skip to Main Content

زغال جاروبرقی یکی از مهم ترین قطعاتی می باشد که در موتور جاروبرقی واقع شده است و از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. به عبارتی اگر زغال جاروبرقی شما به هر دلیل خراب شود و کارایی خود را از دست بدهد، عملا به هیچ وجه موتور جاروبرقی روشن نخواهد شد و نمی تواند کارایی بخصوصی داشته باشد. با این وجود اگر زغال جاروبرقی شما به اتمام برسد، دچار خرابی گسترده در جاروبرقی خواهد شد. اما علت سوختن زغال جاروبرقی چیست؟ آیا این قطعه قابل تعمیر است؟

سوختن زغال جاروبرقی ممکن است برای دستگاه شما نیز رخ دهد و زمانیکه این خرابی در جاروبرقی شما رخ می دهد متقابلا منجر به از کار افتادن دستگاه شما خواهد شد. از این رو در این مواقع راهکار چیست؟ بهترین راهکاری که می توان در این زمینه به آن اشاره کرد این است که این قطعه توسط تکنسین مورد عیب یابی قرار گیرد و مشکل بر طرف شود. با این وجود در ادامه این مقاله از مجموعه مقالات نمایندگی تعمیر جاروبرقی در تهران قصد داریم شما را با زغال جاروبرقی بیشتر و بیشتر آشنا سازیم. همراه ما باشید.

زغال جاروبرقی چیست؟

زغال جاروبرقی یکی از مهم ترین قطعات موجود در قسمت موتور جاروبرقی می باشد که از جنس گرافیت است. به عبارتی زمانیکه انرژی الکتریکی به موتور جاروبرقی می خواهد برسد، باید از زغال جاروبرقی عبور کند تا منجر به روشن شدن و عملکرد موتور شود. با این وجود اگر به هر دلیل زغال جاروبرقی کارایی خود را از دست بدهد، می تواند منجر به از کار افتادن جاروبرقی شما عزیزان شود.

زغال جاروبرقی چیست

در توضیحات بیشتر زغال جاروبرقی می توان این گونه گفت که زغال جاروبرقی در مسیر رفت و برگشت خود اصطکاک ایجاد می کند و منجر به این می شود که موتور به درستی کار نکند و کارایی خود را از دست بدهد. اما اگر این قطعه به هر دلیل خراب شود و کارایی خود را از دست بدهد، هیچ اصطکاکی در موتور جاروبرقی ایجاد نخواهد شد و در نتیجه این دستگاه غیرقابل استفاده خواهد بود.

کاربرد زغال جاروبرقی چیست؟

مهم ترین کاربرد زغال جاروبرقی همانگونه که در قسمت بالا توضیح داده شد این است که به عنوان یک رسانا در جاروبرقی عمل می کند و به همین دلیل اگر این قطعه کارایی خود را از دست بدهد، می تواند منجر به خرابی گسترده در جاروبرقی شود.

علت خرابی زغال جاروبرقی

همانگونه که گفته شد، زغال جاروبرقی از جنس گرافیت می باشد و به دلیل اصطکاکی که در طول زمان ایجاد می کند، دارای طول عمر مفید نسبتا کوتاهی است و شما از این قطعه برای مدت سال ها نمی توانید استفاده کنید. به همین ترتیب اصلی ترین علت خرابی زغال جاروبرقی، اتمام طول عمر مفید آن است که در این مواقع آیا باید موتور جاروبرقی بصورت کامل تعویض شود؟ خیر! در این مواقع زغال جاروبرقی باید تعویض شود تا مشکل بر طرف گردد.

با این وجود توصیه ای که برای شما داریم این است که حتما موتور جاروبرقی را حداقل 6 ماه یکبار سرویس کنید تا مشکلی برای آن رخ ندهد و نیازی هم به تعمیرات و یا تعویض قطعات نداشته باشید. همچنین لازم به ذکر می باشد که اگر از جاروبرقی بصورت اصولی استفاده کنید، مشکل خاصی برای زغال جاروبرقی ایجاد نخواهد شد و به مراتب می توانید از این دستگاه بدون هر گونه خرابی استفاده کنید.

علائم سوختن زغال جاروبرقی کدامند؟

اما از کجا بفهمیم که زغال جاروبرقی به اتمام رسیده است و نمی توانیم از این دستگاه استفاده کنیم و باید اقدام به تعویض زغال جاروبرقی کنیم؟ بهترین و اصولی ترین راهکارهایی که می توانید از طریق آنها متوجه خرابی زغال جاروبرقی شوید را در ادامه به‌صورت جداگانه توضیح داده ایم.

علائم سوختن زغال جاروبرقی کدامند

این موارد عبارتند از:

1. کاهش مکش جاروبرقی

موتور جاروبرقی یک قطعه نیست و بلکه از قطعات زیر مجموعه متعددی تشکیل شده است و زمانیکه این قطعات در کنار هم قرار می گیرند منجر به عملکرد دقیق موتور می شوند. از این رو اگر قطعه ای مانند زغال جاروبرقی معیوب شده باشد و یا به دلیل اصطکاک زیاد از بین رفته باشد، عملا می تواند منجر به خرابی و کاهش مکش جاروبرقی شما عزیزان شود. با این وجود اگر این زغال جاروبرقی به اتمام رسیده باشد، موتور دستگاه بصورت کامل از بین خواهد رفت و دیگر کارایی نخواهد داشت.

از این رو در صورتی که با کاهش مکش جاروبرقی روبرو شدید، یکی از قطعاتی که باید مورد عیب یابی قرار گیرد، زغال جاروبرقی است.

2. بوی سوختگی و گرافیت

زمانیکه زغال جاروبرقی در حال خرابی می باشد و کارایی خود را از دست می دهد، عملا بوی خاص از جاروبرقی متوجه خواهید شد که این بویی ما بین بوی سوختگی و بوی گرافیت است. از این رو زمانیکه با این بوی سوختگی و گرافیت روبرو شدید، باید اقدام به خاموش کردن جاروبرقی نمایید و فورا دستگاه به تکنسین تعمیرکار برسد تا بررسی های لازم صورت گیرد و مشکل برطرف شود.

3. بلند شدن دود از جاروبرقی

یکی از مشکلاتی که ممکن است در طول زمان در جاروبرقی شما عزیزان رخ دهد این است که در حین استفاده عادی از جاروبرقی متوجه این خواهید شد که دود قابل توجهی از این دستگاه در حال خارج شدن است! اما آیا چنین مشکلی عادی می باشد؟ خیر. این خرابی نشان دهنده سوختن زغال جاروبرقی می باشد که باید در اسرع زمان توسط تکنسین مورد عیب یابی قرار گیرد و مشکل دستگاه بر طرف گردد. از این رو اگر با این خرابی روبرو شدید، به هیچ وجه از آن پیش از تعمیرات استفاده نکنید.

4. روشن نشدن جاروبرقی

اگر با مشکل روشن نشدن جاروبرقی روبرو شده اید و علت اصلی آنرا نمی دانید، باید به اطلاع شما برسانیم که یکی از مهم ترین و اساسی ترین دلایل روشن نشدن جاروبرقی اتمام زغال جاروبرقی است که باید توسط تکنسین مورد عیب یابی قرار گیرد. از این رو عوامل دیگری نیز در این مشکل دخیل هستند و متقابلا باید توسط تکنسین مورد عیب یابی قرار گیرد.

5. داغ شدن بیش از حد جاروبرقی

زمانیکه زغال جاروبرقی به اتمام میرسد، مشکلاتی در طول زمان در این دستگاه ایجاد خواهد شد که یکی از این مشکلات، داغ شدن بیش از حد جاروبرقی است.

امتیاز post

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
بازگشت
تماس ۰۲۱۴۵۴۳۷
واتساپ آریابهکار
تلگرام
موبایل: 09190111214