skip to Main Content

کار نکردن و خرابی ماشین ظرفشویی بوش، یکی از مشکلاتی است که در طول زمان به دلیل استفاده نادرست و اشتباه از این دستگاه برای شما رخ خواهد داد. با این وجود در صورتی که ماشین ظرفشویی بوش شما دچار چنین مشکلی می شود، شما یک دستگاه نسبتا گران قیمتی خواهید داشت که فضای زیادی هم از محیط را درگیر کرده و اما هیچ قابلیتی برای شما ندارد! به همین ترتیب در اسرع زمان باید اقدام به تعمیرات تخصصی این دستگاه کنید تا مشکل رخ داده رفع گردد.

به همین ترتیب در ادامه این مقاله از مجموعه مقالات تعمیر ظرفشویی بوش قصد داریم تا رایج ترین دلایل کار نکردن ماشین ظرفشویی بوش را برای شما نام ببریم و توضیحات لازم را به شما ارائه دهیم.

1. کار نکردن ماشین ظرفشویی بوش به علت خرابی رله استارت

روشن نشدن و کار نکردن ماشین ظرفشویی بوش گاهی اوقات به دلیل نقص و خرابی در رله استارت می باشد. چرا که رله استارت عهده دار تأمین انرژی الکتریکی مورد نیاز برای راه اندازی موتور دستگاه در آغاز فرایند کار است. بنابراین چنانچه این قطعه دچار اختلال شود، موتور پمپ نمی تواند فعالیت خود را آغاز کند و در نتیجه آب پمپاژ نخواهد شد، که این موضوع می تواند منجر به کار نکردن ماشین ظرفشویی بوش شما عزیزان گردد.

کار نکردن ماشین ظرفشویی بوش به علت خرابی رله استارت

با این وجود معمولاً این قطعه در نزدیکی موتور قرار می گیرد و برای تست و عیب یابی خرابی رله استارت ماشین ظرفشویی بوش، نیاز به مولتی متر و سایر ابزارهای تعمیراتی در این زمینه است تا بررسی های لازم صورت گیرد. در صورتی که رله استارت دچار مشکل شده باشد، جریان برق تا نقاط قبل از رله برقرار است، اما موتور از دریافت برق کافی برای روشن شدن منع می شود.

2. کار نکردن ماشین ظرفشویی بوش به علت خراب شدن فیوز حرارتی

یکی از عوامل مؤثر در عدم روشن شدن ماشین ظرفشویی بوش می تواند نقص در فیوز حرارتی باشد. این فیوز که به منظور افزایش امنیت الکترونیکی ماشین ظرفشویی بوش طراحی شده، در قسمت بالایی دستگاه نصب می گردد تا جریان الکتریکی مورد نیاز برد کنترلی را مدیریت کند. در صورتی که این فیوز دچار خرابی شود، جریان برق مورد نیاز به برد کنترلی نمی رسد و یا باعث می شود که برد با نوسانات غیرمعمولی جریان مواجه شود.

لازم به ذکر است که فیوز سالم برق ورودی به برد را مدیریت می کند، به گونه ای که ممکن است برق برای روشن شدن ماشین کافی باشد اما برای فرمان شروع به کار کافی نباشد! از این رو این مسئله می تواند عامل اصلی برای عدم عملکرد ماشین ظرفشویی بوش باشد. با این وجود در این مواقع فیوز حرارتی نیز باید مورد عیب یابی تخصصی قرار گیرد تا مشکل اصلی دستگاه شما ریشه یابی و سپس تعمیر شود.

3. کار نکردن ظرفشویی بوش به علت خرابی برد

قطعه مرکزی و اصلی که وظیفه مدیریت و هدایت تمام قطعات ماشین ظرفشویی بوش را برعهده دارد، برد ماشین ظرفشویی بوش است که وظیفه بسیار بالایی در این دستگاه دارد و در تمام لحظات در حال پایش قطعات ماشین ظرفشویی بوش است. از این رو اگر به هر دلیلی برد ماشین ظرفشویی بوش شما خراب شود، هیچ عملکردی از این دستگاه مشاهده نخواهید کرد و عملا خرابی هایی که رخ می دهند، می توانند ناشی از خرابی این قطعه باشند.

با این وجود توصیه ای که برای شما داریم این است که در صورت بروز خرابی در برد ماشین ظرفشویی بوش، به هیچ وجه به تعمیرگاه های بی تجربه و کم تجربه مراجعه نکنید؛ چرا که برد ماشین ظرفشویی بوش شما در هر مدل قابل تعمیرات است و این گونه نیست که برد ماشین ظرفشویی بوش در صورت بروز هر گونه خرابی جزئی، حتما تعویض گردد.

4. کار نکردن ماشین ظرفشویی بوش به علت اتصالی قطعات داخلی

کار نکردن ماشین ظرفشویی بوش به علت اتصالی قطعات داخلی

در صورتی که قطعات داخلی ماشین ظرفشویی بوش شما به هر دلیلی اتصالی کرده باشند، عملا اختلال قابل توجهی در دستگاه شما رخ خواهد داد و نمی توانید از این دستگاه استفاده کنید. لازم به ذکر می باشد که اتصالی قطعات داخلی ماشین ظرفشویی بوش می تواند ناشی از نوسان برق و… باشد. از این رو توصیه ای که برای شما داریم این است که برای جلوگیری از اتصالی قطعات داخلی ماشین ظرفشویی بوش، حتما از محافظ برق استاندارد استفاده کنید و هم اینکه سرویس دوره ای این دستگاه را بدست تکنسین های مجرب و متخصص انجام دهید.

5. کار نکردن ظرفشویی بوش به علت بسته نشدن درب ماشین

اگر تمام قطعات ماشین ظرفشویی بوش شما عزیزان سالم باشد و اما درب دستگاه شما بسته نباشد، به هیچ وجه امکان روشن شدن و کار کردن ماشین ظرفشویی بوش شما وجود نخواهد داشت. به عبارتی در این شرایط باید درب دستگاه را ببندید و سپس دکمه های مخصوص روشن شدن دستگاه را بفشارید. در غیر اینصورت دستگاه شما کار نخواهد کرد. از این رو توصیه ای که برای شما داریم این است که برای جلوگیری از بسته نشدن درب ماشین ظرفشویی بوش، موانعی را در میان درب دستگاه و خود دستگاه قرار ندهید!

6. کار نکردن ماشین ظرفشویی بوش به علت خرابی میکروسوئیچ

برای آنکه درب دستگاه چفت شود و دستگاه شما برای شستشوی ظروف آماده گردد، نیاز به قطعه ای به نام میکروسوئیچ درب ماشین ظرفشویی بوش می باشد که این قطعه به برد پیغام بسته بودن دستگاه را ارسال می کند و سپس برد ماشین ظرفشویی بوش اجازه روشن شدن را صادر می کند. از این رو اگر میکروسوئیچ درب ماشین ظرفشویی بوش شما خراب شده باشد، این پیغام ارسال نمی شود و در نهایت با خرابی های مختلفی روبرو خواهید شد.

در این مواقع میکروسوئیچ درب ماشین ظرفشویی بوش باید توسط تکنسین های متخصص مورد عیب یابی قرار گیرد تا اگر مشکل پیش آمده به دلیل خرابی میکروسوئیچ باشد، روند تعمیرات و یا تعویض این قطعه کلیدی با استفاده از قطعه جایگزین صورت گیرد تا مشکل دستگاه شما رفع گردد. لازم به ذکر می باشد که میکروسوئیچ درب ماشین ظرفشویی بوش، قابل تعمیر است و الزامی مبنی بر تعویض آن در بروز هر گونه خرابی عادی و سطحی وجود ندارد.

لازم به ذکر است که اگر میکروسوئیچ درب ماشین ظرفشویی بوش شما آسیب دیده باشد و به هیچ وجه امکان تعمیر آن وجود نداشته باشد، ما آنرا با قطعه جایگزین براساس مدل دستگاه شما تعویض خواهیم کرد.

5/5 - (1 امتیاز)

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
بازگشت
تماس ۰۲۱۴۵۴۳۷
واتساپ آریابهکار
تلگرام
موبایل: 09190111214