skip to Main Content

به همان میزان که ماشین لباسشویی یک دستگاه کاربردی و بسیار مهم در دنیای امروزی می باشد، متقابلا به همان میزان نیز نیاز به مراقبت ویژه دارد تا بتوانید از این دستگاه برای چندین سال بدون هر گونه خرابی و مشکلی استفاده کنید.

با این وجود اگر شما عزیزان بصورت اصولی از این دستگاه استفاده نکنید، با خرابی هایی روبرو خواهید شد که می توانند مانع عملکرد صحیح دستگاه شما شوند. یکی از همین مشکلات رایج، یکسره شدن ماشین لباسشویی می باشد که در این مقاله از مجموعه مقالات تعمیر ماشین لباسشویی آریابهکار قصد داریم این مشکل را بیشتر توضیح دهیم.

اما علت یکسره شدن ماشین لباسشویی چیست؟ علل و دلایلی که می توانند منجر به این خرابی شوند، شامل مواردی می شوند که کاملا فنی هستند و حتما باید توسط فردی که تجربه و تخصص کافی در این زمینه دارد با استفاده از ابزارهای تعمیراتی روز دنیا مورد عیب یابی و بازبینی قرار گیرد تا مشکل دستگاه بصورت دقیق و بدون هر گونه حدس و گمانی تشخیص داده شود.

با این وجود در ادامه این مقاله از آریابهکار قصد داریم تا دلایل و عواملی که می توانند مستقیما باعث بروز یکسره شدن ماشین لباسشویی شوند را شرح دهیم. همراه ما باشید.

یکسره شدن ماشین لباسشویی چیست؟

منظور از یکسره شدن ماشین لباسشویی چیست؟ به‌طور کلی یکسره شدن ماشین لباسشویی بدین معناست که دستگاه خاموش نمی شود! به عبارتی دیگر اگر بخواهیم بیشتر توضیح دهیم، می توانیم بگوییم که وقتی شما ماشین لباسشویی را روشن می کنید و دکمه Power را فشار می دهید، ماشین لباسشویی شروع به کار می کند و تحت هیچ شرایطی متوقف نمی شود؛ مگر آنکه دستگاه را از برق بکشید! بدون شک این مشکل یک مشکل فنی و کلیشه ای است که به تنهایی می تواند منجر به خرابی دستگاه شما شود.

یکسره شدن ماشین لباسشویی چیست

از این رو توصیه ای که برای شما داریم این است که پیش از گسترش خرابی ماشین لباسشویی، در اسرع زمان اقدام به تعمیر یکسره شدن ماشین لباسشویی خود در تعمیرگاه های مجاز و مرکزی نمایید تا مشکل در همان ابتدا شناسایی و سپس رفع گردد.

لازم به ذکر است که یکی از خدمات تخصصی مجموعه آریابهکار، تعمیر ماشین لباسشویی می باشد که این پروسه به‌صورت تخصصی توسط تکنسین های مجموعه ما صورت می گیرد تا مشکل شما یکبار برای همیشه برطرف شود.

با این وجود اگر با مشکل یکسره شدن ماشین لباسشویی روبرو شده اید، می توانید از طریق شماره های مندرج با تیم پشتیبانی آریابهکار تماس بگیرید و درخواست خود را ثبت کنید تا پروسه عیب یابی تخصصی و تعمیر دستگاه شما توسط تکنسین های مجرب و متخصص آغاز شود.

کاربر گرامی: جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره ماشین لباسشویی و برنامه های شستشوی آن میتوانید مقاله معرفی برنامه شستشوی ماشین لباسشویی را مطالعه کنید.

دلایل یکسره شدن ماشین لباسشویی

همانگونه که گفته شد، صرفا یک عامل منجر به یکسره شدن ماشین لباسشویی شما عزیزان نمی شود و بلکه دلایل و عوامل متعددی وجود دارند که مستقیما می توانند منجر به چنین خرابی شوند که باید توسط تکنسین تعمیرکار با دانش فنی تعمیرات چندین ساله مورد عیب یابی تخصصی قرار گیرد تا مشکل شناسایی و سپس تعمیر شود. از این رو بنا به درخواست شما عزیزان قصد داریم تا رایج ترین دلایل و عواملی که می توانند مستقیما منجر به خرابی و یکسره شدن ماشین لباسشویی شما شوند را توضیح دهیم.

دلایل یکسره شدن ماشین لباسشویی

1. خرابی برد ماشین لباسشویی

اولین و رایج ترین علتی که می تواند منجر به یکسره شدن ماشین لباسشویی شما عزیزان شود، خرابی برد الکترونیک ماشین لباسشویی است؛ چرا که برد یک قطعه کلیدی و راهبردی در ماشین لباسشویی شما می باشد که ساده ترین عملکرد در این دستگاه با هماهنگی برد صورت می گیرد و اگر برد به هر دلیلی خراب شود، با مشکلاتی روبرو خواهید شد که حتی می توانند منجر به روشن نشدن ماشین لباسشویی شما عزیزان و یا یکسره شدن ماشین لباسشویی شوند.

با این وجود معمولا خرابی برد ناشی از استفاده نادرست و وارد کردن فشار بیش از حدی به دستگاه به مرور زمان رخ می دهد و اینگونه نیست که بصورت ناگهانی بدون هر گونه مشکلی برد دچار خرابی شود! از این رو برد ماشین لباسشویی که یک قطعه حساس است باید در ابتدا توسط تکنسین مجرب مورد عیب یابی قرار گیرد و سپس تعمیرات لازم که کاملا تخصصی است، صورت گیر تا مشکل دستگاه شما برطرف شود.

2. خرابی موتور ماشین لباسشویی

ماشین لباسشویی همانند سایر لوازم برقی دارای یک موتور قدرتمند است که می تواند نیروی کافی برای چرخاندن مخزن ماشین لباسشویی را تولید کند. با این وجود اگر موتور ماشین لباسشویی دچار خرابی شود، آیا ماشین لباسشویی عملکرد مشابه اخیر خود را حفظ خواهد کرد؟

بدون شک خیر! از این رو اگر با مشکل یکسره شدن ماشین لباسشویی روبرو شده اید، تکنسین تعمیرکار شما باید با استفاده از ابزارهای تعمیراتی مخصوص خود اقدام به عیب یابی و بازبینی موتور دستگاه کند. همچنین لازم به ذکر است که علت خرابی موتور ماشین لباسشویی، استفاده مداوم، نادرست، نوسان برق و… می باشد.

3. خرابی تایمر ماشین لباسشویی

اگر ماشین لباسشویی قدیمی دارید و با مشکل یکسره شدن آن روبرو شده اید، لازم به ذکر است که این مشکل ممکن است به دلیل خرابی تایمر رخ داده باشد.

خرابی تایمر ماشین لباسشویی

از این رو اگر تکنسین تشخیص داد که خرابی از تایمر ماشین لباسشویی است، تعمیر آن ارزش اقتصادی برای شما نخواهد داشت و توصیه می کنیم در صورت امکان آنرا با قطعه وارداتی و شرکتی جایگزین کنید. همچنین اگر خرابی تایمر بقدری بود که به ساده ترین شکل ممکن قابل تعمیر باشد، می توانید اقدام به تعمیر تایمر کنید.

کاربر عزیز: برای مطالعه بیشتر درباره برند های ماشین لباسشویی موجود بازار مقاله ماشین لباسشویی خوب ایرانی را پیشنهاد میکنیم.

4. خرابی میکروسوئیچ درب ماشین لباسشویی

یکی دیگر از دلایل متداول در یکسره شدن ماشین لباسشویی، خرابی میکروسوئیچ درب ماشین لباسشویی می باشد؛ چرا که وقتی شما درب دستگاه را می بندید، درب قفل شده و سپس به برد پیغام مبنی بر تائید بسته شدن درب ارسال می شود و پروسه شستشوی البسه آغاز خواهد شد. از این رو اگر میکروسوئیچ خراب باشد، پیغامی مبنی بر باز کردن درب را دریافت نخواهد کرد و در نتیجه ماشین لباسشویی بصورت یکسره کار خواهد کرد و متوقف نخواهد شد.

در این مواقع تنها راهکاری که دارید این است که اقدام به کشیدن دوشاخه برق ماشین لباسشویی نمایید تا پروسه شستشو متوقف شود و فورا اقدام به تعمیر این دستگاه توسط تکنسین های مجرب نمایید.

امتیاز post

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
بازگشت
تماس ۰۲۱۴۵۴۳۷
واتساپ آریابهکار
تلگرام
موبایل: 09190111214