skip to Main Content

در صورتی که موتور جاروبرقی شما عزیزان آسیب می بیند و همانند روز اول کار نمی کند، به معنای خرابی این قطعه کلیدی و بسیار مهم می باشد که باید تعمیرات لازم و کافی بر روی این قطعه کلیدی صورت گیرد. اما این خدمات باید توسط چه شخصی صورت گیرد؟ بهترین گزینه برای تعمیر موتور جاروبرقی این است که این قطعه گران قیمت توسط تکنسین مجرب و متخصص مورد عیب یابی قرار گیرد و سپس مشکلات آن ریشه یابی و تعمیر گردد. اما اگر دانش لازم و کافی در این زمینه دارید، ممکن است با نحوه باز کردن موتور جاروبرقی آشنا نباشید.

برای آنکه بتوانید به موتور جاروبرقی دسترسی پیدا کنید و تعمیرات لازم و کافی را در آن پیاده سازی نمایید، باید به اطلاع شما برسانیم که در ابتدا باید اقدام به باز کردن و جدا کردن موتور جاروبرقی نمایید تا بتوانید به این قطعه دسترسی پیدا کنید. با این وجود در ادامه این مقاله از مجموعه مقالات نمایندگی تعمیر جاروبرقی در تهران قصد داریم شما عزیزان را با موتور جاروبرقی و نحوه باز کردن آن آشنا سازیم تا به بهترین شکل بتوانید این پروسه را انجام دهید. همراه ما باشید.

موتور جاروبرقی چیست؟

موتور در جاروبرقی همانند قلب در بدن، نقش حیاتی ایفا می کند. قدرت مکش و کارایی جاروبرقی عمدتا به عملکرد موتور آن متکی است. از این رو هرگونه اختلال کوچک در این قطعه کلیدی می تواند به ناکارآمدی کل دستگاه منجر شود و نیاز به تعمیرات فوری دارد. اما نادیده گرفتن مشکلات موتور ممکن است به هزینه های بالای تعویض موتور یا حتی خرید جاروبرقی نو منجر شود. از این رو موتور جاروبرقی یکی از مهم ترین قطعاتی است که تمام قطعات بر محوریت این قطعه حضور دارند و کار می کنند تا شما بتوانید محیط های کثیف را جارو کنید.

موتور جاروبرقی چیست؟

به همین ترتیب اگر موتور جاروبرقی آسیب ببیند، عملا دیگر کاربردی برای شما نخواهد داشت و باید اقدام به تعمیرات تخصصی این قطعه در نمایندگی تعمیر موتور جاروبرقی در تهران نمایید. با این وجود موتور در جاروبرقی نقش حیاتی ایفا می کند و باید با بالاترین سطح دقت به کار رود. اساسا موتور جاروبرقی به عنوان عاملی برای به حرکت درآوردن پمپ مکش جاروبرقی عمل می کند. لازم به ذکر می باشد که موتور جاروبرقی به دو دسته توربینی و کلکتوری تقسیم می شود که در ادامه به توضیح این دو مدل پرداخته ایم.
  1. موتورهای توربینی جاروبرقی را می توان در دسته بندی موتورهای مناسب برای استفاده های طولانی مدت و دائمی قرار داد. این موتورها دارای سیم پیچ های بزرگ تری هستند و بدون نیاز به زغال، انتقال انرژی الکتریکی را انجام می دهند که در نتیجه باعث می شود دستگاه کمتر داغ کند و امکان استفاده مداوم و طولانی مدت فراهم آید. با این وجود این مدل از موتور جاروبرقی بیشتر برای جاروبرقی های صنعتی کاربرد دارد؛ چرا که این دستگاه ها معمولا در محیط باز و همچنین برای بازه زمانی طولانی استفاده می شوند.
  2. موتور کلکتوری جاروبرقی با ایجاد جریان الکتریکی، پمپ مکش را فعال می کند و به عنوان یکی از پرکاربردترین انواع موتور در جاروبرقی های موجود در بازار شناخته می شود. بنابراین موتور کلکتوری در جاروبرقی های خانگی نصب شده است.

علت خرابی موتور جاروبرقی

رایج ترین علت خرابی موتور جاروبرقی این است که شما از این دستگاه بصورت غیر اصولی و نادرست استفاده می کنید! به عبارتی اگر به موتور جاروبرقی فشار وارد کنید و آنرا خراب نمایید، باید به اطلاع شما برسانیم که این دستگاه خراب خواهد شد. برای مثال اگر برای بیش از 10 دقیقه جاروبرقی شما عزیزان روشن باشد، به مرور موتور جاروبرقی شما آسیب خواهد دید و کارایی خود را از دست خواهد داد. از این رو توصیه می کنیم برای استفاده صحیح از جاروبرقی حتما اقدام به مطالعه دفترچه راهنمای جاروبرقی خود کنید.

همچنین یک نکته مهم که می تواند در خرابی موتور جاروبرقی و سایر قطعات جاروبرقی تاثیرگذار باشد این است که از محافظ برق استاندارد سر راه جاروبرقی استفاده نکنید! در این مواقع نوسان برق می تواند خرابی های قابل توجهی را در دستگاه شما ایجاد کند.

مقالات مرتبط: نحوه بستن پارویی جاروبرقی

نحوه باز کردن موتور جاروبرقی

نحوه باز کردن موتور جاروبرقی

در صورتی که مایل به باز کردن موتور جاروبرقی هستید و با این پروسه آشنا نیستید، در ادامه بصورت مرحله به مرحله با نحوه باز کردن موتور جاروبرقی آشنا خواهید شد.
  1. درپوش جلوی جاروبرقی را به وسیله دستگیره مخصوص باز کنید.
  2. کیسه، فیلتر و اجزای جانبی را از دستگاه جدا نمایید.
  3. پیچ های درپوش و اتصالات سیم ها را با دقت باز کرده و برای جلوگیری از گم شدگی این قطعات کوچک، آن ها را در یک ظرف امن و مناسب قرار دهید.
  4. پس از بازکردن پیچ های محافظ موتور، شما قادر خواهید بود تا به موتور دسترسی پیدا کنید.
  5. در این مرحله، شما با یک پیچ محکم که موتور را در جای خود نگه داشته است مواجه می شوید.
  6. با دقت این پیچ را باز کرده و سپس موتور را به آرامی از جاروبرقی خارج نمایید.
  7. پوشش پلاستیکی را از موتور جدا سازید.
  8. مکان دقیق سیم های متصل به موتور را به خاطر بسپارید، سپس آن ها را جدا کنید. برای اطمینان از اتصال صحیح در هنگام نصب مجدد، پیشنهاد می شود قبل از جداسازی، عکس یا ویدئویی از موتور ضبط کنید.
  9. در مرحله عیب یابی، به تعمیر یا تعویض قطعه معیوب موتور بپردازید. این مرحله از تعمیرات به مهارت فنی و دانش عمیقی نیاز دارد؛ لذا اگر تجربه و دانش کافی ندارید، بهتر است تعمیر یا تعویض قطعات را به متخصصان واگذار کنید تا از بروز خطرات احتمالی پیشگیری شود.
  10. پس از اطمینان از عملکرد صحیح موتور، سیم ها را بر اساس تصویر یا ویدئویی که قبلا تهیه کرده اید، به موتور وصل نمائید.
  11. پوشش پلاستیکی را مجددا روی موتور نصب کنید. این کار جلوی تجمع گرد و غبار بر روی موتور را می گیرد.
  12. موتور را با دقت در محل اصلی خود قرار دهید.
  13. تمامی دکمه ها، پیچ ها و درپوش ها را به دقت و به ترتیبی که قبلا بوده اند، در جای خود محکم کنید تا جاروبرقی به حالت اولیه بازگردد و آماده استفاده شود.
  14. با استفاده از محافظ برق استاندارد دستگاه را به برق متصل نمایید و آنرا تست کنید.
5/5 - (1 امتیاز)

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
بازگشت
تماس ۰۲۱۴۵۴۳۷
واتساپ آریابهکار
تلگرام
موبایل: 09190111214