skip to Main Content

لوله تلسکوپی جاروبرقی یکی دیگر از مهم ترین قطعات موجود بر روی جاروبرقی می باشد که وظیفه بسیار مهمی در فرایند جارو کردن محیط با استفاده از جاروبرقی دارد و اگر به هر دلیلی این لوله تلسکوپی جاروبرقی خراب شود، نمی توانید اقدام به استفاده از جاروبرقی نمایید و اگر هم استفاده کنید به احتمال خیلی زیاد در قسمت کمر با درد و خشکی روبرو خواهید شد. از این رو توصیه می کنیم در صورت خرابی لوله تلسکوپی جاروبرقی از این دستگاه استفاده نکنید تا مشکلی برای سلامتی شما رخ ندهد.

با این وجود در این مواقع ممکن است این سوال برای شما ایجاد شود که چگونه لوله تلسکوپی جاروبرقی را باز کنیم؟ باز کردن لوله تلسکوپی جاروبرقی کار نسبتا ساده ای است و شما می توانید در خانه بدون نیاز به تکنسین اقدام کنید که در این مقاله از مجموعه مقالات تعمیر جاروبرقی در تهران، بصورت کامل توضیح داده شده است.

لوله تلسکوپی جاروبرقی چیست؟

لوله تلسکوپی جاروبرقی، یکی از اجزای مهم و کلیدی جاروبرقی است که کمک می کند تا به راحتی به مناطق دوردست یا بالاتر دسترسی پیدا کنید. این لوله، که معمولاً از موادی مانند فلز یا پلاستیک ساخته شده است، قابلیت تغییر ارتفاع را دارد تا به سایزهای متفاوتی تنظیم شود. این ویژگی قابل تنظیم بودن ارتفاع است که به این قطعه کلیدی لوله تلسکوپی می گویند. با استفاده از این لوله تلسکوپی، شما می توانید ارتفاع جاروبرقی را برای جارو کردن سطوح مختلف مثل زمین، فرش، پرده ها، چراغ ها و سایر مکان های بالاتر تنظیم کنید.

لوله تلسکوپی جاروبرقی چیست

از این رو اگر قصد دارید زیر تخت یا مبل خود را جارو کنید، می توانید ارتفاع لوله تلسکوپی را کاهش دهید تا به راحتی در این فضاهای کوچک دسترسی پیدا کنید و به بهترین شکل ممکن بتواند اقدام به تمیز و جارو کردن این محیط ها کنید. در مقابل، اگر نیاز به تمیز کردن سقف یا چراغی دارید، می توانید ارتفاع لوله را افزایش دهید تا به این مناطق بالاتر دسترسی یابید. این قابلیت تنظیم ارتفاع، جاروبرقی را بسیار کاربردی و منعطف می کند.

به همین ترتیب می توان گفت که لوله تلسکوپی جاروبرقی از مهم ترین و اصلی ترین قطعات جاروبرقی محسوب می شود و اگر به هر دلیلی خراب شود، شما دیگر نمی توانید طبق روال گذشته اقدام به تمیز کردن محیط های آلوده در خانه خود کنید.

علت خرابی لوله تلسکوپی جاروبرقی

لوله تلسکوپی جاروبرقی همانند هر قطعه از جاروبرقی دارای طول عمر مفید است و این گونه نیست که شما بتوانید از این قطعه تحت هر شرایطی بدترین استفاده ممکن را داشته باشید! برای مثال می توان گفت که عمر مفید لوله تلسکوپی جاروبرقی 5 سال می باشد و اگر شما بصورت غیر اصولی و نادرست از آن استفاده کنید، مطمئن باشید که لوله تلسکوپی جاروبرقی کارایی خود را از دست خواهد داد و نمی توانید از آن برای جارو کردن محیط های آلوده استفاده کنید.

علت خرابی لوله تلسکوپی جاروبرقی

از این رو توصیه ای که برای شما داریم این است که برای استفاده از لوله تلسکوپی جاروبرقی عجولانه عمل نکنید تا منجر به وارد شدن ضربات مختلف به جاروبرقی نشوید. با این وجود در ادامه قصد داریم تا مهم ترین دلایل خرابی لوله تلسکوپی جاروبرقی را نام ببریم که عبارتند از:

1. استفاده زیاد و سایش

اگر وسواس فکری دارید و عادت دارید که هر بار با استفاده از جاروبرقی چندین دفعه اقدام به باز و جمع کردن لوله تلسکوپی جاروبرقی دارید، باید مطلع باشید که احتمال خرابی لوله تلسکوپی جاروبرقی شما عزیزان وجود دارد. از این رو توصیه می شود که بصورت دائم اقدام به باز و بسته کردن لوله تلسکوپی جاروبرقی نکنید.

2. برخورد با اشیاء سخت

در صورتی که لوله تلسکوپی با اشیاء سخت برخورد کند، ممکن است خم شود یا قفل شود. با این وجود توصیه می کنیم در حین استفاده از لوله تلسکوپی جاروبرقی، از برخورد آن با اشیای سفت و سخت خودداری کنید.

3. جذب مواد غیرمناسب

اگر توده های بزرگ و حجیم را با استفاده از لوله تلسکوپی جاروبرقی، جارو کنید بدون شک این توده های حجیم می توانند به مرور زمان باعث مسدودی لوله تلسکوپی جاروبرقی شما عزیزان شوند و در نهایت مانع عملکرد صحیح و بهینه این قطعه و دستگاه جاروبرقی شما خواهد شد. از این رو توصیه می شود هر دو هفته یکبار اتصالات جاروبرقی را با استفاده از آب فشار قوی بشویید و مانع مسدودی لوله تلسکوپی جاروبرقی شوید.

4. نگهداری نادرست

اگر جاروبرقی در محیط‌های نامناسبی مانند محیط‌های بسیار گرم یا سرد، خیس یا بسیار خشک نگهداری شود، ممکن است باعث خرابی لوله تلسکوپی شود. از این رو توصیه ای که برای شما داریم این است که حتما جاروبرقی را در محیطی مناسب نگهداری کنید تا آسیبی به قطعات اصلی و همچنین لوله تلسکوپی جاروبرقی وارد نشود.

مقالات مرتبط:بالشتک موتور جاروبرقی چیست؟

آموزش باز کردن لوله تلسکوپی جاروبرقی

گاهی اوقات ممکن است بنابر دلایل مختلفی نیاز به باز کردن لوله تلسکوپی جاروبرقی داشته باشید. با این وجود ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که چگونه لوله تلسکوپی جاروبرقی را باز کنیم؟ برای باز کردن لوله تلسکوپی جاروبرقی براساس مدل و برند دستگاه خود توصیه می کنیم به دفترچه راهنمای استفاده از دستگاه خود مراجعه کنید تا بتوانید با شیوه اصولی و صحیح آن آشنا شوید. اما اگر به دفترچه راهنمای استفاده از جاروبرقی خود دسترسی ندارید، در ادامه با این موضوع بیشتر آشنا خواهید شد.

آموزش باز کردن لوله تلسکوپی جاروبرقی

لازم به ذکر است که برای باز کردن لوله تلسکوپی جاروبرقی طبق مراحل گفته شده در قسمت ذیل اقدام کنید:

  1. جاروبرقی را از برق بکشید و اجازه دهید تا به میزان لازم و کافی این دستگاه خنک شود.
  2. پس از گذشت 30 دقیقه، لوله تلسکوپی جاروبرقی را از لوله خرطومی جاروبرقی آزاد کنید.
  3. در قسمت پارویی جاروبرقی نیز باید به آرامی پارویی جاروبرقی را به سمت بیرون بکشید تا رابطه بین لوله تلسکوپی جاروبرقی و پارویی قطع شود.
  4. اینک می توانید لوله تلسکوپی جاروبرقی را بشویید.
  5. همچنین اگر مایل به باز کردن کامل لوله تلسکوپی جاروبرقی هستید، بر روی قسمت میان لوله تلسکوپی جاروبرقی یک کلید اهرمی که مانند قفل عمل می کند را بفشارید یا به سمت پایین بکشید تا لوله تلسکوپی جاروبرقی شما آزاد شود و بتوانید اندازه آنرا تنظیم نمایید.
5/5 - (1 امتیاز)

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
بازگشت
تماس ۰۲۱۴۵۴۳۷
واتساپ آریابهکار
تلگرام
موبایل: 09190111214