skip to Main Content

پمپ تخلیه ماشین لباسشویی همواره یکی از قطعات بسیار مهم در ماشین لباسشویی می باشد که وظیفه قابل توجهی دارد و اگر به هر دلیل خراب شود، می تواند معضل های متنوعی را برای شما به همراه داشته باشد.

اولین مشکل این است که آب درون ماشین لباسشویی به چاه فاضلاب منتقل نمی شود و دومین مشکل هم این است که صدای عجیب و غریبی از ماشین لباسشویی خواهید شنید که می تواند باعث ترس شما شود. با این وجود در صورت خرابی این قطعه باید اقدام به تعویض یا تعمیر پمپ تخلیه ماشین لباسشویی نمایید تا این مشکل رفع گردد.

البته از مشکلات دیگری که خرابی این قطعه می تواند برای شما ایجاد کند، آبریزی ماشین لباسشویی از قسمت زیرین آن می باشد که می تواند خطر برق گرفتگی را به همراه داشته باشد. از این رو در ادامه این مقاله از مجموعه مقالات تعمیر ماشین لباسشویی آریابهکار قصد داریم پمپ تخلیه ماشین لباسشویی را از جوانب مختلف مورد نقد و بررسی قرار دهیم. همراه ما باشید.

پمپ تخلیه ماشین لباسشویی چیست؟

همانگونه از نام این قطعه مشخص است، این قطعه وظیفه پمپاژ آب کثیف درون ماشین لباسشویی را به لوله فاضلاب متصل دارد. از این رو مهم ترین مسئولیت پمپ تخلیه در ماشین لباسشویی، تخلیه آب ماشین لباسشویی می باشد تا سپس پروسه خشک کن ماشین لباسشویی فعال شود و البسه درون این دستگاه خشک شوند.

پمپ تخلیه ماشین لباسشویی چیست

توجه داشته باشید که عملکرد پمپ تخلیه ماشین لباسشویی بستگی به برنامه تعیین شده دارد و اگر این قطعه خراب شود، باید در اسرع زمان اقدام به عیب یابی این قطعه کلیدی کنید؛ در غیر اینصورت خرابی های دستگاه شما بیشتر و بیشتر خواهد شد.

توجه: عیب یابی پمپ تخلیه ماشین لباسشویی نیاز به ابزارهای تعمیراتی روز دنیا دارد. از این رو اگر دانش فنی تعمیرات تخصصی این قطعه را ندارید، توصیه می کنیم از تکنسین های مجاز و مجرب درخواست کمک کنید.

کاربر گرامی: جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره خرابی المنت ماشین لباسشویی میتوانید به مقاله تعمیر المنت ماشین لباسشویی مراجعه فرمایید.

علت خرابی پمپ تخلیه ماشین لباسشویی

پمپ تخلیه ماشین لباسشویی همانگونه که گفته شد، یک قطعه بسیار مهم می باشد که خرابی آن خیلی کم پیش می آید و معمولا به دلیل استفاده نادرست و همچنین نصب اشتباه اتصالات دچار خرابی می شود. اما علت خرابی پمپ تخلیه ماشین لباسشویی چیست؟ در ادامه قصد داریم علل خرابی این قطعه کلیدی را برای شما نام ببریم. همراه ما باشید.

علت خرابی پمپ تخلیه ماشین لباسشویی

1. مسدودی پمپ تخلیه ماشین لباسشویی

یکی از دلایل بسیار مهم در خرابی پمپ تخلیه ماشین لباسشویی، مسدودی آن به دلیل ذرات کوچک و بزرگی اعم از مو، دکمه، قسمت انتهایی زیپ و… می باشد که به مرور زمان منجر به مسدودی و خرابی این قطعه می شوند. در این مواقع باید پمپ تخلیه ماشین لباسشویی توسط تکنسین تعمیراتی باز و تخلیه شود.

2. استفاده نادرست

در صورتی که شما استفاده نادرست و اشتباهی از ماشین لباسشویی داشته باشید، بدون شک این قطعه خراب می شود. لازم به ذکر است که تمام قطعات ماشین لباسشویی با هم در ارتباط مستقیم هستند و هر گونه خرابی در قطعات این دستگاه، می توانند در عملکرد سایر قطعات تاثیر بگذارند.

3. کثیفی فیلتر ماشین لباسشویی

ماشین لباسشویی دارای فیلتر می باشد و شما عزیزان در بازه های زمانی مختلفی باید اقدام به تخلیه این فیلتر کنید. از این رو اگر فیلتر را تخلیه نکنید، می تواند منجر به خرابی پمپ تخلیه ماشین لباسشویی شود.

4.نوسان برق

اگر از محافظ برق استاندارد سر راه ماشین لباسشویی استفاده نمی کنید و در حین روشن بودن دستگاه نوسان برق ایجاد شود، بدون شک مشکلاتی ایجاد خواهد شد که یکی از این مشکلات خرابی پمپ تخلیه ماشین لباسشویی می باشد.

جلوگیری از خرابی پمپ تخلیه ماشین لباسشویی

با این وجود اگر پمپ تخلیه ماشین لباسشویی شما خراب نشده است و مایل هستید تا طول عمر مفید این قطعه را افزایش دهید، در ابتدا توصیه می کنیم دفترچه راهنمای این دستگاه را مطالعه کنید تا نکاتی که شرکت سازنده برای شما در نظر گرفته است را مطلع شوید. از این رو اگر به دفترچه راهنمای این دستگاه دسترسی ندارید، توصیه می کنیم موارد ذیل را مطالعه کنید تا مانع خرابی پمپ تخلیه ماشین لباسشویی شوید. این نکات عبارتند از:

جلوگیری از خرابی پمپ تخلیه ماشین لباسشویی

1. بررسی فیلتر

فیلترهای ماشین لباسشویی را به طور منظم بررسی و تمیز کنید تا مسدود نشوند و منجر به خرابی پمپ تخلیه ماشین لباسشویی نشوند.

2. پاکسازی البسه

اگر لباس هایی که درون ماشین لباسشویی قرار داده اید، دارای دکمه شکسته، سکه و.. موارد این چنینی هستند، توصیه می کنیم آنها را در ابتدا بردارید و صرفا خود لباس را درون دستگاه قرار دهید.

5. خرید محافظ برق استاندارد

برای آنکه از نوسان برق در طول روز در امان باشید و مشکلی برای پمپ تخلیه ماشین لباسشویی و سایر قطعات این دستگاه ایجاد نشود، توصیه می کنیم اقدام به خرید محافظ برق استاندارد نمایید. برای خرید محافظ برق استاندارد، به فروشگاه های مجاز و معتبری مراجعه کنید که دستگاه معتبری به همراه گارانتی به شما تعلق گیرد.

کاربر عزیز : جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره ماشین لباسشویی اتوماتیک میتوانید مقاله طریقه استفاده از ماشین لباسشویی اتوماتیک را مطالعه کنید.

تعمیر پمپ تخلیه ماشین لباسشویی در آریابهکار

پمپ تخلیه ماشین لباسشویی یکی از ارزان ترین قطعات ماشین لباسشویی می باشد که برای خرید این قطعه از فروشگاه های مجاز و معتبر باید 400.000 الی 600.000 تومان هزینه کنید.

تعمیر پمپ تخلیه ماشین لباسشویی در آریابهکار

به همین دلیل اگر این قطعه به هر دلیلی خراب شد و خرابی آن نیز با مبلغ حدودی 200 هزار تومان توسط تکنسین قابل تعمیر است، توصیه می کنیم اقدام به تعویض پمپ تخلیه ماشین لباسشویی نمایید! این تصمیم می تواند یک تصمیم بسیار مناسب برای شما باشد؛ چرا که قطعه تعمیر شده ممکن است بعد از یک بازه زمانی دچار خرابی شود و شما باید اقدام به خرید قطعه جدید نمایید.

از این رو اگر پمپ تخلیه ماشین لباسشویی شما عزیزان خراب شده است، توصیه می کنیم اقدام به خرید و تعویض قطعه قبلی با قطعه جایگزین نمایید. لازم به ذکر است که اگر این قطعه قابل تعمیر بود، ما به همراه تکنسین های مجار و معتبر این قطعه را تعمیر می کنیم تا نیازی به تعویض پمپ تخلیه نداشته باشید.

برای خرید پمپ تخلیه ماشین لباسشویی اورجینال و وارداتی می توانید از طریق شماره تماس مرکزی 02145437 تماس بگیرید و درخواست خود را ثبت نمایید تا قطعه مدنظر شما برحسب مدل و برند دستگاه ارسال شود.

توجه: از فروشگاه های مجاز و معتبر اقدام به خرید پمپ تخلیه اورجینال نمایید و به هیچ وجه از فروشگاه های متفرقه اقدام به خرید این قطعه نکنید.

امتیاز post

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
بازگشت
تماس ۰۲۱۴۵۴۳۷
واتساپ آریابهکار
تلگرام
موبایل: 09190111214