skip to Main Content

اگر شما در هر مدل و برندی اقدام به خرید بخارشوی کرده اید، باید به اطلاع شما برسانیم که دستگاه شما به واسطه حضور ده ها قطعه کوچک و بزرگ کارایی دارد و می تواند از خود عملکرد نشان دهد. با این وجود یکی از قطعاتی که در تمام بخارشوی ها وجود دارد و نقش بسیار مهمی در این دستگاه دارد، ترموستات بخارشوی می باشد که دارای وظیفه قابل توجهی است و اگر به هر دلیلی این قطعه از کار بیافتد، ممکن است نحوه تست ترموستات بخارشوی برای شما سوال شود.

اما پیش از آنکه اقدام به تست کردن ترموستات بخارشوی نمائید باید مطلع باشید که خرابی ترموستات بخارشوی برابر با خرابی کلی بخارشوی شما در هر مدل و برندی است و راهکاری جزء تعمیرات تخصصی ترموستات بخارشوی ندارید. با این وجود اگر مایل به آشنایی با نحوه تست ترموستات بخارشوی هستید، در ادامه این گزارش از نمایندگی تعمیرات بخارشوی تهران با این موضوع بیشتر و بیشتر آشنا خواهید شد. همراه ما باشید.

ترموستات بخارشوی چیست؟

با توجه به این بخارشوی دستگاهی است که با آب و حرارت و دمای بالای در ارتباط مستقیم می باشد، باید قطعه ای در این دستگاه وجود داشته باشد که بصورت دائم اقدام به پایش دمای داخلی بخارشوی نماید تا از این طریق مانع بروز هر گونه خرابی در دستگاه شود. بنابراین دما داخلی بخارشوی دارای محدودیت های مخصوص خود می باشد و اگر دمای داخل دستگاه از محدودیت اعمال شده کمی بیشتر شود، مطمئن باشید که دستگاه کارایی خود را از دست خواهد داد؛ چرا که فشار زیادی به بخارشوی وارد خواهد شد.

از این رو در تمام دستگاه های بخارشوی بدون هر گوه استثنایی قطعه ای به نام ترموستات بخارشوی درج شده است که وظیفه کلیدی ترموستات بخارشوی، پایش و مدیریت دمای داخلی بخارشوی می باشد تا از این طریق مانع بروز هر گونه خرابی در این دستگاه شود.

ترموستات بخارشوی چیست

با این وجود زمانیکه دمای داخلی بخارشوی به هر دلیلی افزایش پیدا کرد و محدودیت دمایی را نیز رد نمود، در این مواقع ترموستات بخارشوی وارد عمل خواهد شد و در کسری از زمان اقدام به خاموش کردن بخارشوی خواهد کرد.

با این وجود دستگاه شما خاموش خواهد شد و باید اجازه دهید تا دستگاه به مدت 1 ساعت حداقل استراحت کند تا حرارت داخلی این دستگاه از بین برود و دستگاه بصورت کامل خنک شود. پس از گذشت این بازه زمانی مجددا بخارشوی خود را تست کنید و اگر با خرابی این دستگاه مجددا روبرو شدید، باید به اطلاع شما برسانیم که ترموستات بخارشوی شما خراب شده است و باید به نمایندگی تعمیر بخارشوی مراجعه کنید تا از این طریق مشکل شما بر طرف شود.

آموزش تست ترموستات بخارشوی

برای تست ترموستات بخارشوی باید در ابتدا دانش فنی و لازم در خصوص تعمیرات لوازم برقی خانگی داشته باشید که این دانش فنی تعمیرات ملزم به داشتن مدارک تخصصی در زمینه تعمیرات است و اگر دانش سطحی دارید، توصیه می کنیم به هیچ وجه اقدام به باز کردن بدنه بخارشوی خود نکنید. از این رو اگر دانش فنی تعمیرات تخصصی بخارشوی دارید در ابتدا باید با استفاده از ابزارهای تعمیراتی مخصوص اقدام به باز کردن بدنه بخارشوی خود نمایید.

آموزش تست ترموستات بخارشوی

پس از آنکه بدنه بخارشوی را باز کردید، باید ترموستات را پیدا و سپس از این دستگاه جدا نمایید. برای تست ترموستات بخارشوی نیاز به ابزارهای تعمیراتی تخصصی دارید که یکی از کاربردی ترین ابزارهای تعمیراتی برای تست ترموستات بخارشوی، مولتی متر می باشد که از طریق این ابزار می توانید بصورت تخصصی اقدام به تست ترموستات بخارشوی نمایید.

اگر جریان در ترموستات بخارشوی وجود داشت، نشان دهنده سالم بودن آن می باشد و اگر جریان در ترموستات بخارشوی با استفاده مولتی متر وجود نداشت، نشان دهنده خرابی ترموستات بخارشوی می باشد که در این مواقع باید اقدام به تعویض ترموستات بخارشوی کنید.

علت خرابی ترموستات بخارشوی

اگر مایل به اطلاع از علت خرابی ترموستات بخارشوی هستید، باید به اطلاع شما برسانیم که دلایل زیادی در این زمینه وجود دارند. با این وجود در میان تمام دلایل که در بر گیرنده سایر دلایل نیز می باشد، این است که شما از بخارشوی استفاده نادرست و اشتباهی دارید. به عبارتی همانگونه که شما از جاروبرقی بصورت کوتاه مدت استفاده می کنید و هر 10 دقیقه آنرا خاموش می کنید و پس از گذشت چند دقیقه مجددا آنرا روشن می نمایید، باید از بخارشوی نیز به همین شیوه استفاده کنید!

بدون شک اگر دستگاه حساسی مانند بخارشوی برای مدت طولانی روشن باشد، مطمئنا قطعاتی که در این دستگاه وجود دارند دچار خرابی گسترده خواهند شد و می توانند کارایی خود را از دست بدهند. با این وجود اصلی ترین توصیه ای که در این زمینه می توانیم به شما داشته باشیم این است که حتما دفترچه راهنمای استفاده از بخارشوی خود را به مدت چند دقیقه مطالعه کنید تا با نحوه استفاده صحیح و اصولی از این دستگاه آشنا شوید.

به همین دلیل بهتر است گفته های دیگران را رها کنید و صرفا براساس چارچوبی که در دفترچه راهنمای این دستگاه نوشته شده است، اقدام به استفاده صحیح و اصولی از این دستگاه کنید.

مقالات مرتبط:چگونه بخارشوی خود را تنظیم کنیم؟

نشانه های خرابی ترموستات بخارشوی

رایج ترین نشانه خرابی ترموستات بخارشوی این است که به تازگی پس از استفاده کوتاه مدتی از بخارشوی متوجه این خواهید شد که بدنه دستگاه به میزان قابل توجهی داغ می شود و دیگر همانند گذشته نیست! در این مواقع اگر از بخارشوی باز هم استفاده کنید، مطمئن باشید که در بازه زمانی کوتاهی متوجه از کار افتادن بخارشوی خود خواهید شد.

نشانه های خرابی ترموستات بخارشوی

از این رو توصیه بسیار کلیدی و مهمی که برای شما داریم این است که در صورت داغ شدن بخارشوی، دستگاه را از برق بکشید و آنرا به نمایندگی تعمیر بخارشوی منتقل کنید؛ در غیر اینصورت خرابی دستگاه شما بجای آنکه با هزینه جزئی مورد عیب یابی و تعمیرات تخصصی قرار گیرد، باید هزینه زیادی را در خصوص تعویض قطعات بخارشوی بپردازید تا بتوانید از این دستگاه همانند روز اول استفاده کنید.

قیمت ترموستات بخارشوی چقدر است؟

اگر ترموستات بخارشوی شما خراب شده است و نمی توانید از آن استفاده کنید، باید اقدام به تعویض ترموستات بخارشوی نمائید که قیمت ترموستات بخارشوی در برندها و مدل های متنوع فرق دارد. از این رو قیمت حدودی ترموستات بخارشوی برحسب برند و مدل های متنوع از 100.000 الی 500.000 تومان متنوع است.

امتیاز post

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
بازگشت
تماس ۰۲۱۴۵۴۳۷
واتساپ آریابهکار
تلگرام
موبایل: 09190111214