skip to Main Content

یکی از مشکلاتی که ممکن است در طول زمان برای کتری برقی شیشه ای شما عزیزان رخ دهد این است که رسوب قابل توجهی ممکن است بنابر دلایل مختلفی در آن ایجاد شود. با این وجود اگر با رسوب کتری برقی شیشه ای روبرو شده اید، این سوال برای شما پیش خواهد آمد که چگونه اقدام به از بین بردن رسوب کتری برقی شیشه ای کنیم؟ برای اطلاع از این موضوع لازم به ذکر است که در ابتدا با علت این معضل آشنا شوید و سپس اقدام به از بین بردن رسوب کتری برقی شیشه ای نمایید. با این وجود در ادامه این مقاله از نمایندگی تعمیر کتری برقی با این موضوع بیشتر و بیشتر آشنا خواهید شد.

علت رسوب گرفتن کتری برقی شیشه ای چیست؟

همانگونه که توضیح داده شد، اولین گام برای از بین بردن رسوب کتری برقی شیشه ای این است که با دلایل آن آشنا شوید. اما چرا کتری برقی شیشه ای رسوب می بندد؟ این سوال بسیار مهمی می باشد که باید پاسخ آن مشخص شود.

علت رسوب گرفتن کتری برقی شیشه ای چیست

به همین دلیل در ادامه قصد داریم تا رایج ترین دلایل رسوب گرفتن کتری برقی شیشه ای را برای شما مشخص کنیم تا از این طریق بتوانید به بهترین شکل ممکن با این موضوع آشنا شوید.

1. استفاده از آب سخت در کتری برقی شیشه ای

آب سخت شامل غلظت بالای مواد معدنی مانند کلسیم و منیزیم است و به همین دلیل این مواد می توانند در طول زمان باعث تشکیل رسوبات معدنی در دیواره داخلی کتری شوند. رسوبات معدنی به صورت سفید و چسبناک مشاهده می شوند که به مرور سفت و سخت خواهند شد. با این وجود باید به اطلاع شما برسانیم که این عامل به عنوان رایج ترین عامل در این زمینه است.

2. استفاده نامناسب از کتری برقی شیشه ای

استفاده نامناسب از کتری برقی شیشه ای می تواند رسوب گرفتن را تسریع کند. مثلاً، اگر آب را به مدت طولانی در کتری بگذارید یا آب را به صورت مداوم بجوشانید، احتمال رسوب گرفتن بیشتر است.

3. عدم تمیزکاری منظم کتری برقی شیشه ای

عدم تمیزکاری منظم کتری برقی شیشه ای می تواند باعث تجمع رسوبات در دیواره داخلی کتری شود. در صورتی که کتری را پاک نکنید، رسوبات بیشتر می شوند و می توانند به طعم و بوی آب تأثیر بگذارند.

مقالات مرتبط: تعویض و تعمیر المنت کتری برقی

جلوگیری از رسوب گرفتن کتری برقی شیشه ای

برای جلوگیری از رسوب گرفتن کتری برقی شیشه ای یکسری نکات در این زمینه وجود دارند که در ادامه با این نکات آشنا خواهید شد.

1. استفاده از آب نرم

استفاده از آب نرم تر، مانند آب تصفیه شده می تواند رسوب گرفتن کتری برقی شیشه ای را به حداقل برساند.

2. استفاده از مواد ضدرسوب

می توانید از مواد شیمیایی مانند استونیا برای جلوگیری از رسوب گرفتن استفاده کنید. این مواد می توانند به طور موثری رسوبات را تخلیه کنند که در ادامه این مقاله از آریابهکار با این موضوع بیشتر آشنا خواهید شد.

3. تمیزکاری منظم کتری برقی شیشه ای

منظم ترین راه برای جلوگیری از رسوب گرفتن کتری برقی شیشه ای، تمیزکاری منظم کتری است. شما می توانید از محلول آب و سرکه یا محلول تمیزکننده خاص برای پاک کردن کتری استفاده کنید که در ادامه توضیحات بیشتری داده شده است.

از بین بردن رسوب کتری برقی شیشه ای

اما اگر موارد بالا رعایت نشوند، مطمئن باشید که رسوب در تمام کتری برقی شیشه ای شما ایجاد خواهد شد و نمی توانید به سادگی این مشکل را بدون تجربه قبلی بر طرف کنید. با این وجود اولین توصیه ای که برای شما داریم این است که دفترچه راهنمای استفاده از کتری برقی شیشه ای خود را مطالعه کنید تا با نحوه از بین بردن رسوب کتری برقی شیشه ای آشنا شوید.

از بین بردن رسوب کتری برقی شیشه ای

اما اگر به این دفترچه دسترسی لازم و کافی ندارید، در ادامه ما برخی روش های مختلف و رایج را در این زمینه نام برده ایم که با استفاده از آنها می توانید رسوب کتری برقی شیشه ای را از بین ببرید. همراه ما باشید.

1. استفاده از استونیا

استونیا یک ماده شیمیایی است که می تواند رسوبات معدنی کتری برقی شیشه ای را تخلیه کند. برای استفاده از این روش باید مقداری استونیا را به آب داغ در کتری اضافه کنید و آن را به مدت حدود 3 دقیقه جوشانده و سپس آب را خالی کنید. سپس کتری را با آب تمیز شستشو دهید تا همه مواد شیمیایی و رسوب های چسبیده در کتری برقی شیشه ای از بین برود.

2. استفاده از سرکه

سرکه نیز می تواند رسوبات کتری برقی شیشه ای را تخلیه کند. برای استفاده از این روش باید مقداری سرکه را با آب داغ در کتری مخلوط کنید و آن را به مدت حدود 3 دقیقه جوشانده و سپس آب را خالی کنید. در نتیجه کتری را با آب تمیز شستشو دهید تا بوی سرکه از بین برود. حتی می توانید پس از کنده شدن رسوبات در کتری برقی شیشه ای، چند باری صرفا با استفاده از آب اقدام به استفاده از کتری برقی شیشه ای کنید تا بوی سرکه از بین برود.

3. استفاده از محلول تمیزکننده خاص

برخی از شرکت ها محلول های تمیزکننده خاصی برای تمیزکاری کتری های برقی عرضه می کنند. شما می توانید از این محلول ها برای از بین بردن رسوبات استفاده کنید. با این وجود اگر اقدام به خرید این محلول کردید، باید طبق مراحلی که در آن گفته شده است اقدام به از بین بردن رسوب کتری برقی شیشه ای نمایید تا مشکلی در این بین ایجاد نشود.

مقالات مرتبط: علت روشن نشدن کتری برقی

نشانه های رسوب گرفتن کتری برقی شیشه ای

از مهم ترین نشان های رسوب گرفتن کتری برقی شیشه ای می توان به عوامل و موارد متعددی اشاره کرد که هر یک از این عوامل می توانند منجر به رسوب گرفتن کتری برقی شیشه ای شوند. با این وجود از مهم ترین نشانه های رسوب گرفتن کتری برقی شیشه ای می توان به این موارد اشاره کرد:

  1. ایجاد رسوب سفید در کتری برقی شیشه ای.
  2. ایجاد رسوب قهوه ای در کتری برقی شیشه ای.
  3. کاهش میزان سرعت جوش آمدن آب در کتری برقی شیشه ای.
  4. ایجاد بوی بد در کتری برقی شیشه ای.
5/5 - (1 امتیاز)

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
بازگشت
تماس ۰۲۱۴۵۴۳۷
واتساپ آریابهکار
تلگرام
موبایل: 09190111214