skip to Main Content

اتو پرس یکی از پرکاربردترین ابزارهای خانگی در دنیای امروز است که با استفاده نادرست، ممکن است مشکلاتی برای آن رخ دهند. یکی از مشکلات رایجی که ممکن است به دلایل متعددی رخ دهد، داغ نشدن اتو پرس می‌باشد. این خرابی صرفا یک خرابی ساده نیست و حتما با مشاهده این مشکل باید اقدام به برطرف کردن آن نمایید؛ در غیر اینصورت هزینه بیشتری را به ازای خرابی‌های بیشتر باید بپردازید. از این رو اگر با انجام کارهای مختلف، هنوز مشکل داغ نشدن اتو پرس شما برطرف نشده است، در ادامه این گزارش از آریابهکار شما را با علت داغ نشدن اتو پرس آشنا خواهیم ساخت. همراه ما باشید.

خالی بودن مخزن آب اتو پرس

اولین موردی که باید به آن توجه کنید، میزان آب مخزن اتو پرس می‌باشد؛ چرا که در گرم نشدن اتو پرس بسیار مهم است. از این رو اگر بنابر هر دلیلی مخزن اتو پرس دارای آب کافی نباشد، گرم نخواهد شد و علی‌رغم گرم نشدن اتو پرس، ممکن است به آن آسیب شدیدی وارد شود. به همین دلیل قبل از هر بار استفاده از اتو پرس، باید میزان آب مخزن را بررسی کنید.

از میزان آب موجود در اتو پرس مطمئن شوید.
آب مخزن اتو پرس را بررسی کنید

اگر دستگاه اتو پرس شما آب کافی نداشته باشد، می‌تواند منجر به سوختن لباس‌هایتان شود.

آب مناسب مخزن اتو پرس

سوالی که اکثر ما در هنگام استفاده از اتو پرس ممکن است با آن روبرو شویم، این است که چه آبی برای اتو پرس مناسب می‌باشد؟ از نظر کارشناسان این حوزه، برای عمر طولانی اتو پرس بهتر است صرفا از آب مقطر استفاده نمایید.

همچنین بخوانید: ۵ علت روشن نشدن اتو پرس

آیا می‌توان از آب شیر برای مخزن اتو پرس استفاده کرد؟

امکان استفاده از آب شیر برای مخزن اتو پرس وجود دارد و اما تنها در یک حالت! آب شیر را داخل یک ظرف بریزید و به مدت 30 دقیقه آنرا کنار بگذارید تا رسوب موجود در آب ته‌نشین شوند و سپس به آرامی آب را در مخزن اتو پرس بریزید.

توجه داشته باشید که بعد از هر بار استفاده از اتو پرس، حتما آب داخل مخزن را خالی کنیدو اجازه ندهید که آب درون آن بماند؛ چرا که می‌تواند منجر به رسوب گرفتگی دستگاه شود.

از آب مقطر برای مخزن اتو پرس استفاده کنید

خرابی کابل اتصال اتو پرس

با استفاده مکرر و طولانی مدت از دستگاه اتو پرس و عدم مراقبت صحیح از آن، ممکن است کابل اتو پرس دچار فرسودگی یا دچار قطع و وصلی شود که این موضوع می‌تواند به‌صورت مستقیم خرابی‌های متعددی را شکل دهد که یکی از این خرابی ها، داغ نشدن اتو پرس در حین استفاده است. در این مواقع، طبق نظر کارشناس مقداری از کابل (قسمت آسیب دیده) بریده می‌شود و سپس با دو شاخه جدید، تعمیر می‌شود. اما اگر باز هم مجددا این مشکل وجود داشت، باید قسمت کابل به‌صورت کامل توسط تکنسین تعمیر لوازم برقی خانگی تعویض شود.

در صورت داشتن گارانتی، می‌توانید به مراکز تعمیر اتو پرس و یا نمایندگی تعمیر اتو پرس مراجعه کنید.

سوختن المنت؛ از دلایل داغ نشدن اتو پرس

اگر تاکنون با توجه به موارد بالا مشکل داغ نشدن اتو پرس شما برطرف نشده، احتمال می‌رود که المنت اتو پرس آسیب دیده است.

چگونه می‌توان فهمید که المنت دستگاه شما سوخته یا نیم سوز شده است؟

قبل از پاسخ به این سؤال باید این گونه گفت که وظیفه اصلی المنت، داغ کردن اتو پرس است و اگر شما با چندین بار امتحان کردن دستگاه، متوجه این شده اید که اتو پرس داغ نمی شود و یا خیلی کم گرم می‌شود، نشان از مشکل المنت می‌باشد. برای رفع این مشکل باید المنت تعویض شود. ما در مجموعه آریابهکار، خدمات تعویض المنت اتو پرس در برندهای مختلف را با گارانتی 90 روزه رسمی انجام می‌دهیم. جهت ارتباط با کارشناسان ما با شماره‌های درج شده در سایت تماس حاصل نمایید.

خرابی ترموستات دلیل گرم نکردن اتو پرس

وظیفه اصلی و حائز اهمیت ترموستات در اتو پرس، کنترل دمای دستگاه می‌باشد که جهت کنترل دما در اتو پرس، از طریق دکمه‌های درج شده روی دستگاه می‌توانید اقدام به کم یا زیاد کردن آن کنید. اما در طی استفاده نادرست از این قطعه، ممکن است آسیب ببیند. به همین دلیل از زمانی که این مشکل برای شما رخ دهد، با هر بار تنظیم دما متوجه این خواهید شد که به هیچ وجه دما تغییر نمی‌کند.

تعمیر یا تعویض ترموستات اتو پرس

تعمیر ترموستات اتو پرس

با خراب شدن ترموستات اتو پرس، بدون شک تمام عملکرد دستگاه شما مختل خواهد شد و دیگر کنترلی بر دمای دستگاه نخواهید داشت. اما بروز مشکل این چنینی، راه حلی مبنی بر تعمیر ترموستات اتو پرس نیست و باید اقدام به تعویض آن نمایید.

خرابی برد الکترونیکی اتو پرس؛ علت داغ نشدن اتو پرس

یکی دیگر از مهمترین عواملی که می‌تواند منجر به داغ نشدن اتو پرس شود، خرابی برد الکترونیکی اتو پرس است که بسیار رایج می‌باشد. برد الکترونیکی یک قطعه حساس است که در صورت نوسان برق و یا حتی استفاده‌های طولانی مدت از دستگاه، آسیب پذیر می‌باشد و می‌تواند خراب شود.

وظیفه برد الکترونیکی اتو پرس چیست؟

برد الکترونیکی در اتو پرس دارای وظیفه انتقال ولتاژ به المنت دستگاه می‌باشد و اگر این قطعه بنابر هر دلیلی آسیب ببیند، ممکن است خرابی‌های متعددی به بار بیاورد. به همین دلیل توصیه می‌شود که اگر متوجه خرابی این قطعه شدید، حتما اقدام به تعویض آن نمایید.

جلوگیری از خرابی برد الکترونیکی اتو پرس

جهت جلوگیری از خرابی برد الکترونیک، باید یک سری موراد رایج و البته مهم را رعایت کنید که عبارتند از:

  1. استفاده از محافظ برق مناسب
  2. عدم استفاده طولانی مدت از دستگاه

رسوب گرفتن فیلتر و صفحات اتو پرس

یکی دیگر از مشکلات رایج برای داغ نشدن اتو پرس، رسوب گرفتن فیلتر و صفحات اتوپرس می‌باشد که این مشکل بیشتر به دلیل استفاده از آب نامناسب در دستگاه رخ می‌دهد. اما زمانیکه این بخش دچار مشکل می‌شود، فرایند انتقال حرارت به صفحات اتو پرس به‌صورت کامل انجام نمی‌شود و اگر به این موضوع توجه نشود، به مرور می‌تواند باعث انسداد صفحات اتو پرس شوند. در صورت رسوب گرفتن فیلتر اتو پرس، امکان تمیز کردن آن وجود ندارد و باید آنرا تعویض کنید.

رسوب گرفتن فیلتر از دلایل بخار ندادن اتو پرس

چگونه رسوب اتو پرس را برطرف کنیم؟

برای رفع رسوب در صفحات، بهتر است از ترکیب سرکه و آب استفاده کنید. برای اینکار می‌توانید با استفاده از یک دستمال تمیز که به مدت چند دقیقه در ترکیب سرکه و آب قرار داشت، اقدام به تمیز کردن کفی اتو پرس نمایید. توجه داشته باشید که در حین تمیز کردن اتو پرس، حتما دستگاه را از برق جدا کنید.

برای جلوگیری از رسوب کردن کفی اتو پرس، از آب مقطر استفاده کنید.

تعویض پمپ اتو پرس؛ علت گرم نشدن اتو پرس

برای آنکه آب مخزن اتو پرس تبدیل به بخار شود، دستگاه شما نیاز به پمپ دارد. به همین دلیل، تمام دستگاه‌های اتو پرس دارای پمپ هستند و بدون پمپ، یقینا فرآیند اصلی این دستگاه انجام نخواهد شد. بدین معنا که برای انتقال آب از مخزن، پمپ این مسئولیت را برعهده دارد و در صورت خرابی، ممکن است صدای آن به‌صورت کامل قطع شود. به همین دلیل اگر متوجه قطع شدن صدای پمپ شدید، قطعا خرابی پمپ اتوپرس است. جهت تعویض پمپ اتو پرس، با کارشناسان ما در آریابهکار تماس حاصل نمایید.

بررسی تنظیمات اتو پرس

معمولا دکمه‌های مخصوص تنظیمات اتو پرس، نزدیک به دسته اتو پرس هستند و شما می‌توانید جهت تغییر تنظیمات و یا حتی تغییر دمای دستگاه، از این دکمه‌ها استفاده نمایید. به همین دلیل اگر در طی آخرین استفاده از اتو پرس، بخشی از تنظیمات دستگاه را تغییر داده‌اید و اینک متوجه داغ نشدن اتو پرس شده اید، قطعا مشکل از تنظیمات اتو پرس است. از این رو بهتر است که تنظیمات را از طریق دفترچه راهنمای دستگاه، به تنظیمات ابتدایی تغییر دهید. اما اگر موفق به تغییر آن نشدید، می‌توانید با نمایندگی اتو پرس تماس حاصل نمایید.

اگر پس از تغییر تنظیمات، هنوز مشکل داغ نشدن اتو پرس وجود دارد، توصیه می‌شود که موارد دیگری که در این گزارش از آریابهکار اشاره شده‌اند را بررسی نمایید.

خرابی شیر برقی اتو پرس

یکی از قطعات بسیار مهم در اتو پرس، قطعه شیر برقی می‌باشد که وظیفه بسیار مهمی در داغ شدن اتو پرس دارد. همانگونه که از نام این قطعه پیداست، یک قطعه مکانیکی می‌باشد و وظیفه آن هم کنترل گردش بخار یا آب در اطراف دستگاه می‌باشد. بنابراین این قطعه با آب در ارتباط می‌باشد که با گذشت زمان، ممکن است شاهد رسوب گرفتگی شیر برقی باشیم که این اتفاق می‌تواند در عملکرد آن مؤثر واقع شود. معمولا شیر برقی به نظر کارشناس، تعمیر یا تعویض می‌شود.

خراب شدن شیر برقی اتو پرس

از کجا بفهمیم شیر برقی خراب است؟

شیر برقی ممکن است تحت شرایط متعددی خراب شود. اما یکی از دلایل اصلی خرابی آن، رسوب گرفتگی است و زمانی هم که رسوب می‌بندد، از حرکت آب همانند قبل، خودداری می‌کند. در این زمان صدایی همانند صدای «کلیک» را از اتو پرس خواهید شنید و این در حالی است که هیچ بخاری از دستگاه خارج نمی شود. در این مواقع باید شیر برقی اتو پرس را طریق نمایندگی تعمیر اتو پرس، تعویض نمایید. به عبارتی دیگر، با خرابی شیر برقی اتو پرس، آب بدون هر گونه بخار از کفی خارج می‌شود.

همچنین بخوانید: تعمیر اتو پرس رادکس

چگونه مشکل داغ نشدن اتو پرس را برطرف کنیم؟

تا این قسمت از این گزارش با دلایل داغ نشدن اتو پرس آشنا شدید. اما در این بخش قصد داریم شما را با نحوه تعمیر مشکلات ناشی از گرم نشدن اتو پرس را شرح دهیم:

چگونگی رفع مشکل کابل برق اتو پرسمی‌توانید کابل را چند اینچ کوتاه کنید.
رفع مشکل ترموستاتاگر ترموستات به هر دلیلی از کار بیوفتد، در صورت عدم امکان تعمیر، باید توسط تکنسین تعویض شود.
رسوب گرفتن شیر برقی اتو پرسدر این مواقع، معمولا شیر برقی دستگاه تعویض می‌شود؛ اما گاهی اوقات با تعمیر آن نیازی به شیر برقی جدید نخواهید داشت.
سوختن المنت اتو پرسدر صورت از کار افتادن المنت اتو پرس، طبق نظر تکنسین باید تعمیر یا تعویض شود.
خراب بودن برد اتو پرسزمانیکه برد اتو پرس به هر دلیلی آسیب ببیند، باید توسط تکنسین تعمیر یا تعویض شود.

منابع:

beko, sos-parts, lereparator

علت داغ نشدن اتوپرس چیست؟

خرابی کابل، اتصال دوشاخه و پریز برق، خرابی ترموستات، سوختن المنت، خرابی برد الکترونیکی و جرم گرفتن صفحات و اشباع شدن فیلتر از دلایل داغ نشدن اتوپرس است.

آیا مشکل داغ نشدن اتو پرس در خانه قابل رفع است؟

بله. برخی از مشکلات ساده مانند خالی بودن مخزن آب و... را می‌توانید در خانه برطرف کنید.

آیا مشکل ترموستات در داغ نشدن اتو پرس موثر است؟

بله. گاها ممکن است مشکل گرم نشدن اتو پرس به دلیل خرابی ترموستات اتوپرس باشد که قابل تعمیر یا تعویض است.

آیا تعمیر اتوپرس در آریابهکار دارای گارانتی است؟

نمامی خدمات ما در آریابهکار دارای گارانتی رسمی 90 روزه هستند.

5/5 - (4 امتیاز)

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
بازگشت
تماس ۰۲۱۴۵۴۳۷
واتساپ آریابهکار
تلگرام
موبایل: 09190111214