skip to Main Content

تمیز نشستن ماشین ظرفشویی ال جی، یکی از مهم ترین و اصلی ترین مشکلاتی می باشد که یک کاربر می تواند با آن روبرو شود. به عبارتی تصور کنید که پس از یک ساعت پروشه شستشوی ظروف در این دستگاه، به سراغ آن بیایید و متوجه این موضوع شوید که ظروف شسته نشده اند و باید آنها را بصورت دستی بشویید. از این رو در این مواقع ممکن است برای شما سوال شود که علت تمیز نشستن ماشین ظرفشویی ال جی چیست؟ در پاسخ به این سوال باید به اطلاع شما برسانیم که این مشکل می تواند بنابر دلایل مختلفی رخ دهد و منجر به این مشکل گردد!

از این رو در ادامه این مقاله از سری مقالات تعمیر ماشین ظرفشویی ال جی قصد داریم تا رایج ترین دلایل و علت تمیز نشستن ماشین ظرفشویی ال جی را برای شما نام ببریم تا بتوانید از این مشکل بیشتر مطلع شوید. همراه ما باشید.

آسیب دیدن شیر ورودی آب ماشین ظرفشویی ال جی

شیر ورودی آب ماشین ظرفشویی ال جی، تنظیم و کنترل جریان آب به داخل مخزن اصلی ماشین ظرفشویی ال جی را بر عهده دارد و هرگونه نقص در این قطعه می تواند باعث به عدم کافی بودن میزان آب وارد شده، کاهش فشار آب و در نهایت ایجاد اختلال در فرآیند آبکشی منجر شود. از این رو چنین وضعیتی می تواند علت تمیز نشستن ماشین ظرفشویی ال جی شما عزیزان شود. با این وجود در صورتی که با چنین مشکلی در ماشین ظرفشویی ال جی روبرو شدید، توصیه می کنیم با نمایندگی تعمیر ماشین ظرفشویی ال جی در تهران با شماره 02145437 تماس بگیرید تا هماهنگی های لازم برای اعزام تکنسین را انجام دهید.

چیدمان نادرست ظروف در ماشین ظرفشویی ال جی

اول از همه باید خاطر نشان کنیم که چگونگی قرار دادن ظروف درون ماشین ظرفشویی ال جی اهمیت ویژه ای دارد و مهم است که ظروف به نحوی چیده شوند که روی هم قرار نگیرند و به یکدیگر نچسبند تا جریان آب به طور کامل و بدون مانع بین و زیر تمامی ظروف بتواند عبور کند. در غیر اینصورت عدم دسترسی آب به هر یک از بخش های ظروف می تواند منجر به تمیز نشستن ماشین ظرفشویی ال جی شود. همچنین باید دقت شود که ظروف به نحوی چیده نشوند که مانع از حرکت آزادانه بازوهای آب پاش شده و موجب خرابی آنها شوند. از این رو قرار دادن نادرست ظروف می تواند نه تنها به کیفیت شستشو ضربه بزند بلکه به خود ظروف نیز آسیب وارد کند.

پر کردن بیش از حد ظروف در ماشین ظرفشویی ال جی

یکی از نکات حائز اهمیت در استفاده از ماشین ظرفشویی ال جی این است که ظروف باید تحت تأثیر فشار آب و مواد شوینده که بر روی آن ها پاشیده می شود، تمیز شوند. از این رو درون ماشین ظرفشویی ال جی، هیچ نیروی دستی یا برس شوینده ای وجود ندارد که بتواند تکه های غذای متصل به ظروف را پاک کند. در نتیجه اگر ظروف بیش از اندازه کثیف و دارای باقیمانده های غذایی باشند، احتمال دارد که به درستی تمیز نشوند. یک نکته مهم دیگر آن است که تکه های بزرگ غذا ممکن است در فیلتر ماشین ظرفشویی ال جی شما گیر کرده و موجب بروز مشکلاتی شود.

به همین دلیل توصیه ای که برای شما داریم این است که پیش از قرار دادن ظروف درون ماشین ظرفشویی ال جی، حتما آنها را یکبار با استفاده از یک ابر مناسب، تمیز کنید تا ذرات ریز و درشت ظروف را بگیرید و مانع از گیر کردن این ذرات ریز و درشت درون فیلتر تخلیه ماشین ظرفشویی ال جی شوید.

خرید مواد شوینده نامرغوب برای ماشین ظرفشویی ال جی

در صورتی که مواد شوینده نامرغوب برای ماشین ظرفشویی ال جی خود خریداری کنید، مطمئن باشید که دستگاه شما تحت تاثیر منفی این مواد شوینده نامرغوب قرار خواهد گرفت و کارایی خود را از دست خواهد داد. از این رو توصیه می کنیم برای خرید مواد شوینده ماشین ظرفشویی ال جی، از فروشگاه های مجاز و معتبر اقدام نمایید تا با چنین مشکلی در طول زمان روبرو نشوید. بنابراین اگر مواد شوینده نامرغوب خریداری کنید، مطمئن باشید که با مشکل تمیز نشستن ماشین ظرفشویی ال جی روبرو خواهید شد.

آسیب دیدن بازوهای آبپاش ماشین ظرفشویی ال جی

اگر بازوهای آبپاش ماشین ظرفشویی ال جی شما عزیزان آسیب دیده باشند، می توانند منجر به تمیز نشستن ماشین ظرفشویی ال جی شوند. از این رو اگر با متوجه خرابی، ترک، فرسودگی و… در بازوهای آبپاش این دستگاه شده اید، توصیه می کنیم از این دستگاه استفاده نکنید و با نمایندگی تعمیرات ماشین ظرفشویی ال جی تماس بگیرید تا هماهنگی های لازم برای تعویض این قطعه صورت گیرد و بتوانید همانند روز اول از این دستگاه استفاده کنید.

خرابی پمپ ماشین ظرفشویی ال جی

واتر پمپ یا پمپ آب در ماشین ظرفشویی ال جی که مجموعه ای از قطعات همچون موتور پمپ گردش آب، پروانه، تسمه و دیگر اجزاء را در بر می گیرد، نقش حیاتی در فرآیند شستشوی ظروف در این دستگاه دارد. از این رو هرگونه خرابی در کارکرد پمپ ماشین ظرفشویی ال جی می تواند به طور جدی بر کیفیت شستشو و تمیزی ظروف تأثیر منفی بگذارد. با این وجود اگر با خرابی پمپ ماشین ظرفشویی ال جی روبرو شده اید، توصیه می کنیم به هیچ وجه از این دستگاه استفاده نکنید تا منجر به خرابی و از کار افتادن این دستگاه نشوید.

مقالات مرتبط: آموزش تعویض شلنگ ورودی ماشین ظرفشویی ال جی

دمای پائین و نامناسب آب در ماشین ظرفشویی ال جی

همان گونه که در جریان هستید، برای به دست آوردن نتایج مطلوب در حین شستشوی دستی ظروف، استفاده از آب داغ ضروری است؛ زیرا دمای بالای آب، کارایی مواد شوینده را افزایش می دهد و به راحتی چربی ها و باقیمانده های غذا را پاک می کند. از این رو در صورتی که آب به میزان کافی گرم نباشد یا حتی سرد باشد، ممکن است نیاز به تکرار فرآیند شستشو برای رسیدن به تمیزی مطلوب باشد. این موضوع نه تنها در شستشوی دستی صدق می کند، بلکه در ماشین های ظرفشویی ال جی نیز صدق می کند. از این رو اگر با مشکل تمیز نشستن ماشین ظرفشویی ال جی روبرو شده اید، گرم نشدن آب در این دستگاه نیز یکی از عوامل احتمالی است که باید عیب یابی صورت گیرد.

امتیاز post

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
بازگشت
تماس ۰۲۱۴۵۴۳۷
واتساپ آریابهکار
تلگرام
موبایل: 09190111214