skip to Main Content

گاهی اوقات ممکن است متوجه شوید که جاروبرقی شما خیلی زود و بدون هر گونه کار بخصوصی، فورا داغ می‌کند و علیرغم این موضوع، به احتمال زیاد بوی سوختگی را نیز استشمام خواهید نمود. این مسائل نشان دهنده این هستند که برای جاروبرقی شما مشکل پیش آمده است و فورا باید اقدام به تعمیر جاروبرقی نمایید. بطور کل این مشکل رایج به دلیل خرابی موتور و سایر قطعات آن اتفاق می‌افتد. در ادامه این گزارش از آریابهکار با دلایل داغ شدن جاروبرقی آشنا خواهید شد.

عیب یابی داغ شدن جاروبرقی

زمانیکه احساس کردید جاروبرقی شما در بازه 20 الی 30 دقیقه داغ می‌شود، در وهله اول آرامش خودتان را حفظ کنید و استرس نداشته باشید. سپس جاروبرقی را از برق بکشید و اجازه دهید تا حدودا یک ساعت استراحت کند. اینک جاروبرقی را به برق متصل کنید و طبق معمول به مدت 20 الی 30 دقیقه از آن استفاده کنید. اگر در این حالت باز هم متوجه داغ شدن موتور جاروبرقی شدید، بهتر است آنرا طبق مواردی که در قسمت ذیل آورده ایم، عیب یابی کنید.

همچنین بخوانید: تعمیر جاروبرقی پارس خزر

علت داغ شدن دوشاخه جاروبرقی

داغ شدن دوشاخه جاروبرقی، از رایج ترین مشکلاتی است که در حین جداکردن دوشاخه از پریز برق با آن روبرو خواهید شد. دلایلی که برای این مشکل می‌توان بیان کرد عبارتند از:

  1. فرسوده شدن و پارگی ابتدا و انتهای سیم جاروبرقی ناشی از کشیدن سیم آن، دلیل رایج برای داغ شدن دوشاخه جاروبرقی است.
  2. عدم کشش و قدرت کافی موتور جاروبرقی، باعث می‌شود که جریان برق بیشتری وارد جاروبرقی شود که در این صورت علیرغم داغ شدن موتور جاروبرقی، دوشاخه دستگاه نیز داغ خواهد شد.
  3. استفاده طولانی مدت از جاروبرقی می‌تواند منجر به داغ شدن دوشاخه جاروبرقی شود.

داغ شدن دو شاخه جاروبرقی

علت خاموش شدن ناگهانی جاروبرقی

جاروبرقی‌های نسل جدید، دارای یک سنسور بسیار مهم به نام سنسور حرارتی هستند که وظیفه اصلی سنسور حرارتی این است که وقتی جارو برقی داغ کرد، برای جلوگیری از مشکلات جانبی، فورا آنرا خاموش می‌کند. بنابراین اگر جاروبرقی شما در بازه زمانی کوتاهی داغ شد و سپس بصورت ناگهانی خاموش گردید، اطلاع داشته باشید که این مشکل ناشی از عملکرد بجا و صحیح سنسور حرارتی جاروبرقی است.

در این صورت بهتر است برای عیب یابی جاروبرقی، از کارشناسان در این زمینه استفاده کنید. ما در مجموعه آریابهکار، از طریق کارشناسان و متخصصین مجرب آماده عیب یابی و تعمیر جاروبرقی هستیم.

جهت تماس با کارشناسان ما می‌توانید از طریق خطوط قرار گرفته در سایت، اقدام نمایید.

توجه: اگر به موقع اقدام به عیب یابی و تعمیر جاروبرقی نکنید، قطعات متعددی در جاروبرقی به مشکل خواهند خورد و برای تعمیر آنها باید هزینه بیشتری بپردازید.

بیشتر بخوانید: دلایل روشن نشدن جاروبرقی

دلایل رایج داغ شدن جاروبرقی

اگر بخواهیم به مشکل داغ شدن جاروبرقی بپردازیم، می‌توانیم دلایل متعددی را بیان کنیم که حتما مشکل شما در قالب یکی از این دلایل هستند. در ادامه به عوامل مهم و بسیار رایج در این زمینه پرداخته ایم؛

1. آسیب دیدن موتور جاربرقی

برای استفاده از جاروبرقی، شما ملزم به رعایت یکسری از بایدها و نبایدهایی هستید که این نکات بصورت کامل در دفترچه راهنمای جاروبرقی نوشته شده اند. از اساسی ترین و کلیدی ترین نکاتی که باید در حین استفاده از جاروبرقی رعایت کنید این است که نباید در بازه‌های زمانی طولانی از آن استفاده کنید. در صورت استفاده طولانی مدت از جاروبرقی، موتور جاروبرقی بصورت خواه ناخواه آسیب خواهد دید و طول عمر آن کاهش خواهد یافت.

اما تنها یک دلیل منجر به آسیب دیدن موتور جاروبرقی نمی‌شود. دلایل متعددی وجود دارند که وقتی رخ بدهند، به موتور فشار وارد شده و سپس آسیب خواهد دید. از مهمترین دلایل که در ادامه آنها را تشریح خواهیم نمود، می‌توان به پرشدن لوله خرطومی، عدم تعویض فیلتر و پر شدن پاکت جاروبرقی اشاره نمود.

توجه: به هیچ وجه نباید در دمای محیطی بالا و بسیار گرم، از جاروبرقی استفاده کنید. این موضوع می‌تواند باعث کاهش عمر موتور جاروبرقی شود. اما اگر در شرایط فورس هستید و باید در محیط با دمای بالا از جاروبرقی استفاده کنید، می‌توانید بازه زمانی 30 دقیقه را به 3 قسمت تقسیم کنیم؛ بدین معنا که هر 10 دقیقه، نیم ساعت به جاروبرقی استراحت بدهید و سپس از آن استفاده کنید.

خرابی موتور جاروبرقی

همچنین در صورت خرابی موتور جاروبرقی، سعی کنید از باز کردن آن خودداری کنید و از متخصصین این حوزه درخواست کمک نمایید.

همچنین بخوانید: تعمیر جاروبرقی سامسونگ

2. ضربه خوردن جاروبرقی

گاهی اوقات بصورت خواسته یا ناخواسته ممکن است جاروبرقی در طی افتادن از ارتفاع، افتادن شی سنگین رو آن و یا برخورد با دیوار ضربه ببیند. در چنین مواقعی شاید جاروبرقی کار کند، اما قطعا ضربه‌ای که به آن وارد شده است، می‌تواند به زودی خودش را نمایان کند و علیرغم آسیب رساندن به یک قطعه، به عملکرد سایر قطعات نیز آسیب برساند. به همین دلیل بهتر است بعد از بروز چنین مشکلاتی، اقدام به تعمیر جاروبرقی نمایید. در غیر اینصورت باید هزینه بیشتری را برای تعمیر آن متحمل شوید.

3. سوختن برد جاروبرقی؛ از دلایل داغ شدن جاروبرقی

سوختن برد جاروبرقی، یکی دیگر از دلایل داغ شدن جاروبرقی است که به هیچ وجه نباید آنرا یک مشکل ساده ببینید؛ چرا که می‌تواند تمام قطعات جاروبرقی را تحت تاثیر آسیب خود قرار دهد. اجازه دهید کمی واضح تر بگوییم. زمانیکه ترموستات جاروبرقی سالم باشد و هیچ گونه ایرادی در آن دخیل نباشد، در هنگام داغ شدن موتور باید اطلاعات کسب کرده را به برد دستگاه انتقال دهد تا دستگاه خاموش شود.

اما به دلیل سوختن برد، فرآیند خاموش کردن رخ نمی‌دهد و جاروبرقی بصورت لحظه‌ای افزایش دما خواهد داشت که این اتفاق می‌تواند باعث آسیب به تمام قطعات دستگاه شما شود.

خرابی برد جاروبرقی

به همین دلیل در چنین مواردی با داغ شدن جاروبرقی مواجهه خواهید شد و توصیه می‌کنیم از متخصصان در این زمینه درخواست راهنمایی کنید.

4. خرابی فن موتور جاروبرقی

با باز کردن درب جاروبرقی، می‌توانید به سادگی متوجه خراب بودن یا سالم بودن فن موتور جاروبرقی شوید. اما چگونه می‌توان متوجه خراب بودن فن موتور جاروبرقی شد؟ پس از باز کردن درب دستگاه، اقدام به روشن کردن جاروبرقی نمایید. اگر متوجه صدای فن نشدید، به معنای خراب بودن آن است و باید تعویض شود. لازم به ذکر است که وظیفه فن موتور با داغ شدن جاروبرقی مرتبط است. بطور کل وظیفه اصلی فن این است که هوای موجود در قسمت داخل جاروبرقی را به سمت بیرون می‌کشاند و در طی این فرآیند، مکش دستگاه شکل می‌گیرد.

5. وجود فشار زیاد در جاروبرقی

گاهی اوقات ممکن است بعد از گذشت 20 دقیقه از جاروبرقی متوجه فشار زیادی روی جاروبرقی شوید که دیگر دستگاه همانند گذشته کار نمی‌کند و مشکلاتی در آن بروز یافته است. اما نمی‌توان این مشکل را صرفا مرتبط با موتور و ترموستات دانست؛ چرا که به دلیل بسته شدن راه‌های ورودی لوله‌ها و سری جاروبرقی، مکش و قدرت دستگاه بشدت کاهش خواهد یافت و فشار زیاد را می‌توانید به خوبی لمس کنید. به همین دلیل باید بررسی کنید که آیا فشار زیاد و کاهش توان دستگاه به دلایل مذکور است یا خیر؟

برای عیب یابی جاروبرقی می‌توانید از طریق خطوط درج شده در سایت آریابهکار تماس حاصل نمایید.

همچنین بخوانید: تعمیر جاروبرقی کنوود

6. مسدودی لوله‌های جاروبرقی؛ از دلایل داغ شدن جاروبرقی

وظایف اصلی لوله‌ها و سری جاروبرقی، ورود گرد و غبار به داخل کیسه جاروبرقی می‌باشد. اما با وارد شدن ذراتی که ابعاد آنها کمی بزرگتر است، می‌توانند جلوی مکش دستگاه را بگیرند و این مشکل دقیقا می‌تواند باعث داغ شدن جاروبرقی شود؛ هرچند هیچ مشکلی در بخش موتوری دستگاه وجود ندارد. از این رو شما می‌توانید خیلی ساده اقدام به تخلیه ذرات گیرکرده در لوله و سری جارو برقی نمایید.

برای تخلیه آنها می‌توانید از قسمت انتهای سیخ استفاده کنید. اما توجه داشته باشید که از چاقو یا وسایل برنده و تیز نباید استفاده کنید چرا که ممکن است قسمتی از لوله را برش دهید. در این صورت نیز باید لوله خرطومی جدیدی برای جاروبرقی خریداری کنید.

7. پر بودن کیسه جاروبرقی

برای جاروبرقی، ما دو نوع کیسه دائمی و یکبار مصرف داریم که کیسه‌های دائمی، پراستفاده ترین نوع در میان خانواده‌های ایرانی است. اما تصوری که ممکن است گاها نسبت به کیسه دائمی پیدا کنیم این است که در طول بازه زمانی طولانی پر می‌شوند. اما اینگونه نیست! اگر بخواهیم بصورت اصولی به این موضوع بپردازیم، حداکثر پس از 3 یا 4 بار استفاده از دستگاه، باید کیسه را تخلیه کنید. در صورت عدم تخلیه، پرزهای موجود در کیسه از بین می‌روند و نمی‌توانند گرد و غبار را به خود جذب کنند.

در این صورت گرد و غبار به داخل موتور جاروبرقی منتقل خواهند شد و این موضوع می‌تواند منجر به داغ شدن موتور جاروبرقی شود.

پر بودن کیسه جاروبرقی

بنابراین توصیه می‌کنیم که تحت هر شرایطی، حداکثر پس از 4 بار استفاده از جاروبرقی، کیسه آنرا تخلیه کنید.

8. مشکل لاستیک نگهدارنده موتور

همانگونه که از نام این قطعه مشخص است، وسیله‌ای برای نگهداری موتور جاروبرقی است که در طی استفاده نادرست از جاروبرقی، پوسیده و فرسوده خواهد شد. همچنین اگر بنابر هر دلیلی این قطعه از جایگاه اصلی خود خارج شود، به موتور دستگاه آسیب وارد می‌شود. از این رو، زمانیکه برای لاستیک نگهدارنده موتور جاروبرقی مشکلی پیش بیاید، طبعات آن را در قسمت داخلی دستگاه شاهد خواهیم بود که نتیجه آن هم می‌تواند داغ شدن جاروبرقی باشد. برای عیب یابی لاستیک نگهدارنده موتور جاروبرقی هم بهتر است از کارشناسان و تکنسین‌های این حوزه کمک بگیرید.

9. ورود آب به موتور جاروبرقی

برای نگهداری از جاروبرقی، نکات متعددی وجود دارند که در دفترچه جاروبرقی ذکر شده اند. برای مثال جاروبرقی را نباید در محیط‌های مرطوب و یا حتی جایی قرار دهید که کودکان به آن دسترسی داشته باشند. این مشکل، از مشکلات رایجی می‌باشد که برای اکثر مشتریان ما رخ داده است؛ چرا که نوزاد یا کودک بصورت اتفاقی مقدار اندکی آب را از داخل درب جاروبرقی، وارد آن کرده است.

در این مواقع قطعا ما شاهد آسیب به قسمت موتور دستگاه هستیم و توصیه می‌شود که به هیچ وجه دستگاه را در این مواقع روشن نکنید. اما اگر بی احتیاطی کنید، ممکن است باعث بروز مشکلات گسترده‌ای در جاروبرقی شوید که یکی از آنها، داغ شدن جاروبرقی می‌باشد.

همچنین بخوانید: تعمیر جاروبرقی میله

10. عدم تعویض به موقع فیلتر هوا

فیلتر هوای جاروبرقی، به قطعه جانبی گفته می‌شود که باید هر چند مدت یکبار یا تمیز یا تعویض شود. اما اکثر مواقع به این موضوع توجه بخصوصی نمی‌شود و فیلتر بدون آنکه تمیز یا تعویض شود، چندین ماه روی دستگاه باقی می‌ماند که این مشکل می‌تواند باعث داغ شدن جاروبرقی شود. از این رو توصیه‌ای که برای شما داریم این است که حتما پس از هر بار استفاده از جاروبرقی، فیلتر هوا را بررسی کنید. در صورت آلوده شدن آن، حتما از طریق یک دستمال مرطوب آنرا تمیز کنید. اما اگر احساس می‌کنید که فیلتر هوا از بین رفته است، اقدام به خرید نمونه جدید آن کنید.

کثیفی فیلتر جاروبرقی

11. نوسان برق ورودی جاروبرقی؛ از دلایل داغ شدن جاروبرقی

آخرین موردی که ما در این گزارش از آریابهکار به آن خواهیم پرداخت، وجود نوسان برق ورودی است که می‌تواند باعث داغ شدن جاروبرقی شود؛ اما چگونه؟ ممکن است پریز برقی که شما همیشه از آن استفاده می‌کنید، دارای نوسان و مشکلی باشد که با هر بار متصل کردن دو شاخه جاروبرقی به آن، با مشکل داغ شدن جاروبرقی و همچنین خاموش/روشن شدن ناگهانی آن روبرو شوید. به همین دلیل توصیه می‌شود که در صورت مشاهده شدن چنین مشکلی، حتما از پریز دیگری استفاده کنید.

اگر مشکل شما از طریق این راه حل برطرف نشد، بهتر است مواردی که در قسمت بالا به آنها اشاره کردیم را به دقت مطالعه کنید.

تعمیر داغ شدن جاروبرقی در تهران

در این گزارش سعی کردیم تا شما عزیزان را با دلایل اصلی برای داغ شدن جاروبرقی آشنا سازیم. اما اگر بنابر هر دلیلی نتوانستید مشکل را برطرف کنید، ما در آریابهکار آماده خدمت رسانی به شما هستیم. لازم به ذکر است که تمامی خدمات ما در آریابهکار توسط کارشناسان و تکنسین‌های مجرب در شرق و غرب تهران با گارانتی رسمی 90 روزه انجام می‌شود.

جهت ارتباط با کارشناسان ما می‌توانید از طریق خطور درج شده در سایت تماس بگیرید.

تعمیر داغ شدن جاروبرقی در محل

یکی دیگر از خدمات آریابهکار، تعمیر جاروبرقی در محل می‌باشد که در حال حاضر به دلیل ورودی‌های بالا، امکان اعزام تکنسین به محل جهت تعمیر جاروبرقی را نداریم و صرفا می‌توانید از خدمات حضوری و غیرحضوری ما (اعزام پیک رفت و برگشت) استفاده کنید.

سوالات متداول داغ شدن جاروبرقی

همانگونه که در این گزارش سعی شد تا تمام عواملی که می توانند به سادگی منجر به داغ شدن جاروبرقی شوند را بررسی کنیم. با این وجود در این بخش قصد داریم تا برخی از سوالات رایج در این زمینه را پاسخ دهیم.

آیا داغ شدن جاروبرقی مشکل جدی است؟

بله. این مشکل می تواند برخی مواقع بسیار جدی باشد و سلامت تمام قطعات دستگاه شما را تحت پوشش خود قرار دهد.

چگونه مشکل داغ شدن جاروبرقی را رفع کنیم؟

راهکارهای متعددی برای رفع این مشکل وجود دارند که اصلی ترین عاملی که می توانیم به آن اشاره کنیم این است که حتما در حین استفاده از جاروبرقی به آن استراحت دهید.

4.9/5 - (7 امتیاز)

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
بازگشت
تماس ۰۲۱۴۵۴۳۷
واتساپ آریابهکار
تلگرام
موبایل: 09190111214