skip to Main Content

ریست کردن ماشین لباسشویی ال جی یکی از راهکارهایی می باشد که احتمالا در طول زمان برای شما عزیزان نیز ایجاد خواهد شد. اما چگونه اقدام به ریست کردن ماشین لباسشویی ال جی نماییم؟ آیا ریست کردن ماشین لباسشویی ال جی کار تخصصی است؟ برای ریست کردن ماشین لباسشویی ال جی باید موارد متعددی را مطالعه کنید و بتوانید براساس آنها اقدام به ریست کردن ماشین لباسشویی ال جی نمایید. با این وجود ما در ادامه این مقاله از آریابهکار قصد داریم شما عزیزان را با نحوه ریست کردن ماشین لباسشویی ال جی آشنا سازیم.

لازم به ذکر می باشد که اگر شما عزیزان دانش لازم و کافی در این زمینه ندارید، در ابتدا بهتر است به دفترچه راهنمای استفاده از ماشین لباسشویی ال جی مراجعه نمایید تا با نحوه ریست کردن ماشین لباسشویی ال جی خود آشنا شوید. با این وجود اگر به هر دلیلی با مشکلاتی در ماشین لباسشویی ال جی روبرو شده اید و خودتان با آنها آشنا نیستید، می توانید با نمایندگی تعمیر ماشین لباسشویی ال جی تماس بگیرید و از این طریق درخواست خود را ثبت کنید و مشکل دستگاه شما بر طرف گردد.

با این وجود اگر مایل به آشنایی با نحوه ریست کردن ماشین لباسشویی ال جی هستید، باید به اطلاع شما برسانیم که در ادامه این مقاله از مجموعه مقالات تعمیر ماشین لباسشویی ال جی قصد داریم شما عزیزان را با این موضوع و تمام جوانبی که باید با آن آشنا باشید، آشنا سازیم تا بتوانید به بهترین شکل ممکن اقدام به ریست کردن ماشین لباسشویی ال جی نمایید و مشکل شما در کمترین بازه زمانی ممکن توسط خودتان در خانه بر طرف گردد.

آموزش ریست ماشین لباسشویی ال جی

برای بازنشانی یا ریست کردن ماشین لباسشویی ال جی خود توسط دکمه مخصوص، ابتدا باید دستگاه را خاموش کنید. پس از آن، دستگاه را روی برنامه پنبه (Cotton) روشن نمایید. درست بعد از این که دستگاه روشن شد، باید یک بار دکمه های دما (Temp) یا چرخش (Speed Spin) را فشار دهید و رها کنید. در مرحله بعد، دکمه سطح آب (Level Water) یا عملکرد (Function) را فشار دهید و رها کنید. این کار را تا زمانی که کد T01 بر روی صفحه نمایشگر ظاهر شود ادامه دهید. هنگامی که کد T01 به T02 تغییر کند، برای شروع روند ریست، دکمه شروع (Start) را فشار دهید.

آموزش ریست ماشین لباسشویی ال جی

در این مرحله، کد ELT باید بر روی نمایشگر دستگاه ظاهر شود. حالا زمان آن است که از دکمه ریست برای بازنشانی دستگاه استفاده کنید. ممکن است پس از فشار دادن دکمه ریست، شاهد نمایش خطاهایی بر روی صفحه نمایش باشید. برای رفع این خطاها، دکمه دما (Temp) را به مدت پنج ثانیه نگه دارید تا کد EOD بر روی صفحه ظاهر شود. این فرآیند باعث می شود که روند بازنشانی لباسشویی به طور کامل انجام پذیرد.

همچنین در صورتی که ماشین لباسشویی شما فاقد دکمه ای مخصوص برای ریست است، برای بازنشانی سیستم، ابتدا دستگاه را از برق بکشید. سپس، برای مدت پنج ثانیه دکمه START/PAUSE را فشرده و نگه دارید. پس از این مدت، دوباره دستگاه را به منبع برق متصل کنید. این کار باعث می شود تا سیستم لباسشویی بدون نیاز به دکمه ای اختصاصی برای ریست، مجددا راه اندازی شود و تنظیمات به حالت پیش فرض بازگردند. این روش می تواند در برخی مدل ها به حل مشکلات عملکردی کمک کند و دستگاه را به حالت عادی بازگرداند.

چرا ماشین لباسشویی ال جی را ریست کنیم؟

تغییرات در جریان برق، ناهموزنی در توزیع وزن لباس ها درون دیگ شست وشو، و وقفه های ناگهانی در تأمین برق از جمله عواملی هستند که می توانند منجر به خطا در عملکرد دستگاه های لباسشویی شوند. در بیشتر مواقع، این نوع اختلالات با انجام یک راه اندازی مجدد یا “ریست” قابل حل هستند. به عنوان مثال، در مواقعی که شست وشو در میانه ی چرخه قطع شده و پس از دقایقی برق دوباره وصل می شود، برنامه شست وشو احتمالاً از سر گرفته نمی شود و نیاز به ریست دستگاه پیش می آید.

مدل های جدیدتر ماشین های لباسشویی اغلب مجهز به فناوری هایی هستند که به آن ها امکان می دهد پس از بازگشت برق، خودکار به ادامه چرخه شست وشو بپردازند. با این حال، اگر دستگاه شما این قابلیت را ندارد، به کارگیری تکنیک ریست معمولاً اختلالات مربوطه را رفع می کند.

در صورتی که راه اندازی مجدد دستگاه نتوانست مشکل را رفع نماید، توصیه می شود تا با یک تکنسین ماهر در زمینه تعمیر لباسشویی تماس بگیرید. یک تعمیرکار حرفه ای قادر خواهد بود تا با دقت و مهارت، عیب یابی دقیقی انجام دهد و به تعمیر دستگاه بپردازد، تا اطمینان حاصل شود که ماشین لباسشویی به طور صحیح و بدون وقفه به کار خود ادامه دهد.

مقالات مرتبط:مشکل و عیب ماشین لباسشویی ال جی از زبان تعمیرکاران متخصص

بهترین زمان برای ریست ماشین لباسشویی ال جی

قبل از هر چیز، ضروری است که شما شناخت کافی از شرایطی داشته باشید که در آنها نیاز به انجام ریست برای ماشین لباسشویی پیش می آید. لازم به ذکر است که عملیات ریست شدن بر سیستم های الکترونیکی دستگاه می تواند فشار وارد کند، اما این اقدام با هدف رفع مشکلات نرم افزاری و عملکردی ساده، بدون نیاز به تعمیرات پیچیده طراحی شده است. چنانچه با مشکلاتی همچون تأخیر در شروع به کار دستگاه، دریافت پیغام های خطا مرتبط با نیاز به ریست، یا خاموش شدن های ناخواسته مواجه شدید، بایستی بررسی کنید که آیا ماشین لباسشویی ال جی شما نیاز به یک راه اندازی مجدد دارد یا خیر.

بهترین زمان برای ریست ماشین لباسشویی ال جی

ماشین های لباسشویی ال جی، همانند بسیاری از سایر مدل ها، دارای دکمه یا قابلیت ریست هستند. این ویژگی به کاربران اجازه می دهد که در صورت مشاهده کدهای خطا بر روی صفحه نمایشگر کنترل، دستگاه را مجدداً راه اندازی نمایند. این کدهای خطا معمولاً به دلیل نوسانات برقی یا بار اضافی رخ می دهند. انجام عملیات ریست در ماشین های لباسشویی ال جی به این معناست که تنظیمات پیشین حذف و فرآیندی تازه آغاز می شود. این دستگاه ها مجهز به کامپیوترهای داخلی هستند که گاهی اوقات به منظور بازیابی و بهینه سازی عملکرد کلی، نیاز به ریست دارند.
4/5 - (1 امتیاز)

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
بازگشت
تماس ۰۲۱۴۵۴۳۷
واتساپ آریابهکار
تلگرام
موبایل: 09190111214