skip to Main Content

ماشین لباسشویی به دلیل اینکه یک دستگاه کاربردی و مصرفی در خانه هر یک از ما می باشد، نیاز به نگهداری و استفاده صحیح دارد تا بتواند به بهترین حالت ممکن عملکرد صحیح خود را حفظ کند و دچرا خرابی بخصوصی هم نشود. از این رو اگر به‌صورت اصولی از این دستگاه استفاده نکنید، بدون شک با خرابی هایی روبرو خواهید شد که یکی از این خرابی ها، صدا دادن ماشین لباسشویی می باشد که باید این خرابی را جدی بگیرید! اما اگر به تازگی با این مشکل روبرو شده اید، بدون شک این صدای زیاد در ابتدا باعث از کار افتادن ماشین لباسشویی نخواهد شد و می توانید از آن استفاده کنید و به همین دلیل ممکن است آنرا ساده جلوه دهید و بدون ریشه یابی علت صدای زیاد ماشین لباسشویی و تعمیر آن، اقدام به استفاده از دستگاه کنید که این تصمیم نادرستی می باشد.

خوانندگان عزیز لازم به ذکر است که ماشین لباسشویی یکی از دستگاه هایی می باشد که از تعداد قطعات ریز و درشت متعددی تشکیل شده است و هر گونه خرابی ساده و جزئی در این دستگاه می تواند بر روی قطعات دیگر تاثیر منفی بگذارد. از این رو اگر مشکل ساده ای که در ابتدا با آن روبرو شده اید را جدی بگیرید، می توانید نهایتا با 100.000 تومان تعمیرات ماشین لباسشویی؛ در غیر اینصورت اگر آنها را ساده نگیرید، با خرابی گسترده روبرو خواهید شد که این خراب گسترده ممکن است با یک هزینه گران به دلیل از کار افتادن قطعات و سوختن آنها تعمیر شود. به همین دلیل انتظار معجزه پس از خرابی دستگاه نداشته باشید و آنرا در اولین زمان ممکن تعمیر کنید تا هزینه زیادی به شما متحمل نشود.

یکی از این خرابی های رایجی که ممکن است برای ماشین لباسشویی رخ دهد و شما عزیزان آنرا پشت گوش بیاندازید، صدا دادن ماشین لباسشویی است که اگر با دقت مورد بررسی قرار نگیرد، می تواند به سادگی بر روی قطعات دیگر تاثیر منفی بگذارد. از این رو توصیه ای که برای شما داریم این است حتما مشکل صدای زیاد ماشین لباسشویی را جدی بگیرید. به همین دلیل در ادامه این گزارش از آریابهکار قصد داریم این مشکل را به‌صورت دقیق و کلی مورد بررسی قرار دهیم تا بتوانید مشکل دستگاه را ریشه یابی و تعمیر کنید. همراه ما باشید.

انواع صدای ماشین لباسشویی

انواع صدای ماشین لباسشویی

صدایی که ممکن است بنابر دلایل مختلفی از ماشین لباسشویی به گوش شما برسد، شامل صداهای مختلفی می شود که هر یک از این صداها دارای معنا و مفهوم خاص خود هستند. به همین دلیل در ادامه برخی از انواع صدای ماشین لباسشویی را برای شما عزیزان شرح خواهیم داد.

1. صدای جیر‌جیر در ماشین لباسشویی

با شنیدن صدای جیر‌جیر در ماشین لباسشویی باید مطلع باشید که گویا دیگ ماشین لباسشویی را به میزان قابل توجهی پر کرده اید و دیگ تحت فشار می باشد. همچنین این صدا می تواند نشان دهنده خرابی قطعات متصل به دیگ همانند بلبرینگ باشد که حتما باید توسط تعمیرکار متخصص مورد بازبینی و عیب یابی قرار بگیرد.

2. صدای خرخر در ماشین لباسشویی

به احتمال 95 درصد مسیر لوله تخلیه ماشین لباسشویی شما عزیزان مسدود شده است و اگر آنرا برطرف نکنید، می تواند منجر به ترکیدن لوله شود. از این رو توصیه می کنیم در این مواقع مشکل را جدی بگیرید و اگر بازه زمانی طول کشید تا برطرف شود، برنامه شستشوی ماشین لباسشویی را متوقف کنید و از طریق شماره مرکزی 02145437 اقدام به درخواست اعزام تکنسین تعمیرکار ماشین لباسشویی نمایید.

3. صدای زوزه در ماشین لباسشویی

صدای زوزه ماشین لباسشویی یکی دیگر از انوع صدای ماشین لباسشویی می باشد که احتمالا می تواند به دلیل خرابی پمپ ماشین لباسشویی رخ داده باشد. از این رو توصیه می کنیم برنامه شستشو را متوقف کنید و سپس با تعمیرکاران متخصص و باتجربه آریابهکار تماس بگیرید تا در اسرع زمان به محل شما جهت تعمیرات اعزام شوند.

مقالات مرتبط: نمک برای ماشین لباسشویی ضرر دارد؟

چرا ماشین لباسشویی صدا میده؟

چرا ماشین لباسشویی صدا میده؟

علیرغم انواع صدای ماشین لباسشویی قصد داریم تا دلایل و علل صدای زیاد ماشین لباسشویی را برای شما عزیزان شرح دهیم تا بتوانید این مشکل را در حد امکان ریشه یابی نمایید. اما توصیه ای که برای شما داریم این است که تحت هیچ شرایطی نباید مشکل را در صورت نداشتن دانش تعمیرات رفع کنید؛ چرا که ماشین لباسشویی یک دستگاه پیچیده می باشد و اگر آنرا به‌درستی تعمیر نکنید، ممکن است منجر به سوختن و از کار افتادن ماشین لباسشویی شوید. از این رو در ادامه با علت صدای زیاد ماشین لباسشویی آشنا خواهید شد:

1. تراز نبودن ماشین لباسشویی

اولین و رایج ترین علت صدای ماشین لباسشویی، تراز نبودن آن می باشد که اگر ماشین لباسشویی تراز نباشد، می تواند صدای بسیار زیادی در حین کار از خود ساطع کند و باعث آزار و اذیت شما عزیزان شود. برای اطلاع از این موضوع نیاز به تراز دارید تا بتوانید متوجه این شوید که آیا ماشین لباسشویی تراز است یا خیر؟ اگر تراز نبود، می توانید از پایه های پیچی ماشین لباسشویی اقدام به تراز کردن دستگاه نمایید.

2. خراب شدن پمپ تخلیه ماشین لباسشویی

وظیف پمپ ماشین لباسشویی وارد کردن و خارج کردن آب از دیگ ماشین لباسشویی می باشد که اگر به دلیل استفاده نادرست، اتمام طول عمر مفید و… خراب شده باشد، در حین کار می تواند صدای عجیبی از خود منتشر کند که برای اطمینان از خرابی این قطعه نیاز به ابزارهای تعمیراتی دارید.

3. سائیدگی تسمه ماشین لباسشویی

تسمه ماشین لباسشویی می تواند در طول زمان دچار سائیدگی شود و کارایی خود را از دست بدهد، به همین دلیل با انتشار صدای زیاد ماشین لباسشویی باید قطعات زیادی مورد بررسی قرار گیرند که یکی از این قطعات، تسمه ماشین لباسشویی می باشد که در صورت سائیدگی می تواند صدای زیادی از خود منتشر نماید.

4. خرابی کمک فنر ماشین لباسشویی

اکثر ماشین های لباسشویی موجود در بازار ایران دارای قطعه ای به نام کمک فنر هستند که این کمک فنر می تواند صدا یا همان نویز دستگاه را به کمترین میزان ممکن کاهش دهد و از طرفی دیگر اگر این قطعه خراب شود، می تواند باعث خرابی و صدای زیاد ماشین لباسشویی شما عزیزان شود.

نحوه برطرف سازی صدای ماشین لباسشویی

ساده ترین و اصولی ترین راهکار برای تعمیر و برطرف کردن صدای ماشین لباسشویی این است که شما از طریق شماره های مندرج با تیم پشتیبانی آریابهکار تماس بگیرید تا هماهنگی های لازم را جهت اعزام تکنسین تعمیرکار ماشین لباسشویی انجام دهید تا این خرابی در ابتدا توسط تکنسین مورد عیب یابی قطعه به قطعه قرار گیرد و سپس تعمیرات لازم صورت گیرد. همچنین اگر تخصص کافی در این زمینه ندارید، نباید تحت هیچ شرایطی اقدام به تعمیر و باز کردن ماشین لباسشویی خود نمایید؛ چرا که ممکن است خرابی را بیشتر کنید!

5/5 - (1 امتیاز)

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
بازگشت
تماس ۰۲۱۴۵۴۳۷
واتساپ آریابهکار
تلگرام
موبایل: 09190111214