skip to Main Content

یکی از قطعات بسیار مهم در جاروبرقی، فیلتر جاروبرقی می باشد که دارای نقش بسزایی در سلامت دستگاه شما دارد. از این رو اگر فیلتر جاروبرقی را در طول زمان تمیز نکنید، دچار مسدودی خواهد شد و مسدودی این قطعه هم به معنای ایجاد خفگی و وارد شدن فشار قابل توجه به موتور جاروبرقی می باشد.

با این وجود چگونه فیلتر جاروبرقی را تمیز کنیم؟ برای تمیز کردن فیلتر جاروبرقی باید یکسری نکات کلیدی را مطالعه و اجرایی کنید تا آسیبی به فیلتر جاروبرقی شما وارد نشود؛ در غیر اینصورت علیرغم خرید فیلتر جدید ممکن است نیاز به خرید موتور جدید نمایید!

در ادامه این مقاله از مجموعه مقالات تعمیر جاروبرقی آریابهکار نیز با جوانب مختلف فیلتر جاروبرقی آشنا خواهید شد. همراه ما باشید.

فیلتر جاروبرقی چیست؟

فیلتر جاروبرقی به عنوان یک قطعه کلیدی و بسیار مهم در جاروبرقی می باشد که توانایی قابل توجهی دارد. به عبارتی وظیفه اصلی فیلتر جاروبرقی این است که مانع ورود هر گونه گرد و غبار از بیرون به داخل جاروبرقی و بالعکس شود؛ چرا که اگر گرد و غبار وارد قسمت فنی و موتوری جاروبرقی شما شود، به احتمال زیاد در بازه زمانی کوتاهی موتور خواهد سوخت و کارایی خود را از دست خواهد داد.

فیلتر جاروبرقی چیست

با این وجود توصیه می شود براساس میزان استفاده ای که از جاروبرقی دارید، در بازه های زمانی مختلفی (هر یک ماه یکبار) اقدام تمیز کردن اصولی فیلتر جاروبرقی خود نمایید تا آسیبی از طریق این قطعه به موتور دستگاه وارد نشود؛ هر چقدر فیلتر جاروبرقی تمیز باشد، عملکرد دستگاه شما بدون هر گونه عیب و ایرادی شکل خواهد گرفت.

کاربر گرامی: جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره جاروبرقی و نحوه باز کردن آن میتوانید مقاله چگونه جاروبرقی ال جی را باز کنیم؟ را مطالعه کنید.

علت کثیف شدن فیلتر جاروبرقی

بصورت خواسته و ناخواسته ممکن است در طول زمان فیلتر جاروبرقی شما کثیف شود و شما باید تحت هر شرایطی در بازه های زمانی مختلفی اقدام به تمیز کردن فیلتر جاروبرقی خود نمایید. از این رو در ادامه قصد داریم دلایل رایج در کثیفی فیلتر جاروبرقی را نام ببریم.

1. نفوذ ذرات معلق در هوا

اولین عامل و دلیلی که می تواند منجر به کثیفی فیلتر جاروبرقی شما شود، ذرات گرد و غبار موجود در هوا هستند که به مرور زمان حتی می توانند منجر به مسدودی راه های ورود و خروج فیلتر جاروبرقی شوند. از این رو توصیه می شود جاروبرقی را جایی نگهداری کنید که میزان گردش هوا، گرد و غبار در آن کم است.

2. عدم تمیز کردن فیلتر جاروبرقی

همانگونه که گفته شد، بصورت خواسته یا ناخواسته ممکن است فیلتر جاروبرقی شما عزیزان به دلیل گردش هوا دچار کثیفی شود. از این رو شما باید یک بازه زمانی را مشخص کنید تا در این بازه زمانی اقدام به تمیز کردن فیلتر جاروبرقی نمایید. اما اگر اقدام به تمیز کردن فیلتر جاروبرقی نکنید، فیلتر جاروبرقی کثیف خواهد شد و کارایی خود را از دست خواهد داد. در نتیجه به موتور جاروبرقی آسیب جدی وارد خواهد شد.

3. عدم تعویض فیلتر جاروبرقی

فیلتر جاروبرقی باید به طور منظم تعویض شود تا عملکرد بهینه دستگاه حفظ شود. از این رو اگر فیلتر جاروبرقی را در بازه های زمانی مختلف تمیز نکنید، مسدود خواهد شد.

جلوگیری از کثیف شدن فیلتر جاروبرقی

همچنین در ادامه قصد داریم تا روش های کاربردی و بسیار مهم در خصوص جلوگیری از کثیف شدن فیلتر جاروبرقی نام ببریم تا بتوانید از این قطعه کلیدی مراقبت نمایید. این روش ها عبارتند از:

جلوگیری از کثیف شدن فیلتر جاروبرقی

1. خالی کردن کیسه جاروبرقی

توصیه می کنیم پس از هر بار استفاده از جاروبرقی اقدام به تخلیه کیسه جاروبرقی نمایید؛ چرا که در صورت پر شدن بیش از حد کیسه، محتویات آن از داخل به بیرون پخش خواهد شد که این محتویات از قسمت داخلی به فیلتر جاروبرقی خواهد چسبید.

2. تعویض و تمیز کردن فیلترها

برای جلوگیری از کثیف شدن فیلتر جاروبرقی، توصیه می شود در بازه های زمانی مختلف اقدام به تمیز و تعویض کردن فیلتر جاروبرقی نمایید. از این رو اگر فیلتر جاروبرقی به میزان قابل توجهی آسیب دیده باشد، باید اقدام به تعویض فیلتر جاروبرقی نمایید؛ در غیر اینصورت می توانید اقدام به تمیز کردن فیلتر جاروبرقی کنید.

آموزش تمیز کردن فیلتر جاروبرقی

اگر فیلتر جاروبرقی شما عزیزان کثیف شده است و برای مدت هاست اقدام به تمیز کردن فیلتر جاروبرقی نکرده اید، توصیه می کنیم این پروسه را در اسرع زمان انجام دهید؛ در غیر اینصورت این اشتباه می تواند منجر به خفگی و وارد شدن فشار زیادی به موتور جاروبرقی شما عزیزان شود. از این رو چگونه فیلتر جاروبرقی را تمیز کنیم؟ برای آشنایی با نحوه تمیز کردن فیلتر جاروبرقی در ابتدا باید محفظه جاربرقی را باز کنید و سپس فیلتر دستگاه را خارج کنید. اینک باید فیلتر را از نظر کثیفی مورد بررسی قرار دهید.

آموزش تمیز کردن فیلتر جاروبرقی

از این رو اگر فیلتر جاروبرقی شما کثیف بود، باید در اسرع زمان اقدام به تمیز کردن آن نمایید.

نکته مهم: اگر حرف لاتین W بر روی فیلتر جاروبرقی شما عزیزان درج نشده است، بدین معناست که به هیچ وجه نباید فیلتر جاروبرقی خود را از طریق آب بشویید. اما اگر حرف W بر روی آن درج شده است، می توانید با خیالی آسوده اقدام به شستن فیلتر جاروبرقی با آب نمایید.

در ادامه با مراحل تمیز کردن فیلتر جاروبرقی آشنا خواهید شد.

  1. با باز کردن بدنه جاروبرقی، فیلتر جاروبرقی را خارج کنید.
  2. از طریق یک مسواک، اقدام به تمیز کردن منافذ فیلتر جاروبرقی کنید.
  3. در صورتی که فیلتر جاروبرقی به دلیل کثیفی به میزان قابل توجهی آسیب دیده است، باید اقدام به تعویض فیلتر جاروبرقی نمایید.
  4. سپس فیلتر جاروبرقی را در جای خود قرار دهید و از آن استفاده کنید.

کاربر عزیز : جهت آگاهی بیشتر درباره خرابی برد جاروبرقی و جلوگیری از خراب شدن آن مقاله تعمیر برد جاروبرقی را به شما پیشنهاد میکنیم.

نمایندگی تعمیر جاروبرقی در تهران

آریابهکار به عنوان نمایندگی تعمیر جاروبرقی در تهران، همواره تمام خدمات تعمیر جاروبرقی را به همراه تکنسین های مجرب و متخصص برای شما انجام می دهد تا بتوانید از این دستگاه بدون هر گونه خرابی استفاده کنید. از این رو توصیه ای که برای شما داریم این است که در صورت بروز هر گونه خرابی در جاروبرقی، اقدام به تعمیر این دستگاه توسط تکنسین های مجرب و متخصص نمایید تا مشکل در اسرع زمان برطرف شود.

نمایندگی تعمیر جاروبرقی در تهران

از این رو ما به همراه تکنسین های متخصص و مجرب آماده ارائه خدمات تعمیر جاروبرقی شما عزیزان با ابزارهای تعمیراتی روز دنیا هستیم. برای انجام هماهنگی های لازم برای تعمیر جاروبرقی شما در هر مدل و برندی می توانید از طریق شماره 02145437 تماس بگیرید و ثبت درخواست کنید.

همچنین اگر شاغل هستید و زمان کافی برای مراجعه حضوری به شعب تعمیراتی آریابهکار را ندارید، می توانید با استفاده از پیک رفت و برگشت رایگان آریابهکار اقدام به منتقل دستگاه خود به شعب تعمیراتی آریابهکار نمایید.

امتیاز post

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
بازگشت
تماس ۰۲۱۴۵۴۳۷
واتساپ آریابهکار
تلگرام
موبایل: 09190111214