مسدودی آن خواهند شد.

4. خرابی شیر تخلیه ماشین ظرفشویی مجیک

شیر تخلیه ماشین ظرفشویی مجیک یک قطعه کنترلی است که وظیفه کنترل جریان آب و تخلیه آب کثیف داخل ماشین ظرفشویی مجیک را بر عهده دارد. با این وجود این شیر اغلب در نزدیکی شلنگ تخلیه قرار دارد و می‌تواند با چرخاندن آن به دو حالت باز و بسته، جریان آب را کنترل کند.

از این رو وظیفه اصلی شیر تخلیه ماشین ظرفشویی، تنظیم جریان آب درون ماشین ظرفشویی مجیک و کنترل تخلیه آب کثیف درون فاضلاب است. به همین دلیل اگر شیر تخلیه ماشین ظرفشویی مجیک تحت هر شرایطی خراب شود، بدون شک پروسه تخلیه آب ماشین ظرفشویی مجیک دچار اختلال خواهد شد و با مشکل تخلیه نشدن آب در ماشین ظرفشویی مجیک روبرو خواهید شد.

در این مواقع تنها راهکاری که دارید این است که از تکنسین های مجرب و متخصص درخواست عیب یابی و تعمیر شیر تخلیه ماشین ظرفشویی مجیک نمایید تا بصورت تخصصی این پروسه صورت گیرد.

5. پیچ خوردن شلنگ تخلیه ماشین ظرفشویی مجیک

در طول زمان ممکن است شلنگ تخلیه ماشین ظرفشویی مجیک بنابر دلایل مختلفی که مهم ترین علت آن، جابجایی بیش از حد ماشین ظرفشویی مجیک می باشد رخ دهد. از این رو در صورتی که شما عزیزان با تخلیه نشدن آب در ماشین ظرفشویی مجیک روبرو می شوید، توصیه می کنیم پیچ خوردگی شلنگ تخلیه ماشین ظرفشویی مجیک را مورد بررسی قرار دهید تا بتوانید این مشکل را برطرف کنید.

پیچ خوردن شلنگ تخلیه ماشین ظرفشویی مجیک

لازم به ذکر می باشد که در صورت پیچ خوردن شلنگ تخلیه ماشین ظرفشویی مجیک، نیازی به خرید و تعویض آن ندارید؛ مگر آنکه بقدری پیچ خوردگی وجود داشته باشد که منجر به پارگی و یا فرسودگی شده باشد.

نمایندگی تعمیر ماشین ظرفشویی مجیک

اگر با استفاده از موارد بالا مشکل شما عزیزان شناسایی و برطرف نشد، می توانید پروسه عیب یابی و تعمیر ماشین ظرفشویی مجیک را مجموعه آریابهکار به عنوان نمایندگی تعمیر ماشین ظرفشویی مجیک در تهران بسپارید. ما با استفاده از کادری مجرب و متخصص، 0 تا 100 پروسه عیب یابی و تعمیر این دستگاه را با بروزترین ابزارهای تعمیراتی روز دنیا انجام می دهیم تا نیازی به تعویض قطعات نداشته باشید.

1/5 - (1 امتیاز)

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
بازگشت
تماس ۰۲۱۴۵۴۳۷
واتساپ آریابهکار
تلگرام
موبایل: 09190111214