skip to Main Content

نسل جدید یخچال هایی که در بازار ایران عرضه شده اند، مجهز به کمپرسور اینورتر هستند که اگر بخواهیم بصورت کلی این نوع کمپرسور را توضیح دهیم، می توان گفت که هم کارایی بهتری نسبت به مدل های قبلی دارد و هم اینکه بهترین کیفیت ممکن را می تواند به شما ارائه دهد. اما آیا کمپرسور اینورتر خوب است؟ در کنار تمام مزایایی که این قطعه دارد، آیا معایبی نیز دارد؟ معایب کمپرسور اینورتر در یخچال کدام اند؟ در پاسخ به این سوالات قصد داریم در این مقاله از مجموعه مقالات تعمیر یخچال در منزل تا شما عزیزان را با کمپرسور اینورتر یخچال آشنا سازیم و بتوانید این دستگاه را با خیالی آسوده خریداری کنید.

کمپرسور اینورتر یخچال چیست؟

کمپرسورهای اینورتر به عنوان نسل جدیدی در صنعت یخچال و فریزر مطرح نیستند، بلکه به عنوان به روزرسانی هایی گسترده و منحصر بفرد در عملکرد موتورهای موجود در نظر گرفته می شوند. از این رو این موتورها ممکن است بر پایه هر نوع کمپرسوری که تاکنون ساخته شده، باشند. تفاوت اصلی آن ها در اضافه شدن سیستم کنترل الکترونیکی توان، موسوم به اینورتر است. به همین ترتیب کمپرسورهای مجهز به اینورتر به وسیله یک برد الکترونیکی که برد اینورتر نام دارد، کنترل می شوند.

کمپرسور اینورتر یخچال چیست؟

لازم به ذکر است که کمپرسورهای اینورتر در واقع مشابه با شتاب دهنده ها در خودروهای برقی عمل می کنند: آن ها هرگز متوقف نمی شوند و فقط سرعت عملکردشان براساس دما و تنظیمات انجام شده توسط کاربر دائما تغییر می کند. در نهایت برد اینورتر در کمپرسورهای مجهز به این فناوری، وظیفه کنترل قدرت را بر عهده دارد. از این رو اگر بخواهیم بصورت خلاصه این قطعه را نام ببریم و توضیح دهیم، باید به اطلاع شما برسانیم که کمپرسور اینورتر یخچال، نسخه جدید و بروز شده کمپرسورهای قدیمی می باشد.

بدون شک این قطعه دارای مزایا و معایب است که خوشبختانه در مدل های نسل جدید لوازم خانگی علی الخصوص یخچال ها شاهد استفاده از این نسل هستیم. با این وجود برای توضیحات بیشتر در ادامه با کمپرسور اینورتر بیشتر آشنا خواهید شد.

معایب کمپرسور اینورتر در یخچال کدام اند؟

بدون شک کمپرسور اینورتر علیرغم اینکه قابلیت های متعددی دارند، معایبی نیز پشت این قطعات است که باید شما از این مزایا و معایب به میزان کافی آشنا شوید. لازم به ذکر است که تا این قسمت از مقاله سعی کردیم تا شما عزیزان را با قابلیت های کمپرسور اینورتر آشنا سازیم و بتوانید با مهم ترین مزایای این قطعه آشنا شوید. اما این قطعه دارای چه معایبی است؟ در ادامه قصد داریم برخی از مهم ترین و اصلی ترین معایب کمپرسور اینورتر را نام ببریم که عبارتند از:

1. پیچیدگی زیاد برای تعمیرات و عیب یابی

کمپرسورهای اینورتر با توجه به فناوری پیشرفته تری که دارند در مقایسه با کمپرسورهای معمولی، به مهارت ها و دانش تخصصی بیشتری برای تشخیص عیوب و انجام تعمیرات نیاز دارند. بنابراین تعمیر این دسته از موتورها نیازمند تبحر و تجربه ای است که فقط در اختیار تکنیسین های باتجربه و متخصص قرار دارد و این متخصصان با تجربه در زمینه تشخیص و رفع مشکلات مرتبط با کمپرسورهای اینورتر، قادر به ارائه خدمات تعمیر دقیق هستند.

از این رو اگر به هر دلیلی با خرابی کمپرسور اینورتر خود روبرو شده اید، توصیه ای که برای شما داریم این است که پروسه عیب یابی و تعمیرات این قطعه را به تکنسین های مجرب و متخصص در این زمینه بسپارید تا این پروسه به بهترین شکل ممکن تعمیر شود و نیازی به تعویض کمپرسور اینورتر نداشته باشید. با این وجود ما در آریابهکار آماده ارائه خدمات تخصصی و مهندسی به شما هستیم تا مشکل را یکبار برای همیشه تعمیر کنیم.

2. قیمت بالای کمپرسور اینورتر

کمپرسورهای اینورتر به دلیل بهره گیری از فناوری پیشرفته و به کارگیری قطعات بیشتر، قیمت بالاتری نسبت به کمپرسورهای معمولی دارند که این موضوع می تواند به عنوان یک نقطه ضعف تلقی شود. به همین علت دستگاه هایی که با استفاده از این نوع کمپرسورها ساخته می شوند، معمولا قیمت بیشتری در بازار دارند. در نتیجه در صورت بروز هرگونه مشکل یا خرابی در یخچال ها و فریزرهای مجهز به فناوری اینورتر، توصیه می شود که برای تعمیر موتور اینورتر و سایر اجزای مربوطه، به تعمیرگاه تخصصی مانند تعمیرگاه یخچال و فریزر مراجعه نمایید.

از این رو شما نیازی به تعویض کمپرسور نخواهید داشت و مشکل این قطعه بصورت تخصصی تعمیر خواهد شد. اما اگر کمپرسور اینورتر شما عزیزان به میزان بالایی آسیب دیده باشد، عملا امکان تعمیر آن وجود نخواهد داشت و باید اقدام به خرید کمپرسور اینورتر کنید. لازم به ذکر است که این قطعه دارای قیمت بالایی است و صرفا بهتر است از فروشگاه های مجاز و معتبر خریداری کنید تا هم گارانتی به شما تعلق گیرد و هم اینکه با خیالی آسوده آنرا تعویض کنید.

کمپرسور اینورتر خطی چیست؟

کمپرسورهای اینورتر در صنعت یخچال و فریزر به دو شکل رایج وجود دارند که مدل اول، کمپرسورهای دیجیتال که در واقع همان کمپرسورهای پیستونی متداول هستند که با اتصال به یک برد اینورتر مجهز به پردازنده الکترونیکی، تبدیل به کمپرسورهای اینورتری می شوند و مدل دوم، کمپرسورهای اینورتر خطی که این نیز دارای برد اینورتر بوده و مسئولیت کنترل سرعت دورانی موتور را بر عهده دارد.

کمپرسور اینورتر خطی چیست؟

اما لازم به ذکر است که در مدل خطی، یک آهنربای بزرگ و قدرتمند وجود دارد که با استفاده از نیروی گرانش، پیستون را به صورت خطی به حرکت درمی آورد. همچنین عملکرد کمپرسورهای اینورتر خطی مشابه سایر انواع کمپرسورهای اینورتر است؛ به این ترتیب که توان خروجی خود را متناسب با دمای داخلی کابین یخچال و فریزر تنظیم می کنند تا از تلف شدن انرژی به حداقل برسانند و کارایی بیشتری داشته باشند.

مقالات مرتبط: کدام یخچال موتور اینورتر دارد؟

یخچال با کمپرسور اینورتر بخریم یا معمولی؟!

اگر میزان مصرف انرژی و کیفیت سرمای تولیدی در یخچال برای شما اهمیت بالایی دارد، توصیه ای که برای شما داریم این است که حتما اقدام به خرید یخچال با کمپرسور اینورتر نمایید تا هم میزان مصرف انرژی یخچال شما کاهش پیدا کند و هم اینکه بتوانید به بهترین شکل ممکن محیط اطراف خود را خنک کنید. از این رو از نظر تکنسین های آریابهکار توصیه می کنیم یخچال با کمپرسور اینورتر خریداری کنید تا بهترین نتیجه ممکن را دریافت کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
بازگشت
تماس ۰۲۱۴۵۴۳۷
واتساپ آریابهکار
تلگرام
موبایل: 09190111214