skip to Main Content

یکی از مشکلات متداول و عادی در کولرهای آبی، ایجاد رطوبت می باشد که این مشکل معمولا در طول روزهای گرم تابستان ممکن است رخ دهد و مانع استفاده شما از این دستگاه شود! اما چگونه رطوبت کولر آبی را بگیریم؟ راهکار چیست؟

این مشکل اگر بصورت دقیق برطرف نشود، احتمالا در طول یک روز ممکن است بارها برای شما رخ دهد و نتوانید از مهم ترین وظیفه کولر آبی که خنک کردن محیط می باشد استفاده کنید!

از این رو اگر این سوال که چگونه رطوبت کولر آبی را بگیریم؟ نیز برای شما ایجاد شده است و به پاسخ مناسب نرسیده اید، در ادامه این مقاله از مجموعه مقالات تعمیر کولر آبی آریابهکار قصد داریم شما عزیزان را با این مشکل آشنا سازیم. همراه ما باشید.

علت رطوبت درون کولر آبی

بدون شک مشکل رطوبت درون کولر آبی بنابر دلایلی رخ می دهد که تا وقتی شما اقدام به تعمیر آن نکنید، باز هم برای شما باقی خواهد ماند و مانع استفاده روتین از کولر آبی خواهد شد. از این رو چرا رطوبت درون کولر آبی ایجاد می شود؟ در ادامه با رایج ترین دلایلی که می توانند منجر به ایجاد رطوبت درون کولر آبی شوند آشنا خواهید شد. این دلایل عبارتند از:

علت رطوبت درون کولر آبی

1. ورود هوای گرم و مرطوب

یکی از اصلی ترین عوامل رطوبت درون کولر آبی، ورود هوای گرم و مرطوب به داخل واحد محل سکونت شما است؛ چرا که وقتی هوای گرم و رطوبت بالا وارد کولر می شود، آب موجود در کولر تبخیر می شود و رطوبت درون کولر افزایش می یابد.

2. فشار بالا در کولر

فشار بالا در کولر آبی می تواند باعث ایجاد رطوبت درون آن شود. این مسئله ممکن است ناشی از مشکلات فن ها، لوله ها یا پمپ آب باشد. از این رو در صورتی که فشار درون کولر بسیار بالا باشد، آب می تواند به صورت قطرات به داخل اتاق برگردد و رطوبت را افزایش دهد.

کاربر گرامی: جهت کسب اطلاعات بیشتر رابطه با بوی بد کولرآبی میتوانید مقاله علت بوی بد کولر آبی چیست؟ را مطالعه کنید.

3. عدم صرفه جویی در استفاده از کولر

استفاده نادرست از کولر آبی می تواند رطوبت را درون آن افزایش دهد. به عنوان مثال، اگر دمای کولر بسیار پایین تنظیم شود، بخار آب بیشتری ایجاد می شود و رطوبت افزایش می یابد.

رفع مشکل رطوبت کولر آبی

در قسمت بالا با رایج ترین دلایلی که می توانند منجر به ایجاد رطوبت درون کولر آبی شوند آشنا شدید. اما در این بخش قصد داریم تا شما را با راهکارهای رفع مشکل رطوبت درون کولر آبی آشنا سازیم که عبارتند از:

رفع مشکل رطوبت کولر آبی

1. سرویس منظم کولر آبی

در ابتدا سعی کنید کولر آبی را عیب یابی و بازبینی کنید و در صورت مشاهده هر گونه خرابی در قطعات و… اقدام به تعمیر و یا تعویض قطعات نمایید. همچنین سعی کنید در صورت استفاده مداوم از کولر آبی در روزهای گرم سال، بصورت هفتگی اقدام به سرویس کولر آبی نمایید.

2. استفاده از عایق مناسب

مطمئن شوید که عایق های داخلی کولر آبی در حالت خوبی قرار دارند. در صورت وجود نقص و خرابی، عیب یابی و تعمیر کنید. لازم به ذکر است که عایق های مناسب می توانند از ورود هوای گرم و رطوبت به داخل کولر جلوگیری کنند.

3. استفاده صحیح از کولر آبی

توصیه می شود که کولر آبی را در محیط های باز نصب نکنید و از درزهای هوا استفاده کنید تا عملکرد بهتری داشته باشد.

5. مشاوره

در صورتی که مشکل رطوبت درون کولر آبی شما ادامه دارد و قادر به برطرف کردن آن نیستید، توصیه می شود با تکنسین متخصص تماس بگیرید. آنها می توانند مشکل را بررسی کنند و راه حل مناسب را پیشنهاد دهند. با انجام این اقدامات، می توانید مشکل رطوبت درون کولر آبی خود را برطرف کنید و عملکرد بهتری از کولر آبی خود را تجربه کنید.

نکات استفاده از کولر آبی

برای استفاده صحیح و مناسب از کولر آبی باید یکسری نکات مهم را رعایت کنید تا طول عمر مفید کولر شما افزایش یابد و نیازی به تعمیر و تعویض قطعات نداشته باشید.

از این رو توصیه ای که برای شما داریم این است که دفترچه راهنمای کولر آبی را مطالعه کنید و براساس نکات نوشته شده در این دفترچه اقدام به استفاده از کولر آبی کنید. اما اگر به این دفترچه دسترسی ندارید، در ادامه با برخی از مهم ترین نکات استفاده از کولر آبی آشنا خواهید شد.

نکات استفاده از کولر آبی

1. استفاده از عایق های مناسب

عایق های داخلی کولر آبی باید در وضعیت خوبی قرار داشته باشند. این عایق ها می توانند از ورود هوای ناخالصی و رطوبت به داخل کولر جلوگیری کنند. به همین دلیل توصیه می کنیم کولر آبی را به بهترین شکل عایق بندی کنید.

2. تهویه درست

مطمئن شوید که کولر آبی به درستی تهویه می شود. اطمینان حاصل کنید که درزهای هوا درست عمل می کنند و هوا در سمت مناسب به کولر وارد می شود. همچنین، محیط کولر آبی باید مناسب باشد و باید از نصب کولر در محیط های باز خودداری کنید.

3. نگهداری اصولی و منظم

کولر آبی باید به طور منظم تمیز و نگهداری شود. این پروسه شامل تمیزکاری فیلترها، تمیزکاری دستگاه و تعویض آب و بدنه داخلی دستگاه می شود. از این رو این اقدامات می توانند کارایی کولر را افزایش دهند و از ایجاد مشکلاتی مانند رطوبت زیاد درون کولر جلوگیری کنند.

کاربر گرامی: برای آگاهی بیشتر درباره کولرآبی سلولزی مقاله کولر آبی سلولزی چیست؟ را به ما پیشنهاد میکنیم.

نمایندگی تعمیر کولر آبی در تهران

آریابهکار به عنوان نمایندگی تعمیر کولر آبی در تهران، تمام خدمات تعمیر کولر آبی در برندها و مدل های مختلف و متنوع را توسط تکنسین های مجرب و متخصص بصورت تخصصی برای شما عزیزان با بروزترین ابزارهای تعمیراتی روز دنیا انجام می دهد تا هم بتوانید از این دستگاه همانند روز اول استفاده کنید و هم اینکه بتوانید بیشترین بازدهی را از این دستگاه دریافت نمایید.

نمایندگی تعمیر کولر آبی در تهران

از این رو اگر کولر آبی شما خراب شده است و نمی توانید از آن برای خنک کردن محیط استفاده کنید، می توانید از طریق شماره های مندرج با تیم پشتیبانی ما تماس بگیرید و درخواست خود را ثبت نمایید تا پروسه عیب یابی و تعمیر دستگاه شما آغاز شود.

لازم به ذکر می باشد که صفر تا صد خدماتی که به شما ارائه می شوند، شامل گارانتی 90 روزه و شرکتی مجموعه آریابهکار خواهند شد و اگر پس از تعمیرات صورت گرفته شده با مشکل قبلی روبرو شدید، پروسه تعمیر دستگاه شما بصورت رایگان توسط تکنسین های ما در بازه زمانی گارانتی صورت خواهد گرفت. از این رو ما آماده ارائه خدماتی هستیم که از ابتدا آنها را گارانتی می کنیم و بصورت تضمینی به شما ارائه می دهیم.

5/5 - (1 امتیاز)

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
بازگشت
تماس ۰۲۱۴۵۴۳۷
واتساپ آریابهکار
تلگرام
موبایل: 09190111214