skip to Main Content

در صورت استفاده نادرست و اشتباه از ماشین لباسشویی ممکن است در طول زمان با خرابی های مختلفی در این زمینه روبرو شوید که یکی از این خرابی ها برق داشتن بدنه لباسشویی بوش می باشد!

با این وجود این یک خرابی ساده نیست و اگر به آن بی توجهی کنید می تواند به سلامت شما و اعضای خانواده شما آسیب وارد کند! از این رو توصیه ای که برای شما داریم این است که در صورت برخورد با این خرابی سعی کنید در اسرع زمان اقدام به تعمیر این خرابی توسط تکنسین های مجرب و متخصص کنید.

اما چگونه؟ برای آنکه علت برق داشتن بدنه ماشین لباسشویی بوش شما شناسایی شود، باید این دستگاه توسط تکنسین مجرب و متخصصی که توانایی قابل توجهی در تعمیرات دارد، بصورت تخصصی عیب یابی شود تا قطعه خراب شده تعمیر شود. از این رو اگر با این مشکل آشنا نیستید در ادامه این مقاله از مجموعه مقالات تعمیر ماشین لباسشویی بوش آریابهکار بصورت کامل و جامع با این خرابی آشنا خواهید شد.

توجه: معمولا برق داشتن بدنه ماشین لباسشویی بوش به دلیل مشکلات فنی رخ می دهد و به همین دلیل توصیه می کنیم اگر دانش فنی تعمیرات ندارید، اقدام به تعمیر این خرابی در ماشین لباسشویی بوش نکنید.

1. اتصالی قطعات داخلی لباسشویی بوش

همانگونه که مطلع هستید در ماشین لباسشویی بوش قطعات مختلف و متعددی برای شستشوی هر چه بهتر البسه شما وجود دارند و هر یک از این قطعات دارای طول عمر مفید مخصوص خود هستند. از این رو این قطعات در طول زمان می توانند کارایی خود را از دست دهند و در این صورت می توانند منجر به خرابی های مختلفی اعم از اتصالی قطعات داخلی شوند.

اتصالی قطعات داخلی لباسشویی بوش

2. عدم استفاده از محافظ برق استاندارد

اصولا برای استفاده از ماشین لباسشویی بوش توصیه می شود این دستگاه را بصورت مستقیم به جریان برق متصل نکنید و صرفا آنرا به کمک محافظ برق استاندارد به جریان برق متصل کنید! اما معمولا این نکته را ساده جلوه می دهیم و در نهایت بدون آنکه ماشین لباسشویی بوش را به محافظ برق متصل کنیم، بصورت مستقیم به جریان برق متصل می کنیم. در نتیجه با مشکل برق داشتن بدنه ماشین لباسشویی بوش روبرو خواهید شد.

3. نوسان برق

روزانه به تعداد دفعات زیادی نوسان برق در محل سکونت شما ایجاد می شود که این نوسان برق می تواند باعث اتصالی در قطعات داخلی ماشین لباسشویی بوش شود! با این وجود اگر شما از محافظ برق استاندارد استفاده کنید، این مشکل برای شما رخ نخواهد داد و می توانید با خیالی آسوده اقدام به استفاده از ماشین لباسشویی بوش نمایید؛ در غیر اینصورت با مشکل برق داشتن بدنه ماشین لباسشویی بوش روبرو خواهید شد.

4. عدم کنترل جریان برق در لباسشویی بوش

اگر قطعات داخلی ماشین لباسشویی بوش که وظیفه کنترل جریان برق ورودی را دارند خراب شوند، میزان برق بیشتری به دستگاه منتقل خواهد شد که این مشکل مستقیما می تواند منجر به برق داشتن بدنه ماشین لباسشویی بوش شما شود. از این رو این مشکل نیاز به عیب یابی قطعه به قطعه دارد.

5. ساعات اوج مصرف برق در روز

در ساعات اوج مصرف برق در روز ممکن است بارها و بارها نوسان برق بدون آنکه شما حتی یکی از آنها را مطلع شوید، ایجاد شود و منجر به برق داشتن بدنه ماشین لباسشویی بوش شود. از این رو توصیه می کنیم در بازه زمانی 12 الی 17 و همچنین 21 الی 23 از ماشین لباسشویی بوش به هیچ وجه استفاده نکنید!

ساعات اوج مصرف برق در روز

تعمیر علت برق داشتن بدنه لباسشویی بوش

با توجه به عوامل و دلایلی که در قسمت بالا به شما توضیح داده شدند، بدون شک مطمئن شده اید که این خرابی معمولا بنابر دلایل عادی و سطحی رخ نمی دهد! از این رو اگر با این خرابی روبرو شده اید، توصیه می کنیم پروسه عیب یابی ماشین لباسشویی بوش را به تکنسین های مجرب و متخصص بسپارید تا پروسه تعمیر این خرابی بصورت دقیق و تخصصی مورد تعمیر قرار گیرد.

لازم به ذکر است که ما در آریابهکار بصورت تخصصی این خرابی را توسط تکنسین های مجرب و متخصص تعمیر می کنیم تا نیازی به تعویض قطعات و هزینه تعمیرات نامتعارف نداشته باشید؛ معیار اعلام هزینه تعمیرات ماشین لباسشویی بوش در آریابهکار به عنوان نمایندگی تعمیر ماشین لباسشویی بوش براساس نرخ نامه مصوب اتحادیه تعمیرکاران لوازم برقی خانگی می باشد و هیچ هزینه نامتعارفی در این خصوص از شما دریافت نخواهد شد.

جلوگیری از برق داشتن بدنه لباسشویی بوش

برای جلوگیری از برق داشتن بدنه ماشین لباسشویی بوش باید یکسری عوامل و نکات را بخوانید و آنها را اجرایی کنید. اما این نکات کدامند؟ در ادامه با بهترین نکات برای جلوگیری از برق داشتن بدنه ماشین لباسشویی بوش آشنا خواهید شد.

جلوگیری از برق داشتن بدنه لباسشویی بوش

1. مطالعه دفترچه راهنمای لباسشویی بوش

در ابتدا توصیه می کنیم حداقل 5 الی 10 دقیقه وقت بگذارید و دفترچه راهنمای ماشین لباسشویی بوش را مطالعه کنید و صرفا براساس چارچوبی که کمپانی سازنده برای شما مشخص کرده، از این دستگاه استفاده کنید.

2. استفاده صحیح از لباسشویی بوش

به هیچ وجه نباید به ماشین لباسشویی بوش بنابر دلایلی اعم از استفاده مکرر، پر کردن بیش از حد مخزن و… فشار قابل توجهی وارد کنید. از این رو توصیه ای که برای شما داریم این است که حتما از ماشین لباسشویی بوش بصورت اصولی استفاده کنید تا فشاری به این دستگاه وارد نشود.

3. محافظ برق استاندارد

سر راه ماشین لباسشویی بوش توصیه می شود حتما از محافظ برق استاندارد استفاده کنید تا آسیبی به قطعات داخلی این دستگاه وارد نشود؛ در غیر اینصورت نوسان برق می تواند منجر به از کار افتادن ماشین لباسشویی بوش شما شود.

4. سرویس دوره ای لباسشویی بوش

برای آنکه بتوانید طول عمر مفید ماشین لباسشویی بوش را بصورت کلی افزایش دهید، توصیه می کنیم در بازه های زمانی مختلفی اقدام به سرویس دوره ای ماشین لباسشویی بوش نمایید تا آسیبی به دستگاه شما وارد نشود. برای سرویس دوره ای ماشین لباسشویی بوش بهتر است هر 4 ماه یا 6 ماه یکبار اقدام کنید تا آسیبی به این دستگاه بنابر خرابی قطعات وارد نشود و بتوانید برای چندین سال از این دستگاه بدون هر گونه خرابی استفاده کنید.

امتیاز post

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
بازگشت
تماس ۰۲۱۴۵۴۳۷
واتساپ آریابهکار
تلگرام
موبایل: 09190111214