skip to Main Content

اگر نیاز به خرید ماشین لباسشویی داشته باشید باید به این موضوع مهم توجه کنید که ماشین لباسشویی چند کیلویی خوبه؟ ماشین لباسشویی به عنوان یکی از مصرفی ترین و پرکاربردترین لوازم برقی خانگی در خانه هر یک از ما می باشد که بدون شک نقش قابل توجهی در زندگی روزمره هر یک از ما دارد؛ چرا که پروسه شستشوی البسه ما را به کمترین حالت ممکن کاهش داده است و دیگر به وسیله این دستگاه نیازی به شستشوی البسه از طریق روش های سنتی نداریم.

از این رو اگر بنابر هر دلیلی مایل به خرید ماشین لباسشویی هستید، باید بگوییم که برای خرید ماشین لباسشویی جدید یکسری معیارها و شاخصه های مهم را رعایت کنید تا نتیجه مناسبی به شما تعلق گیرد.

به همین دلیل نباید به‌صورت چشم بسته صرفا به بازار مراجعه کنید و هر دستگاهی که از نظر شما زیبا، جذاب و برند است را با قیمت های بالا خریداری کنید؛ چرا که هزینه اضافی می باشد و می توانید این هزینه اضافی را در جایی دیگر هزینه کنید!

توصیه ای که برای شما داریم این است که در خرید ماشین لباسشویی صرفا برند و علاقه خود را مدنظر نگیرید و به معیارهای دیگر در این زمینه اهمیت دهید تا بهترین خرید ممکن را داشته باشید. چرا که اگر مصرف شما از این دستگاه زیاد باشد و روزانه تعداد لباس های بسیاری را در ماشین لباسشویی میریزید باید به این نکته نیز توجه کنید که ممکن است دستگاه شما دچار مشکل شده و به تعمیر ماشین لباسشویی نیاز پیدا کنید.

یکی از این معیارها در میان تمام معیارهایی که وجود دارند، این است که ماشین لباسشویی چند کیلویی خوبه؟ هر چند این سؤال، یک سؤال کلی می باشد، اما پاسخ آن شامل موارد متعددی می شود که در ادامه این گزارش از آریابهکار، نمایندگی تعمیر لوازم خانگی قصد داریم تا شما عزیزان را با این مفهوم به بهترین حالت ممکن آشنا سازیم تا اگر مایل به خرید ماشین لباسشویی هستید، از این نکته بسیار مهم مطلع باشید و بتوانید بهترین گزینه را برحسب معیارهای خود خریداری کنید و هزینه اضافی هم پرداخت نکنید. همراه ما باشید.

معنی ظرفیت ماشین لباسشویی بر حسب کیلوگرم

معنی ظرفیت ماشین لباسشویی بر حسب کیلوگرم

یک معیار بسیار مهم برای خرید ماشین لباسشویی این است که ماشین لباسشویی شما دارای چه ظرفیتی می باشد؟ به همین دلیل وقتی به یک فروشگاه مراجعه می کنید، فروشنده از شما خواهد پرسید که لباسشویی چند کیلویی مدنظر شماست؟ 5 کیلویی، 7 کیلویی، 9 کیلویی، 10 کیلویی یا 12 کیلویی؟ ماشین لباسشویی چند کیلویی خوبه؟

منظور از این اعداد، وزن کلی ماشین لباسشویی نیست و صرفا منظور ظرفیت دیگ ماشین لباسشویی است که چه مقدار وزن را می تواند درون خود تحمل کند؟ از این رو هر چقدر ظرفیت ماشین لباسشویی شما بیشتر باشد، مطلع باشید که البسه بیشتری را می توانید درون آن جای دهید!

نکته: اگر یک خانواده 3 نفری هستید، بدون شک ظرفیت ماشین لباسشویی شما نباید 9 کیلیویی یا بیشتر باشد؛ چرا که تعداد البسه شما بسیار کم می باشد و صرفا هزینه زیادی را در این خصوص باید بپردازید.

ظرفیت ماشین لباسشویی بر حسب کیلوگرم مربوط به لباس‌های مرطوب است یا خشک؟

لباس های مختلف زمانیکه آب به آنها برخورد می کند، می توانند مقدار زیادی آب را به خود جذب کنند و طبیعتا سنگین می شوند. برای مثال لباس های پشمی و انواع بافت می توانند در مسیر آب، وزن خود را افزایش چشمگیری دهند.

اما یک سؤال در خصوص ظرفیت ماشین لباسشویی وجود دارد و آن این است که برای مثال اگر گفته می شود ماشین لباسشویی 9 کیلویی، منظور 9 کیلو لباس خشک است یا مرطوب؟ به نظر شما کدام مورد است؟

ظرفیت ماشین لباسشویی بر حسب کیلوگرم مربوط به لباس‌های مرطوب است یا خشک؟

پاسخ این سؤال بسیار ساده است چرا که منظور از ظرفیت ماشین لباسشویی، وزن خشک لباس ها می باشد. برای مثال اگر ظرفیت ماشین لباسشویی شما 9 کیلوگرم می باشد، بدین معناست که شما عزیزان تا 9 کیلوگرم لباس خشک را می توانید درون دیگ ماشین لباسشویی قرار دهید.

اما هیچ نگرانی بابت بعد از قرار دادن این البسه درون ماشین لباسشویی وجود ندارد چرا که برنامه های تعیین شده برای ماشین لباسشویی، به نحوی هستند که می توانند وزن اضافی 9 کیلوگرم لباس را تحمل کنند.

تعداد لباس ها در هر کیلوگرم از حجم لباسشویی

بهترین معیار برای سنجش وزن لباس هایی که می خواهید درون ماشین لباسشویی قرار دهید این است که آنها را از طریق ترازو آشپزخانه وزن کنید و سپس درون ماشین لباسشویی قرار دهید.

اما اگر وزن لباس های شما کم می باشد، نیازی به وزن کردن آنها ندارید و اگر تعداد البسه ای که مایل به شستشوی آنها در ماشین لباسشویی هستید زیاد است، بهتر می باشد آنها را وزن کنید تا به ماشین لباسشویی فشار وارد نشود. اما در ادامه نکاتی را در این خصوص به شما اعلام خواهیم کرد که می توانید براساس این نکات، وزن لباس های خود را بهتر برآورد کنید.

  • یک کیلوگرم = 5 پیراهن
  • یک کیلوگرم = 1 شلوار + 1 پیراهن
  • یک کیلوگرم = 2 حوله

تعداد لباس ها در هر کیلوگرم از حجم لباسشویی

مهمترین نکات در خصوص حجم شستشو ماشین لباسشویی

برای استفاده از ماشین لباسشویی برای شستشوی موارد بزرگ، باید یکسری نکات را رعایت کنید که در ادامه با این نکات آشنا خواهید شد:

  • اگر قصد شستن پتو، پرده، پارچه و… ماشین لباسشویی دارید، گول وزن آنها را نخورید و پیش از ریختن آنها درون دیگ ماشین لباسشویی، وزن کنید.
  • از ریختن تعداد زیاد پتو، پارچه و… درون دیگ ماشین لباسشویی خودداری کنید.
  • سعی کنید برای شستشوی پتو، پرده، پارچه و… از برنامه های شستشوی حساس (Sensitive) استفاده کنید تا پارچه شما دچار سائیدگی و پارگی نشود.

نکاتی مهم دیگری که باید در هنگام استفاده از ماشین لباسشویی توجه کنید

همانگونه که در قسمت بالا گفته شد، برای آنکه به بهترین نتیجه ممکن با استفاده از ماشین لباسشویی برسید، باید به ظرفیت دیگ ماشین لباسشویی دقت کنید تا به میزان کافی و مشخص شده درون دیگ لباس بریزید؛ در غیر اینصورت دیگ و بلبرینگ ماشین لباسشویی احتمالا دچار خرابی خواهند شد که این روزها برای تعمیر و تعویض این قطعه باید هزینه قابل توجهی بپردازید.

نکاتی مهم دیگری که باید در هنگام استفاده از ماشین لباسشویی توجه کنید

انتخاب حجم ماشین لباسشویی بر اساس توان خرید

اگر شما یک خانواده 3 نفره هستید و مایل به خرید ماشین لباسشویی جدید می باشید، نباید هزینه زیادی را در این خصوص بپردازید تا هم هزینه شما کنترل شود و هم اینکه هزینه اضافی برای عاملی که حتی یکبار هم از آن استفاده نمی کنید، نکرده باشید!

از این رو توصیه ای که برای شما داریم این است که ابتدایی‌ترین شاخصه مدنظر شما نباید هزینه باشد و باید در ابتدا به فکر ظرفیت ماشین لباسشویی باشید که به‌صورت کامل توضیح داده شد.

تعیین ظرفیت ماشین لباسشویی بر اساس تعداد نفرات

براساس عواملی که در این گزارش توضیح داده شد، متوجه شدید که معیار اصلی انتخاب ظرفیت ماشین لباسشویی، تعداد افراد خانواده و تعداد لباس هایی که مایل به شستن آنها هستید می باشد. از این رو براساس عوامل مذکور سعی کنید گزینه منتخب خود را خریداری کنید.

برای مثال اگر یک خانواده 3 نفره هستید، بدون شک ماشین لباسشویی 7 کیلوگرمی بهترین گزینه برای شما خواهد بود و خرید ماشین لباسشویی 9 کیلوگرمی صرفا هزینه اضافی برای شما عزیزان خواهد بود.

5/5 - (1 امتیاز)

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
بازگشت
تماس ۰۲۱۴۵۴۳۷
واتساپ آریابهکار
تلگرام
موبایل: 09190111214