skip to Main Content

اگر قصد خرید کولر گازی دارید، باید به اطلاع شما برسانیم علیرغم اینکه برندها و مدل های متنوعی در این زمینه وجود دارند، ممکن است با یکسری عناوین روبرو شوید که حتی شاید یکبار هم نام آنها را نشنیده باشید. برای مثال یکی از این عناوین، کولر گازی دور ثابت می باشد که بدون شک در حین خرید کولر گازی آنرا خواهید شنید. با این وجود کولر گازی دور ثابت چیست؟ در این مقاله از نمایندگی تعمیرات کولر گازی در تهران قصد داریم به کولر گازی دور ثابت بپردازیم تا اگر قصد خرید این دستگاه را دارید، با جوانب مختلف آن آشنا شوید.

کولر گازی دور ثابت چیست؟

کولرهای گازی دور ثابت با سطح مشخصی از توان و سرعت به صورت یکنواخت فعالیت می کنند. این نوع کولرها طوری طراحی شده اند که پس از رسیدن دمای محیط به سطح دلخواه، کمپرسور به طور کامل خاموش می شود و در صورت افزایش دمای محیط، دوباره راه اندازی می گردد. در چنین شرایطی، کمپرسور به صورت دوره ای فعال و غیرفعال می شود که در زمان فعالیت، بیشترین میزان مصرف انرژی را به خود اختصاص می دهد.

از این رو وقتی ترموستات به درجه حرارت تنظیم شده می رسد، کمپرسور متوقف می شود، اما فن دستگاه همچنان به کار خود ادامه می دهد تا هوای خنک را در فضا پخش کند. در مقابل هنگامی که ترموستات تغییری در دمای اتاق تشخیص می دهد و متوجه می شود که دما از مقدار تنظیمی فراتر رفته است، کمپرسور مجددا فعال شده تا دما را به حالت مطلوب بازگرداند. بنابراین به کولرهای گازی که چنین قابلیتی دارند، کولر گازی دور ثابت گفته می شود که یکی از بهترین گزینه های ممکن پیش روی شماست.

با این وجود این قابلیت خاموش و روشن شدن متناوب کمپرسور می تواند باعث فرسودگی زودهنگام قطعات شود و همچنین مصرف انرژی را در درازمدت افزایش دهد؛ زیرا دستگاه برای رسیدن به دمای تنظیمی باید هر بار از حالت خاموشی کامل خارج شود. این پروسه می تواند برای برخی مصرف کنندگانی که به دنبال راهکارهای کم مصرف تر هستند، کمتر جذاب باشد. بنابراین اگر میزان مصرف انرژی برای شما اهمیت بالایی دارد و مایل هستید که کولر گازی شما مصرف بهینه ای داشته باشد، باید به اطلاع شما برسانیم که این دستگاه مناسب شما نخواهد بود.

کولر گازی اینورتر چیست؟

در کولر گازی اینورتر که یکی از تکنولوژی های روز دنیا را در خود جای داده است، می تواند جریان برق مستقیم را به جریان متناوب تبدیل کند تا هم میزان مصرف انرژی کاهشی شود و هم اینکه محیط مدنظر شما بصورت لازم و کافی خنک گردد. با این وجود در کولر گازی اینورتر بر خلاف کولر گازی دور ثابت، این دستگاه با فشردن دکمه پاور، روشن می شود و پس از خاموش کردن آن با دکمه پاور، خاموش خواهد شد و این گونه نیست که بصورت خودکار خاموش و روشن شود.

در کولر گازی اینورتر، تمامی قطعات بصورت هدفمند در کنار هم قرار گرفته اند. به عبارتی کولر گازی اینورتر بجای آنکه خاموش شود، دور موتور یا همان کمپرسور را کاهش می دهند که از این طریق میزان مصرف انرژی کم می شود و این در حالی است که فن این دستگاه سعی می کند تا سرمای تولید شده را به خوبی در محیط پخش کند. از این رو منطقی می باشد که میزان مصرف انرژی در این دستگاه نسبت به دور ثابت، کمتر باشد.

بررسی تفاوت های کولر گازی دور ثابت و اینورتر

چه تفاوت هایی میان کولر گازی اینورتر و دور ثابت وجود دارند؟ بدون شک در میان این دو مدل تفاوت هایی وجود دارند که در ادامه قصد داریم به برخی از مهم ترین آنها بپردازیم و شما را با آنها آشنا سازیم. توجه داشته باشید که این تفاوت ها بسیار مهم می باشد و توصیه می کنیم پیش از خرید و انتخاب هر یک از این محصولات، حتما این تفاوت ها را بررسی کنید.

  1. کولرهای گازی دور ثابت از گاز مبرد R22 استفاده می کنند که یکی از نسل های قدیمی مبرد می باشد که آلایندگی بالایی دارد و این روزها خیلی کم در میان لوازم خانگی استفاده می شود.
  2. با توجه به اینکه کولر گازی دور ثابت بصورت دائم در حال خاموش شدن و روشن شدن می باشند، قطعات آن بیشتر تحت فشار هستند و به همین دلیل طول عمر مفید آنها کمتر خواهد بود. اما این در حالی می باشد که طول عمر مفید کولر گازی اینورتر بالاست.
  3. صدای کولر گازی دور ثابت نسبت به صدای خروجی کولر گازی اینورتر بسیار بیشتر می باشد و شما بصورت دائم متوجه خاموش و روشن شدن این دستگاه خواهید شد.
  4. کمپرسور به کار رفته در کولر گازی اینورتر با سرد شدن محیط، دور آن کاهش پیدا می کند و در نتیجه میزان مصرف انرژی کاهش پیدا می کند و اما این در حالی می باشد که کمپرسور کولر گازی دور ثابت همواره با روشن شدن دستگاه، روشن باقی خواهد ماند.
  5. میزان مصرف انرژی در کولر گازی اینورتر بسیار کمتر از کولر گازی دور ثابت می باشد.

کولر گازی دور ثابت بخریم یا اینورتر؟

بدون شک اگر حامی انرژی و تکنولوژی روز دنیا هستید، باید به اطلاع شما برسانیم که جدیدترین تکنولوژی به کار رفته در کولرهای گازی اینورتر وجود دارند و اما این در حالی می باشد که تکنولوژی به کار رفته در کولر گازی دور ثابت، به نسبت قدیمی می باشد. از این رو اگر با توجه به این مسائل قصد دارید تا مصرف انرژی تمام تلاش خود را انجام دهید، توصیه می کنیم کولر گازی اینورتر خریداری کنید. لازم به ذکر است که برای رسیدن به گزینه مناسب در میان این دو عامل بهتر است که عوامل مذکور را مجددا مطالعه کنید.

مقالات مرتبط: نحوه تشخیص نوع کمپرسور کولر گازی و میزان قدرت آن

نمایندگی تعمیر کولر گازی دور ثابت در تهران

اگر کولر گازی دور ثابت دارید که آسیب دیده است و کارایی سابق خود را دیگر ندارد، باید به اطلاع شما برسانیم که ما در آریابهکار به عنوان نمایندگی تعمیر کولر گازی در تهران، تمام خدمات عیب یابی و تعمیر کولر گازی دور ثابت را به همراه تکنسین های متخصص و با تجربه انجام می دهیم تا مشکل دستگاه شما یکبار برای همیشه بر طرف گردد.

5/5 - (1 امتیاز)

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
بازگشت
تماس ۰۲۱۴۵۴۳۷
واتساپ آریابهکار
تلگرام
موبایل: 09190111214