skip to Main Content
تعمیرات اتو پرس
شماره تماس نمایندگی مرکزی تعمیر اتو پرس
تعمیر اتو پرس بایترون
تعمیر اتو پرس بکو
تعمیر اتو پرس بلومبرگ
تعمیر اتو پرس تکنوکیت
تعمیر اتو پرس دانکن
تعمیر اتو پرس رادکس
تعمیر اتو پرس ژانومه
تعمیر اتو پرس فلر
تعمیر اتو پرس گوسونیک
تعمیر اتو پرس دومنا
تعمیرات اتو پرس جانسون
تعمیر اتو پرس زاروتی
تعمیر اتو پرس سانی
تعمیر اتو پرس برلیانت
مرکز تعمیر اتو پرس بیم (Beem)
تعمیر اتو پرس برینا
تعمیر اتو پرس دسینی
تعمیر اتو پرس ریچ موند
تعمیر اتو پرس ریوالد
تعمیر اتو پرس سونیا
تعمیر اتو پرس فوما
تعمیر اتو پرس گرند
تعمیر اتو پرس گیلبرتون
تعمیر اتو پرس نیکای
تعمیر اتو پرس وایت مور
تعمیر اتو پرس ویداس
تعمیر اتو پرس یورولوکس

تعمیر اتو پرس و تعویض قطعات معیوب آن، یکی از تخصص‌های ما در حوزه تعمیر لوازم خانگی می‌باشد که با استفاده از تیمی مجرب، قطعات کاملا برند وارداتی و بروزترین ابزار دنیا جهت تعمیرات اتو پرس در مجموعه ما انجام می‌شود. لازم به ذکر است که ما در وهله اول با استفاده تکنسین آریابهکار، عیب یابی اتو پرس را انجام می‌دهیم تا در صورت امکان، قطعه معیوب را تعمیر نماییم و نیازی به تعویض قطعات اتو پرس نداشته باشید. همچنین تمامی خدمات ما شامل 90 روز گارانتی رسمی شرکتی می‌باشند.

فهرست

تعمیرات اتو پرس

اتو پرس چیست؟

اتو پرس به نسل جدید اتوها گفته می‌شود که از نظر طراحی و سبک استفاده، با اتوهای نسل قدیم کاملا متفاوت است. اما شاخص‌ترین ویژگی مشترک بین این دو نسل، تولید بخار و همچنین داغ شدن صفحه جهت اتو کردن البسه شما براساس جنس مختلف می‌باشد. به نحوی دیگر اگر بخواهیم واضح‌تر این موضوع را بررسی کنیم، به این نتیجه می‌توان رسید که اتو پرس‌ها نوع کوچک شده اتوهای صنعتی هستند که با هزینه متعارف و به صرفه‌ای می‌توانیم یکی از آنها را برای خانه خود خریداری کنیم و از قابلیت‌های متفاوت آن استفاده نماییم.

اتو پرس چیست؟

اتو پرس‌ها از نظر ظاهری دارای پایه نگهدارنده هستند که از طریق این ویژگی می‌توانید بصورت ایستاده اقدام به اتو کردن البسه مدنظر خود کنید و دیگر نیازی به نشستن و عقب – جلو کردن دست خود ندارید و در نتیجه با کمردرد نیز روبرو نخواهید شد. با این وجود این اتوها همانند یک نوع انقلاب بزرگ در صنعت خشکشویی و اتوشویی است که به دلیل محدودیت در زمان، شما می‌توانید خیلی ساده و سریع لباس‌های مورد نیاز خود را از این طریق اتو کنید و همانند سابق در صف خشکشویی برای اتو کردن لباس‌های خود نباشید.

نحوه استفاده از اتو پرس

اتو پرس‌ها در شکل‌ها و مدل‌های مختلفی در طی چند سال اخیر طراحی و تولید شده اند و هر یک از آنها دارای قابلیت‌های مختلفی هستند که با پرداخت هزینه بیشتر، می‌توانید اتو پرس‌های جدید و روز دنیا که دارای پنل لمسی برای انتخاب گزینه مدنظر شما می‌باشند را خریداری کنید. اما در اصل قابلیت مشترک اتو پرس‌ها بخار دادن می‌باشد که می‌توانید از این طریق لباس‌های خود را اتو کنید.

اما توصیه ابتدایی که ما برای شما داریم این است حتما دفترچه راهنمای اتو پرس که در جعبه دستگاه هست را مطالعه کنید تا در حین استفاده، با مشکلاتی روبرو نشوید.

تعمیر و تعویض کفی اتو پرس

با این وجود در ادامه این بخش از آریابهکار شما را با نحوه استفاده از اتو پرس آشنا ساخته ایم.

  1. با استفاده از آب مقطر، مخزن اتو پرس را به میزان کافی آب کنید.
  2. دستگاه را به برق متصل کرده و اجازه دهید آب به بخار تبدیل شود.
  3. از طریق کلیدهای روی بدنه اتو پرس، دمای مناسب را برحسب نوع پارچه مشخص کنید.
  4. سپس لباس را بر روی ابر و روکش کفی پایین قرار دهید.
  5. به آرامی دسته را به پایین بیاورید و به کفی بچسبد.
  6. اینک دکمه بخار را به مدت 6 الی 10 ثانیه بفشارید و سپس این دکمه را رها کنید.
  7. از طریق دسته اتو پرس، کفی را به سمت بالا جابجا نمایید.
  8. هم اکنون جهت لباس را تغییر دهید و مجددا فرآیند گفته شده را انجام دهید.
  9. پس از اتمام اتو کردن البسه، تمام آب موجود در مخزن را به هر نحوی تخلیه کنید و اجازه ندهید آب در مخزن وجود داشته باشد.
  10. در نهایت، اتو پرس را از برق بکشید.

تعمیر اتو پرس در آریابهکار

ما در آریابهکار با بیش از 30 سال سابقه در حوزه تعمیر لوازم برقی خانگی، مفتخریم که تمام خدمات تعمیر اتو پرس را با کادری مجرب و همچنین قطعات تماما وارداتی با بهترین کیفیت ممکن انجام می‌دهیم. از این رو اگر هر گونه مشکلی برای اتو پرس شما پیش آماده است و به دنبال عیب یابی و تعمیر آن هستید، تکنسین‌های ما آماده ارائه خدمات به شما می‌باشند.

همچنین ما خدمات تعمیر اتو پرس در برندهای مختلف را بصورت صفر تا صد انجام می‌دهیم و شاخص‌ترین برندهایی که ما تعمیرات آنها را برعهده می‌گیریم عبارتند از: تعمیر اتو پرس فلر، بیم، بکو، فلر، سانی، بایترون، رادکس، ژانومه، زاروتی و غیره.

تعمیر اتو پرس در آریابهکار

هرگونه خدماتی که ما برای تعمیر اتو پرس شما انجام می‌دهیم، در ابتدا شامل یک هفته تست رایگان خواهد بود و از روزی که ما دستگاه تعمیر شده را به شما تحویل می‌دهیم، شامل گارانتی رسمی 90 روزه می‌شود و در صورت بروز هر گونه خرابی در بازه زمانی مذکور، بصورت رایگان توسط آریابهکار بصورت رایگان تعمیر می‌شود و نیازی به پرداخت هزینه نخواهید داشت.

از این رو اگر هر گونه سوالی برای شما در زمینه خرابی اتو پرس پیش آمده است و به دنبال پاسخ جامع و کامل برای آن هستید، در ابتدا توصیه می‌شود این گزارش را بصورت کامل مطالعه کنید. اما اگر به دنبال توضیحات بیشتری هستید، می‌توانید با کارشناسان ما در آریابهکار تماس بگیرید تا با جزئی‌ترین نکات ممکن نیز آشنا شوید و توضیحات لازم را به شما ارائه دهند.

ویژگی تعمیرات اتو پرس در آریابهکار

یکی از تخصصی ترین خدمات تعمیر لوازم برقی خانگی در آریابهکار، تعمیرات اتو پرس می باشد که کاملا تخصصی در مجموعه ما توسط تکنسین های با تجربه و مجرب با استفاده از ابزارهای تعمیراتی روز دنیا انجام می شود. با این وجود ما همواره سعی کرده ایم در آریابهکار خدمات کاملا تخصصی برای مشتریان انجام دهیم تا با کمترین هزینه ممکن بتوانند به بهترین نتجه دسترسی پیدا کنند و همانند روز اول از دستگاه اتو پرس خود استفاده نمایند و نیازی به خرید اتو پرس جدید نداشته باشند.

به همین دلیل ما در شرایط فعلی، همراه شما عزیزان هستیم و سعی می کنیم تا با استفاده از خدمات تخصصی نیاز شما مبنی بر تعویض قطعه رفع کنیم و نیازی به تعویض قطعات نداشته باشید. در ادامه نیز ویژگی تعمیرات اتو پرس در آریابهکار را ذکر کرده ایم:

  1. تعمیرات تخصصی اتو پرس توسط تعمیرکار اتو پرس.
  2. عدم نیاز به تعویض قطعات.
  3. تعمیر تخصصی قطعات معیوب.
  4. استفاده از ابزارهای تعمیراتی روز دنیا.

نمایندگی تعمیر اتو پرس

اتو پرس همانند سایر لوازم برقی خانگی می‌تواند دچار خرابی و مشکلاتی شود که با انجام هر ترفند و تکنیکی نمی‌توانید این مشکل را برطرف کنید. اما اگر به خاطر داشته باشید، در حین خرید دستگاه، فروشنده به شما کارت گارانتی را تقدیم کرده است که از طریق همین کارت می‌توانید دستگاه آسیب دیده خود را با مراجعه به نمایندگی تعمیر اتو پرس در تهران و یا سایر استان‌ها و استفاده از خدمات پس از فروش اتو پرس، بصورت کامل برطرف کنید. اما این در حالی می‌باشد که حتما و حتما باید از بازه زمانی و اعتبار گارانتی اتو پرس مطمئن باشید.

زمان مناسب برای تعمیر اتوپرس

اتو پرس در عین حال یک وسیله کاملا مصرفی و مهم در خانه هر یک از ما می باشد که نیاز ما را در خصوص اتو کردن انواع لباس با قابلیت هایی که دارید، رفع کرده است. با این وجود اتو پرس یک وسیله ضروری است که از قطعات مرتبط و متصل به یکدیگر طراحی و ساخته شده که در صورت بروز هر گونه خرابی برای جزئی ترین قطعه اتو پرس، باید منتظر خرابی گسترده در این دستگاه باشید. به همین دلیل توصیه ای که برای شما داریم این است حتما هر گونه خرابی در اتو پرس را جدی بگیرید.

زمان مناسب برای تعمیر اتوپرس

برای مثال ممکن است اتو پرس دچار خرابی هایی اعم از بخار ندادن، نشتی آب، رسوب، ایجاد لکه روی لباس، روشن نشدن و…. شود که هر یک از این خرابی ها نیز به تنهایی می توانند منجر به ایجاد خرابی های دیگر شوند! از این رو توصیه ای که برای شما داریم این است حتما با مشاهده هر گونه خرابی جزئی در این دستگاه، آنرا جدی بگیرید تا با کمترین هزینه ممکن بتوانید مشکل را برطرف کنید. به همین دلیل از نظر ما بهترین زمان برای تعمیر اتوپرس، مشاهده ابتدایی‌ترین خرابی ها می باشد!

همچنین اگر سوالی در خصوص خرابی پیش آمده در اتوپرس دارید و نمی توانید آنرا به سادگی رفع کنید، می توانید از طریق شماره های مندرج با کارشناسان ما در ارتباط باشید. جهت تماس با مجموعه آریابهکار می توانید از طریق شماره 02145437 اقدام نمایید.

توجه: هر گونه خرابی جزئی در اتو پرس می تواند منجر به خرابی های بعدی و گسترده در اتو پرس شود!

نحوه برقراری ارتیاط با نمایندگی تعمیرات اتوپرس آریابهکار

اگر مایل به تعمیرات اتو پرس در آریابهکار هستید و می خواهید از خدمات تخصصی ما استفاده کنید، می توانید به‌صورت حضوری به شعب شرق و غرب آریابهکار در تهران مراجعه کنید تا پروسه عیب یابی اتو پرس توسط تعمیرکار اتوپرس در حضور شما با استفاده از ابزارهای تعمیراتی روز دنیا صورت گیرد تا مشکل اصلی دستگاه تشخیص داده شود. لازم به ذکر است که پروسه عیب یابی اتو پرس در آریابهکار به‌صورت رایگان انجام می شود و هیچ هزینه جانبی در این خصوص پرداخت نخواهید کرد.

پس از آنکه مشکل دستگاه به‌صورت دقیق شناسایی شد، هزینه تعمیرات براساس نرخ‌نامه مصوب اتحادیه برآورد می شود و در صورت تائید شما عزیزان، خدمات تعمیر آغاز خواهد شد. همچنین یکی دیگر از روش های ارتباط با کارشناسان آریابهکار، ارسال پیغام از طریق واتساپ و تلگرام شماره 09190111214 می باشد تا در کمترین بازه زمانی پاسخگویی صورت گیرد. لازم به ذکر است جهت ارتباط از طریق واتساپ و تلگرام، تصویر یا ویدیو 30 ثانیه ای از خرابی دستگاه تهیه کنید و برای کارشناسان ما ارسال کنید.

لازم به ذکر است که تیم پشتیبانی آریابهکار همواره با بهترین کیفیت آماده پاسخگویی و ارائه مشاوره به شما عزیزان هستند.

مزیت های تعمیر اتوپرس در آریابهکار

بدون شک یکی از خواسته های مشتریان تضمین تعمیر خرابی و رفع مشکل دستگاه می باشد تا اعتماد سازی صورت گیرد و بتوانند دستگاه خود را با خیالی آسوده جهت تعمیرات به دست تکنسین های مجرب ما بسپارند. از این رو لازم به ذکر است که مزیت هایی را برای مشتریان گرامی در آریابهکار در نظر گرفته ایم تا مشتریان بتوانند با خیالی آسوده دستگاه خود را به ما بسپارید. در ادامه به مزیت های تعمیر اتوپرس در آریابهکار پرداخته ایم:

  • عیب یابی رایگان اتو پرس در حضور شما توسط تعمیرکار اتو پرس.
  • تعمیرات تخصصی قطعات آسیب دیده به‌جای تعویض آنها.
  • اعلام هزینه براساس نرخ‌نامه مصوب اتحادیه.
  • 90 روز گارانتی شرکتی آریابهکار.
  • یک هفته مهلت تست رایگان.
  • پیک رفت و برگشت رایگان.
  • استفاده از قطعات کاملا وارداتی براساس مدل و برند دستگاه.
  • پشتیبانی و ارائه خدمات مشاوره رایگان.

سرویس های تعمیرات اتو پرس

سرویس های تعمیرات اتو پرس

آریابهکار به عنوان مرکز تخصصی تعمیرات لوازم برقی خانگی و تعمیرات اتو پرس، تمامی خدمات تعمیر اتوپرس را بدون هر گونه محدودیتی برای شما عزیزان انجام می دهد. از این رو سرویس های تعمیرات اتوپرس در آریابهکار شامل یک یا دو مورد نیست و تمامی خدمات را شامل می شود. از این رو هر گونه خرابی برای اتو پرس شما رخ داده است و نمی توانید آنها را رفع کنید، می توانید دستگاه را به تکنسین های ما بسپارید تا تمامی خدمات تعمیر انجام شود. در ادامه به بخشی از خدمات آریابهکار در خصوص اتو پرس اشاره کرده ایم:
  1. رسوب زدایی اتو پرس بصورت اصولی.
  2. رفع مشکل روشن نشدن اتو پرس.
  3. نوسان برق اتو پرس.
  4. تعمیر صدای زیاد اتو پرس.
  5. تعمیر بوق زدن اتو پرس.
  6. نشتی آب اتو پرس.
  7. تعمیر المنت اتو پرس.
  8. خدمات تعمیر برد اتو پرس.
  9. تعویض دسته اتو پرس.
  10. برق داشتن بدنه اتو پرس.

علت خرابی اتو پرس

با خراب شدن و از کار افتادن یکی از قطعات اتو پرس، ممکن است فورا به این سوال برسید که چرا و چگونه اتو پرس شما با این مشکلات روبرو شده؟ در صورت روبرو شدن با این گونه خرابی ها، توصیه می‌کنیم که آرامش خودتان حفظ کنید! هر مشکلی دارای یک راهکار است و ما آماده خدمات تعمیر اتو پرس شما هستیم. اما برخی موارد وجود دارند که در صورت عدم رعایت آنها، با خرابی اتو پرس روبرو می‌شوید؛ این موارد بسیار ساده هستند و معمولا به دلیل محدودیت وقت و عجله آنها را فراموش می‌کنیم.

1. استفاده نادرست

اغلب هنگام خریداری دستگاه، فروشنده در بازه زمانی یک الی دو دقیقه یکسری نکات را بسیار سریع اعلام می‌کند و شما هم به دلیل پرتی حواس، سر و صدای زیاد و… ممکن است صرفا تعدادی از این نکات را بخاطر بسپارید و در نهایت با انجام کارهای اشتباه، باعث می‌شوید تا اتو پرس شما آسیب ببیند و هیچ کاربردی نخواهد داشت. بنابراین توصیه‌ای که ما برای شما داریم این است که حتما دفترچه راهنمای استفاده از اتو پرس را مطالعه کنید؛ در این دفترچه تمام نکات از صفر تا صد آورده شده اند و طبیعتا به تمام سوالات خود خواهید رسید.

2. عدم تخلیه آب مخزن

نکته مهمی که اکثرا ممکن است آنرا در طی هر بار استفاده از اتو پرس آنرا فراموش کنیم، عدم تخلیه آب مخزن اتو پرس می‌باشد! شاید از نظر شما و همچنین تجربه کار با اتوهای قدیمی، عادت کرده باشیم که آب را در داخل اتو نگه داریم. اما این یک تصمیم اشتباه می‌باشد که می‌تواند برای ما هزینه تراشی کند. علت اصلی اینکه توصیه می‌کنیم آب مخزن را تخلیه کنید، این است که به مرور زمان می‌تواند باعث رسوب گرفتگی شود و در نهایت دستگاه با مشکل بخار ندادن روبرو خواهد شد.

آب مخزن اتو پرس

3. استفاده از آب شهری

نکته قابل توجهی که همواره تکنسین‌های ما به مشتریان‌مان چندین بار توضیح می‌دهند، استفاده از آب شهری (آب لوله کشی) بجای آب مقطر درون مخزن اتو پرس می‌باشد که نتیجه آن، رسوب گرفتن اتو پرس و در نتیجه بجای ماندن لکه‌های زرد بر روی لباس می‌شود. بنابراین تنها آبی که شما می‌توانید از آن در اتو پرس استفاده کنید، صرفا آب مقطر می‌باشد.

نمایندگی تعمیر اتو پرس رادکس

آریابهکار تنها نماینده انحصاری کمپانی فرانسوی رادکس (Raadex) در ایران می‌باشد که در صورت بروز هر گونه خرابی برای اتو پرس شما، می‌توانید جهت تعمیر اتو پرس رادکس به نزدیک شعبه ما مراجعه نمایید تا در ابتدا دستگاه توسط کارشناس بررسی و عیب یابی و سپس تعمیر شود. اما اگر خرابی بقدری است که به هیچ وجه قابل تعمیر نیست، با استفاده از قطعات کاملا وارداتی برند رادکس، ما خدمات تعویض قطعات اتو پرس رادکس را انجام خواهیم داد.

خدمات تعمیر اتو پرس رادکس در تهران

علت روشن نشدن اتو پرس

روشن نشدن اتو پرس از جمله مشکلات مهم و رایج این دستگاه می‌باشد که در واقع اگر اتو پرس روشن نشود، علنا شما هیچ استفاده‌ای از این دستگاه نخواهید داشت و صرفا یک دستگاه معیوب به حساب می‌آید. اما چرا این مشکل اتفاق می‌افتد؟ در ادامه سعی داریم تا این مشکل را ریشه یابی کنیم.

1. مشکل در سیستم برق رسانی

شایع‌ترین علت روشن نشدن اتو پرس، وجود مشکل در سیستم برق رسانی می‌باشد. با این وجود این مشکل می‌تواند هم از خود دستگاه و هم از پریز برق خانه شما باشد. از این رو در هنگام بروز چنین مشکلی، بهتر است دوشاخه برق اتو پرس و همچنین قطع/وصلی پریز را بررسی کنید تا در صورت بروز هر گونه قطعی، تصمیم مناسبی بگیرید. لازم به ذکر است که اگر دوشاخه برق اتو پرس دچار پارگی شده است، نباید آنرا به برق متصل کنید چرا که می‌تواند مستقیما باعث کم و زیاد شدن ولتاژ ورودی و در نهایت سوختن برد و از کار افتادن اتو پرس شود.

2. خرابی فیوز حرارتی

کاربرد فیوز حرارتی اتو پرس صرفا برای جلوگیری از نوسانات برقی می‌باشد و در صورتی که این قطعه آسیب ببیند، میزان ولتاژ ورودی به اتو پرس، تحت هیچ کنترلی نخواهد بود و می‌تواند مستقیما سلامت برد اتو پرس و سایر قطعات فنی آنرا نشانه بگیرد. اما به چه علت فیوز حرارتی می‌تواند دچار خرابی شود؟ زمانیکه شما از محافظ برق استاندارد استفاده نکنید و بصورت مستقیم دوشاخه برق اتو پرس را به برق متصل نمایید، در صورت بروز نوسانات برقی، می‌تواند از کار بیافتد.

از این رو اگر با این خرابی روبرو شدید، بهتر است به مراکز تعمیر اتو پرس مراجعه کنید تا این مشکل تحت نظر تکنسین رفع شود.

خرابی دوشاخه برق اتو پرس

3. خرابی سیم بندی مدار

هرگونه خرابی در سیم بندی مدار اتو پرس باعث می‌شود برق رسانی به درستی در دستگاه شکل نگیرد و در نتیجه با مشکل روشن نشدن اتو پرس روبرو خواهید شد. همانگونه که از اسم این قطعه مشخص است، یک قطعه کاملا تخصصی است و صرفا باید به نمایندگی تعمیر اتو پرس مراجعه کنید تا به بهترین شیوه ممکن رفع مشکل شود. اما اگر تخصص کافی در این زمینه ندارید، توصیه می‌کنیم به هیچ وجه نباید دستگاه را باز و تعمیر کنید.

معمولا در صورت باز کردن بدنه و قطعات اتو پرس، دستگاه از گارانتی خارج خواهد شد و نمی‌توانید از خدمات نمایندگی اتو پرس استفاده کنید.

4. خرابی برد الکترونیکی اتو پرس

برد اتو پرس، جزء مهم‌ترین قطعات موجود در دستگاه شما می‌باشد که کلیه عملیات در حال اجام اتو پرس را کنترل و مدیریت می‌کند. اما هنگامی که این قطعه آسیب ببیند و یا حتی به طور کامل بسوزد، دستگاه کارایی خود را از دست خواهد داد و به هیچ عنوان روشن نخواهد شد. لازم به ذکر است که برد اتو پرس معمولا قابل تعمیر می‌باشد و در صورت خرابی بیش از حد، می‌بایست اقدام به تعویض برد اتو پرس نمایید. با این وجود بهتر است به مراکز تعمیر اتو پرس مراجعه کنید.

تعمیر برد اتو پرس

بوق زدن اتو پرس

بوق زدن اتو پرس نشان دهنده وجود یک مشکل فنی در کارکرد دستگاه می‌باشد و زمانی که این مشکل برای اتو پرس رخ دهد، دستگاه هیچ عملکرد صحیحی نخواهد داشت! بنابراین هنگام مقابله با این مشکل لازم است سریعا دستگاه را خاموش کرده و به مراکز مجاز تعمیر اتو پرس مراجعه نمایید.

بطور کلی این مشکل می‌تواند بنابر دلایل مختلفی رخ دهد که حتما باید آنرا جدی بگیرید. در ادامه این گزارش با دلایل بوق زدن اتو پرس آشنا خواهید شد:

1. عدم سازگاری ولتاژ

لازم است مطلع باشید که در طول روز برق شهری دارای افت ولتاژ می‌باشد و این افت ولتاژ می‌تواند برق با ولتاژهای مختلفی را به اتو پرس شما برساند. با این وجود زمانیکه اتو پرس شما بوق زد، به احتمال زیاد یکی از دلایل آن تغییر ولتاژ ورودی می‌باشد. توصیه‌ای که کارشناسان ما در آریابهکار دارند، این است که حتما و حتما از محافظ برق استاندارد بر سر راه اتو پرس استفاده نمایید تا با چنین مشکلاتی روبرو نشوید.

2. رسوب گرفتن اتو پرس

از اصلی‌ترین دلایل بوق زدن اتو پرس می‌توان به رسوب گرفتن قطعاتی همچون صفحات اتو پرس، فیلتر و سنسورها اشاره کرد چرا که رسوبات می‌توانند باعث مسدودی این قطعات اصلی شود و عملکرد دستگاه را نیز با مشکل مواجه خواهد کرد.

توصیه و راهکاری که برای این مشکل وجود دارد، استفاده از محلول‌های مختلف برای رسوب گیری می‌باشد که باید خیلی دقیق انجام دهید.

3. عدم استفاده از اتو پرس

لوازم برقی خانگی که با آب سر و کار دارند، می‌بایست حداقل هفته‌ای یکبار از آنها استفاده کنید؛ چرا که این کار سبب می‌شود برد الکترونیکی و سیستم بخار دهی اتو پرس در طی بلند مدت آسیب نبیند. بنابراین اگر مدت‌ها است که از دستگاه استفاده نمی‌کنید، امکان دارد بلافاصله پس از روشن کردن دستگاه با مشکل بوق ممتد اتو پرس روبرو شوید.

همچنین بخوانید: تعمیر اتو پرس بکو

علت داغ نشدن اتو پرس

گاهی اوقات ممکن است دستگاه را روشن کنید و متوجه شوید پس از گذشت 20 دقیقه هنوز اتو پرس شما داغ نشده است! اما به چه علت اتو پرس داغ نمی‌شود؟ بطور کلی این مشکل می‌تواند ناشی از چندین علت رخ دهد که در ادامه این گزارش، بصورت کامل توضیح خواهیم داد. نکته مهمی که باید قبل از توضیحات این بخش از آن مطلع باشید، این است که اگر تخصص کافی در زمینه تعمیر اتو پرس ندارید، به هیچ وجه اقدام به تعمیر یا حتی باز کردن قطعات دستگاه ننمایید.

1. خرابی کابل برق اتو پرس

به دلیل عدم استفاده صحیح و همچنین طول عمر زیاد اتو پرس، ممکن است کابل برق دستگاه شما دچار پارگی و فرسودگی شود و در نهایت مشکلات مختلفی برای اتو پرس رخ دهند و یکی از آنها هم داغ نشدن اتو پرس است. اما این در حالی است که اگر دوشاخه اتو پرس آسیب دیده و با این حال نیز به برق متصل می‌کنید، طبیعتا باید منتظر خرابی‌هایی باشید که می‌تواند برد و تمام اتصالات اتو پرس را هدف بگیرد. بنابراین اگر این خرابی برای شما پیش آمده، قبل از بروز هر گونه خرابی شدید، توصیه می‌کنیم فورا کابل برق اتو پرس را تعویض کنید.

2. سوختن المنت

بطور کلی المنت اتو پرس دارای وظیفه گرم کردن صفحه اتو پرس برای اتو کردن البسه شما می‌باشد که علیرغم حساسیت بالایی که دارد، می‌تواند تحت شرایط مختلفی آسیب ببیند و آسیب دیدن این قطعه به معنای از کار افتادن اتو پرس می‌باشد! بدین معنا که دستگاه شما هیچ قابلیتی برای اتو کردن لباس نخواهد داشت. از این رو باید در اولین فرصت به نزدیک‌ترین مرکز تعمیر اتو پرس یا نمایندگی تعمیر اتو پرس مراجعه نمایید تا این مشکل را برطرف نمایید.

تعمیر و تعویض المنت اتو پرس

3. کم بودن آب درون مخزن

قاعدتا تا زمانی که مقدار آب کافی درون مخزن اتو پرس وجود نداشته باشد، نمی‌توانیم از یک دستگاه خالی انتظار داغ شدن و عملکرد صحیحی داشت. از این رو پیش از استفاده از اتو پرس توجه داشته باشید مخزن به اندازه کافی پر باشد! در غیر اینصورت باید منتظر خرابی‌های مختلفی باشید که می‌توانند تمام قطعات اتو پرس را تحت تاثیر خود قرلار دهند.

4. تنظیمات اشتباه

گاها امکان دارد تمامی قطعات دستگاه سالم بوده و هیچ ایراد جدی در قطعات دستگاه شما وجود نداشته باشد! اما باز هم مشکل داغ نشدن اتو پرس را داشته باشید. در این صورت توصیه می‌کنیم که حتما دفترچه راهنمای اتو پرس را پیدا کنید و چند دقیقه را صرف مطالعه آن نمایید. چرا که شاید مشکل از تنظیمات دستگاه می‌باشد و باید براساس جنس پارچه‌ای که می‌خواهید آنرا اتو کنید، دما را تنظیم نمایید.

با این وجود اگر با این ترفند نیز این مشکل وجود دارد، توصیه می‌کنیم با مراکز تعمیر اتو پرس تماس بگیرید و در خواست تعمیر اتوپرس نمایید. ما در آریابهکار آماده تعمیر داغ نشدن اتو پرس هستیم.

تعمیر برد اتو پرس

نه تنها اتو پرس بلکه تمامی وسایل برقی که ما در خانه یکی از آنها را داریم، دارای برد الکترونیکی می‌باشند. در واقع برد اتو پرس به عنوان مغز دستگاه شناخته می‌شود و بسیار حساس است و می‌تواند در شرایط مختلف آسیب ببیند. با این وجود باید بگوییم که برد یک قطعه کاملا تخصصی می‌باشد و صرفا باید توسط تکنسین و متخصصین تعمیر اتو پرس اقدام به تعمیر شود! در غیر اینصورت ممکن است با خرابی‌های مختلفی روبرو شوید. ما در آریابهکار آماده ارائه خدمات تعمیر برد اتو پرس هستیم.

همچنین اگر آسیب بقدری باشد که تکنسین به هیچ وجه نتواند آنرا تعمیر کنید، خدمات تعویض برد اتو پرس نیز با استفاده از برد وارداتی و برند دستگاه شما انجام می‌شود.

علت بخار ندادن اتو پرس

اصلی‌ترین علتی که ممکن است شما را مجاب به خرید اتو پرس کند، طبیعتا قابلیت بخار دادن آن می‌باشد! اما تصور کنید که اتو پرس شما بخار ندهد… طبیعتا کاربرد بخصوصی نداشته باشد و هر چند که دستگاه را روشن می‌کنید، اما نمی‌توانید برای اتو کردن لباس‌های خود از آن استفاده نمایید. با این وجود مشکل بخار ندادن اتو پرس، به عنوان یکی از کلیدی‌ترین و اصلی‌ترین مشکلاتی می‌باشد که باید آنرا جدی بگیرید. اما به چه دلایلی ممکن است اتو پرس شما بخار ندهد؟ اصلی‌ترین دلایل ممکن برای این مشکل عبارتند از:

1. کافی نبودن آب مخزن اتو پرس

همانگونه که گفته شد، آب مخزن و میزان پر شدن آن بسیار مهم می‌باشد و اگر قبل از روشن کردن دستگاه آب موجود در مخزن را بررسی نکنید، طبیعتا با مشکلاتی روبرو خواهید شد که یکی از آنها بخار ندادن اتو پرس می‌باشد. از این رو آب اتو پرس را با دقت بیشتری بررسی نمایید و نکته دیگری که باید در این موضوع به شما اعلام کنیم، این است که صرفا از آب مناسب اتو پرس که آب مقطر می‌باشد، استفاده نمایید.

آب مخزن اتو پرس

2. عدم اتصال صحیح مخزن اتو پرس

زمانیکه مخزن اتو پرس را به بهانه پر کردن آن خارج می‌کنید، باید مطمئن باشید که وقتی می‌خواهید آنرا جا بزنید به درستی در جای خود چفت شده است یا خیر؟ با این وجود اگر به درستی در جای خود چفت نشده باشد، صدای پمپ را خواهید شنید اما هیچ بخاری از دستگاه شما خارج نخواهد شد! از این رو اگر مخزن را خارج کرده اید و به درستی در جای خود قرار نداده اید، باید آنرا به درستی در جای خود قرار دهید.

در غیر اینصورت با مشکل بخار ندادن اتو پرس روبرو خواهید شد.

3. پر شدن ظرفیت فیلتر اتو پرس

فیلتر اتو پرس دارای ظرفیت و عمر مفید می‌باشد و باید از آن تنها در بازه زمانی مشخصی استفاده کنید. از این رو پیش از روشن کردن اتو پرس، توصیه می‌شود که فیلتر را بررسی کنید. همچنین اگر فیلتر در بازه زمانی مشخصی تعویض نشود، عملکرد خود را از دست خواهد داد و از زمانیکه فیلتر خاصیت خود ار دست بدهد، رسوب تمام دستگاه را فرا خواهد گرفت.

زمان مناسب تعویض فیلتر اتو پرس

برای تعویض فیلتر اتو پرس، اول از همه باید میزان استفاده خودتان از اتو پرس را بررسی کنید. همچنین بازه زمانی مناسبی که توصیه می‌شود فیلتر اتو پرس را تعویض کنید، هر 6 ماه یکبار می‌باشد. اما این عدد برای استفاده مناسب (1 بار در هفته) از اتو پرس است. از این رو اگر استفاده بیشتری از اتو پرس دارید، باید فلیتر را سریعتر عوض کنید.

تعویض فیلتر اتو پرس

4. رسوب گرفتن اتو پرس

همانگونه که گفته شد، رسوب گرفتگی می‌تواند ناشی از آب شهری (همان آب لوله کشی) رخ دهد که در صورت رخ دادن آن می‌توانند مشکلاتی را برای شما ایجاد نماید. یکی از این مشکلات هم جلوگیری از بخار ندادن اتو پرس است.

همچنین بخوانید: تعمیر اتو پرس بیم

آموزش جرم گیری اتو پرس

رسوب گرفتگی یا همان جرم گرفتگی اتو پرس، یکی از مشکلات رایج برای استفاده از این دستگاه می‌باشد و خواه ناخواه بدلیل آب با املاح و رسوبات زیاد برای شما رخ خواهد داد. اما این در حالی است که اگر از آب مقطر استفاده کنید، با چنین مشکلاتی روبرو نمی‌شود و سلامت دستگاه شما حفظ خواهد شد. با این وجود اگر این مشکل برای دستگاه شما رخ داد، چگونه باید رسوب زدایی کنید؟ در ادامه این بخش شما را با نحوه جرم گیری اتو پرس آشنا خواهیم ساخت.

توجه مهم: در ادامه ما شما را با 2 روش مختلف آشنا می‌کنیم و اما توصیه می‌کنیم حتما برای جرم گیری اتو پرس، دفترچه راهنمای اتو پرس را مطالعه کنید تا با روش دقیق و صحیح نسبت به دستگاه خود، این مشکل را برطرف نمایید.

1. محلول آب و سرکه

اولین راهکاری که ما برای جرم گیری اتو پرس پیشنهاد می‌کنیم، استفاده از محلول آب و سرکه می‌باشد که برای استفاده از این محلول باید طبق مراحل ذیل پیش بروید:

  1. به مقدار مساوی سرکه سفید و آب را تا یک سوم مخزن اتو پرس پر نمایید.
  2. اتو پرس را در حرارت متوسط رو به بالا تنظیم نمایید.
  3. اجازه دهید محلول حدود 5 تا 10 دقیقه به طور کامل داغ شود.
  4. سپس لباسی که دیگر مورد استفاده شما نمی‌باشد را درون اتو گذاشته و دکمه بخار را فشار دهید تا سرکه کاملا تبخیر شود.
  5. در ادامه پس از بخار شدن کامل سرکه، مجدد مخزن را با آب تازه پر کرده و آن را روی آخرین درجه حرارت قرار دهید.
  6. سپس مجددا بخار اتو پرس را بفشارید تا آب کاملا تبخیر شود.
  7. در آخر اثرات سرکه باقی مانده را با استفاده از یک دستمال از منافذ پاک کنید.

خرابی دکمه بخار اتو پرس

لازم به ذکر است برای انجام اینکار حتما از آب مقطر استفاده نمایید تا رسوبات جدیدی ایجاد نشود.

2. محلول آب و جوش شیرین

همچنین دومین راهکاری که ما برای جرم گیری اتو پرس به شما پیشنهاد می‌کنیم، استفادهاز محلول آب وجوش شیرین می‌باشد که اگر مایل به استفاده از این روش هستید، می‌بایست همانند مراحل ذیل پیش بروید:

  1. نسبت 1 به 2 آب و جوش شیرین را با یک دیگر ترکیب نمایید (مثلا 1 قاشق آب و 2 قاشق جوش شیرین).
  2. مخلوط خمیری شکل ایجاد خواهد شد.
  3. مخلوط بدست آمده را به نواحی رسوب گرفته شده مخزن بمالید.
  4. سپس با استفاده از اسفنج نرم کثیفی‌ها را تمیز کرده و خمیر را به سرتاسر نقاط آلوده مخزن برساند.
  5. اینک دستمال کاملا تمیز و نمداری را انتخاب کنید و خمیر جوش شیرین را با حوصله از مخزن اتو پرس پاک سازی نمایید.
  6. اگر احساس می‌کنید که کنج مخزن اتو پرس هنوز هم آلوده هست، می‌توانید با استفاده از مسواک، خلال دندان و یا گوشت پاک کن خمیر را به این نقاط ریز برسانید تا جرم گیری انجام شود

تعمیرات اتو پرس در محل

یکی از ساده‌ترین و سریع‌ترین روش‌ها برای رفع مشکل اتو پرس، این است که تکنسین به محل از پیش تعیین شده شما مراجعه کند و سپس با استفاده از قطعات و ابزارهایی که به همراه دارد، اقدام به تعمیر اتو پرس کند. اما شاید در ظاهر یک روش کلیدی برای رفع مشکل است، اما این روش هم مزایا و هم معایب خود را دارد و نمی‌توان صرفا از یک زاویه آنرا نگاه کرد. این در حالی می‌باشد که ما اخیرا بصورت حضوری تعمیر اتو پرس در محل را انجام می‌دادیم و در حال حاضر امکان اعزام تکنسین به محل وجود ندارد.

تعمیر اتو پرس در شرق و غرب تهران

آریابهکار جهت سهولت دسترسی شما عزیزان به مراکز تعمیر اتو پرس، دو شعبه در شرق و غرب تهران به همراه تکنسین مجرب و ابزارهای تعمیراتی روز دنیا را فراهم کرده است می‌توانید جهت تعمیر اتو پرس برند مدنظر خود به نزدیک‌ترین شعبه ما مراجعه کنید. از این رو ما خدمات حضوری هم داریم که در این صورت، دستگاه در شرکت توسط تکنسین بصورت دقیق و کاملا جزئی عیب یابی می‌شود و پس از بازبینی و مشکل پیش آمده، اعلام هزینه تعمیر انجام خواهد شد.

همچنین اگر محدودیت زمانی دارید و نمی‌توانید بصورت حضوری مراجعه کنید، ما خدمات پیک رفت و برگشت رایگان را برای شما فراهم کرده ایم که در این روش با کارشناسان ما در ابتدا هماهنگی‌های لازم را انجام می‌دهید و سپس پیک جهت دریافت دستگاه شما به آدرس مدنظرتان اعزام خواهد شد و سپس دستگاه جهت عیب یابی و بازبینی به محل شرکت آریابهکار منتقل خواهد شد.

آدرس شعب شرق و غرب آریابهکار

  • شعبه نارمک: خیابان دکتر آیت، پایین‌تر از چهار راه تلفن خانه، نرسیده به خیابان دماوند، شماره ۶۸ ، واحد اول

تلفن تماس آریابهکار:

شماره تماس مرکز سراسری مشتریان : ۴۵۴۳۷-۰۲۱

همچنین بخوانید: تعمیر اتو پرس زاروتی

سرویس اتو پرس

ساده‌ترین و بهترین راهکار برای پیشگیری از خرابی اتو پرس، سرویس دوره‌ای اتو پرس می‌باشد که این سرویس شامل بررسی تمام قطعات اتو پرس می‌باشد. در این پروسه، تکنسین بصورت جزئی دستگاه شما را بررسی می‌کند تا اگر قطعه‌ای در حال آسیب دیدن است، تعمیر یا تعویض شود؛ چرا که اتو پرس دستگاهی است که تمام قطعات آن با یکدیگر در ارتباط هستند و اگر قطعه‌ای آسیب ببیند، طبیعتا می‌تواند عملکرد قطعات دیگر را نیز مختل سازد.

ما در آریابهکار تمام بخش هاس اتو پرس را با قطعات کاملا وارداتی سرویس می‌کنیم. اگر بخواهیم بصورت کلی به برخی موارد اشاره کنیم، می‌توانیم موارد ذیل را نام ببریم:

  1. تعویض فیلر اتو پرس
  2. تعمیر و تعویض شیربرقی
  3. تعویض ابر و روکش اتو پرس
  4. تعمیر و تعویض المنت
  5. تعویض و تعمیر پمپ اتو پرس
  6. تعویض دسته اتو پرس
  7. تعمیر و تعویض ستون اتو پرس
  8. تعمیر و تعویض سیم کشی
  9. تعمیر و تعویض ترموستات اتو پرس
  10. تعویض مخزن آب
  11. تعمیر و تعویض برد اتو پرس

تعمیرات اتو پرس در تهران

نکات استفاده از اتو پرس

برای آنکه بتوانید از یک اتو پرس به مدت چندین سال و بدون پرداخت هزینه‌ای استفاده کنید، باید یکسری بایدها و نبایدها را رعایت کنید. این بایدها و نبایدها در ظاهر کمی ساده بنظر میرسند و اما اگر بخواهیم این مورد را بیشتر بررسی کنیم، به این نتیجه میرسیم که بدون رعایت آنها قطعا عمر مفید اتو پرس نصف یا کمتر خواهد شد! از این رو در ابتدا ما توصیه می‌کنیم دفترچه راهنمای اتو پرس را مطالعه کنید و تمام نکات گفته شده درون دفترچه را جدی بگیرید. در وهله دوم توصیه می‌کنیم که موارد مذکور در این گزارش را مطالعه کرده و انجام دهید.

  1. برای جلوگیری از رسوب گرفتن، از آب مقطر استفاده کنید.
  2. در صورت امکان، اتو پرس را بر روی پایه آن قرار دهید.
  3. هنگام جا به جایی اتو پرس، حتما قفل دسته را فعال نموده تا آسیبی وارد نشود.
  4. زمان پر کردن مخزن توجه داشته باشید که آبی بر روی دستگاه نریزد.
  5. پیش از پر کردن مخزن اتو پرس، دستگاه را از برق بکشید.
  6. در زمان اتو کردن لباس ها، دسته را به هیچ عنوان محکم رها نکنید و آن را به آرامی باز و بسته نمایید.
  7. لباس‌هایی که زیپ، دکمه و… دارند را اتو نکنید.
  8. تا زمانی که اتو پرس کاملا خنک نشده است، سیم را به دور آن نپیچانید.
  9. دستگاه را به دور از دسترس کودکان قرار دهید.
  10. اتو پرس را به دور از رطوبت و وسایل گرمازا قرار دهید.
  11. حتما از محافظ برق استاندارد برای دستگاه استفاده نمایید.
  12. برای رسوب زدایی اتو پرس حتما از محلول‌های گفته شده در گزارش استفاده نمایید.
  13. نسبت به نوع جنس هر پارچه، دمای مناسب را تنظیم نمایید.
  14. اتو پرس را هنگامی که کارتان با آن به اتمام رسیده است از برق بکشید.
  15. در صورت بروز هر گونه خرابی به نمایندگی تعمیر اتو پرس و مراکز معتبر مراجعه کنید.

علت آب دادن اتو پرس

اغلب مشکل آب دادن اتو پرس هنگامی رخ خواهد داد که مخزن آب را بیش از ظرفیت آن پر نمایید! توصیه می‌شود که مخزن را به میزان کافی پر کنید و به هیچ وجه آنرا لبریز نکنید؛ چرا که پر کردن بیش از اندازه مخزن اتو پرس امکان دارد به سایر اجزای اتو پرس آسیب وارد کند و سبب ایجاد اختلال در عملکرد اتو پرس شود.

تعویض دسته اتو پرس

یکی از اصلی‌ترین مشکلاتی که ممکن است برای اتو پرس شما در حین کار رخ دهد، شکستن دسته اتو پرس می‌باشد که معمولا به علت رها کردن ناگهانی و یا حتی فشردن بیش از حد رخ می‌دهد. اما معمولا این مشکل می‌تواند به دلیل افتادن اتو پرس از روی پایه به دلیل ضربه نیز رخ دهد که در این صورت علیرغم دسته اتو پرس، ممکن است به تمام قطعات دستگاه شما آسیب وارد شود. با این وجود در ابتدا توصیه می‌کنیم که اتو پرس را در محیطی امن و به دور از دسترس کودکان قرار دهید و اجازه ندهید دچار ضربه یا آسیب شود.

خدمات تعویض دسته اتو پرس

در صورت شکستن دسته اتوپرس باید چکار کرد؟

شاید در ابتدا تصور کنید که دسته شکسته اتو پرس را می‌توانید از طریق لحیم کاری و همچنین راهکارهای غیر اصولی ما آب کردن سیم مفتول و… تعمیر کنید. اما اینگونه نیست! شاید با استفاده از این تفرند برای یک الی دو ماه بتوانید از اتو پرس استفاده کنید، اما همیشگی نیست و در هر صورت باید اقدام به تعویض دسته اتو پرس کنید.

ما در آریابهکار دسته اتو پرس را با استفاده از قطعات کاملا وارداتی بر اساس برند و نوع دستگاه شما تعویض می‌کنیم.

خرابی شیر برقی اتو پرس

شیربرقی اتو پرس در واقع یکی از قطعات بسیار مهم در اتو پرس به شمار می‌آید که نقش مهمی در داغ شدن اتو پرس دارد و وظیفه آن کنترل گردش بخار یا آب در اطراف دستگاه می‌باشد. این در حالی است که شیر برقی اتو پرس نیز ارتباط مستقیمی با آب دارد و ممکن است با گذر زمان دچار رسوب گرفتگی شود؛ این موضوع در عملکرد شیر برقی نیز بسیار تاثیر گذار است. از این رو اگر شیر برقی اتو پرس شما آسیب دید، مطلع باشید که رسوب گرفتن و استفاده از آب شهری می‌تواند یکی از دلایل خرابی این قطعه باشد.

در واقع لازم به ذکر است که این قطعه بسیار حساس می‌باشد و برخی مواقع نیازی به تعویض آن ندارید چرا که خرابی شیر برقی توسط تکنسین‌های آریابهکار در صورت امکان تعمیر می‌شود و در صورتی که آسیب بقدری باشد که این قطعه کلا تبدیل به قطعه معیوب شود، خدمات تعویض شیر برقی اتو پرس برای شما انجام خواهد شد.

تعمیر و تعویض شیر برقی اتو پرس

علت خرابی ترموستات

در هر دستگاهی اگر ترموستات وجود داشته باشد، باید بررسی کنید که اگر به هر دلیلی آسیب دیده است باید خرابی آنرا برطرف نمایید. بطور کلی ترموستات اتو پرس همانند ترموستات سایر دستگاه ها، وظیفه تنظیم دما را بر عهده دارد؛ بدین معنا که اگر دستگاه در حال افزایش دما باشد، فورا آنرا خاموش می‌کند تا آسیب بخصوصی به دستگاه شما وارد نشود! بنابراین توصیه‌ای که برای شما داریم این است حتما خرابی ترموستات در اتو پرس را جدی بگیرید.

در صورت خرابی ترموستات اتو پرس چه کنیم؟

راهکاری که برای این خرابی داریم، بسیار جدی است و نباید آنرا پشت گوش بیندازید. با این وجود اگر از طریق دکمه‌ها و همچنین درجه روی اتو پرس متوجه خرابی ترموستات شدید، آرامش خود را حفظ کرده و سپس دستگاه را خاموش کنید و به هیچ وجه روشن ننمایید و با مراکز تعمیر اتو پرس تماس بگیرید.

ما در آریابهکار خدمات تعویض ترموستات اتو پرس را انجام می‌دهیم.

رفع مشکل خرابی المنت اتو پرس

المنت اتو پرس غالبا وظیفه گرم کردن دستگاه را برعهده دارد و از حساسیت بسیار زیادی برخوردار می‌باشد که گاها به دلیل استفاده‌های مکرر و نادرست، امکان دارد با اختلال و خرابی مواجه شود؛ زمانیکه المنت اتو پرس آسیب ببیند، طبیعتا هیچ گرمایی توسط اتو پرس تولید نخواهد شد و در نتیجه دستگاه شما تبدیل به یک دستگاه معیوب می‌شود. با این وجود اگر براساس شواهد موجود مطمئن هستید که المنت اتو پرس سوخته و از کار افتاده است، توصیه می‌کنیم اگر تجربه کافی ندارید به هیچ وجه اقدام به تعمیر یا تعویض المنت اتو پرس نکنید.

علت لکه زرد روی لباس

لک انداختن اتو پرس بر روی لباس در حین استفاده، یک مشکل کاملا عادی بوده که صرفا یک علت دارد و آن هم استفاده از آب شهری (یا همان آب لوله کشی) می‌باشد! بنابراین تا زمانیکه شما از آب شهری استفاده کنید، نه تنها سلامت دستگاه شما در خطر می‌باشد، بلکه ممکن است لباس‌های شسته شده شما کثیف شوند. از این رو با دیدن چنین مشکلی احساس خطر نکنید و صرفا توصیه می‌کنیم فقط و فقط از آب مقطر استفاده نمایید تا با لکه‌های زرد بر روی لباس روبرو نشوید.

روشن شدن چراغ قرمز اتو پرس

پیش از آنکه به علت روشن شدن چراغ قرمز اتو پرس بپردازیم، توصیه می‌کنیم حتما هر گونه ارور ناشی از اتو پرس را جدی بگیرید و در صورت دیدن این ارورها، فورا به مراکز تعمیر اتو پرس مراجعه کنید تا عیب یابی و برطرف شود! در غیر اینصورت به سیستم کلی اتو پرس آسیب وارد خواهد شد. اما به چه علت چراغ قرمز اتو پرس روشن می‌شود؟ معمولا خرابی در برد اتو پرس، اصلی‌ترین عاملی می‌باشد که منجر به روشن شدن چراغ قرمز اتو پرس می‌شود و صرفا باید توسط تکنسین تعمیر اتو پرس بررسی و تعمیر شود.

با این وجود اگر به این چراغ قرمز اهمیت ندهید، باید منتظر خرابی‌های مختلفی در اتو پرس خود باشید.

همچنین بخوانید: تعمیر اتو پرس ژانومه

پریدن فیوز در حین استفاده از اتو پرس

تصور کنید که همانند یک روز عادی لباس‌ها را برای اتو کردن توسط اتو پرس آماده کنید و زمانیکه دستگاه را روشن می‌نمایید، بصورت ناگهانی فیوز برق خانه یا محل کار شما می‌پرد! اما این مشکل طبیعی نیست و اگر آنرا پیگیری نکنید، می‌تواند به تمام وسایل برقی خانه شما آسیب وارد کند. اما علت اصلی پریدن فیوز در حین استفاده از اتو پرس، ضعیف بود کنتور برق شما و عدم رسیدن ولتاژ کافی به اتو پرس می‌باشد. با این وجود از طریق تماس با شرکت برق منطقه خود، مشکل ضعف کنتور را پیگیری کنید.

مشکل پریدن فیوز

همچنین توصیه می‌کنیم برای جلوگیری از بالا پایین شدن ولتاژ ورودی اتو پرس، از محافظ برق استاندارد استفاده کنید.

قطع نشدن بخار اتو پرس

دکمه بخار اتو پرس، بدون شک به عنوان کلیدی‌ترین و اصلی‌ترین کلیدها بر روی دستگاه شما می‌باشد که از طریق آن، بخار تولید شده را جهت رفع چروک موجود روی لباس خود استفاده می‌کنید. با این وجود گاهی اوقات ممکن است با فشردن دکمه بخار اتو پرس، شاهد خرابی‌هایی باشید که می‌تواند شما را شوکه کند! برای مثال شما انگشتتان را از روی دکمه بخار برداشته اید، اما باز هم دستگاه در حال تولید بخار می‌باشد! این مشکل بسیار جدی است و گویای خرابی در برد و پمپ اتو پرس شما می‌باشد.

برای رفع این مشکل، توصیه می‌کنیم به مراکز تعمیر اتو پرس مراجعه کنید تا بصورت دقیق عیب یابی صورت گیرد و از بروز هر گونه خرابی پر هزینه خودداری کنید؛ چرا که ممکن است مشکل شما از طریق تعمیر اتو پرس رفع شود و نیازی به تعویض قطعات نداشته باشید. ما در آریابهکار آماده تعمیر هر مشکل پیش آمده برای اتو پرس شما در انواع مختلف هستیم.

علت آب شدن بدنه اتو پرس

آب شدن بدنه اتو پرس از جمله مشکلاتی است که به ندرت اتفاق می‌افد و بزرگترین علت بروز آن نیز، استفاده مکرر و بدون استراحت از اتو پرس است که همین اشتباه، تا ترموستات بیش از اندازه کار کند و گرمایی زیادی از خود ساطع نماید و در نتیجه به مرور زمان باعث داغ شدن و سپس ذوب شدن بدنه اتو پرس شما می‌شود.

از این رو توصیه می‌کنیم در حین استفاده از اتو پرس زمان کافی را برای استراحت آن اختصاص دهید و بصورت متوالی از آن استفاده نکنید؛ چرا که در وهله اول باعث خرابی دستگاه و در وهله دوم باعث آب شدن بدنه اتو پرس می‌شود.

بویلر اتو پرس چیست؟

بویلر اتو پرس به عنوان یکی از قطعات کاربردی و بسیار مهم در اتو پرس می‌باشد که عملا از بویلر برای داغ کردن و تولید بخار استفاده می‌شود. با این وجود اگر بخواهیم شما را با نحوه عملکرد بویلر اتو پرس آشنا سازیم، باید بگوییم که بویلر از طریق گرم شدن، باعث افزایش دمای آب موجود در مخزن می‌شود و سپس منجر به تولید بخار خواهید شد. از این رو قطعه کلیدی که وظیفه افزایش دمای اتو پرس را بر عهده دارد، بویلر می‌باشد و در صورت خرابی آن، بخاری توسط دستگاه تولید نخواهد شد.

توصیه‌ای که ما برای شما داریم این است حتما در صورت خرابی و از کار افتادن بویلر اتو پرس، به مراکز تعمیر اتو پرس مراجعه کنید تا توسط تکنسین‌های مجرب، مشکل بویلر رفع گردد.

تعمیر و تعویض مخزن اتو پرس

مخزن اتو پرس به دلیل جنس پلاستیکی که دارد، بسیار حساس و شکننده می‌باشد. از این رو باید مراقب باشید تا این مخزن به هیچ عنوان دچار شکستگی و خرابی نشود! اما معمولا به دلیل عجله‌ای که داریم، ممکن است با فشار زیادی مخزن را وارد دستگاه کنید که نتیجه این عجله می‌تواند شکستن مخزن باشد. از این رو توصیه می‌کنیم بشدت مراقب آن باشید و اجازه ندهید که با اشیاء سفت برخورد کند. اما در صورت شکستن مخزن، در موارد بسیار محدودی می‌توان از طریق چسب مخصوص اقدام به تعمیر مخزن اتو پرس کرد.

در مقابل اگر شکستگی بیش از حد باشد و تکنسین نتواند آنرا تعمیر کند، باید مخزن جدیدی را از طریق مراجعه به نمایندگی تعمیر اتو پرس خریداری کنید.

چشمک زدن دکمه وسط اتو پرس

چشمک زدن دکمه وسط اتو پرس از معدود اتفاقاتی است که بسیار اندک رخ می‌دهد! اما زمانیکه این چراغ به حالت چشمک زن در بیاید، هیچ بخاری توسط دستگاه تولید نخواهد شد و دستگاه عملکردی از خود نشان نمی‌دهد! بر اساس نظرات کارشناسان ما به احتمال زیاد کارتریج اتو پرس به مشکل خورده است؛ کارتریج اتو پرس دارای وظیفه جذب سختی آب می‌باشد که اگر خراب شود هم رسوب فراوانی ایجاد خواهد شد و هم باعث چشمک زدن چراغ وسط اتو پرس می‌شود.

با این وجود اگر این مشکل برای شما رخ داده است، ما آماده تعمیر و رفع این مشکل هستیم.

علت خرابی پمپ اتو پرس چیست؟

پمپ اتو پرس دارای قطعات زیر مجموعه متعددی اعم از بویین، اورینگ و سوپاپ می‌باشد که اگر هر یک از این قطعات به خودی خود آسیب ببینند، باعث بروز خرابی‌هایی می‌شوند که می‌توانند عملکرد اتو پرس را مختل سازند. پمپ اتوپرس دارای وظیفه انتقال آب موجود در مخزن به قطعات داخلی دستگاه برای تولید بخار می‌باشد. از این اگر به دنبال علت خرابی پمپ اتو پرس هستید، باید مطلع باشید که عدم استفاده از آب مقطر می‌تواند منجر به بروز خرابی پمپ اتو پرس شود. از این رو توصیه می‌کنیم از آب مقطر استفاده کنید.

زمان مناسب تعویض ابر و روکش اتو پرس

ابر و روکش اتو پرس دارای عمر مفید می‌باشد و این عمر مفید به میزان مصرف شما از اتو پرس بستگی دارد. بنابراین اگر به دنبال زمان مناسبی برای تعویض ابر و روکش اتو پرس هستید، باید بگوییم که زمانیکه متوجه شدید ابر و روکش دچار خرابی، پارگی، کاهش قطر و از بین رفتن لایه رویی شده است، باید آنرا تعویض کنید. برای تعویض ابر و روکش، نیازی به متخصص و تکنسین ندارید و صرفا باید آنرا از نمایندگی یا مراکز تعمیر اتو پرس تهیه کرده و سپس بصورت دستی در خانه یا محل کار، خودتان تعویض کنید.

نکته 1: پیش از آنکه اقدام به تعویض ابر و روکش نمایید، توصیه می‌کنیم دستگاه را از برق بکشید و اجازه دهید دستگاه بصورت کامل خنک شود.

نکته 2: برای تعویض ابر و روکش توصیه می‌کنیم ابتدا سمت راست یا سمت چپ کفی را بیندازید تا بصورت دقیق چفت دستگاه شما شود.

تعویض ابر و روکش اتو پرس

راهنمای استفاده از اتو پرس

نحوه استفاده از اتو پرس، به برند تولید کننده و مدل‌های مختلف تولید شده بستگی دارد چرا که هر برند و مدل، دارای قابلیت مخصوص خودشان می‌باشند و نمی‌توانیم راهنمای مشترکی را برای آنها در نظر بگیرید. با این وجود ساده‌ترین راهکار ممکن این است که راهنمای استفاده از اتو پرس را مطالعه کنید تا هیچ گونه مشکل بخصوصی روبرو نشوید. با این وجود در ادامه شما را با راهنمای کلی استفاده از اتو پرس آشنا خواهیم کرد که برای شروع استفاده از دستگاه، می‌تواند بهترین راهکار ممکن باشد.

  1. ابتدا دستگاه را بر روی پایه‌های خود و در سطحی کاملا صاف قرار دهید.
  2. با استفاده از آب مقطر، مخزن اتو پرس را پر کنید.
  3. دستگاه را به وسیله محافظ برق استاندارد به برق متصل کنید.
  4. از طریق دکمه و کلیدهای موجود روی اتو پرس، جنس پارچه‌ای که می‌خواهید آنرا اتو کنید را مشخص کنید.
  5. اجازه دهید تا آب موجود در مخزن اتو پرس در طی چند دقیقه تبدیل به بخار شود.
  6. از طریق دکمه موجود بر روی دسته یا بدنه اتو پرس، قفل دستگاه را باز کنید و دسته را به آرامی بالا بیاورید.
  7. سپس لباس را جای گذاری کنید و با استفاده از دکمه بخار و بازه زمانی مدنظر، گزینه تولید بخار را بفشارید.

توجه: اگر جنس پارچه شما کتان است، توصیه می‌شود هنگام استفاده از اتو پرس، چند قطره آب بر روی آن بریزید.

رفع مشکل گیر کردن دسته اتو پرس

گاهی اوقات ممکن است در حین باز و بسته کردن اتو پرس با این مشکل روبرو شوید که دسته اتو پرس گیر دارد و بصورت صحیح بسته نمی‌شود و حتی هنگام بالا بردن دسته، باز هم با چنین معضلی روبرو خواهید شد. معمولا این مشکل از خرابی ناشی از ستون اتو پرس و یا حتی شکستن دسته اتو پرس می‌باشد و باید توسط تکنسین مورد بررسی و عیب یابی قرار گیرد. توصیه‌ای که برای خرابی داریم این است که حتما به مراکز تعمیر اتو پرس مراجعه کنید تا بتوانید به بهترین شیوه ممکن این خرابی را برطرف کنید.

مشکل خرابی دسته اتو پرس

چرا بدنه اتو پرس برق دارد؟

یکی دیگر از مشکلاتی که ممکن است در حین استفاده از اتو پرس آنرا لمس کنید، برق داشتن بدنه اتو پرس می‌باشد که می‌تواند شما را شوکه کند. با این وجود دلایلی برای برق داشته بدنه اتو پرس وجود دارند که توصیه کلی ما این است اگر چندین بار متوجه برق داشته بدنه اتو پرس شدید، به تعمیرگاه مجاز تعمیر اتو پرس مراجعه کنید تا مشکل دستگاه شما فورا رفع شود. از اصلی‌ترین عوامل این مشکل می‌توان به موارد ذیل اشاره نمود:

  1. با دست خیس اتو پرس را لمس کردن
  2. خرابی ترموستات اتو پرس
  3. از بین رفتن عایق سیم
  4. مشکلات فنی

عیب یابی اتو پرس

زمانیکه اتو پرس شما آسیب می‌بیند و نمی‌توانید از قابلیت‌های آن استفاده کنید، طبیعتا نشان دهنده خرابی می‌باشد و باید به مراکز تعمیر اتو پرس مراجعه نمایید تا مشکل شما رفع شود. اما اگر تصمیم متفاوتی بگیرید، نه تنها مشکل شما رفع نمی‌شود، بلکه باید هزینه زیادی را صرف تعمیر و تعویض قطعات (گاها قطعات سالم) نمایید. این در حالی است که اگر شما به تعمیرگاه‌های مجاز مراجعه کنید، تکنسین دستگاه را بصورت دقیق و با استفاده بروزترین ابزار دنیا مورد بازبینی و عیب یابی قرار می‌دهد تا دقیقا مشکل اصلی را پیدا کند.

این در حالی است که در تعمیرگاه‌های غیر مجاز، صرفا مشکلی را حدس میزنند و هزینه تعمیرات زیادی را از شما بدون هر گونه گارانتی دریافت می‌کنند. با این وجود توصیه‌ای که ما برای شما داریم این است که حتما به مرکز مجاز تعمیر اتو پرس مراجعه کنید تا مشکل شما بصورت دقیق مورد عیب یابی قرار گیرد.

بطور کل عیب یابی اتو پرس، به پروسه‌ای گفته می‌شود که شما را از پرداخت هر گونه هزینه اضافی و نامتعارفف منع می‌کند. همچنین مشکل شما بدون تلف شدن وقت صرف آزمون و خطا قطعات سالم، رفع خواهد شد.

ما در آریابهکار مفتخریم که به همراه تیم تکنسین و فنی که داریم، خدمات عیب یابی اتو پرس را بصورت رایگان در شعب و در حضور مشتریان گرامی انجام می‌دهیم تا بدون آنکه قطعه سالمی تعویض شود، مشکل شما از طریق تعمیر رفع گردد. در ادامه برندهای اتو پرسی که خدمات تعمیر آنها در آریابهکار انجام می شود را آورده ایم.

برندهای تعمیر اتو پرس
برندهای تعمیر اتو پرس در آریابهکار

هزینه تعمیر اتو پرس

اگر اتو پرس شما شامل خرابی‌هایی شده است که در عملکرد کلی دستگاه اختلالاتی را ایجاد نموده، در شرایط مالی و اقتصادی فعلی گزینه‌ای به نام تعمیر دارید که شما را از خرید دستگاه جدید، بی نیاز می‌کند. با این وجود اگر هر مشکلی برای اتو پرس شما در هر برند و مدلی رخ داده است، ما خدمات تعمیر و تعویض قطعات آنرا با استفاده تیم مجرب و قطعات کاملا وارداتی انجام می‌دهیم. نکته حائز اهمیت این است که هزینه‌های دریافتی ما، بر اساس نرخ مصوب اتحادیه می‌باشد و هیچ هزینه غیر متعارفی از شما جهت تعمیر اتو پرس دریافت نخواهد شد.

قطعات اتو پرسهزینه تعمیرات اتو پرس (تومان)
تعویض کفی اتو پرس250000 الی 600000
تعمیر پمپ اتو پرس250000 الی 500000
تعویض سیم و اتصالات اتو پرس400000 الی 680000
تعمیر ترموستات اتو پرس200000 الی 310000
تعمیر المنت اتو پرس330000 الی 440000
رسوب زدایی و جرم گیری اتو پرس80000 الی 130000
تعمیر برد الکترونیکی اتو پرس360000 الی 600000

توجه: هزینه تعمیرات مذکور، تقریبی بوده و نسبت به برند و مدل دستگاه شما متغیر می‌باشد.

همچنین بخوانید: تعمیر اتو پرس گاسونیک

نتیجه گیری

اتو پرس همانند تمامی دستگاه‌هایی که خریداری کرده اید، می‌تواند تحت شرایط مختلفی دچار خرابی‌هایی شود که معمولا در اکثر مواقع، عامل اصلی این خرابی ها، خود ما هستیم! چرا که گاهی اوقات حتی ساده‌ترین و الزامی‌ترین نکات را نیز حتی رعایت نمی‌کنیم و فورا از آن می‌گذریم. با این وجود، اگر احساس می‌کنید که در طی چند وقت اخیر از اتو پرس به خوبی استفاده نکرده اید، باید منتظر خرابی‌هایی باشید که می‌توانند شما را اذیت کنند. از این رو اگر به تازگی با این موضوع آشنا شده اید، توصیه می‌کنیم که اقدام به سرویس اتو پرس کنید.

اینگونه اگر مشکلی در آستانه رخ دادن می‌باشد، توسط تکنسین مورد بررسی قرار خواهد گرفت و نیازی به پرداخت هزینه‌های تعویض قطعات نخواهید داشت. اما بهترین راه حلی که ما به شما پیشنهاد می‌کنیم، مطالعه دفترچه راهنمای استفاده از اتو پرس می‌باشد! به هر حال انتخاب با شما می‌باشد و این شما هستید که با استفاده صحیح، می‌توانید از یک دستگاه به مدت چندین سال بدون هر گونه خرابی استفاده نمایید.

نکته آخری هم که می‌خواهیم در این گزارش به آن بپردازیم، این است که صرفا از آب مقطر برای مخزن اتو پرس استفاده کنید! استفاده از آب مقطر، عمر دستگاه را نه تنها چند برابر می‌کند، بلکه می‌تواند شما را از هر گونه هزینه تعمیرات حفظ کنید.

سوالات رایج تعمیر اتو پرس

هر چند در طی این گزارش از آریابهکار بصورت جامع به تمام مشکلات اتو پرس پرداختیم، اما در ادامه این بخش نیز قصد داریم تا به پرسش برخی از مشتریان در مورد اتو پرس بپردازیم.

علت داغ نشدن اتو پرس چیست؟

داغ نشدن اتو پرس می تواند ناشی از دلایل مختلفی باشد که رایج ترین علل آن عبارتند از خرابی المنت، ترموستات، پمپ اتو پرس، خرابی شیر برقی و رسوب گرفتن دستگاه.

چرا اتو پرس روشن نمی شود؟

معمولا اتو پرس به دلیل خرابی برد الکترونیک و همچنین از کار افتادن ترموستات می تواند منجر به روشن نشدن اتو پرس شود.

هزینه تعمیر اتو پرس چقدر می باشد؟

میزان هزینه تعمیر اتو پرس بر اساس خرابی پیش آمده و همچنین مدل و برد بستگی دارد.

تعمیرات اتو پرس در آریابهکار شامل گارانتی و ضمانت می شود؟

بله. تمامی خدمات تعمیر اتو پرس در آریابهکار شامل 90 روز گارانتی رسمی شرکتی می باشد و در صورت خرابی، مجددا تعمیر خواهد شد.

5/5 - (5 امتیاز)

This Post Has 14 Comments

  1. سلام، مدتیه اتوپرس روی لباس ها لک زرد میندازه، البته زمانی که از بخاردهی استفاده میکنم این اتفاق میفته، مشکلش چیه؟

    1. باسلام
      زمانی که از آب معمولی برای اتوپرس استفاده می کنید به علت رسوب گرفتن، آب بندی از بین می رود و باعث زنگ زدگی بویلر می شود. به همین دلیل روی لباس ها لک زرد ایجاد می شود.

    1. باسلام
      درجه حرارت دستگاه را چندین بار روی حالت صفر و ماگزیموم قرار دهید اگر مشکل برطرف نشد برد الکترونیکی مشکل پیدا کرده است.

  2. سلام، اتوپرسم مارک بیم هست، از زیر دستگاه ریزش آب داره ، دکمه بخاردهی عمل نمیکنه و صدا میده، علتش چیه؟

    1. باسلام
      درجه حرارت دستگاه را روی cotton قراردهید و مقدار آب در مخزن نیز ماگزیموم باشد. اگر مشکل حل نشد از یک تعمیرکار کمک بگیرید.

    1. باسلام
      مشکل عدم بخاردهی اغلب درنتیجه استتفاده از آب معمولی و رسوب گرفتن بوجود می آید. از یک سرویسکار اتوپرس برای رفع مشکل کمک بگیرید.

  3. صفحه نمایش اتوپرس من خیلی کم رنگ شده طوریکه نمیشه چیزی رو دید، چرا این اتفاق افتاده؟

    1. باسلام
      احتمالا شما از محافظ استاندارد برق استفاده نکرده اید و برد دستگاه صدمه دیده است. برای جلوگیری از آسیب بیشتر به یک تعمیرکار نشان دهید.

    1. با سلام،
      از مهم ترین دلایل بوق زدن اتو پرس خرابی برد آن است که در بعضی مواقع به دلیل استفاده نکردن طولانی مدت از دستگاه اتفاق می افتد و باید هرچه زودتر به آن رسیدگی شود. برای درخواست تعمیر کار میتوانید به صفحه درخواست خدمات مراجعه کنید.

  4. روزتون بخیر. دسته اتوپرس من گیر می کنه و موقع کار خیلی اذیتم میکنه. چیکارش باید بکنم؟ باید برای تعمیر بیارمش؟

    1. با سلام،
      کاربر گرامی مشکل دستگاه شما ممکن است به دلیل استفاده اشتباه از دستگاه پیش آمده باشد. شما می توانید با شماره 02145437 تماس حاصل کرده و در مورد این مشکل و راه حل آن با کارشناسان ما صحبت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
بازگشت
تماس ۰۲۱۴۵۴۳۷
واتساپ آریابهکار
تلگرام
موبایل: 09190111214