skip to Main Content

دستگاه بخور سرد و گرم یکی دیگر از دستگاه هایی می باشد که این روزها در خانه اکثر ما پیدا می شود و از این دستگاه در شرایط مختلف استفاده می کنیم. اما اگر به تازگی اقدام به خرید بخور سرد و گرم کرده اید، مطمئنا نحوه استفاده از بخور سرد و گرم برای شما سوال خواهد شد. به همین دلیل ما در ادامه این مقاله از مجموعه مقالات تعمیر بخور سرد آریابهکار قصد داریم تا شما عزیزان را با نحوه استفاده از دستگاه بخور سرد و گرم آشنا سازیم تا هم بهترین استفاده را داشته باشید و هم اینکه مشکلی برای بخور سرد و گرم شما ایجاد نشود. همراه ما باشید.

1. مطالعه دفترچه راهنما

مطالعه دفترچه راهنما

هر دستگاه بخور، همراه با یک دفترچه راهنما عرضه می شود که شامل توضیحاتی درباره استفاده از دستگاه است. این دفترچه راهنما شامل نکات مهمی است که باید به آن توجه کنید، مانند نحوه نصب دستگاه، اعمال تنظیمات مورد نیاز و هشدارهای ایمنی. به همین دلیل توصیه ای که برای شما داریم این است که حتما دفترچه راهنمای استفاده از بخور سرد و گرم را در ابتدا مطالعه کنید تا با استفاده اصولی این دستگاه آشنا شوید. اما اگر دفترچه راهنمای بخور سرد و گرم را مطالعه نکنید، مطمئن باشید که این دستگاه طول عمر کوتاهی خواهد داشت.

بنابراین نتیجه مطلوبی را کسب نخواهید کرد و مشکلات متعددی برای دستگاه شما ایجاد خواهد شد.

2. خالی کردن آب مخزن

پس از استفاده از دستگاه بخور سرد و گرم، بهتر است آب مخزن آن را خالی کنید. اگر دستگاه بخور شما گرم است، منتظر بمانید تا به میزان لازم خنک شود و هم دمای اتاق شود و سپس کاملا خاموش کنید و در نهایت مخزن آب آنرا خالی نمایید. اما اگر مخزن آب بخور سرد و گرم را پس از هر بار استفاده خالی نکنید، در طول زمان منجر به رسوب خواهد شد. به همین دلیل توصیه می کنیم این مورد را به خاطر بسپارید تا بهترین نتیجه ممکن برای شما ایجاد شود.

3. تمیز کردن دستگاه بخور

دستگاه بخور را حداقل دو بار در هفته تمیز کنید تا از رشد باکتری و میکروب در داخل آن جلوگیری شود. به ویژه در دستگاه های بخور سرد، این احتمال وجود دارد. برای تمیز کردن دستگاه بخور سرد و گرم، می توانید از آب و مایع ظرفشویی استفاده کنید. از این رو در طول زمان مشکلی برای دستگاه شما ایجاد نخواهد شد.

4. پر کردن مخزن

قبل از استفاده از دستگاه بخور، مطمئن شوید که مخزن آن پر شده است. برای پرکردن مخزن، می توانید از آب مقطر استفاده کنید و سپس در صورت داشتن فیلتر در دستگاه بخور، فیلتر را درون مخزن قرار دهید. استفاده از آب مقطر می تواند عمر دستگاه را افزایش دهد. به همین دلیل توصیه می کنیم به هیچ وجه از آب شهری و… برای پر کردن مخزن بخور سرد و گرم استفاده نکنید تا مشکلاتی از این بابت در دستگاه شما رخ ندهد.

5. روشن کردن دستگاه

پس از اتصال دستگاه بخور به منبع برق، می توانید آن را روشن کنید. در این مرحله، می توانید تنظیمات دلخواه خود را اعمال کنید. در صورتی که دستگاه شما امکان اضافه کردن روغن های معطر را دارد و شما تمایل دارید، می توانید از آن استفاده کنید. اما اگر این امکان وجود ندارد، بهتر است از اضافه کردن روغن ها خودداری کنید تا به دستگاه آسیب نرسد. لازم به ذکر است که یکی از دلایل رایج و عادی در خرابی دستگاه بخور سرد و گرم استفاده از اسانس ها می باشد. به عبارتی با اضافه کردن اسانس عمر مفید این دستگاه کاهش پیدا می کند!

به همین دلیل توصیه می کنیم به هیچ وجه از اسانس ها در بخور سرد و گرم استفاده نکنید.

6. خاموش کردن دستگاه بخور پس از استفاده

خاموش کردن دستگاه بخور پس از استفاده

بعد از اتمام بخور، بهتر است دستگاه را خاموش کنید. این کار به جلوگیری از هدررفت انرژی و حفظ ایمنی دستگاه کمک می کند. اما تصور کنید دستگاه را با حال خود رها می کنید و سپس به سراغ آن می آیید و متوجه می شوید که آب بخور سرد و گرم تمام شده و در همین حین دستگاه به برق متصل است! در این مواقع مطمون باشید که دستگاه شما آسیب گسترده خواهد دید و حتی شاید بصورت کامل کارایی خود را از دست بدهد! به همین ترتیب توصیه می کنیم پس از اتمام کار، اقدام به خاموش کردن بخور سرد و گرم کنید.

7. جرم گیری دستگاه بخور

برای جرم گیری دستگاه بخور سرد و گرم، می توانید از هیدروژن پراکسید استفاده کنید. در صورتی که هیدروژن پراکسید در دسترس نیست، می توانید از سرکه استفاده کنید. لازم به ذکر است که اگر بصورت غیر اصولی اقدام به جرم گیری بخور سرد و گرم کنید، آسیب گسترده ایجاد خواهد شد.

نمایندگی تعمیر بخور سرد و گرم در تهران

اگر بخور سرد و یا بخور گرم شما آسیب دیده است و نمی توانید از این دستگاه همانند روز اول استفاده کنید، باید به اطلاع شما برسانیم که این دستگاه در آریابهکار به بهترین شکل ممکن قابل تعمیر است و شما می توانید از این طریق مشکل دستگاه خود را به بهترین شکل ممکن بر طرف کنید و حتی نیازی به تعویض قطعات نداشته باشید. با این وجود توصیه ای که برای شما داریم این است که حتما تعمیر تخصصی بخور سرد و گرم را در نمایندگی تعمیرات این دستگاه انجام دهید تا از این طریق مشکل دستگاه شما رفع شود.

لازم به ذکر است که تمام خدمات صورت گرفته شده در نمایندگی عیب یابی بخور سرد و گرم در آریابهکار بصورت 0 تا 100 شامل گارانتی رسمی و شرکتی می شوند و به همین دلیل می توانید با خیالی آسوده دستگاه خود را به تکنسین های مجرب و متخصص مجموعه ما بسپارید تا به بهترین شکل ممکن این پروسه صورت گیرد.

مقالات مرتبط: استفاده همزمان از بخور سرد و گرم کار درستی است؟

شماره تماس نمایندگی تعمیر بخور سرد و گرم در تهران

برای تماس با نمایندگی تعمیر بخور سرد و گرم در تهران می توانید از طریق شماره های مندرج در بخش ذیل اقدام کنید تا مشکل دستگاه شما به بهترین شکل ممکن بر طرف شود:

  • مرکز سراسری ارتباط مشتریان: ۴۵۴۳۷-۰۲۱
  • شعبه مرکز تهران: ۸۶۰۷۱۷۵۱-۰۲۱
  • شعبه شرق تهران: ۷۷۹۰۲۲۲۰–۰۲۱
  • شعبه شمال تهران: ۲۶۱۲۴۶۹۶–۰۲۱
5/5 - (1 امتیاز)

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
بازگشت
تماس ۰۲۱۴۵۴۳۷
واتساپ آریابهکار
تلگرام
موبایل: 09190111214