skip to Main Content

موتور جاروبرقی بدون شک یکی از مهم ترین و اصلی ترین قطعاتی می باشد که بر روی این دستگاه نصب شده است و تمام وظایف مهم و کلیدی برعهده این دستگاه می باشد. از این رو اگر موتور جاروبرقی شما عزیزان به هر دلیلی خراب شود، عملا دستگاهی به نام جاروبرقی ندارید و باید اقدام به عیب یابی و تعمیرات موتور جاروبرقی نمایید. اما از کجا بفهمیم که موتور جاروبرقی خراب است؟ یکی از نشانه های خرابی موتور جاروبرقی، این است که این قطعه شروع به صدا دادن می کند. اما علت صدا دادن موتور جاروبرقی چیست؟

در پاسخ به این سوال باید به اطلاع شما برسانیم که موتور جاروبرقی می تواند بنابر دلایل مختلفی با مشکل صدا دادن روبرو شود و به همین دلیل اگر به آن بی توجهی کنید، می تواند منجر به سوختن و از کار افتادن موتور جاروبرقی شود. از این رو اگر به هر دلیلی با هر مشکلی در موتور جاروبرقی روبرو شدید، حتما پروسه تعمیرات آنرا جدی بگیرید و در نمایندگی مرکزی تعمیر جاروبرقی در تهران تعمیر کنید. در ادامه این مقاله از مجموعه مقالات تعمیر جاروبرقی، برخی از مهم ترین دلایل صدا دادن موتور جاروبرقی را نام برده و توضیح داده ایم. همراه ما باشید.

1. آسیب دیدن قطعات بلبرینگ موتور جاروبرقی

کلکتور که در بخش بلبرینگ جاروبرقی قرار دارد، از اجزای حساس آن به شمار می رود. عواملی نظیر فرسودگی یا کم شدن اندازه زغال ها، شکستگی کلکتور و آسیب دیدگی پروانه بلبرینگ، می توانند باعث بروز صدای بلند در جاروبرقی شوند. در دستگاه های قدیمی تر و استفاده شده، خشکی بلبرینگ ممکن است به ساییدگی قسمت های فلزی آن بیانجامد، که با تعویض بلبرینگ می توان از افزایش صدا پیشگیری کرد. در برخی مواقع، روان کننده کاری مناسب می تواند در حل مشکل صدای بلبرینگ موثر باشد.

آسیب دیدن قطعات بلبرینگ موتور جاروبرقی

لازم است در نظر داشته باشید که مشکلات بلبرینگ تنها دلیل تغییرات دور موتور و صدای زیاد جاروبرقی نیستند؛ بلکه ممکن است خرابی برد الکترونیکی دایاک نیز عاملی باشد. برای تعمیرات، توصیه می شود به مراکز تخصصی مربوط به برند دستگاه خود مراجعه نمایید.

2. خرابی پروانه موتور جاروبرقی

فن یا پروانه، که در بخش موتور جاروبرقی تعبیه شده، نقش مهمی در خنک سازی آن دارد. در صورت بروز هرگونه آسیب به پروانه یا شکستگی هر یک از پره های آن، صدای زیادی از موتور به گوش خواهد رسید. هنگامی که صدای ناهنجاری از موتور جاروبرقی شنیدید، باید فوراً دستگاه را خاموش کنید؛ چرا که تعمیر یا تعویض موتور ممکن است هزینه برتر از جایگزینی فن باشد.

برای تضمین کیفیت و اصالت قطعات جایگزینی در جاروبرقی، به شدت توصیه می شود که با یک تعمیرکار معتبر ارتباط برقرار کنید.

3. پر بودن بیش از حد کیسه جاروبرقی

در صورتی که کیسه جاروبرقی شما عزیزان به میزان قابل توجه پر شده باشد، هم جاروبرقی شما بصورت اصولی جارو نخواهد کرد و هم اینکه بیشتر از هر قطعه ای به موتور جاروبرقی شما فشار وارد می شود و به همین دلیل با صدا دادن موتور جاروبرقی روبرو خواهید شد. از این رو توصیه ای که برای شما داریم این است که در صورت پر شدن بیش از حد کیسه جاروبرقی فورا دستگاه را خاموش کنید و اقدام به تخلیه کیسه نمایید. لازم به ذکر می باشد که بهتر است شما هر بار پیش از روشن کردن جاروبرقی اقدام به بررسی کیسه نمایید.

با این وجود اگر کیسه جاروبرقی شما به میزان قابل توجهی پر شده باشد، با مشکل صدا دادن موتور جاروبرقی به دلیل فشار وارد شده بیش از حدی روبرو خواهید شد و به همین توصیه می کنیم در اسرع زمان اقدام به تخلیه آن نمایید تا این مشکل منجر به خرابی گسترده در موتور نشود. از این رو شما خودتان می توانید این مشکل را در خانه بر طرف کنید و نیازی به تعمیرات در نمایندگی تعمیر جاروبرقی نخواهید داشت.

4. مسدودی فیلترهای جاروبرقی

برای آنکه مکش جاروبرقی شما وجود داشته باشد و مشکلی در حین کار کردن جاروبرقی برای شما رخ ندهد، باید جریان هوا در قسمت موتور جاروبرقی وجود داشته باشد که اگر این جریان هوا به هر دلیلی مسدود شده باشد، مطمئن باشید که به با صدا دادن موتور جاروبرقی روبرو خواهید شد. به همین دلیل توصیه می کنیم هر ماه اقدام به بررسی فیلترهای جاروبرقی نمایید و اگر به میزان زیادی کثیف شده اند، حتما اقدام به تمیز کردن آنها کنید و یا اگر فیلترهای جاروبرقی شما آسیب دیده اند، فورا اقدام به تعویض آنها کنید.

مسدودی فیلترهای جاروبرقی

لازم به ذکر می باشد که برای خرید فیلتر جاروبرقی حتما از فروشگاه های مجاز و معتبر اقدام نمایید تا بتوانید گزینه مناسب و مطلوبی را انتخاب و خریداری کنید. از این رو توصیه ای که برای شما داریم این است که فیلترهای جاروبرقی را نیز حداقل هر ماه یکبار بررسی کنید و اگر نیاز به شستشو و یا تعویض داشتند، مشکل را بر طرف کنید؛ در غیر اینصورت مسیر رفت و برگشت هوا در قسمت موتوری جاروبرقی مسدود خواهد شد.

5. خرید کیسه جاروبرقی نامرغوب

در صورتی که شما کیسه نامرغوب و متفرقه برای جاروبرقی خود خریداری کرده اید، احتمالا فشار قابل توجهی قرار است به موتور جاروبرقی شما عزیزان وارد شود و به همین دلیل توصیه ای که برای شما داریم این است که حتما برای خرید کیسه جاروبرقی از فروشگاه های معتبر و متخصص در این زمینه اقدام کنید تا کیسه مناسب را براساس مدل دستگاه خود انتخاب و سپس خریداری کنید. از این رو برای خرید کیسه جاروبرقی نباید از هر فروشگاهی اقدام نمایید و صرفا باید به مراکز مجاز و معتبر اقدام نمایید تا از این طریق بهترین گزینه مناسب را انتخاب نمایید.

مقالات مرتبط: علت جمع شدن اشغال داخل جاروبرقی

نمایندگی تعمیر موتور جاروبرقی در تهران

اگر هنوز با مشکل صدا دادن موتور جاروبرقی مواجه هستید و نمی توانید آنرا از طریق موارد گفته شده بر طرف کنید، نیازی به تعویض موتور جاروبرقی ندارید و می توانید از طریق خدمات تخصصی آریابهکار اقدام به عیب یابی و تعمیر موتور جاروبرقی نمایید و از این طریق بتوانید به بهترین شکل ممکن اقدام به تعمیر موتور جاروبرقی نمایید. توجه داشته باشید که ما تمام خدمات عیب یابی و تعمیر موتور جاروبرقی را بدون هر گونه محدودیتی انجام می دهیم تا نیازی به تعویض موتور جاروبرقی نداشته باشید.

5/5 - (1 امتیاز)

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
بازگشت
تماس ۰۲۱۴۵۴۳۷
واتساپ آریابهکار
تلگرام
موبایل: 09190111214