skip to Main Content

اگر مبتلا به سرماخوردگی شده اید و مایل به خرید دستگاه بخور هستید، ممکن است این سؤال برای شما پیش بیاید که بخور سرد بخریم یا گرم؟ فرق بخور سرد و گرم برای سرماخوردگی چیست؟ لازم به ذکر است که هر یک از این دستگاه ها به نحوی می توانند در سرماخوردگی شما عزیزان مؤثر واقع شوند و اینگونه نیست که مانع فواید این دستگاه در این بیماری شویم! به همین دلیل در ادامه از مجموعه مقالات تعمیر بخور سرد قصد داریم به این موضوع بپردازیم تا بهترین نتیجه ممکن را دریافت کنید. همراه ما باشید.

بخور سرد چیست؟

بخور سرد یک روش درمانی است که در درمان برخی از علائم سرماخوردگی مورد استفاده قرار می گیرد. این روش شامل استنشاق هوای سرد است که می تواند به کاهش التهاب و تورم در مجرای تنفسی کمک کند. با استفاده از بخور سرد، عروق و عضلات در مجرای تنفسی تنظیم می شوند و علائمی مانند خفگی، عطسه و سرفه کاهش می یابند. البته بخور سرد دارای قابلیت های دیگری نیز است که از مهم ترین آنها می توان به استفاده از بخور سرد در فصول سرد سال و کمک آن به جلوگیری از خشکی پوست اشاره کرد.

مزایای استفاده از بخور سرد برای سرماخوردگی

به‌طور کلی باید به اطلاع شما برسانیم که اگر مایل به خرید بخور سرد برای سرماخوردگی هستید، این دستگاه دارای قابلیت های متعددی در این زمینه است و شما می توانید از این طریق اقدام به درمان این بیماری نمایید. لازم به ذکر است که استفاده از بخور سرد برای سرماخوردگی یک روش ساده و آسان است و می تواند علائم سرماخوردگی را در شما کاهش دهد و در تسریع بهبودی بیماری شما تاثیرگذار واقع شود.

مزایای استفاده از بخور سرد برای سرماخوردگی

با این وجود در ادامه قصد داریم مزایای استفاده از بخور سرد برای سرماخوردگی را نام ببریم که عبارتند از:

  1. بخور سرد باعث کاهش التهاب در بینی و گلو می شود. از این رو با استفاده از بخور سرد، عروق خونی تنگ شده و علائم التهابی مانند خارش، تورم و قرمزی کاهش می یابد.
  2. بخور سرد می تواند در تسکین درد و احساس ناراحتی در گلو مؤثر باشد.
  3. استفاده از بخور سرد باعث تنگ شدن عروق خونی در بینی می شود و گرفتگی را کاهش می دهد.
  4. اگر با احتقان بینی در سرماخوردگی مواجه هستید، بخور سرد می تواند به تسکین احتقان کمک کند.
  5. استفاده از بخور سرد می تواند به کاهش تب در سرماخوردگی کمک کند. با استفاده از بخور سرد، بدن شما خنک می شود و دمای بدن کاهش می یابد.

بخور گرم چیست؟

حداکثر رطوبت مطلوب در داخل خانه باید حدود 40 تا 45 درصد باشد. در صورتی که سطح رطوبت در خانه شما کمتر از این مقدار باشد، هوا بسیار خشک خواهد بود و این شرایط مناسبی برای رشد باکتری ها، میکروب ها، ویروس ها و عوامل بیماری زا ایجاد خواهد کرد. دستگاه بخور گرم، یک وسیله است که با ایجاد رطوبت، باعث افزایش سطح رطوبت هوا می شود. این دستگاه با افزایش رطوبت هوا، از رشد عوامل بیماری زا جلوگیری می کند و بهبود سلامتی افراد را به دنبال دارد.

مزایای استفاده از بخور گرم برای سرماخوردگی

علیرغم بخور سرد، بخور گرم نیز دارای مزایای متعددی برای سرماخوردگی دارد و از این طریق شما می توانید اقدام به درمان این بیماری و همچنین تسریع در جهت درمان آن داشته باشید. با این وجود توصیه ای که برای شما داریم این است که حتما پیش از استفاده از بخور گرم با پزشک خود مشورت کنید تا با خیالی آسوده از این دستگاه استفاده نمایید و برای شما مشکل ساز نشود. اما مزایای استفاده از بخور گرم برای سرماخوردگی کدام اند؟ در ادامه به برخی از مزایای بخور گرم در این زمینه اشاره کرده ایم که عبارتند از:

  1. بخور گرم می تواند رطوبت بیشتری را به مجرای هوایی ارائه داده و احتقان بینی را کاهش دهد. همچنین، احتقان بینی می تواند باعث سرفه و عطسه نیز شود. در این حالت، بخور گرم می تواند با رطوبت دادن به دهان و حلق، تسکین از سرفه و عطسه را فراهم کند.
  2. استنشاق بخور گرم می تواند عضلات را بهبود داده و به شما احساس آرامش و راحتی بدهد.
  3. حرارت بخور گرم می تواند تنش و درد عضلات را کاهش داده و احساس آرامش را ایجاد کند.
  4. استنشاق بخور گرم می تواند بهبود خواب را تسهیل کند؛ با استنشاق حرارت بخور گرم، عضلات آرام می شوند و به شما کمک می کند تا بهتر بخوابید.
  5. استفاده از بخور گرم می تواند به تسکین از درد عضلات و مفاصل کمک کند.

مقالات مرتبط:تفاوت بخور سرد و گرم برای نوزاد

فرق بخور سرد و گرم برای سرماخوردگی در چیست؟

اگر مبتلا به سرماخوردگی شده اید، اولین راهکاری که پیش روی شما قرار دارد این است که به پزشک متخصص مراجعه کنید و سپس تحت درمان قرار گیرید. اما اگر مایل به استفاده از بخور گرم و سرد برای درمان سرماخوردگی هستید، باید به اطلاع شما برسانیم که بخور گرم و سرد هر کدام یک معقوله خاص هستند که باید براساس علائم و شرایطی که دارید، مورد استفاده قرار گیرد. از این رو باید بدانید که هر یک از این دستگاه ها دارای مزایا و معایب مخصوص به خود است. به همین دلیل شما نباید بدون هماهنگی پزشک اقدام به استفاده از این دستگاه کنید.

فرق بخور سرد و گرم برای سرماخوردگی در چیست

بنابراین توصیه ای که برای شما داریم این است که حتما پیش از استفاده از بخور گرم و یا بخور سرد با پزشک خود مطرح کنید تا پزشک براساس علائم شما یکی از دو دستگاه مطرح و نام برده را مشخص کند. اما اگر به‌صورت سرخود اقدام به استفاده از بخور گرم و یا بخور سرد نمائید، باید به اطلاع شما برسانیم که احتمال آسیب بیشتر وجود دارد.

برای مثال استفاده از بخور سرد می تواند به کاهش التهاب و تورم در مجرای تنفسی کمک کند. این روش باعث تنظیم عروق و عضلات در مجرای تنفسی می شود و علائمی مانند خفگی، عطسه و سرفه را کاهش می دهد. همچنین استفاده از بخور گرم می تواند در کاهش درد و تسکین علائم سرماخوردگی مانند گلو درد، سرفه و تنگی نفس مؤثر باشد. استنشاق بخار گرم می تواند باعث تسکین و آرامش در مجرای تنفسی شود و بهبودی سریع تر را تسریع کند.

3/5 - (1 امتیاز)

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
بازگشت
تماس ۰۲۱۴۵۴۳۷
واتساپ آریابهکار
تلگرام
موبایل: 09190111214