skip to Main Content

مشکل تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی بوش، یکی از مشکلاتی است که به دلیل استفاده طولانی مدت از ماشین لباسشویی بوش، عدم سرویس دوره ای، عدم تعمیر به موقع، عدم تمیز کردن فیلتر و… ممکن است در طول زمان برای شما رخ دهد. با این وجود در مواقعی که با این خرابی روبرو شدید، توصیه می کنیم با نمایندگی تعمیر ماشین لباسشویی بوش در تهران و یا شهر محل سکونت خود تماس بگیرید و درخواست خود را ثبت نمایید تا از این طریق مشکل دستگاه شما در ابتدا ریشه یابی و سپس رفع گردد.

به همین ترتیب در ادامه این مقاله از مجموعه مقالات تعمیرات لباسشویی بوش قصد داریم تا رایج ترین دلایل تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی بوش را برای شما نام ببریم. پس تا به انتهای مقاله با ما همراه باشید.

1. مسدودی فیلتر پمپ تخلیه ماشین لباسشویی بوش

در ماشین لباسشویی بوش، پمپ تخلیه آب برای خارج کردن آب در طول چرخه های مختلف شستشو طراحی شده است. از این رو برای حفاظت از پمپ و اطمینان از تمیزی لباس ها، یک فیلتر در مسیر آب به پمپ تعبیه شده است. این فیلتر وظیفه دارد تا کرک ها، سکه ها، زیپ ها، دکمه ها و سنجاق هایی که ممکن است از لباس ها جدا شوند را پیش از رسیدن به پمپ مسدود کند و از آسیب رسیدن به آن جلوگیری نماید.

چنانچه این فیلتر به واسطه این اشیاء مسدود شود، پمپ دیگر قادر به تخلیه آب نخواهد بود. در این صورت، شما باید فیلتر را باز کرده و آن را به دقت تمیز کنید تا عملکرد پمپ تخلیه مجدداً به حالت عادی بازگردد. در غیر اینصورت با مشکل تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی بوش روبرو خواهید شد.

2. خرابی پمپ تخلیه ماشین لباسشویی بوش

در صورتی که با مشکل در تخلیه آب ماشین لباسشویی بوش مواجه شدید، ابتدا باید پمپ تخلیه را مورد بررسی قرار دهید. پمپ تخلیه ماشین لباسشویی بوش که با قدرت مکش خود آب را پس از اتمام چرخه شستشو به بیرون هدایت می کند، می تواند به دلیل انسداد توسط اجسام خارجی یا فرسودگی ناشی از استفاده طولانی مدت، دچار مشکل شود.

اگر تشخیص داده شود که پمپ تخلیه به دلیل فرسایش و عمر بالا دچار نقص شده است، توصیه می کنیم تعمیر آن را در دستور کار قرار ندهید. بهتر است برای حفظ کارایی و اطمینان از عملکرد ماشین لباسشویی بوش تان، پمپ تخلیه را کاملا تعویض نمایید. برای انجام این کار، مطمئناً نیاز به مهارت یک متخصص دارید؛ بنابراین حتما از خدمات فنی کارشناسان و متخصصان در این زمینه استفاده کنید تا مشکل دستگاه شما بصورت اصولی و به بهترین شکل ممکن رفع گردد.

لازم به ذکر می باشد که تعمیرات ماشین لباسشویی بوش با توجه به قطعات مدرن این دستگاه، کار ساده ای نیست و حتما باید توسط کارشناسان متخصص صورت گیرد تا به بهترین نتیجه ممکن برسید. توجه داشته باشید که خرابی پمپ تخلیه ماشین لباسشویی بوش، می تواند باعث آسیب دیدن سایر قطعات این دستگاه شود و به همین ترتیب توصیه می کنیم این خرابی را صرفا به تکنسین های متخصص بسپارید تا از طریق تعمیرات تخصصی، مشکل دستگاه شما رفع گردد.

3. خرابی برد ماشین لباسشویی بوش

خراب شدن برد ماشین لباسشویی بوش، بدون شک یکی از دلایل تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی بوش می تواند باشد و به همین دلیل اگر موارد بالا، عامل اصلی تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی بوش نیستند، در این مرحله توصیه می کنیم تمام فرایند عیب یابی و تعمیرات برد ماشین لباسشویی بوش توسط تکنسین های متخصص در نمایندگی مرکزی تعمیرات ماشین لباسشویی بوش صورت گیرد.

برد ماشین لباسشویی بوش، قطعه ای می باشد که قابل تعمیرات است و لزما نیازی به تعویض این قطعه ندارید. به همین ترتیب توصیه می کنیم این قطعه را صرفا به تکنسین های متخصص و مجرب بسپارید تا بصورت حرفه ای تعمیر شود و تا حد امکان نیازی به تعویض برد نداشته باشید. توجه کنید که برد ماشین لباسشویی بوش یکی از گران قیمت ترین قطعات این دستگاه است!

4. مسدودی شلنگ تخلیه ماشین لباسشویی بوش

یکی از دلایل متداول تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی بوش، انسداد شلنگ تخلیه است. چرا که ذرات ریز و درشت ممکن است از فیلتر گذشته و با گذشت زمان در داخل شیلنگ تخلیه رسوب کنند. این رسوبات می توانند باعث ایجاد گرفتگی در لوله تخلیه شده و مانع از خروج آب از دستگاه شوند. برای حل این مشکل، شما می توانید ابتدا تلاش کنید با ریختن آب داغ در شلنگ، رسوبات را از بین ببرید. اگر این روش مؤثر واقع نشد، ممکن است نیاز به جایگزینی شلنگ تخلیه باشد.

5. خرابی تایمر ماشین لباسشویی بوش

تایمرها جزء اجزای کنترل پنل ماشین لباسشویی بوش هستند و به همراه موتور، در مدیریت فرآیند تخلیه دستگاه نقش دارند. اگر تایمر دچار نقص فنی شود، نیاز به جایگزینی دارد. در صورتی که خود تایمر مشکلی داشته باشد، ممکن است لازم باشد سیم کشی های مربوط به آن نیز تعویض شوند. با این وجود اگر خرابی ناشی از تایمر ماشین لباسشویی بوش شما است، توصیه می کنیم در ابتدا اجازه دهید تا توسط تکنسین های متخصص در این زمینه مورد عیب یابی قرار گیرد و اگر قابل تعمیر نبود، سپس اقدام به تعویض آن نمایید.

مقالات مرتبط: بهترین مدل ماشین لباسشویی بوش

6. خرابی شیر برقی ماشین لباسشویی بوش

شیر برقی در ماشین لباسشویی بوش، نقش یک کنترل کننده را ایفا می کند و جریان آب ورودی به دستگاه را مدیریت می نماید. این شیرها تحت کنترل سیستم الکتریکی هستند و به صورت خودکار عملیات ورود یا قطع آب به لباسشویی بوش را کنترل می کنند. در مراحل مختلف شستشو، مانند پر کردن دیگ، شیر برقی باز می شود تا آب وارد شود. همچنین در مواقعی که به آب گرم و سرد برای شستشو نیاز است، شیر برقی نقش کلیدی در ترکیب مناسب این دو نوع آب دارد.

در صورتی که با مشکل در تخلیه آب ماشین لباسشویی بوش روبرو شوید، باید عملکرد صحیح شیر برقی را توسط کارشناسان متخصص بررسی کنید. این قطعه برای کنترل جریان آب ورودی و خروجی به لباسشویی بوش حیاتی است. خرابی های رایج در این بخش ممکن است به دلایلی مانند انسداد فیلتر توسط زباله ها، اشکالات مربوط به نوسان برق یا سوختگی خود شیر برقی باشد.

امتیاز post

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
بازگشت
تماس ۰۲۱۴۵۴۳۷
واتساپ آریابهکار
تلگرام
موبایل: 09190111214