skip to Main Content

داغ شدن بدنه یخچال دوو یکی از مشکلات رایج در این دستگاه می باشد که معمولا بنابر استفاده نادرست می تواند رخ دهد. از این رو علت داغ شدن بدنه یخچال دوو چیست؟

سیستم خنک کننده یخچال در واقع غذا را خنک نمیکند، بلکه حرارت داخل آن را بیرون میکشد! به همین خاطر گرمای خارج شده باید از طریق دیواره های یخچال خارج شوند. همچنین بخشی از گرمای یخچال به دلیل عبور لوله های حاوی گاز داغ از بدنه و کنار درب ها میباشد. در نتیجه گرم شدن بدنه یخچال یک امر طبیعی است که در تمام یخچال ها این اتفاق میوفتد.

اما زمانی که این گرما از حالت ولرم به گرمای سوزان و غیر عادی تبدیل شده و به اصطلاح یخچال داغ میکند، نشان از موجود بودن یک مشکل در سیستم خنک کننده دستگاه است و باید هر چه سریع تر عیب یابی شده و مشکل یخچال برطرف شود قبل از آن که به اجزای دیگر دستگاه آسیبی وارد شود.

در ادامه این مقاله از مجموعه مقالات تعمیر یخچال دوو آریابهکار با رایج ترین دلایل این خرابی آشنا خواهید شد.

خرابی کمپرسور یخچال دوو

کمپرسور یخچال دوو یک قطعه کلیدی در سیستم یخچال دوو است که وظیفه فشرده سازی و سرمایش مبرد را برعهده دارد. این کمپرسور الکتریکی باعث ایجاد فشار بالا در مبرد می شود و میانجیگر اصلی در انتقال حرارت از داخل یخچال به بیرون است.

خرابی کمپرسور یخچال دوو

بنابراین وقتی که درب یخچال دوو باز می شود، هوا گرم و رطوبت وارد داخل می شود و برای حفظ دمای مطلوب در داخل دستگاه، کمپرسور فعال می شود. از این رو در صورتی که کمپرسور یخچال دوو شما خراب شود یا به آن فشار زیادی وارد شود، با مشکل داغ شدن بدنه یخچال دوو روبرو خواهید شد.

برای عیب یابی و تعمیر این قطعه کلیدی توصیه می کنیم از تکنسین های مجرب و متخصص درخواست تعمیرات نمایید.

کاربر گرامی: جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره خرابی کمپرسور یا موتور یخچال دوو مقاله تعمیر موتور یا کمپرسور یخچال دوو را به شما پیشنهاد میکنیم.

جایگاه نامناسب یخچال دوو

از ابتدایی ترین نکاتی که باید پس از خرید و پیش از استفاده از یخچال دوو به آن توجه داشته باشید این است که جای مناسبی برای یخچال دوو انتخاب کنید. با این وجود اگر شما جایگاه نامناسبی برای یخچال دوو انتخاب کنید، آسیب قابل توجهی به قطعات این دستگاه وارد خواهد شد.

به همین دلیل توصیه ای که برای شما داریم این است که از قرار دادن یخچال دوو در قسمت های گرم خانه و همچنین مقابل نور خورشید خودداری کنید تا آسیبی به دستگاه شما وارد نشود؛ در غیر اینصورت با داغ شدن بدنه یخچال دوو و سایر خرابی ها روبرو خواهید شد.

اتمام گاز یخچال دوو

گاز مبرد موجود در یخچال دوو که وظیفه تولید سرما درون یخچال را برعهده دارد، یکی از عواملی می باشد که باید در طول زمان مورد بررسی و سرویس دوره ای قرار گیرد. چرا که گاز مبرد درون یخچال دوو همیشگی نیست و بنابر دلایل مختلف و گوناگونی ممکن است دچار یکسری خرابی ها شود.

اتمام گاز یخچال دوو

به همین دلیل توصیه ای که برای شما داریم این است که در بازه های زمانی مختلف اقدام به شارژ گاز یخچال دوو نمایید تا بتوانید مانع بروز خرابی های این چنینی در یخچال دوو شوید.

همچنین در صورت اتمام گاز یخچال دوو، فشار قابل توجهی به کمپرسور وارد خواهد شد که این فشار زیادی در ابتدا می تواند منجر به خرابی کمپرسور شود و سپس می تواند منجر به داغ شدن بیش از حدی یخچال دوو شود.

مسدودی هوای خروجی یخچال دوو

برای نصب اصولی یخچال دوو باید دستگاه نسبت به دیوار پشتی فاصله داشته باشد و همچنین اطراف آن مسدود نباشد و هوا جریان داشته باشد. این موضوع متاسفانه یکی از مشکلاتی می باشد که ممکن است در طول زمان برای هر یک از ما رخ بدهد.

به همین دلیل توصیه ای که برای شما داریم این است که فاصله یخچال دوو نسبت به دیوار پشتی را کمی بیشتر کنید و از سمت چپ و راست خود نیز فاصله قابل قبولی داشته باشد. در غیر اینصورت به کمپرسور فشار قابل توجهی وارد خواهد شد و در نتیجه با داغ شدن بدنه یخچال دوو روبرو می شوید.

خرابی سیستم خنک کننده یخچال دوو

سیستم خنک کننده یخچال دوو شامل مجموعه ای از قطعات است که به منظور خنک کردن داخل یخچال و حفظ دمای مطلوب عمل می کند. با این وجود این سیستم از چهار قسمت اصلی تشکیل شده است که عبارتند از: کمپرسور، کندانسور، تبخیر کننده و محفظه تبخیر.

به هر حال باید مطلع باشید که در صورت کار کردن سیستم خنک کننده یخچال دوو، قطعا گرما از این قسمت به بیرون منعکس خواهد شد، اما این گرما به نحوی نیست که منجر به داغ شدن بدنه یخچال دوو شود! از این رو اگر سیستم خنک کننده یخچال دوو خراب شود، قطعا با داغ شدن بدنه یخچال دوو روبرو می شوید.

پر کردن بیش از حد یخچال دوو

زمانیکه شما عزیزان محفظه داخلی یخچال را پر از مواد غذایی می کنید، خواه ناخواه به کمپرسور یخچال دوو به دلیل تولید سرمای کافی برای خنک کردن این مواد غذایی، فشار قابل توجهی وارد خواهد شد. در نتیجه کمپرسور گرمای قابل توجهی را به بیرون از یخچال منعکس خواهد نمود که در نتیجه با مشکل داغ شدن بدنه یخچال دوو روبرو خواهید شد.

پر کردن بیش از حد یخچال دوو

از این رو توصیه ای که برای شما داریم این است که از پر کردن بیش از حد یخچال دوو خودداری کنید تا به کمپرسور و سایر قطعات سیستم خنک کننده یخچال دوو فشار وارد نشود.

کثیفی فیلتر هوای یخچال دوو

فیلتر هوای یخچال دوو یک قطعه مهم است که در سیستم تهویه و تصفیه هوا یخچال استفاده می شود. این فیلتر طراحی شده است تا هوای وارد شده به داخل یخچال را پاکسازی کند و از ورود ذرات آلوده، بوهای نامطبوع و میکروب ها به داخل یخچال دوو جلوگیری کند. با این وجود معمولا فیلتر هوای یخچال دوو از چندین لایه تشکیل شده است تا بتواند هوای موجود درون یخچال دوو را فیلتر کند.

از این رو زمانیکه فیلتر هوای یخچال دوو آلوده شده باشد، گردش هوا در یخچال دوو جریان نخواهد یافت و در نتیجه کمپرسور به اشتباه سعی می کند هوای بیشتری به درون یخچال دوو تزریق نماید. به همین ترتیب ممکن است با داغ شدن بدنه یخچال دوو روبرو شوید.

کاربر گرمی: جهت آگاهی از علت روشن شدن چراغ فیلتر یخچال دوو میتوانید مقاله علت روشن شدن چراغ فیلتر یخچال دوو را مطالعه کنید.

باز کردن بیش از حد درب های یخچال دوو

هنگامیکه درب یخچال دوو بسته است، به این معناست که سیستم خنک کننده یخچال دوو وظیفه خود را به بهترین شکل ممکن انجام داده و مواد غذایی درون این دستگاه بصورت کامل خنک شده اند.

اما با باز کردن درب یخچال دوو، این سرمای تولیدی به بیرون منتقل خواهد شد و در نتیجه با بستن درب یخچال دوو، دستگاه تلاش خود را به کار خواهد گرفت تا بتواند هم به دمای مطلوب برسد و هم اینکه مواد غذایی جدید را خنک کند.

باز کردن بیش از حد درب های یخچال دوو

به همین دلیل هر چقدر شما اقدام به باز کردن درب یخچال دوو کنید، این پروسه بصورت مکرر و پشت سر هم انجام خواهد شد و در نتیجه سیستم خنک کننده یخچال دوو فشار قابل توجهی را تجربه خواهد کرد و می تواند منجر به داغ شدن بدنه یخچال دوو شود. به همین دلیل توصیه ای که برای شما داریم این است که از باز کردن و بستن مکرر درب یخچال دوو خودداری کنید تا به سیستم خنک کننده یخچال دوو فشار وارد نشود.

امتیاز post

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
بازگشت
تماس ۰۲۱۴۵۴۳۷
واتساپ آریابهکار
تلگرام
موبایل: 09190111214