skip to Main Content

برای استفاده بهینه از یخچال دوو در طول زمان و فصول مختلف سال، ممکن است احساس نیاز به تغییر دما در یخچال دوو را داشته باشید تا مانع خنک شدن بیش از حدی مواد غذایی در این دستگاه شوید. برای مثال اگر دمای یخچال دوو شما در فصول سرد و گرم سال یکسان باشد، در صورتی که میوه ای در این دستگاه در فصول سرد سال قرار دهید، مطمئنا بقدری خنک خواهد شد که برای میل کردن آن شاید زمان زیادی صرف تغییر دمای آن اختصاص دهید. اما چگونه دمای یخچال دوو را تنظیم کنیم؟

برای تنظیم دمای یخچال دوو، اگر به دنبال یک روش ایده آل و البته معتبر هستید، ما به شما عزیزان دفترچه راهنمای استفاده از یخچال دوو را معرفی می کنیم تا بتوانید مانع بروز هر گونه خرابی شود. اما اگر هنوز موفق به تنظیم دمای یخچال دوو نشده اید، در ادامه این مقاله از سری مقالات تعمیر یخچال دوو ما قصد داریم شما را با دمای یخچال دوو در فصول مختلف سال و جوانب مختلف آشنا سازیم تا بتوانید به بهترین شکل ممکن این پروسه را انجام دهید. همراه ما باشید.

دمای استاندارد یخچال دوو

بدون شک با نگاه کردن درجه دمای یخچال دوو، ممکن است این سوال برای شما ایجاد شود که بهترین دما برای یخچال دوو کدام می باشد؟ در پاسخ به این سوال باید به اطلاع شما برسانیم که بهترین دما، دمای استاندارد می باشد که هم به یخچال دوو شما فشار وارد نشود و هم اینکه به خوبی مواد غذایی در این دستگاه خنک شوند. از این رو دمای استاندارد برای یخچال دوو، 4 درجه سانتی گراد است و توصیه می کنیم یخچال دوو خود را در دمای 4 درجه سانتی گراد تنظیم نمایید تا از این طریق بهترین نتیجه را تجربه کنید.

همچنین در خصوص دمای فریزر یخچال دوو، باید به اطلاع شما برسانیم که دمای استاندارد روی 17- است و می توانید دمای یخچال فریزر دوو خود را روی این عدد تنظیم کنید.

دمای مناسب یخچال دوو در تابستان

در فصول گرم سال مانند تابستان، تنظیم دمای یخچال دوو باید با دقت بیشتری صورت گیرد تا از کیفیت مطلوب مواد غذایی اطمینان حاصل کنید و نگرانی خاصی نداشته باشید. از این رو با توجه به افزایش دمای محیط، لازم است دمای داخلی یخچال و فریزر را به دقت تنظیم نماییم تا مواد غذایی به خوبی حفظ شوند. به همین ترتیب پیشنهاد می شود دمای یخچال را به زیر 4 درجه سانتی گراد و فریزر را به زیر منفی 17 درجه سانتی گراد تنظیم کنید.

البته دمای ایده آل تحت تأثیر شرایط خاص، مانند دمای محیط و حجم مواد غذایی داخل دستگاه، ممکن است متفاوت باشد. برای مثال اگر دمای هوا فقط کمی بالاتر رفته باشد، ممکن است تنظیم یخچال بر روی 3 درجه سانتی گراد و فریزر بر روی منفی 18 درجه سانتی گراد کافی باشد تا تازگی و کیفیت مواد غذایی را تضمین کند.

دمای مناسب یخچال دوو در زمستان

همچنین در فصول سرد سال، دمای داخلی یخچال دوو نیاز به تنظیمات دقیقی دارد تا از حفظ مطلوب مواد غذایی اطمینان حاصل کنید. با کاهش دمای محیطی، ممکن است لازم باشد دمای یخچال فریزر را کمی افزایش دهیم. این امر به دلیل آن است که هوای بیرونی در زمستان به شدت سرد می شود و برای جلوگیری از یخ زدگی بیش از حد و کاهش مصرف انرژی، تنظیم دمای یخچال به اعداد بالاتر و گرم تر ضروری است.

بنابراین توصیه می شود که دمای یخچال بیشتر از 4 درجه سانتی گراد و دمای فریزر بیشتر از منفی 17 درجه سانتی گراد تنظیم گردد. البته دمای مناسب باید با توجه به دمای کلی هوای بیرون و میزان مواد غذایی نگهداری شده در داخل، تنظیم شود. به عنوان مثال در صورتی که هوا تنها کمی سردتر شده باشد، ممکن است تنظیم دمای یخچال بر روی 5 درجه سانتی گراد و فریزر بر روی منفی 16 درجه سانتی گراد مناسب باشد.

نحوه تنظیم دمای یخچال دوو

تنظیم دمای یخچال دوو، کار چندان سخت و دشواری نیست و شما می توانید بدون نیاز به کارشناسان یخچال دوو، این پروسه را به بهترین شکل ممکن انجام دهید. از این رو در گام نخست توصیه می کنیم برای تجربه نتیجه مناسب و ایده آل، به دفترچه راهنمای یخچال دوو خود مراجعه نمایید تا بصورت گام به گام با این پروسه در یخچال دوو آشنا شوید. اما اگر احساس می کنید که نمی توانید با این دفتبرچه اقدام به تنظیم دمای یخچال دوو کنید، در ادامه بصورت گام به گام شما را با نحوه تنظیم دمای یخچال دوو آشنا ساخته ایم.

  1. برای تنظیم دمای داخل یخچال های جدید دوو، دکمه مشخص شده بر روی نمایشگر یخچال دوو با علامت ”Temp“ را یکبار با دستان خشک بفشارید.
  2. همچنین برای تغییر دمای فریزر های جدید دوو، باز هم دکمه ”Temp“ که بر روی نمایشگر یخچال فریزر دوو شما قرار گرفته است، بفشارید.
  3. با هر بار فشار دادن دکمه ”Temp“، دما به ترتیب یک درجه تغییر خواهد کرد.
  4. محدوده تنظیم دمای یخچال دوو بین 1 تا 7 درجه سانتی گراد است.
  5. برای فریزر، دما را می توان در بازه ای بین منفی 16 تا منفی 24 درجه سانتی گراد تنظیم نمود.
  6. از این رو براساس فصلی که در آن قرار دارید، باید دمای مناسب یخچال و فریزر دوو را تنظیم کنید.

با این روش، شما می توانید به آسانی و با چند لمس ساده، دمای یخچال و فریزر دوو خود را مطابق با نیازهایتان تنظیم کنید و از نگهداری بهینه مواد غذایی خود اطمینان 100 درصدی داشته باشید. لازم به ذکر می باشد که برای فشردن دکمه های یخچال دوو، حتما با دستان خشک و تمیز اقدام نمایید تا طول عمر مفید نمایشگر و دکمه های این دستگاه را کاهش ندهید.

مقالات مرتبط: نصب یخچال دوو در تهران

نمایندگی تعمیر یخچال دوو در تهران

نمایندگی تعمیر یخچال دوو در تهران، تنها مرکزی می باشد که تمام خدمات عیب یابی و تعمیرات این دستگاه را بصورت تخصصی به شما ارائه می دهد و به همراه کادر متخصص خود، می توانید مشکل دستگاه را به بهترین شکل ممکن بر طرف کنید. از این رو توصیه ای که برای شما داریم این است که اگر با هر گونه خرابی در یخچال دوو روبرو شدید، حتما به نمایندگی تعمیر یخچال دوو در تهران مراجعه نمایید.

5/5 - (1 امتیاز)

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
بازگشت
تماس ۰۲۱۴۵۴۳۷
واتساپ آریابهکار
تلگرام
موبایل: 09190111214