skip to Main Content

تسمه ماشین لباسشویی یکی از قطعات مهم و البته تعیین کننده در ماشین لباسشویی می باشد که اگر به هر دلیلی خراب شود و کارایی خود را از دست بدهد، عملا شما نمی توانید از این دستگاه استفاده کنید. با این وجود اگر با هر گونه خرابی در تسمه ماشین لباسشویی روبرو شدید، باید اقدام به عیب یابی این قطعه توسط تکنسین های مجرب و متخصص نمایید تا از این طریق مشکل دستگاه شما ریشه یابی و سپس تعمیر شود. از این رو بهترین راهکار در حین خرابی این قطعه، تعویض آن است. اما نحوه تعویض تسمه ماشین لباسشویی دوقلو چگونه است؟

در ادامه این مقاله از مجموعه مقالات تعمیر ماشین لباسشویی آریابهکار با نحوه تعویض تسمه ماشین لباسشویی دوقلو خود آشنا خواهید شد.

تسمه ماشین لباسشویی چیست؟

تسمه ماشین لباسشویی که به عنوان یکی از حیاتی ترین اجزای این دستگاه به شمار می آید، نقشی حیاتی در کارکرد مؤثر این دستگاه خاص و البته مصرفی دارد. وظیفه اصلی تسمه، انتقال نیرو از موتور به درام، یا همان مخزن دوار ماشین لباسشویی است. این انتقال انرژی با قرار گرفتن تسمه بر روی دو پولی با اندازه های متفاوت صورت می پذیرد و به محض روشن شدن لباسشویی، موتور شروع به کار کرده و انرژی را از طریق تسمه به درام منتقل می کند که در نتیجه باعث چرخش درام و شستشوی لباس ها می شود.

تسمه ماشین لباسشویی چیست؟

با این وجود از آنجا که تسمه به طور مستمر تحت فشار و کشش قرار دارد، ممکن است با گذشت زمان دچار ساییدگی یا پارگی شود. بنابراین بررسی دوره ای و تعویض به موقع تسمه می تواند از خرابی های احتمالی پیشگیری کرده و طول عمر ماشین لباسشویی را افزایش دهد. همچنین استفاده از تسمه های با کیفیت و مطابق با مدل خاص لباسشویی اهمیت زیادی دارد تا اطمینان حاصل شود که دستگاه با بیشترین کارایی کار می کند.

بنابراین انتخاب تسمه مناسب و نصب صحیح آن از عوامل کلیدی در حفظ کارکرد مطلوب ماشین لباسشویی هستند و اگر تسمه ماشین لباسشویی شما به هر دلیلی خراب شود، این دستگاه کارایی خود را از دست می دهد و نمی توانید از این دستگاه همانند روز اول استفاده کنید؛ عملا دستگاه شما هیچ کاربردی نخواهد داشت.

نحوه تعویض تسمه ماشین لباسشویی دوقلو

در صورتی که مطمئن شده اید که مشکل ماشین لباسشویی شما از تسمه ماشین لباسشویی می باشد، اینک وقت آن رسیده که اقدام به تعویض این قطعه طبق روش ذیل نمایید.

  1. در ابتدا ماشین لباسشویی را خاموش کنید و آنرا بصورت کامل از برق بکشید.
  2. پس از گذشت 30 دقیقه به سراغ مرحله سوم بروید.
  3. درب پشتی ماشین لباسشویی را باز کنید.
  4. اینک می توانید تسمه ماشین لباسشویی را مشاهده نمایید.
  5. باید تسمه قدیمی را با دست بگیرید و آنرا از روی قرقره ماشین لباسشویی آزاد کنید تا خارج شود.
  6. تسمه جدید را نصب کنید و این پروسه باید به آرامی صورت گیرد تا به دستگاه آسیب وارد نشود؛ به عبارتی ابتدا تسمه را بر روی دور پولی موتور ماشین لباسشویی قرار دهید و سپس قسمتی از تسمه را بر روی قرقره قرار دهید و با یک دست تسمه را نگه دارید و با دست دیگر اقدام به چرخاندن آرام قرقره کنید تا تسمه بر روی قرقره سوار شود.
  7. پس از آنکه تسمه بر روی ماشین لباسشویی سوار شد، آنرا به آرامی با دست بچرخانید تا با حرکت صحیح تسمه بر روی قرقره مطمئن شوید.
  8. اینک باید پنل پشتی ماشین لباسشویی را ببندید.
  9. در نهایت شما می توانید دستگاه را به جریان برق متصل کنید و سپس روشن نمایید تا تست لازم صورت گیرد.
  10. از این رو اگر مشکل ماشین لباسشویی شما حل شد، نیازی به تعمیرات ندارید و اگر مشکل دستگاه شما رفع نشد، باید اقدام به تماس با نمایندگی تعمیر ماشین لباسشویی در تهران کنید.

علت خرابی تسمه ماشین لباسشویی

علت خرابی تسمه ماشین لباسشویی

اگر به دنبال این هستید تا با علت خرابی تسمه ماشین لباسشویی آشنا شوید، باید به اطلاع شما برسانیم که تسمه ماشین لباسشویی یک قطعه حساس می باشد که می تواند در طول زمان خراب شود و کارایی خود را از دست بدهد. با این وجود از مهم ترین دلایل خرابی تسمه ماشین لباسشویی می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

1. اتمام طول عمر مفید تسمه ماشین لباسشویی

تسمه ماشین لباسشویی همانگونه که یک قطعه کلیدی و مهم در ماشین لباسشویی می باشد، دارای طول عمر مفید است و می تواند در بازه زمانی کوتاهی خراب شود و کارایی خود را از دست بدهد. از این رو اگر بخواهیم به طول عمر مفید تسمه ماشین لباسشویی اشاره کنیم باید به اطلاع شما برسانیم که این قطعه دارای طول عمر مفید 5 الی 15 سال می باشد که اگر استفاده صحیحی از ماشین لباسشویی داشته باشید، بدون شک این قطعه آسیب نخواهد دید و می توانید به بهترین شکل ممکن از آن استفاده کنید.

2. ریختن بیش از حد البسه در ماشین لباسشویی

در صورتی که به میزان قابل توجهی لباس را درون مخزن ماشین لباسشویی بریزید، مطمئن باشید که به قطعات مختلفی در ماشین لباسشویی فشار وارد می شود که یکی از این قطعات کلیدی در ماشین لباسشویی، همان تسمه ماشین لباسشویی می باشد که وظیفه انتقال نیرو از موتور به سمت مخزن را دارد. با این وجود توصیه ای که برای شما داریم این است که حتما از ریختن بیش از حد لباس در مخزن ماشین لباسشویی خودداری کنید تا چنین آسیبی به دستگاه شما عزیزان وارد نشود و بهترین استفاده ممکن را ببرید.

مقالات مرتبط: چگونه لرزش لباسشویی را بگیریم؟

بهترین زمان برای تعویض تسمه ماشین لباسشویی

در صورتی که به تازگی با مشکل لرزش ماشین لباسشویی روبرو شده اید و این لرزش هم صدای زیادی دارد و هم اینکه باعث ترس شما می شود و این در حالی می باشد که دستگاه شما کاملا تراز است و نیازی به تراز مجدد ندارد، نشان دهنده خرابی تسمه ماشین لباسشویی می باشد. اما چرا؟ تسمه یک قطعه لاستیکی است که در طول زمان به دلیل استفاده از ماشین لباسشویی می تواند کارایی خود را از دست بدهد و شل شود.

از این رو در این مواقع توصیه می شود که تسمه ماشین لباسشویی را بررسی کنید و در صورت نیاز به تعویض تسمه ماشین لباسشویی، آنرا با قطعه جایگزین تعویض کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
بازگشت
تماس ۰۲۱۴۵۴۳۷
واتساپ آریابهکار
تلگرام
موبایل: 09190111214