skip to Main Content

یکی از قطعات بسیار مهم در ماشین ظرفشویی، فیلتر این دستگاه می باشد که دارای نقش کاربردی است و وظیفه آن هم این است که مانع از ورود مواد غذایی موجود بر روی ظروف به سمت لوله ها و در نهایت مسدودی لوله های ماشین ظرفشویی شوند! با این وجود فیلتر ماشین ظرفشویی دارای نقش کاربردی و بسیار مهمی در این زمینه است و در صورت استفاده نادرست از آن ممکن است با مشکل جمع شدن آب زیر فیلتر ماشین ظرفشویی روبرو شوید. اما علت چیست؟ در ادامه این مقاله از تعمیرکار ماشین ظرفشویی به برخی از مهم ترین دلایل این خرابی در ماشین ظرفشویی شما پرداخته ایم.

1. کثیف شدن فیلتر ماشین ظرفشویی

کثیف شدن فیلتر ماشین ظرفشویی

اولین عاملی که می تواند منجر به جمع شدن آب زیر فیلتر ماشین ظرفشویی شما عزیزان شود، این است که فیلتر ماشین ظرفشویی به میزان قابل توجهی کثیف شده و به همین دلیل مانع از خروج آب موجود در این دستگاه می شود. از این رو با باز کردن درب ماشین ظرفشویی متوجه این خواهید شد که آب زیر فیلتر ماشین ظرفشویی جمع شده است. به همین ترتیب توصیه می کنیم در صورتی که فیلتر ماشین ظرفشویی شما کثیف می باشد، اقدام به تمیز کردن آن کنید تا مشکل دستگاه شما رفع گردد.

2. خراب شدن فیلتر ماشین ظرفشویی

فیلتر ماشین ظرفشویی شما در هر مدل و هر برندی که دارید، نمی تواند ده ها سال بدون هر گونه خرابی برای شما کار کند. با این وجود در جریان باشید که هر قطعه در ماشین ظرفشویی شما دارای طول عمر مفید است و اگر به هر دلیلی فیلتر ماشین ظرفشویی شما خراب شود، نمی توانید از این دستگاه استفاده کنید؛ چرا که طولی نخواهد کشید که لوله های پشتی ماشین ظرفشویی شما مسدود شوند و با خرابی روبرو شوید. از این رو توصیه می کنیم در صورتی بروز هر گونه خرابی در این زمینه، اقدام به تعویض فیلتر ماشین ظرفشویی کنید.

توجه داشته باشید که برای خرید فیلتر ماشین ظرفشویی می توانید به نمایندگی تعمیر ماشین ظرفشویی در تهران مراجعه کنید تا از این طریق اقدام به خرید نمونه اورجینال و شرکتی نمایید.

3. مسدود شدن سیفون سینک ماشین ظرفشویی

گاهی اوقات ممکن است سیفون سینک ماشین ظرفشویی شما عزیزان مسدود شود و این مسدودی منجر به گرفتگی و جمع شدن آب زیر فیلتر ماشین ظرفشویی شما عزیزان شود. از این رو توصیه می کنیم در این مواقع سیفون سینک ماشین ظرفشویی را بررسی کنید و اگر هر گونه مواد غذایی در آن گیر کرده است، خارج نمایید تا مشکل رفع گردد.

4. خرابی پمپ تخلیه ماشین ظرفشویی

تنها قطعه ای که در ماشین ظرفشویی وظیفه دارد آب وجود در ماشین ظرفشویی را به درون فاضلاب منتقل نماید، پمپ تخلیه ماشین ظرفشویی می باشد که پس از اتمام روند شستشو، تمام آب موجود در این دستگاه را به درون فاضلاب منتقل می نماید. از این رو در صورتی که پمپ تخلیه ماشین ظرفشویی شما خراب شده باشد، در حین خروج آب از این دستگاه، موفق نمی شود و مقداری آب در این دستگاه باقی خواهد ماند که با هر روش و تکنیکی نمی توانید این خرابی را بدون ابزارهای تعمیراتی روز دنیا رفع کنید

از این رو در این مواقع توصیه می کنیم مشکل دستگاه خود را به تکنسین های متخصص و با تجربه در این زمینه بسپارید تا مشکل دستگاه شما در ابتدا بصورت تخصصی ریشه یابی و سپس تعمیر شود. لازم به ذکر می باشد که وقتی پمپ تخلیه ماشین ظرفشویی شما خراب می شود، حتما الزامی به تعویض این قطعه نیست و شما می توانید این قطعه را به همراه تکنسین های متخصص و با تجربه مورد عیب یابی و تعمیرات قرار دهید تا از این طریق نیازی به تعویض پمپ تخلیه ماشین ظرفشویی نداشته باشید.

5. مسدود شدن دریچه تخلیه ماشین ظرفشویی

در صورتی که پمپ تخلیه ماشین ظرفشویی شما خراب باشد و از طرفی مواد غذایی از فیلتر ماشین ظرفشویی رد شوند، می توانند منجر به مسدود شدن دریچه تخلیه ماشین ظرفشویی شما عزیزان شوند. از این رو توصیه ای که در این مواقع برای شما داریم این است که در این مواقع به هیچ وجه اقدام به باز کردن و یا حتی روشن کردن ماشین ظرفشویی نکنید و اجازه دهید تا مشکل دستگاه بصورت تخصص توسط کارشناسان متخصص و با تجربه تعمیر شود. به همین ترتیب مشکل دستگاه شما رفع می شود.

مسدود شدن دریچه تخلیه ماشین ظرفشویی

توجه داشته باشید که این مشکل از مشکلات ساده و عادی در ماشین ظرفشویی نیست و نیاز به تجربه لازم و کافی هست تا بتوانید مشکل را بر طرف نمایید. از این رو مشکل دستگاه شما این گونه بر طرف خواهد شد.

6. نصب نادرست لوله های ماشین ظرفشویی

یکی دیگر از دلایل جمع شدن آب زیر فیلتر ماشین ظرفشویی این است که ماشین ظرفشویی شما بصورت تخصصی و اصولی به همراه کارشناسان با تجربه نصب نشده است! از این رو اگر در خصوص نصب صحیح ماشین ظرفشویی خود شک دارید، توصیه می کنیم با نمایندگی تعمیر ماشین ظرفشویی خود تماس بگیرید و هماهنگی های لازم برای اعزام تکنسین انجام دهید تا از این طریق مشکل دستگاه شما به بهترین شکل ممکن ریشه یابی گردد و رفع گردد.

لازم به ذکر می باشد که یکی از دلایل اصلی و بسیار مهم در ماشین ظرفشویی، نصب نادرست و اشتباه این دستگاه بدست افراد بی تجربه و کم تجربه است. از این رو توصیه می کنیم روند تعمیرات ماشین ظرفشویی را به تکنسین های متخصص و با تجربه در این زمینه بسپارید تا مشکل به بهترین شکل ممکن رفع گردد.

مقالات مرتبط:علت جمع شدن آب در مخزن نمک ماشین ظرفشویی

7. عدم سرویس دوره ای ماشین ظرفشویی

برای آنکه بتوانید طول عمر مفید ماشین ظرفشویی و قطعات آنرا افزایش دهید، شما نیاز به سرویس دوره ای ماشین ظرفشویی دارید. به عبارتی سرویس دوره ای ماشین ظرفشویی تنها در صورتی تاثیرگذار خواهد بود که دستگاه بدست تکنسین های متخصص سرویس شود. از این رو تنها در صورتی روند سرویس دوره ای ماشین ظرفشویی را انجام دهید که این پروسه توسط کارشناسان متخصص و با تجربه در نمایندگی تعمیرات ماشین ظرفشویی انجام شود.

در پروسه سرویس دوره ای ماشین ظرفشویی، دستگاه شما یکبار بصورت کامل و دقیق توسط کارشناسان باز می شود و عیب یابی لازم صورت می گیرد و از این طریق اگر مشکلی در حال ایجاد باشد، فورا با کمترین هزینه تعمیراتی ممکن رفع خواهد شد.

5/5 - (1 امتیاز)

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
بازگشت
تماس ۰۲۱۴۵۴۳۷
واتساپ آریابهکار
تلگرام
موبایل: 09190111214