skip to Main Content

خراب شدن سیم جمع کن جاروبرقی به منزله عدم جمع شدن سیم جاروبرقی و بیرون ماندن آن می باشد و به همین دلیل به محض خرابی این قطعه حیاتی از جاروبرقی فورا به فکر تعمیر آن خواهیم افتاد. اما یکی از الزامات در خصوص تعمیر سیم جمع کن جاروبرقی، داشتن دانش نسبی تعمیرات جاروبرقی می باشد که اگر دانش تعمیرات کافی نداشته باشید، احتمالا با مشکلات بیشتری روبرو خواهید شد و باید هزینه بیشتری جهت تعمیرات بپردازید.

با این وجود ما در مجموعه آریابهکار به همراه تیم جوان و باتجربه، آماده ارائه خدمات تخصصی تعمیر سیم جمع کن جاروبرقی پارس خزر، سامسونگ، پاناسونیک و… با کمترین هزینه و بهترین کیفیت هستیم تا مشکل شما را در اسرع وقت رفع کنیم و نیازی به تعویض این قطعه از جاروبرقی نداشته باشید. در این مقاله از مجموعه مقالات تعمیر جاروبرقی آریابهکار قصد داریم تا تمام جوانب مختلف سیم جمع کن جاروبرقی را مورد نقد و بررسی قرار دهیم تا به پاسخ تمام سوالات خود در این خصوص برسید.

سیم جمع کن جاروبرقی چیست؟

سیم جمع کن جاروبرقی یکی از قطعات کلیدی در تمام جاروبرقی ها می باشد که تنها وظیفه سیم جمع کن جاروبرقی، باز و جمع کردن کابل برق جاروبرقی شما است که این پروسه با استفاده از دکمه مخصوص سیم جمع کن بر روی دستگاه انجام می شود.

سیم جمع کن جاروبرقی چیست

لازم به ذکر است سیم جمع کن جاروبرقی تنها یک قطعه مجزا نیست و از قطعات زیر مجموعه متعددی تشکیل شده است که خراب شدن هر یک از این قطعات زیر مجموعه به منزله خرابی کلی این قطعه خواهد بود و نمی توانید همانند سابق از آن استفاده نمایید.

نکته: یکی از وظایف بسیار مهم سیم جمع کن جاروبرقی، متصل کردن جریان برق به جاروبرقی از طریق دوشاخه برق دستگاه می باشد.

معرفی قطعات سیم جمع کن جاروبرقی

همانگونه که در قسمت بالا توضیح داده شد، سیم جمع کن جاروبرقی یک قطعه واحد نیست و از قطعات زیر مجموعه متعددی تشکیل شده است. اما ممکن است این سؤال برای شما پیش بیاید که قطعات زیر مجموعه سیم جمع کن جاروبرقی کدام اند؟ در ادامه با تمام قطعات تشکیل دهنده سیم جمع کن جاروبرقی آشنا خواهید شد:

1. فنر جاروبرقی

مستعدترین قطعه از قطعات سیم جمع کن جاروبرقی می باشد که معمولا عدم باز و بسته شدن سیم جاروبرقی ناشی از خرابی این قطعه است! چرا که فنر جاروبرقی وظیفه جلوگیری از اختلال و نوسان برق در موتور جاروبرقی را برعهده دارد.

کاربر گرامی: شما میتوانید برای کسب آگاهی بیشتر درباره خرابی برد جاروبرقی و تعمیر آن مقاله تعمیر برد جاروبرقی را مطالعه کنید.

2. ترمز

وظیفه جلوگیری از باز شدن خودکار و آسان سیم جمع کن جاروبرقی را برعهده دارد.

3. فیوز شیشه ای

وظیفه منتقل کردن جریان برق به موتور را برعهده دارد.

4. قرقره

قطعه پلاستیکی می باشد که کابل جاروبرقی در داخل دستگاه، به دور آن می چرخد و جمع می شود.

5. حلقه مسی

قطعه ای مرتبط با کابل برق جاروبرقی می باشد چرا که کابل برق مستقیما به این قطعه متصل است.

آموزش باز کردن سیم جمع کن جاروبرقی

پس از آنکه سیم جمع کن جاروبرقی شما به هر دلیلی دچار خرابی شود، مطمئنا به این سؤال فکر خواهد کرد که چگونه سیم جمع کن جاروبرقی را باز کنیم؟ لازم به ذکر است که پروسه باز کردن سیم جمع کن جاروبرقی بسیار ساده است و اما این در حالی می باشد که از ظرافت بالایی برخوردار می باشد؛ به همین دلیل توصیه ای که برای شما عزیزان داریم این است حتما اگر دانش فنی تعمیرات دارید این کار را انجام دهید تا مشکلی برای دستگاه شما ایجاد نشود.

آموزش باز کردن سیم جمع کن جاروبرقی

  1. جاروبرقی را به‌صورت کامل از برق بکشید و اجازه دهید تا خنک شود.
  2. پس از گذشت 10 دقیقه، با استفاده از یک پیچ گوشتی اقدام به باز کردن پیچ های جاروبرقی خود نمایید؛ توجه داشته باشید که این پروسه را به ترتیب انجام دهید و به ترتیب پیچ های باز شده را بر روی زمین قرار دهید.
  3. به آرامی قاب بالایی دستگاه را باز کنید و کنار بگذارید.
  4. اینک می توانید سیم جمع کن جاروبرقی را مشاهده کنید.
  5. به آرامی اتصالات سیم جمع کن جاروبرقی را جدا نمایید تا هم سیم جمع کن و هم سیم های متصل به آن آسیب نبینند.

آموزش تعمیر سیم جمع کن جاروبرقی

اگر دانش تعمیرات جاروبرقی را دارید و از طرفی دیگر هم به ابزارهای تعمیراتی مجهز هستید و مایل به تعمیر سیم جمع کن جاروبرقی خود می باشید، می توانید با استفاده از آموزش ذیل اقدام به تعمیرات سیم جمع کن جاروبرقی در خانه نمایید. اما اگر دانش تعمیرات ندارید، صراحتا توصیه می کنیم به هیچ وجه اقدام به باز کردن این قطعه نکنید تا از خرابی های بیشتر جلوگیری به عمل آورید و هزینه بیشتری پرداخت نکنید. در ادامه با مراحل تعمیر این قطعه به‌صورت مرحله به مرحله آشنا خواهید شد:

  • پیش از شروع تعمیرات سیم جمع کن جاروبرقی، دستگاه را از برق بکشید و اجازه دهید تا کاملا خنک شود.
  • با استفاده از پیچ گوشتی مناسب اقدام به باز کردن پیچ های بسته شده در بدنه جاروبرقی نمایید.
  • اینک باید بدنه جاروبرقی را جدا کنید و کنار بگذارید.
  • با استفاده از موبایل خود، از کابل های متصل شده به سیم جمع کن جاروبرقی عکس بگیرید.
  • سیم جمع کن جاروبرقی را خواهید دید که تعدادی سیم به آن متصل هستند.
  • به آرامی سیم های متصل به سیم جمع کن را جدا کنید.
  • در این مرحله نیاز به اهم متر دارید که سلامت سیم های متصل شده به سیم جمع کن را بررسی کنید.
  • اگر پروسه تست سیم های متصل به سیم جمع کن با موفقیت روبرو نشد، طبیعتا باید سیم های متصل به سیم جمع کن را باز کرده و با سیم های جدید، جایگزین نمایید.

آموزش تعمیر سیم جمع کن جاروبرقی

  • بخش دیگری که باید بررسی کنید، پلاتین سیم جمع کن جاروبرقی می باشد که به مرور زمان و به دلیل استفاده زیاد می تواند خشک شود. اگر با بررسی پلاتین متوجه خشکی آن شدید، با استفاده از روغن مناسب به آرامی آنرا نسبتا چرب کنید تا مشکل خشکی آن برطرف گردد.
  • اینک پروسه تعمیرات کلی سیم جمع کن جاروبرقی به پایان رسیده است و می توانید با خیالی آسوده اقدام به بستن سیم جمع کن جاروبرقی در جای خود نمایید.
  • در نهایت نیز بدنه را بر روی دستگاه قرار دهید و همانگونه که پیچ ها را باز کرددید، مجددا آنها را ببندید.
  • دستگاه را به برق متصل کنید و بررسی نمایید که آیا این مشکل رفع گردیده است یا خیر؟ در صورت عدم تعمیر سیم جمع کن جاروبرقی، می توانید به شعب آریابهکار مراجعه کنید تا به‌صورت تخصصی این پروسه انجام شود.

آموزش تعویض سیم جمع کن جاروبرقی

اما اگر با تست و ارزیابی سیم جمع کن جاروبرقی متوجه خرابی گسترده این قطعه شدید، طبیعتا تعمیر سیم جمع کن جاروبرقی پاسخگوی شما نخواهد بود و باید اقدام به تعویض سیم جمع کن جاروبرقی خود نمایید. اما چگونه باید این کار را انجام دهیم؟ در ادامه به‌صورت مرحله به مرحله با این پروسه آشنا خواهید شد.

هشدار: در صورت باز شدن جاروبرقی توسط شما و یا افراد غیر متخصص، گارانتی دستگاه شما ملغی خواهد گردید و نمی توانید به نمایندگی جاروبرقی خود مراجعه کنید.

  1. در ابتدا پیش از آنکه هر کاری انجام دهید باید اقدام به تهیه سیم جمع کن جاروبرقی خود (براساس مدل و برند) نمایید که برای تهیه این قطعه می توانید برند و مدل دستگاه را از طریق واتساپ یا تلگرام شماره 09190111214 مجموعه آریابهکار ارسال کنید تا قطعه جایگزین برای شما ارسال شود.
  2. پس از خرید سیم جمع کن جاروبرقی، با استفاده از آموزش بالا، اقدام به باز و خارج کردن سیم جمع کن معیوب نمایید و سپس سیم جمع کن جدید را جایگزین آن نمائید (توجه داشته باشید که سیم های رابط را به‌درستی وصل کنید تا اختلال برقی در قطعه رخ ندهد و نیاز مجدد به خرید آن نداشته باشید).
  3. اینک بدنه دستگاه را با استفاده از پیچ های باز شده به‌صورت مجدد ببندید.
  4. جاروبرقی را به برق متصل کنید و بررسی نمایید که آیا پروسه تعویض سیم جمع کن جاروبرقی شما با موفقیت انجام شده است یا خیر؟

علت خرابی سیم جمع کن جاروبرقی چیست؟

اصولا سیم جمع کن جاروبرقی به گونه ای طراحی شده است که حداقل دو سال بدون هر گونه خرابی بتواند در زندگی روزمره شما نقش ایفا کند و دچار خرابی نشود.

علت خرابی سیم جمع کن جاروبرقی چیست

اما ممکن است با گذشت چند سال با استفاده کاملا نادرست، متوجه خرابی سیم جمع کن جاروبرقی خود شوید که طبیعتا خرابی این قطعه در 60% مواقع مانع استفاده شما از این دستگاه خواهد شد. بنابراین این سؤال به وجود خواهد آمد که علت خرابی سیم جمع کن جاروبرقی چیست؟ در ادامه به رایج ترین دلایل خرابی این قطعه پرداخته ایم:

1. کشیدن بیش از حد سیم

اولین و رایج ترین عاملی که می تواند مستقیما منجر به خرابی سیم جمع کن جاروبرقی شود، کشیدن بیش از حد و نادرست سیم جاروبرقی می باشد که حتی دفترچه راهنمای استفاده از جاروبرقی را نیز مطالعه کنید، متوجه این موضوع خواهید شد. اما معمولا به دلیل عجله و سهل انگاری، فراموش می کنیم که نباید تحت هیچ شرایطی اقدام به کشیدن بیش از حد سیم جاروبرقی کنیم و در نتیجه با خرابی سیم جمع کن جاروبرقی روبرو می شویم.

2. نفوذ گرد و غبار

زمانیکه گرد و غبار به داخل سیم جمع کن جاروبرقی شما نفوذ می کند، می تواند به مرور زمان باعث خراب شدن سیم جمع کن جاروبرقی شما عزیزان شود. به همین دلیل توصیه می کنیم هم کیسه جاروبرقی را به موقع تخلیه کنید و هم اینکه جاروبرقی را در محیطی قرار دهید که عاری از گرد و غبار باشد.

3. گره خوردن سیم در سیم جمع کن

گاهی اوقات به دلیل پوسیدگی و فرسودگی سیم جمع کن جاروبرقی به مرور زمان، سیم جمع کن دچار خرابی شود که شاید از آن مطلع نباشید! برای مثال اگر سیم جاروبرقی پوسیده شده باشد، ممکن است به دلیل گره خوردن داخلی با مشکل عدم خروج سیم روبرو شوید. با این وجود این مشکل هر چند قابل تعمیر است، اما مجددا برای شما عزیزان به وجود خواهد آمد؛ بنابراین بهتر است با قطعه جایگزین آنرا تعویض کنید.

4. اتمام طول عمر مفید قطعه

طبیعتا هر ابزار و وسیله ای که یک روز آنرا خریداری می کنیم، پس از گذشت یک بازه زمانی دچار فرسودگی و خرابی شود و تمام قابلیت های خود را از دست بدهد! این یک واقعیت در میان ابزارها و وسایلی می باشد که با گذشت چند سال برای تمام آنها رخ می دهد. با این وجود جاروبرقی هم استثنا نیست و طول عمر مفید قطعات آن پس از گذشت چند سال سر می آید و باید اقدام به تعویض آنها کنید.

بنابراین یکی دیگر از دلایل خراب شدن سیم جمع کن جاروبرقی، اتمام طول عمر مفید آن می باشد که تنها راهکار شما در این مواقع، تعویض سیم جمع کن جاروبرقی با قطعه جایگزین می باشد.

علت جمع نشدن سیم جمع کن جاروبرقی

یکی از مشکلاتی که ممکن است برای سیم جمع کن جاروبرقی پیش بیاید، مشکل جمع نشدن سیم جمع کن جاروبرقی می باشد که طبیعتا نشان دهنده یک مشکل در جاروبرقی است و حتما باید به‌درستی شناسایی و رفع گردد.

علت جمع نشدن سیم جمع کن جاروبرقی

اما رایج ترین علتی که می تواند منجر به جمع نشدن سیم جمع کن جاروبرقی شما شود، در رفتن فنر سیم جمع کن جاروبرقی می باشد که پیش از هر گونه تعمیرات تخصصی در آریابهکار، توسط تکنسین ها بازبینی و عیب یابی می شود تا مشکل به‌صورت اصولی و بدون نیاز به تعویض قطعه رفع گردد.

کاربر گرامی: برای آگاهی بیشتر درباره تمیز کردن فیلتر جاروبرقی مقاله “چگونه فیلتر جاروبرقی را تمیز کنیم؟” را به شما پیشنهاد میکنیم.

در رفتن فنر سیم جمع کن جاروبرقی

مشکل در رفتن فنر سیم جمع کن جاروبرقی یکی دیگر از مشکلات رایج در جاروبرقی می باشد و زمانیکه این خرابی ایجاد می شود، سیم جاروبرقی ثابت باقی نمی ماند و کنترل بخصوصی بر روی سیم وجود نخواهد داشت. از این رو این مشکل گویای خرابی در بخش سیم جمع کن جاروبرقی است و باید به‌صورت کاملا اصولی تعمیر و رفع شود. خدمات تعمیر در رفتن فنر سیم جمع کن جاروبرقی در آریابهکار توسط تکنسین های مجرب به‌صورت تخصصی و با گارانتی 90 روزه خدمات انجام می شود.

آموزش کوک کردن سیم جمع کن جاروبرقی

منظور از کوک کردن سیم جمع کن جاروبرقی، این است که وقتی شما دکمه جمع کردن سیم را از روی جاروبرقی فشار می دهید، در کسری از زمان سیم جمع شود. اما این در حالی است که به دلیل خرابی سیم جمع کن جاروبرقی ممکن است تمام پروسه جمع شدن سیم از 3 ثانیه به 10 ثانیه تغییر پیدا کند. در این مواقع راهکاری که در ابتدا توسط مجموعه ما پیشنهاد می شود، کوک کردن سیم جمع کن جاروبرقی می باشد که می تواند مشکل را بصورت کامل رفع نماید.

توجه: صرفا این گزینه زمانی پاسخ مثبت خواهد داد که سیم جمع کن جاروبرقی شما سالم باشد و خرابی بخصوصی درون آن دیده نشود.

تعمیر سیم جمع کن جاروبرقی پارس خزر

اگر جاروبرقی پارس خزر دارید و در استفاده آخر متوجه خرابی سیم جمع کن جاروبرقی شدید، جای نگرانی نیست چرا که ما در مجموعه آریابهکار تمام خدمات تخصصی تعمیر جاروبرقی پارس خزر را به همراه تیم حرفه ای و جوان انجام می دهیم. نکته ای که در این خصوص باید عرض کنیم این است که ما در آریابهکار هیچ گونه محدودیت نداریم و به همین دلیل خدمات تعمیر سیم جمع کن جاروبرقی پارس خزر قدیمی و جدید با استفاده از قطعات شرکت پارس خزر انجام می شود.

تعمیر سیم جمع کن جاروبرقی سامسونگ

جاروبرقی سامسونگ به عنوان یکی از باکیفیت ترین جاروبرقی های موجود در بازار کشورمان می باشد که با هزینه مناسبی می توانید یکی از آنها را خریداری نمایید. اما نکته ای که در این میان وجود دارد این است که منظور از کیفیت بالا، عدم خراب شدن دستگاه پس از گذشت 5 سال نیست!

تعمیر سیم جمع کن جاروبرقی سامسونگ

از این اگر سیم جمع کن جاروبرقی سامسونگ دچار هر گونه خرابی شد، جای نگرانی وجود ندارد چرا که ما تمام خدمات تعمیر سیم جمع کن جاروبرقی سامسونگ را با قطعات کاملا وارداتی انجام می دهیم.

نمایندگی تعمیر سیم جمع کن جاروبرقی

زمانیکه شما از یک فروشگاه مجاز اقدام به خرید جاروبرقی می کنید، در کنار جاروبرقی به شما یک برگه گارانتی در یک بازه زمانی مشخص تعلق می گیرد که در صورت بروز هر گونه خرابی می توانید به نمایندگی دستگاه خود مراجعه نمایید و بصورت رایگان و با استفاده برگه گارانتی اقدام به رفع این مشکل کنید. اما اگر برگه گارانتی شما فاقد اعتبار است، می توانید به مرکز تخصصی آریابهکار در شرق و غرب تهران مراجعه کنید تا دستگاه شما بصورت تخصصی تعمیر شود و نیازی به تعویض قطعات نداشته باشید.

  • ارائه گارانتی 90 روزه برای تمامی خدمات.
  • تعمیر تخصصی قطعات جاروبرقی.
  • استفاده از قطعات وارداتی.
  • اعلام هزینه تعمیرات براساس نرخ نامه مصوب اتحادیه.
  • عیب یابی رایگان سیم جمع کن جاروبرقی.
  • تیم مجرب و حرفه‌ای تعمیرات.
  • استفاده از بروز ترین ابزارهای تعمیراتی.
  • 30 سال سابقه تعمیرات لوازم برقی خانگی در تهران.
امتیاز post

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
بازگشت
تماس ۰۲۱۴۵۴۳۷
واتساپ آریابهکار
تلگرام
موبایل: 09190111214