skip to Main Content

دستگاه الکترونیکی بخور سرد، دستگاهی می باشد که این روزها برای ایجاد فضایی آرام در منازل، ادارات یا اتاق های خواب مورد استفاده قرار می گیرد. این دستگاه با کمک فرایندهای فشرده سازی و گرمایش آب، بخار آب را تولید می کند. این بخار سپس از طریق فن به فضا منتشر می شود و قابل ترکیب با اسانس های مختلف برای ایجاد بوی دلپذیر است. با این وجود اگر از دستگاه بخور سرد بصورت اصولی استفاده نکنید، مطمئن باشید که خرابی هایی در آن رخ خواهد داد که یکی از آنها صدا دادن دستگاه بخور سرد است!

اما اگر شما عزیزان برای استفاده از دستگاه بخور سرد، اقدام به مطالعه دفترچه راهنمای آن کنید مطمئن باشید که بهترین نتیجه ممکن را دریافت خواهید کرد و مشکلی برای دستگاه شما رخ نخواهد داد و می توانید برای چندین سال از آن استفاده کنید. برای مثال تمام مدل های دستگاه بخور سرد که در بازار ایران وجود دارند، این امکان وجود ندارد که در مخزن آن اسانس های مختلف را بریزید! اگر شما در این دستگاه ها اسانس بریزید طولی نخواهد کشید که دستگاه آسیب خواهد دید و کارایی خود را از دست خواهد داد.

لازم به ذکر است که دستگاه بخور سرد علاوه بر این، قابلیت ایجاد رطوبت مناسب در هوا را نیز دارد که در فصول سرد سال که هوا خشک است، بسیار کاربردی است. برخی از این دستگاه ها با تایمر مجهز شده اند و می توان زمان روشن یا خاموش شدن آنها را تنظیم کرد! همچنین برخی از این دستگاه ها تنظیمات متنوعی برای تعیین میزان بخار، دما و عطر دارند.

در ادامه این مقاله از مجموعه مقالات مرکز تعمیر دستگاه بخور سرد قصد داریم شما عزیزان را با علت صدا دادن دستگاه بخور سرد بصورت کامل آشنا سازیم تا بتوانید این مشکل را ریشه یابی و بر طرف کنید؛ در صورتی که مشکل صدا دادن دستگاه بخور سرد ناشی از یک مشکل فنی است، توصیه می کنیم به هیچ وجه اقدام به تعمیرات و باز کردن این دستگاه نکنید و صرفا اجازه دهید تا توسط تکنسین های مجرب و متخصص در نمایندگی تعمیر دستگاه بخور سرد در تهران و یا شهر محل سکونت شما تعمیر شود.

1. روشن ماندن طولانی مدت دستگاه بخور سرد

در صورتی دستگاه بخور سرد برای مدت طولانی روشن بماند، بدون شک فشار قابل توجهی در این دستگاه ایجاد خواهد شد و نمی توانید براساس معیارهایی که دارید از آن استفاده کنید. با این وجود راهکار چیست؟

روشن ماندن طولانی مدت دستگاه بخور سرد

در پاسخ به این سوال باید به اطلاع شما برسانیم که اگر سلامت دستگاه برای شما مهم است، حتما در ساعات خاص و برای مدت زمان کوتاه از آن استفاده نمایید تا مانع وارد شدن هر گونه خرابی در این دستگاه شوید. با این وجود در گام اول بررسی کنید که آیا برای مدت طولانی دستگاه بخور سرد روشن بوده است یا خیر؟!

2. عدم سرویس دستگاه بخور سرد

دستگاه بخور سرد یکی از دستگاه هایی می باشد که برای استفاده از آن باید در طول زمان بصورت اصولی نگهداری شود. برای نگهداری اصولی از دستگاه بخور سرد توصیه می شود که این دستگاه توسط تکنسین مجرب و متخصص در نمایندگی مرکزی تعمیر دستگاه بخور سرد مورد سرویس سالانه قرار گیرد تا اگر مشکلی در این دستگاه ایجاد شده است، بر طرف شود. از این رو بهتر است سالانه حداقل 2 دفعه اقدام به سرویس دوره ای دستگاه بخور سرد نمایید تا مانع بروز هر گونه خرابی در آن شوید.

3. خالی شدن مخزن دستگاه بخور سرد

در صورتی که مخرن دستگاه بخور سرد شما تخلیه شده باشد و نسبت به آن بی توجه باشید، مطمئن باشید که آسیب قابل توجهی در این دستگاه ایجاد خواهد شد و نمی توانید از آن استفاده کنید. با این وجود توصیه ای که برای شما داریم این است که در صورت روشن کردن دستگاه بخور سرد نسبت به پر بودن و میزان آب درون آن دقت لازم و کافی داشته باشید تا بتوانید مانع بروز خرابی در آن شوید.

4. کار کردن صفحه اولتراسونیک دستگاه بخور سرد

صفحه اولتراسونیک در دستگاه بخور سرد وظیفه تولید و ایجاد مه بخور را دارد. این صفحه با استفاده از امواج فراصوتی، آب را به قطرات ریزی تبدیل می کند که در نهایت به صورت بخار یا مه به فضا پخش می شود. این فرآیند باعث می شود هوا تا حد معقولی رطوبت بگیرد و بخور سرد تولید شود. در مورد مشخصات فنی و دقیق این صفحه، بهتر است با تولید کننده دستگاه یا فروشنده مرتبط مشورت کنید.

با این وجود اگر صفحه اولتراسونیک دستگاه بخور سرد شما صدا می دهد، این صدا بسیار جزئی است و به نحوی نیست که باعث نگرانی شما شود. از این رو توصیه ای که برای شما داریم این است که اگر این صدا نسبت به صدای هفته های اخیر بیشتر شده است، به نمایندگی مرکزی تعمیر دستگاه بخور سرد در تهران مراجعه کنید تا مشکل دستگاه شما ریشه یابی و سپس تعمیر شود.

5. خرابی قطعات داخلی دستگاه بخور سرد

دستگاه بخور سرد همانند هر دستگاه برقی از قطعات مختلفی ایجاد شده است و این بدین معناست که اگر هر یک از این قطعات خراب شوند، ممکن است با مواردی روبرو شوید که تاکنون در این دستگاه مشاهده نکرده اید!

خرابی قطعات داخلی دستگاه بخور سرد

برای مثال اگر خرابی خاصی در قطعات داخلی دستگاه بخور سرد ایجاد شود، مطمئن باشید که این دستگاه در بازه زمانی کوتاهی بصورت کامل از کار خواهد افتاد. از این رو توصیه می کنیم در صورت بروز جزئی ترین خرابی در دستگاه بخور سرد، به نمایندگی تعمیرات دستگاه بخور سرد مراجعه کنید.

6. عدم قرارگیری صحیح دستگاه بخور سرد

آخرین عاملی که قصد داریم در خصوص صدا دادن دستگاه بخور سرد برای شما نام ببریم این است که دستگاه بخور سرد شما در محیط صاف قرار نگرفته و به همین دلیل فشار زیادی به قطعات داخلی این دستگاه وارد می شود که منجر به صدا دادن دستگاه بخور سرد شده است. از این رو توصیه می کنیم که دستگاه بخور سرد را در محیطی صاف قرار دهید تا مانع بروز هر گونه صدای زیادی و… در این دستگاه شوید. اما اگر باز هم مشکل رفع نشد، دستگاه باید توسط کارشناس مورد بررسی قرار گیرد.

امتیاز post

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
بازگشت
تماس ۰۲۱۴۵۴۳۷
واتساپ آریابهکار
تلگرام
موبایل: 09190111214