skip to Main Content

یکی از سوالاتی که ممکن است پس از خرید بخور سرد و دستگاه بخور گرم برای شما ایجاد شود این است که آیا امکان استفاده همزمان از بخور سرد و گرم وجود دارد؟ در چه شرایطی می توان اینگونه از بخور سرد و گرم استفاده کرد؟ آیا این استفاده می تواند مشکلی برای سلامتی شما داشته باشد؟ در ادامه این مقاله از آریابهکار به عنوان نمایندگی تعمیر بخور سرد در تهران قصد داریم شما را با جوانب مختلف این موضوع آشنا سازیم تا بهتر با این موضوع آشنا شوید.

مزایای استفاده از بخور سرد

دستگاه های بخور سرد به واسطه تولید بخار سرد، به بهبود سطح رطوبت در فضاهای بسته کمک می کنند. این دستگاه ها مجهز به دو فناوری پیشرفته تبخیری و اولتراسونیک هستند. در فرآیند تبخیری، دستگاه از یک فیتیله مخصوص برای جذب آب استفاده می نماید و با دمیدن هوا از طریق فیتیله، رطوبت ایجاد می شود. از طرفی دیگر سیستم اولتراسونیک با استفاده از ارتعاشات با فرکانس بالا، آب را به ذرات میکروسکوپی بخار تبدیل می کند.

مزایای استفاده از بخور سرد

این دستگاه ها به دلیل عدم استفاده از حرارت، بسیار ایمن بوده و برای استفاده در اتاق های نوزادان و کودکان بسیار مناسب هستند؛ چرا که احتمال بروز حوادث ناشی از سوختگی را به حداقل می رسانند. از این رو استفاده از دستگاه بخور سرد مستلزم افزایش دمای محیط نیست، بنابراین می توان در تمام فصول سال از آن استفاده کرد. البته لازم است توجه داشته باشیم که دستگاه های دارای فن ممکن است کمی صدا تولید کنند. به منظور جلوگیری از تکثیر باکتری ها و میکروارگانیسم ها، مراقبت و نگهداری صحیح از دستگاه بخور سرد ضروری است که شامل تمیز کردن منظم و تعویض به موقع آب می شود تا بهداشت و سلامت هوای تنفسی تضمین گردد.

  • افزودن مواد معطر یا دارویی به آب دستگاه می تواند به راحتی تنفس افراد مبتلا به سرماخوردگی یا آنفولانزا کمک کند؛ دستگاه باید این امکان را داشته باشد و نباید سر خود اقدام کنید.
  • استفاده از بخور سرد از نظر اقتصادی مقرون به صرفه است و به کاهش الکتریسیته ساکن موجود در هوا نیز کمک می کند.
  • این دستگاه با انتشار بخار خنک، ایمنی بالایی برای کودکان و حیوانات خانگی فراهم می آورد.
  • نگهداری و تمیز کاری آن نیز به آسانی انجام می شود.
  • توانایی فیلتر کردن ناخالصی ها از آب را داراست.

مزایای استفاده از بخور گرم

برای انتخاب دستگاه بخور مناسب، چه گرم چه سرد، ابتدا باید با ویژگی های هر کدام آشنا شویم. دستگاه های بخور گرم با استفاده از عنصر حرارتی داخلی، آب را می جوشانند و بخار تولید می کنند که این امر باعث گرمتر شدن فضای اطراف دستگاه می گردد. با این وجود توصیه می شود این نوع دستگاه ها در مکان هایی قرار گیرند که دور از دسترس کودکان و حیوانات خانگی باشند تا از بروز خطرات احتمالی جلوگیری شود. لازم به ذکر است که بخور گرم در از بین بردن باکتری ها و عوامل آلوده کننده مؤثر است و می تواند رطوبت بیشتری تولید کند.

همچنین امکان افزودن ترکیبات دارویی نظیر ضدعفونی کننده ها یا گیاهان دارویی به آب دستگاه وجود دارد که می تواند در تسکین سرفه مفید باشد. توجه داشته باشید که دستگاه های بخور گرم بدون استفاده از فن عمل می کنند و در نتیجه صدای کمتری تولید می کنند. در مقابل دستگاه های بخور سرد ممکن است در زمان کار مصرف برق بیشتری داشته باشند. همچنین استفاده از بخور گرم ممکن است در برخی افراد، علائم اگزما را تشدید کند. در ادامه نیز برخی از مزایای استفاده از دستگاه بخور گرم را نام برده ایم و عبارتند از:

  • کمتر شاهد تجمع رسوبات معدنی در این نوع دستگاه ها خواهیم بود.
  • امکان اضافه کردن مواد استنشاقی برای کمک به درمان سرماخوردگی و آنفولانزا وجود دارد.
  • به دلیل نداشتن فن، کارکرد آن بی سروصدا است.

مقالات مرتبط:فرق بخور سرد و گرم برای سرماخوردگی

آیا استفاده همزمان از بخور سرد و گرم بی خطر است؟

آیا استفاده همزمان از بخور سرد و گرم بی خطر است؟ آیا می توانیم از بخور سرد و گرم بصورت همزمان استفاده کنیم؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که به هیچ وجه چنین تصمیمی نگیرید! در صورتی که شما از بخور سرد و گرم بصورت همزمان استفاده کنید، تاثیرات منفی و بدی در هوای محیط ایجاد خواهد شد. به همین دلیل توصیه می کنیم از هر کدام از این دستگاه ها در شرایط خاصی که مخصوص آن طراحی و تولید شده اند استفاده کنید تا مانع بروز هر گونه مشکل در سلامتی خود شوید.

آیا استفاده همزمان از بخور سرد و گرم بی خطر است

برای مثال دستگاه بخور سرد همانگونه که توضیح داده شد می تواند دمای محیط را به مقدار کمی افزایش دهد و میکروب های موجود در هوا را نیز از بین ببرد. اما دستگاه بخور گرم برای محیطی مناسب است که نیاز به گرم کردن دارد و همچنین برای مشکلات تنفسی یک راهکار ایده آل است که می توانید از طریق دستگاه بخور گرم اقدام نمایید.

با این وجود توصیه نهایی ما این است که به هیچ وجه از بخور سرد و گرم بصورت همزمان استفاده نکنید؛ این تصمیم نادرست می تواند به سلامتی شما عزیزان آسیب وارد کند!

نمایندگی تعمیر انواع دستگاه بخور سرد و گرم در تهران

اگر ساکن تهران هستید و با خرابی بخور سرد و گرم در مدل ها و برندهای مختلف روبرو شده اید، باید به اطلاع شما برسانیم که ما در آریابهکار به اتفاق تکنسین های مجرب و متخصص آماده ارائه خدمات تخصصی هستیم تا بتوانیم به نحوی دستگاه شما را تعمیر کنیم تا نیازی به تعویض قطعات بخور سرد و گرم نداشته باشید. از این رو اگر مایل هستید تا دستگاه شما بصورت تخصصی تعمیر شود و نیازی به تعویض قطعات نداشته باشید، می توانید با خیالی آسوده دستگاه خود را به کارشناسان ما بسپارید تا این تعمیرات صورت گیرد.

توجه داشته باشید که در آریابهکار تمام خدماتی که به شما تعلق می گیرند بدون هر گونه محدودیتی انجام می شوند و در ازای ساده ترین و پیچیده ترین خدماتی که به شما ارائه می شود، گارانتی رسمی و شرکتی به شما تعلق خواهد گرفت تا بتوانید شکل دستگاه خود را به بهترین شکل ممکن تعمیر کنید و نیازی به پرداخت هزینه تعمیراتی مجدد نداشته باشید.

5/5 - (1 امتیاز)

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
بازگشت
تماس ۰۲۱۴۵۴۳۷
واتساپ آریابهکار
تلگرام
موبایل: 09190111214