skip to Main Content

در این مقاله از مجله آریابهکار با طرز استفاده از اتو پرس آشنا خواهید شد. اطلاع از نکات این چنینی به شما کمک می کند تا از صدمات وارد آمده در نتیجه عدم رعایت نکات مراقبتی جلوگیری شود و دستگاه کمتر دچار خرابی شود.

طرز استفاده از اتو پرس بسیار آسان بوده و تنها با رعایت چند نکته ساده می توانید چروک لباس ها و پارچه های خود را در کوتاه ترین زمان ممکن از بین ببرید.

اتو پرس ها به دلیل اینکه از بخار و فشار به طور همزمان استفاده می کنند نسبت به اتو های بخار معمولی کاربردی تر بوده و سرعت عمل بالاتری دارد. بخار با فشار بالا موجب نرمی الیاف پارچه می شود. و آن را به فرم مطلوب خود می رساند.

قبل از اینکه توضیحاتی در مورد طرز استفاده از اتو پرس بدهیم بهتر است دستور العمل دستگاه را به خوبی بخوانید تا به درستی از آن استفاده کنید تا دستگاه شما طول عمر بالایی پیدا کند و کم تر نیاز به تعمیر اتو پرس پیدا کنید.

بیشتر بدانید: علت بخار ندادن اتو پرس

مراحل از بین بردن چین و چروک با اتو پرس

از بین بردن چین و چروک با اتو پرس
  1. صفحه بالایی را تا فاصله 7 سانتی متری از صفحه زیرین اتو پرس پایین بیاورید
  2. دکمه بخار دستگاه را فشار دهید تا بخار بر روی پارچه خارج شود.
  3. چند دقیقه صبر کنید و دوباره بخار را چندین مرتبه خارج کنید
  4. صفحه را به طور کامل روی پارچه قرار دهید و بعد از چند ثانیه آن را بالا بیاورید.
  5. این روند تا زمان اتو شدن کامل ادامه دهید.

در مواردی ممکن است اتو پرسی بخار ندهد. دلایلی زیادی برای بخار نکردن اتو پرس وجود دارد که به محض مشاهده هر کدام بهتر است تا سریعا از یک سرویسکار اتوپرسی کمک بگیرد. ادامه استفاده از دستگاه با چنینی شرایطی می تواند باعث آسیب رسانی به آن شود.

همچنین بخوانید: تعمیر اتو پرس رادکس

طرز استفاده از اتو پرس به چه شکل است؟

دستگاه را روی سطح صاف قرار دهید. و بعد از باز کردن قفل دستگاه، دسته اتو پرس را به بالا بیاورید. و دستگاه را به پریز برق متصل و آن را روشن کنید. بعد از یک دقیقه صفحه اتو پرس شما داغ می شود و همانند یک اتوی معمولی می توانید دمای مورد نظر خود را با توجه به پارچه مورد نظر تنظیم کنید.

قبل از اتو کردن لباس ها و پارچه های کتانی بهتر است آن ها را کمی مرطوب کنید. و برای اتو کردن ملحفه آن را تا کنید و قسمتی از آن را پشت اتو پرس قرار دهید. و کم کم آن را به جلو کشیده و زیر دستگاه قرار دهید. همانطور که میبینید با فشاری 5 برابری که اتو پرس نسبت به اتو های معمولی ایجاد میکند پارچه ها زود تر و بهتر نسبت به اتو های معمولی اتو می شوند.

اتو کردن پیراهن با اتو پرسی

روش اتو کردن پیراهن با اتو پرسی

برای اتو کردن پیراهن و بلوز باید هر قسمت را بصورت جداگانه اتو کنیم . ابتدا از یقه پیراهن شروع میکنیم . برای اتو کردن یقه از گوشه های اتو پرس استفاده کنید. برای اتو کردن آستین ها آن را از قسمت درز بازو ها تا مچ را کاملا بر روی بالشتک اتو پرس قرار دهید.سپس به سراغ قسمت های جلویی و پشتی و چپ و راست پیراهن به همراه دکمه های آن می رویم. و این قسمت ها را با جلوی اتو پرس اتو میکنیم. هر قسمتی را که اتو زدید پیراهن را به سمت خودتان بکشید و سایر قسمت ها را انجام دهید. در اخرین مرحله جیب ها را اتو کنید. و هر کدام را به طور جداکانه زیر صفحه دستگاه قرار دهید. این کار باعث می شود، قسمت های از قبل اتو شده حالت مطلبوب خود را از دست ندهند.

طرز استفاده از اتو پرس در اتو کردن شلوار

طرز استفاده از اتو پرس در اتو کردن شلوار

انواع شلوار ها تفاوت چندانی در اتو کردن ندارند. بهتر است با قسمت کمربند شروع کنید و آن را تا آنجایی که کاملا صاف شود در زیر اتو نگه دارید. برای قسمت های جیب و یا چین دار یک پد کوچک در زیر آن استفاده کنید تا از چروک شدن آن جلوگیری شود. قسمت های دیگر شلوار را زیر اتو پرس قرار داده و با اتو شدن یک قسمت، شلوار را به جلو کشیده و قسمت بعدی را اتو کنید.

پاچه های شلوار را به صورت تکی اتو کنید مگرآنکه بتوانید همزمان دو پاچه شلوار را روی صفحه فیت کنید. برای قسمتای گلدوزی شده و یا کار شده برای جلوگیری از آسیب دیدن بهتر است آن را بصورت پشت و رو قرار دهید.

طرز استفاده از اتو پرس در پارچه های مختلف

طرز استفاده از اتو پرس در پارچه های مختلف

ابتدا برچسب متصل بر روی هر پارچه را بخوانید تا از مشخصات آن آگاه شوید. برای پارچه هایی که ترکیبی از اکریلیک و پشم است و یا پارچه های کتانی نیاز به فشار و زمان بالا نمی باشد. در این پارچه ها مقدار گرما باید کم باشد و بخار زیادی لازم نمی باشد.

همچنین بخوانید: تعمیر اتو پرس بکو

برای پارچه جین ابتدا آن را پارچه را مرطوب کنبد تا نرم شود و نیاز به گرما و فشار طولانی تری دارید. پارچه های که ازمواد کش دار ساخته شده است در هنگام اتو کردن پارچه را باید محکم بکشید تا چین و چروک بوجود نیاید. برای اتو کردن پارچه های حساس و ظریف از بالشتک و یا پد بین لباس و صفحه اتو پرس استفاده کنید.

قسمت هایی مانند زیپ و دکمه های پلاستیکی را مستقیم زیر صفحه قرار ندهید. میتوانید آن ها را بصورت پشت و رو قرار دهید و یا با یک پد بپوشانید. راه دیگر برای از بین بردن چین و چروک قراردادن پارچه ای مرطوب بر روی لباس است.

بعد از پایان کار با اتوپرس، دستگاه را از برق بکشید و اجازه دهید به طور کامل خنک شود سپس دستگاه را در جای خشک و خنک نگهداری کنید.

هزینه تعمیر اتوپرس چه مقدار است؟

هزینه تعمیر بستگی به نوع خرابی و مشکل دستگاه شما دارد. اما این هزینه متشکل از هزینه ایاب و ذهاب برای حضور در محل، اجرت تعمیر و هزینه قطعات جانبی در صورت نیاز است.

چرا اتو پرسم بخار نمیده؟

پایین بودن درجه حرارت، اتصال نامناسب مخزن آب، اشباع شدن فیلتر، اتمام آب مخزن و استفاده نکردن طولانی مدت از اتو، همگی از دلایل بخار نکردن اتو پرس است.

چرا اتو پرس روشن نمی شود؟

اگر پریز برق نداشته باشد، سیم بندی مدار قطع شده باشد و یا دوشاخه و سیم رابط خراب شده باشند اتو پرس روشن نمی شود.

چرا اتو پرس داغ نمی شود؟

سوختن المنت، خراب شدن ترموستات، القایی شدن برق و خرابی در اتصال سیم اتو پرس باعث گرم نشدن دستگاه می شود.

4.9/5 - (16 امتیاز)

This Post Has 37 Comments

  1. سلام خسته نباشید حدودا 3 هفته از اتوپرسم استفاده نکردم الان که به برق میزنم موقع اتوکشی بوی نامطبوعی میده، چطور میتونم این بو رو از بین ببرم؟

    1. باسلام
      اگه مخزن آب را خالی نکرده و برای مدت طولانی از اتوپرس استفاده نکنید به دلیل رشد میکروب ها در آب راکد با بوی نامطوب مواجه خواهید شد. مخزن را با آب و سرکه شست شو دهید و مجددا پر کنید اما در مواردی ممکن است این آلودگی در فیلتر نیز وجود داشته باشد که در این صورت ناچار به تعویض فیلتر خواهید بود در هر صورت بهتر است از یک سرویسکار اتوپرس کمک بگیرید.

  2. سلام اتوپرس مارک بکو دارم چند روزی هست که بوق ممتد میزنه خاموش میکنم و مجداد استفاده میکنم اندکی کار میکنه ولی دوباره شروع به بوق زدن میکنه، ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.

    1. باسلام
      علت بوق زدن ممتد اتوپرس نوسانات برق شهری است. به هیچ عنوان اتوپرس را مستقیما به برق وصل نکنید و از یک محافظ استاندارد استفاده کنید.

  3. سلام
    اتوپرس من روی لباس لکه های زرد رنگ ایجاد می کنه، چطور میتونم این مشکل رو برطرف کنم؟

    1. باسلام
      این مشکل زمانی پیش می آید که از آب شهری و با املاح برای اتوپرس خود استفاده کرده باشید، رسوب گیری اتوپرس بهتر است توسط سرویسکار انجام شود.

    1. باسلام

      بله

      این کار برای جلوگیری از بو گرفتن اتو پرسی و رسوب گرفتن مخزن الزامی است.

      همچنین توصیه می شود مخزن را با آب تصفیه یا آب مقطر پر کنید.

  4. سلام اتوپرسم ژانومه است ولی بخار نمیکنه مخزنش هم سوراخ دارد که هرچی. اب میریزم داخل اتو همون لحظه خالی میشع

  5. سلام . تازگی اتوپرس دلمونتی 26 اینچ 910 خریدم چطور باید بخار بده چون معمولا اتوپرس ها دکمه ای برا بخار دادن دارن ولی این اتو این دکمه رو نداره چکار کنم

    1. سلام آقای رحیمی. روزتون بخیر.
      توصیه می کنیم حتما دفترچه راهنمای اتو پرس دلمونتی خریداری شده را مطالعه کنید.

  6. سلام خسته نباشید
    اتو پرس ویداس دارم برای جهازم خریده بودم تازه استفاده کردم، داغ میشه ولی بخار نمیده و وقتی دکمه اسپری رو میزنم بوق میزنه و مخزنشم پر میکنم، ایرادش چیه؟ یعنی میتونه خراب باشه؟

    1. سلام و احترام.
      به احتمال زیاد بوق زدن دستگاه به دلیل خرابی برد و سنسور است و همچنین دلیل اسپری نکردن آب، رسوب گرفتگی اتو پرس شما می‌باشد.
      برای عیب یابی دقیق، باید توسط کارشناسان ما بازبینی شود.

  7. سلام اتوپرسم ژانومه است ولی بخار نمیکنه مخزنش هم سوراخ دارد که هرچی. اب میریزم داخل اتو بخار نمیده لطفا راهنمایی کنید

    1. سلام. وقت بخیر.
      مشکل بخار ندادن اتو پرس، ممکن است به دلیل سوختن برد و سنسور باشد. همچنین، اگر مخزن اتو پرس به هر دلیلی سوراخ شده است، قابل تعمیر نیست و باید مخزن جدید تهیه نمایید.

  8. سلام اتو‌پرس ژانومه خریدم چون‌ طرز استفاده را بلد نبودم با در بسته بخار میزدم که از دو طرف هم می لرزید بعد چند روز فهمیدم اشتباست امکان دارد به جای ضرر رسانده باشد

    1. سلام جناب نظرخانی
      روز بخیر. اگر احساس می کنید که اتو پرس مثل قبل کار نمی کند، باید به مراکز تعمیر اتو پرس ژانومه مراجعه کنید تا مشکل شما عیب یابی شود و در صورت بروز هر گونه آسیب جزئی، رفع شوند.

  9. سلام تازگی اتوپرس ژانومه خریدیم به برق میزنیم بعدچند دقیقه درجه اش خیلی بالا میره بخار هم نمی کنه مشکل از چیه

    1. سلام؛ روزتون بخیر. ترموستات اتو پرس از کار افتاده و مشکل بخار ندادن اتو پرس، رسوب گرفتگی آن می باشد.

    1. سلام؛ وقتتون بخیر.
      طرز کار با اتو پرس سانی، بسیار ساده هست. بهترین منبع برای یادگیری این موضوع، دفترچه راهنمای استفاده از اتو پرس سانی هست.

  10. سلام وقت بخیر یه اتو پرس بکو دارم الان حدود دو سال استفاده نکردم الان که می خوام استفاده کنم تمی تونم پیچ مخزن آبش رو باز کنم میشه راهنمایی کنید درضمن اول بگید از چه جهتی پیچ رو بچرخونم

    1. سلام وقتتون بخیر.
      دوست عزیز درب مخزن اتو پرس بکو شما دچار رسوب شده است و باید رسوب گیری آن توسط تکنسین مربوطه صورت گیرد. جهت اطلاعات بیشتر می توانید با تکنسین های مجموعه آریابهکار به شماره 02145437 تماس بگیرید.

  11. اتو پرس الکترو مکس اگر خواسته باشیم در درجه حرارت کمتر بخار آن روشن شود باید چه کاری انجام داد ممنون میشم از توضیح شما بهترین درجه بکار افتادن بخار چه حرارت باشد

    1. سلام آقای نادری. روزتون بخیر.
      درجه اتو پرس را باید براساس جنس لباسی که مایل به اتو کردن آن هستید انتخاب کنید که بر روی دستگاه نوشته شده است.
      توصیه می کنیم دفترچه راهنمای اتو پرس را مطالعه کنید. اگر زبان آن انگلیسی هست، می توانید از ابزارهای مترجم استفاده کنید تا نکات کمپانی تولید کننده را بخوانید و اجرا کنید.

  12. سلام اتو پرس راک خریدم بخار نمیزنه وقتی کلیداشو میزنم صدا بدی داره چیکار کنم

    1. سلام. روزتون بخیر. از خرابی اتو پرس فیلم 30 ثانیه ای به واتساپ یا تلگرام شماره 09190111214 ارسال کنید تا توسط کارشناسان مجموعه بررسی شود.

  13. سلام وقت بخیر ببخشید من اتو پرس پرشیا خریدم موقع خرید بهم گفتن که بخار اتومات هست وقتی دکمه ستام رو روشن میکنم بخار میده ولی وقتی خاموش هست بخار نمیده در ضمن روصفحه نمایشگر کلمه بوستر کلا روشن هستش میشه بگید اتو ایراد داره یا نه

    1. با سلام. کاربر گرامی لطفا با شماره های قرار داده شده در صفحه تماس حاصل نمایید تا تنظیمات دستگاه را با شما چک نماییم. باید بخش های مختلف دستگاه را به صورت تلفنی باهم بررسی نماییم تا نتیجه دقیق را اعلام کنیم.

  14. سلام من اتوپرس خریدم صفرشوبادسته که پرس میکنم وقتی دسته رورهامیکنم بعدپرس سریع به بالامیره باکفه پارچه نازکوخودش نگه میداره ولی مثلاشلوارلی پرس میکنم بایدقفلش کنم که بمونه لطفاراهنماییم کنین پرسوبایدبادست نگه داشت یاایرادداره اتوی من

    1. با سلام،
      کاربر گرامی برای استفاده ی درست از اتو پرس میتوانید مراحل زیر را دنبال کنید:

    2. ابتدا کلید قفل را به سمت قفل باز بکشید
    3. کف دست راست خود را روی دستگاه قرار دهید و با دست چپ دستگیره را به صورت عمودی بالا بیاورید
    4. برای پایین آوردن کفی بالایی هم به آرامی دستگیره را به سمت پایین منتقل کنید
    5. پس از اتمام استفاده خود از اتوپرس دکمه را به سمت قفل بسته بچرخانید.
  15. سلام من تازه اتوپرس مارشال گرفتم ولی نحوه کار کردنشو نمیدونم میتونید راهنمایی کنید

    1. با سلام،
      کاربر گرامی طرز کار اتوپرس های مختلف تقریبا به یک شکل است و شما می توانید با راه کار هایی که در این صفحه توضیح داده شده است از اتوپرس مارشال نیز استفاده کنید.
      اما در صورتی که به مشکل برخوردید بهتر است با شماره 02145437 آریابهکار تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
بازگشت
تماس ۰۲۱۴۵۴۳۷
واتساپ آریابهکار
تلگرام
موبایل: 09190111214