skip to Main Content

یکی از چالش برانگیز ترین موضوعاتی که ممکن است با آن روبرو شوید این است که سختی آب ماشین ظرفشویی بوش را تنظیم نمایید و اما این در حالی می باشد که شما در این موضوع دانش لازم و کافی ندارید. با این وجود اگر تاکنون موفق به تنظیم سختی آب ماشین ظرفشویی بوش نشده اید، در این مقاله از تعمیر ظرفشویی بوش قصد داریم شما را با سختی آب و نحوه تنظیم آن آشنا سازیم تا بتوانید این پروسه را به خوبی انجام دهید. لازم به ذکر می باشد که تنظیم سختی آب ماشین ظرفشویی بوش، بصورت مرحله به مرحله است و باید بصورت اصولی آنرا انجام دهید.

آموزش نحوه تنظیم سختی آب ماشین ظرفشویی بوش

برند بوش یکی از معتبرترین نام ها در زمینه تولید ماشین های ظرفشویی است. محصولات این شرکت به قدری دارای امکانات و آپشن های متنوعی هستند که گاهی لازم است خریداران با مراجعه به دفترچه راهنما، با ویژگی ها و نحوه استفاده از این قابلیت ها آشنا شوند.

آموزش نحوه تنظیم سختی آب ماشین ظرفشویی بوش

با این وجود برای تنظیم سختی آب ماشین ظرفشویی بوش، ابتدا درب دستگاه را باز کرده و کلید Power را فشار دهید تا دستگاه روشن شود. پس از آن، دکمه تنظیمات یا برنامه را برای چند ثانیه نگه دارید تا وارد منوی تنظیمات ماشین ظرفشویی بوش شوید.

در مرحله بعد، دکمه Start را فشار دهید تا نمایشگر عبارت h:00 را به شما نشان دهد. پس از آن با فشار دادن دکمه سوم از سمت راست، می توانید درجه سختی آب را مطابق با شرایط آب مصرفی منطقه خود بین h1 و h2 تنظیم نمایید. هم اکنون شما موفق به تنظیم سختی آب ماشین ظرفشویی بوش خود شدید.

نحوه تنظیم سختی آب ماشین ظرفشویی بوش سری 8

برای تنظیم سختی آب در ماشین ظرفشویی بوش سری 8، ابتدا دستگاه را روشن کنید و سپس دکمه Info را به مدت سه ثانیه فشار دهید تا وارد منوی تنظیمات شوید. در این منو، با استفاده از دکمه Start، به بخش “سختی آب” (water hardness) بروید. سپس می توانید با فشار دادن دکمه های + و – میزان سختی آب مورد نظر ماشین ظرفشویی بوش را تنظیم کنید. پس از انجام این تنظیمات، دکمه Info را مجدداً به مدت سه ثانیه فشار دهید تا تنظیمات ذخیره شوند.

میزان سختی آب ایران چقدر است؟

آب های ایران به دلیل عبور رودها از میان کوه ها و جریان آب های زیرزمینی که از بین سنگ ها عبور می کنند، غنی از املاح معدنی هستند. این املاح می توانند فوایدی نظیر بهبود رشد مغزی کودکان و تقویت قوای جسمانی را به همراه داشته باشند. با این حال در برخی نقاط ایران، به ویژه شهرهای کویری و مناطق با آب و هوای گرم، میزان املاح به مقدار زیادی افزایش یافته و منجر به تشکیل رسوبات و آهک می شود. در چنین مواردی استفاده از دستگاه های تصفیه آب برای تهیه آب آشامیدنی توصیه می شود.

همچنین برای جلوگیری از این که املاح معدنی در ماشین ظرفشویی بوش تأثیر منفی بگذارند و ظروف را با لکه هایی روبرو کنند، از نمک های مخصوص ماشین ظرفشویی استفاده می کنیم. این نمک ها به حذف املاح کمک کرده و باعث می شوند ظروف پس از شست وشو براق، تمیز و بدون هیچگونه لکه ای باشند.

سختی آب ماشین ظرفشویی بوش چیست؟

وجود نمک های معدنی مانند کلسیم و منیزیم در آب، معیاری برای تعیین سختی آب ایجاد می کند. این سختی آب می تواند موجب تغییر در طعم آب شود و در صورتی که متوجه شده اید غذاهایتان به طول می انجامد تا بپزند یا حبوبات به سختی نرم می شوند، دلیل آن می تواند سختی آب باشد. بررسی سطح سختی آب در محل زندگی تان به روش های ساده ای ممکن است.

با این وجود اگر صابون به خوبی کف نمی کند یا نرخ بروز سنگ کلیه در اطرافیانتان بالاست، این ها نشان دهنده سختی آب و حضور نمک های معدنی در آن هستند.

البته برای تأیید این موضوع بهتر است آزمایش های دقیق تری برای اندازه گیری مقدار یون های کلسیم و منیزیم در نمونه آب انجام شود. گزینه دیگر، استفاده از کاغذهای معرف است که معمولاً با برخی از مدل ها و برندهای ماشین ظرف شویی ارائه می شود.

لازم به ذکر می باشد که سختی آب به طور کلی در چهار دسته تقسیم می شود: نرم، سختی متوسط، سخت و بسیار سخت.

دلیل تنظیم سختی آب ماشین ظرفشویی بوش

برای اینکه ماشین ظرفشویی بوش بتواند ظروف را به خوبی بشوید و خود از تجمع رسوبات در امان بماند، نیاز به آب با میزان املاح متعادل دارد. در حالی که برخی تصور می کنند آب استفاده شده باید کاملا بدون املاح باشد، واقعیت این است که آب مقطر می تواند به ظروف آسیب زده و باعث ایجاد خراش هایی روی آن ها شود. با تنظیم مناسب سختی آب در ماشین ظرفشویی، این دستگاه می تواند با کارایی بیشتری عمل کند و ظروفی براق و درخشان تحویل دهد.

دلیل تنظیم سختی آب ماشین ظرفشویی بوش

بنابراین پروسه تنظیم سختی آب ماشین ظرفشویی بوش، یک نیاز برای این دستگاه است تا بتوانید ظروف شما را به خوبی بشوید و اجازه ندهد نیازی به شستشوی مجدد آب داشته باشید.

مقالات مرتبط: علت کار نکردن ماشین ظرفشویی بوش

بهترین درجه نمک ماشین ظرفشویی چند است؟

تعیین درجه سختی آب در ماشین ظرفشویی بوش شما به شرایط آب محلی شما، میزان املاح موجود در آن و همچنین تنظیمات خاص دستگاه شما بستگی دارد. در برخی مدل های ماشین ظرفشویی بوش می توانید این درجه را از H1 تا H8 تنظیم کنید، در حالی که در دیگر مدل ها تنها از H1 تا H4 این امکان وجود دارد. برای تنظیم صحیح، مهم است که دستورالعمل ها و راهنمایی های ارائه شده در دفترچه راهنمای ماشین ظرفشویی بوش خود را دنبال کنید تا این پروشه را بدرستی و بدون هر گونه اشتباهی انجام دهید.

بنابراین اولویت اصلی برای شما باید این باشد که تحت هر شرایطی به دفترچه راهنمای استفاده از ماشین ظرفشویی بوش خود مراجعه نمایید تا بتوانید به خوبی روند گام به گام تنظیم سختی آب ماشین ظرفشویی بوش را تنظیم نمایید. همچنین با مراجعه به این دفترچه می توانید با تمام امکانات دستگاه خود هم آشنا شوید.

5/5 - (1 امتیاز)

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
بازگشت
تماس ۰۲۱۴۵۴۳۷
واتساپ آریابهکار
تلگرام
موبایل: 09190111214