skip to Main Content

از طریق رسانه های مختلف ممکن است با این موضوع روبرو شوید که برای نوزاد بخور سرد و گرم مناسب است و شما می توانید در فصول مختلف سال اقدام به استفاده از دستگاه بخور برای حفظ سلامت نوزاد نمایید. اما چگونه؟ آیا بخور سرد و گرم برای نوزاد فایده دارند؟ فایده های دستگاه بخور برای نوزاد چیست؟ بخور سرد برای نوزاد بهتر است یا بخور گرم؟ این موارد صرفا بخش از سوالاتی هستند که در این مقاله از تعمیر بخور سرد آریابهکار قصد داریم شما را با آن آشنا سازیم. با این وجود اگر هنوز اقدامی جهت خرید بخور سرد و گرم نکرده اید، توصیه می کنیم عجولانه تصمیم نگیرید و این مقاله را مطالعه کنید.

فایده دستگاه بخور برای نوزاد

پیش از آنکه به تفاوت دستگاه بخور سرد و گرم برای نوزاد بپردازیم، بهتر است شما عزیزان را با فایده های دستگاه بخور برای نوزاد آشنا سازیم تا از این طریق بتوانید با یکسری کلیات آشنا شوید و بهترین نتیجه ممکن را با خرید دستگاه بخور کسب کنید. با این وجود از مهم ترین فواید دستگاه بخور برای نوزاد می توان به این موارد اشاره کرد:

فایده دستگاه بخور برای نوزاد

  1. خشکی پوست می تواند یکی از مشکلاتی باشد که بر اثر آب و هوای خشک و از دست رفتن سریع تر آب بدن ایجاد می شود. این مشکل می تواند باعث خارش، قرمزی و سوزش پوست شود که با استفاده از دستگاه بخور می توان این مشکل را به حداقل برسانید و رطوبت مورد نیاز پوست نوزاد را تنظیم کرد.
  2. برای کاهش علائم سرماخوردگی در نوزاد، می توان از دستگاه بخور استفاده کرد. نوزادان به دلیل سیستم ایمنی ضعیف، احتمال سرماخوردگی را بیشتر از بزرگسالان دارند و این در حالی می باشد که در ابتدای زندگی، مصرف برخی داروها مانند شربت سرماخوردگی ممنوع است؛ بنابراین برای پیشگیری از سرماخوردگی و عفونت تنفسی در نوزادان باید از راه های دیگری استفاده کرد. استفاده از دستگاه بخور می تواند سبب کاهش سرفه های خشک، گرفتگی و احتقان بینی در نوزاد شود و بهبودی در گلودرد او را نیز فراهم کند.
  3. دستگاه بخور با ایجاد رطوبت در محیط، مجاری تنفسی نوزاد را مرطوب نگه می دارد و باعث بهبود علائم سرماخوردگی و سبب خواب راحت تر او می شود. صدای آرام دستگاه بخور، می تواند صداهای دیگر موجود در محیط را کاهش داده و در خواب سریع نوزاد مؤثر واقع شود.
  4. روشن شدن دستگاه بخور می تواند به عنوان یک نشانه برای زمان خواب نوزاد عمل کند و از این طریق صدای دستگاه بخور، به نوزاد اعلام می کند که زمان خواب رسیده است.
  5. با استفاده از یک دستگاه بخور می توان سهمی بزرگ در درمان و رفع مشکلاتی مانند گرفتگی بینی نوزاد و خشکی پوست داشت. تغییرات آب و هوایی می تواند تأثیر زیادی بر عملکرد سینوس های نوزاد داشته و منجر به تورم مجاری بینی و در نتیجه آبریزش و گرفتگی بینی شود. با استفاده از یک دستگاه بخور و حفظ سطح رطوبت خانه در محدوده ۴۰ تا ۶۰ درصد، می توان از گرفتگی بینی و بی قراری نوزاد جلوگیری کرد.

تفاوت بخور سرد و گرم برای نوزادان

تفاوت بخور سرد و گرم برای نوزاد چیست؟ آیا تفاوتی بین این دو دستگاه وجود دارد؟ بله! دستگاه بخور گرم با استفاده از المنت های گرمایشی خود، آب موجود در مخزن را به نقطه جوش می رساند و بخار گرم حاصل را به وسیله یک فن در اتاق نوزاد منتشر می کند. این نوع دستگاه بخور برای فصل زمستان بسیار مناسب است زیرا هوای اتاق را گرم و مرطوب نگه می دارد. اما باید توجه داشت که دستگاه بخور گرم، برق بسیاری مصرف می کند؛ چرا که با استفاده از نیروی الکتریسیته برای رساندن آب به نقطه جوش عمل می کند.

تفاوت بخور سرد و گرم برای نوزادان

از طرفی، دستگاه بخور سرد به طور مستقیم هوا را مرطوب می کند و تغییری در دما ایجاد نمی کند. این نوع دستگاه بخور در تمام فصول قابل استفاده است و برای نوزاد ایمنی بیشتری دارد. علاوه بر این، مصرف انرژی آن نیز چندان بالا نیست. برخی از دستگاه های بخور سرد حتی قابلیت گرم کردن بخور را قبل از خروج از دستگاه دارند، اما دمای خروجی آنها همچنان به میزان ایمن و مناسب برای نوزاد است.

از این رو با توجه به نیازها و شرایط خاص نوزاد خود، می توانید از این انواع دستگاه های بخور استفاده کنید و بهترین راهکار را برای مرطوب کردن و حفظ شرایط سالم و مناسب اتاق نوزاد خود پیدا کنید.

مقالات مرتبط:برای صورت بخور سرد خوبه یا گرم؟

کدام دستگاه بخور برای نوزاد بهتر است؟

دستگاه بخور گرم و سرد، هر کدام ویژگی ها و کاربردهای خاص خود را دارند. انتخاب بین این دو دستگاه بخور بستگی به اولویت ها و نیازهای شما دارد. اگر هدف شما از خرید دستگاه بخور، بهبود شرایط نوزاد از هر جهتی است، تهیه دستگاه بخور سرد برای اتاق فرزندتان بهتر است. از دستگاه بخور سرد می توان در تمام فصول سال استفاده کرد و اما این در حالی است که دستگاه بخور گرم ممکن است دارای خطراتی برای نوزاد باشد و همچنین در ماه های گرم سال قابل استفاده نباشد. علاوه بر این، قطرات بخور سرد ریزتر هستند و به راحتی به قسمت های عمقی ریه نوزاد می رسند.

به علاوه، دستگاه بخور سرد می تواند در کاهش علائم سرماخوردگی و گرفتگی بینی نوزاد نیز مؤثر باشد. از این رو با تنظیم درجه حرارت مناسب، می توان از این دستگاه برای تسکین علائم سرماخوردگی نوزاد استفاده کرد و مشکل سرماخوردگی نوزاد مرتفع شود.

دستگاه بخور گرم همچنین می تواند در برخی موارد خاص مفید باشد. مثلاً در صورتی که نوزاد دچار احتقان بینی شده است، استفاده از دستگاه بخور گرم می تواند به تسریع در تخلیه مجاری بینی و راحتی نوزاد کمک کند.

با این حال، قبل از استفاده از دستگاه بخور گرم و سرد، بهتر است با پزشک مشورت کنید و از راهنمایی و نکات ایمنی پیروی کنید؛ در صورتی که شما با پزشک متخصص در این خصوص مشورت کنید، مطمئن باشید که بهترین شرایط ممکن برای نوزاد شما ایجاد خواهد شد و مشکل بخصوصی برای آن ایجاد نمی شود. بنابراین توصیه می کنیم بصورت سر خورد اقدام به خرید دستگاه بخور برای نوزاد نکنید.

امتیاز post

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
بازگشت
تماس ۰۲۱۴۵۴۳۷
واتساپ آریابهکار
تلگرام
موبایل: 09190111214