skip to Main Content
تعمیر جاروبرقی میدیا
شماره تماس نمایندگی تعمیر جاربرقی میدیا

تعمیر جاروبرقی میدیا و ایراداتی که ممکن است به‌صورت خواه ناخواه برای این جاروبرقی رخ دهند، از سوالاتی است که برای تمامی دارندگان جاروبرقی میدیا پیش آمده است. برند میدیا در طی سال‌های اخیر توانست به خوبی در کشورمان بدرخشد و به همین دلیل مدل‌های متنوع این جاروبرقی در بازار موجود هستند که با نگهداری صحیح، می‌توانید بازه زمانی عمر آنرا افزایش دهید؛ در غیر اینصورت مشکلاتی پیش خواهند آمد که صرفا توسط تکنسین تعمیر جاروبرقی رفع می‌شود. در ادامه این از مجموعه مقالات تعمیر جاروبرقی، به مشکلات و نحوه تعمیر جاروبرقی میدیا میپردازیم.

فهرست

تعمیر جاروبرقی میدیا با عیب یابی تخصصی

یکی از مهمترین جزئیات تعمیر جاروبرقی میدیا، عیب یابی دقیق و تخصصی از آن می باشد. این مورد از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و مسیر دقیق تعمیرات را به خوبی مشخص می نماید. برای انجام دقیق و درست عیب یابی باید از یک نیروی تعمیرکار متخصص استفاده نمود که با ساختار و سازوکار دستگاه به خوبی آشنا باشد.

تعمیر جاروبرقی میدیا با عیب یابی تخصصی

روال تعمیر جاروبرقی میدیا با مشخصات گفته شده به این صورت می باشد که در در ابتدا تعمیرکار دستگاه را به برق متصل می نماید تا از سلامت موتور و سیستم انتقال جریان آن مطمئن شود. بعد از آن میزان مکش ماشین را چک می نماید تا مطمئن شود که مقدار مکش در آستانه خود قرار دارد و یا عملکرد دستگاه با تغییر شدت مکش ثابت است.

در نهایت با بررسی سایر بخش های جاروبرقی و قدرت وکیوم آن، میزان آسیب های وارد شده به آن را شناسایی می نماید. در طول این روال تمامی مشاهدات صورت گرفته ثبت می شود تا علت های اصلی خرابی و آسیب های وارده به دستگاه به صورت دقیق استخراج شوند.

رویه کاری گفته شده تنها اشاره ای به برخی از جزئیات تعمیر جاروبرقی میدیا با عیب یابی تخصصی می باشد که برای استخرج مشکلات پیش آمده در دستگاه صورت می پذیرد. دقت داشته باشید که عیب یابی تخصصی باید در نمایندگی های معتبر صورت پذيرد چرا که مهمترین بخش در یافتن کوچکترین نواقص در دستگاه، استفاده از ابزار های تخصصی می باشد.

نمایندگی مرکزی تعمیر جاروبرقی میدیا

اگر از جاروبرقی میدیا استفاده می نمایید و اکنون با اختلالاتی در عملکرد دستگاه خود مواجه شده اید، باید بدانید که در استان تهران یک نمایندگی مرکزی تعمیر جاروبرقی میدیا احداث گشته است که دارای بیش از 30 سال سابقه کار تخصصی در این حوزه می باشد. این نمایندگی برای برطرف سازی نیاز تمامی مشتریان و مراجعه کنندگان خود از بهترین ابزار های عیب یابی و متخصص ترین تعمیرکاران تهران استفاده می نماید.

نمایندگی مرکزی تعمیر جاروبرقی میدیا

نمایندگی مرکزی تعمیر جاروبرقی میدیا با نام تجاری آریابهکار از تمامی مناطق استان تهران پشتیبانی می کند و در کوتاه ترین بازه زمانی نیاز های متقاضیان خود را برطرف می نماید. این نمایندگی در قبال تمامی اقدامات خود، یک هفته مهلت تست رایگان و 3 ماه گارانتی بی قید و شرط ارائه می نماید تا سطح بالای خدمات خود را تضمین نماید.

آریابکار قابلیت تعمیرات تمامی مدل های جاروبرقی های میدیا را در خود دارد پس در نوع و مدل جاروبرقی محدودیتی ندارید و می توانید با خیالی راحت انجام کلیه امورات خود را به این نمایندگی بسپارید.

تعمیر جاروبرقی میدیا با خدمات ارزشمند آریابهکار

در راستای برطرف سازی تمامی مشکلات ایجاد شده در جاروبرقی میدیا ، آریابهکار از خدمات و قابلیت هایی استفاده می نماید که نمونه های آن را در کمترین نمایندگی می توانید مشاهده نمایید. این نمایندگی کاربران و متقاضیان را در اولویت کاری خود قرار داده است و تمامی خدمات خود را در راستای ارزش گذاری به مشتریان تعریف نموده است.

تعمیر جاروبرقی میدیا با خدمات ارزشمند آریابهکار

از جمله خدمات ارزشمند نمایندگی تعمیر جاروبرق میدیا به شرح زیر می باشد:
  • ارسال نیروی متخصص تعمیرات جاروبرقی میدیا در کوتاه ترین زمان ممکن به محل مورد نظر متقاضی
  • استفاده از قوی ترین ابزار های عیب یابی مطابق با تکنولوژی روز
  • پشتیبانی قدرتمند از مراجعه کنندگان
  • انجام تمامی مراحل تعمیرات به صورت تخصصی
  • استفاده از قطعات 100% اورجینال جاروبرقی میدیا
  • ارائه یک هفته مهلت تست از جاروبرقی
  • تضمین 90 روز با ارائه برگ گارانتی معتبر

مواردی که در بالا به آنها اشاره کردیم، تنها برخی از مهمترین خدمات ارائه شده در نمایندگی مرکزی تعمیر جاروبرقی میدیا می باشد که اگر به صورت دقیق به آنها توجه نمایید، به راحتی متوجه خواهید شد که این خدمات در راستای آسودگی خاطر مشتریان و تکریم جایگاه آنان می باشد.

مراجعه به نمایندگی تعمیر جاروبرقی میدیا

در هنگام خرید جاروبرقی میدیا برگه‌ای به عنوان گارانتی توسط فروشنده تحویل داده می‌شود که در صورت خرابی جاروبرقی در بازه زمانی مشخص، می‌توانید با مراجعه به نمایندگی تعمیر جاروبرقی میدیا از خدمات پس از فروش جاروبرقی میدیا استفاده نمایید که تمامی این خدمات اکثرا به‌صورت رایگان انجام خواهند شد. اما اگر دستگاه شما به هر دلیلی فاقد گارانتی است، می‌توانید از خدمات شرکت آریابهکار با کادری مجرب و ماهر در زمینه تعمیر جاروبرقی میدیا استفاده نمایید.

  • ارائه گارانتی 90 روزه رسمی برای تعمیر تمام قطعات جاروبرقی میدیا.
  • یک هفته تست رایگان پس از تعمیر.

خدمات تعمیر جاروبرقی میدیا

تعمیر جاروبرقی میدیا در محل

در حال حاضر به دلیل بالا بودن درخواست تعمیرات جاروبرقی، امکان اعزام تکنسین در محل وجود ندارد. اما مجموعه آریابهکار جهت رفاه شما مشتریان عزیز، دو شعبه در شرق و غرب تهران برای پوشش دهی تمامی خدمات تعمیراتی در تهران تاسیس کرده است. با مراجعه حضوری کارشناسان ما، تماما دستگاه شما را بازبینی کرده و با توجه به مشکل پیش آمده برای جارو برقی میدیا به شما اعلام هزینه می‌نمایند.

همچنین لازم به ذکر است اگر امکان مراجعه حضوری به شعب شرق و غرب ما در تهران ندارید، می‌توانید از خدمات پیک رفت و برگشت رایگان استفاده نمایید؛ پس از ورود دستگاه به مجموعه، توسط کارشناسان بازبینی دستگاه انجام داده خواهد شد.

  • ارائه قبض توسط پیک مجموعه پس از دریافت جاروبرقی میدیا.
  • امکان استفاده از خدمات حضوری و غیرحضوری.
  • خدمات ویژه با سرعت بالا ظرف مدت 7 روز کاری.

جهت ارتباط با کارشناسان ما، از طریق خطوط 09190111214 و 02145437 و 02191006676 تماس حاصل نمایید.

مشکلات رایج جاروبرقی میدیا

بنابر استفاده نادرست و یا نگهداری غیراصولی از جاروبرقی میدیا، ممکن است مشکلاتی برای دستگاه رخ دهند که نیاز به تعمیر داشته باشند و این در حالی است برخی از مشکلات را می‌توانید به سادگی در محیط خانه برطرف نمایید. در ادامه برخی از مشکلات رایج جاروبرقی میدیا را به همراه دلایل آن را آورده ایم:

روشن نشدن جاروبرقی میدیا

اغلب ما فکر می‌کنیم زمانی که جاروبرقی روشن نمی‌شود، موتور آن سوخته است. در صورتی که این تنها دلیل خاموش شدن دستگاه نمی‌باشد. روشن نشدن دستگاه غالبا دلایل متعددی دارد که مهم‌ترین آنها عبارتند از:

خرابی پریز و کابل برق:

در ابتدا اولین موردی که باید مورد بررسی قرار گرفته شود، سالم بودن پریز برق و کابل برق جاروبرقی میدیا است. به همین دلیل باید بررسی نمایید که مشکلی در اتصالات وجود دارد یا خیر؟ اگر مشکلی وجود داشته باشد، دستگاه روشن نخواهد شد. توجه داشته باشید که کابل جاروبرقی را بصورت کامل نکشید؛ در غیر اینصورت قطع و وصلی رخ خواهد داد و باید اقدام به تعویض سیم جمع کند جاروبرقی میدیا نمایید.

جاروبرقی میدیا

خرابی کلید خاموش/روشن:

برای خاموش یا روشن کردن جاروبرقی، می‌بایست از کلید درج شده روی آن اقدام کنید. اما امکان دارد کلید روشن/خاموش جاروبرقی میدیا، به مرور زمان یا بر اثر استفاده نادرست خراب شود. به همین دلیل اگر اخیرا این کلید را با ضربه بیش از حد فشرده‌اید، می‌تواند از دلایل روشن نشدن جاروبرقی باشد.

خرابی موتور:

در صورت خرابی موتور، جاروبرقی به هیچ عنوان روشن نشده و کاملا دستگاه بلا استفاده می‌ماند. موتور جاروبرقی میدیا به طور کلی بنا به دلایل مختلفی مثل گرفتگی فیلتر، پر شدن کیسه جاروبرقی یا استفاده طولانی مدت دچار خرابی می‌شود.

ضعیف شدن مکش جاروبرقی میدیا

کم شدن مکش جاروبرقی از رایج‌ترین مشکلات جارو برقی میدیا می‌باشد. خوشبختانه علت بروز این مشکل در تمامی جارو برقی‌ها یکسان است. اما ضعیف شدن مکش در دستگاه‌هایی که مدت زمان زیادی از عمر آنها می‌گذرد، طبیعی می‌باشد. اما چرا مکش جاروبرقی ضعیف می‌شود؟

پر بودن کیسه:

پر بودن کیسه جاروبرقی به طور کل مشکلات زیادی را به وجود می‌آورد و به همین دلیل اکیدا توصیه می‌شود که باید زمان تعویض به موقع آن را جدی بگیرید. سوراخ بودن یا پر بودن کیسه جاروبرقی نه تنها گرد و غبار را به بیرون انتقال می‌دهد، بلکه تا حد زیادی باعث کم شدن قدرت و مکش دستگاه می‌شود.

کثیفی فیلتر:

فیلتر نقش بسیار مهمی در میزان قدرت مکش جاروبرقی دارد و به همین منظور، باید قبل از روشن کردن جاروبرقی، تمیز بودن فیلتر جاروبرقی را بررسی نمایید. همچنین توصیه می‌شود که هر یک ماه یکبار فیلتر جاروبرقی به‌صورت کامل بشویید.

تنظیمات اشتباه:

جاروبرقی میدیا همانند سایر جاروبرقی‌هایی که این روزها در بازار وجود دارند، گزینه‌ای برای تنظیم مکش دارند که می‌توانید از این طریق میزان مکش را کم یا زیاد کنید. در بسیاری از مواقع امکان دارد فقط تنظیمات دستگاه بر روی قدرت مکش کم قرار گرفته باشد که از طریق افزایش آن، مکش دستگاه بیشتر خواهد شد.

گرفتگی لوله خرطومی:

گرفتگی و انسداد لوله خرطومی مانع از عبور هوا با شدت زیاد می‌شود و به همین دلیل قدرت مکش دستگاه ضعیف خواهد شد.

  • فیلتر جاروبرقی هر 6 ماه یک بار باید تعویض شود.
  • پارویی و تمامی اتصالات را از نظر گرفتگی بررسی کنید.
  • اتصال خرطومی با بدنه جاروبرقی را محکم کنید.
  • از جارو کردن وسایل تیز و انواع مایعات بپرهیزید.

پر شدن لوله خرطومی جاروبرقی میدیا

همچنین بخوانید: تعمیر جاروبرقی پارس خزر

سر و صدای زیاد جاروبرقی

اکثر جاروبرقی‌ها هنگام کار، صدای زیادی از خود تولید می‌کنند که این صدا، صدای کارکردن موتور می‌باشد و طبیعی است. اما اگر این صدا زیاد بوده و بسیار آزار دهنده می‌باشد، می‌تواند دلایل متعددی داشته باشد که از مهم‌ترین دلایل آن می‌توان به موارد ذیل اشاره نمود:

شکستگی قطعات داخلی:

ممکن است در اثر استفاده نادرست یا بر اثر وارد شدن ضربه به دستگاه، قطعات داخلی دستگاه شل شده یا از جای خود کنده شده باشند.

قطعات شکسته باعث بروز سر و صدا می‌شوند.

خرابی لاستیک نگهدارنده:

سرعت زیاد موتور، باعث لرزش شدید در بدنه دستگاه می‌شود. به همین منظور بین قطعات مختلف دستگاه، از لاستیک نگهدارنده استفاده می‌شود. به همین دلیل خرابی این قطعه سبب به وجود آمدن سر و صدای زیاد می‌شود.

عدم روغن کاری قطعات:

این مشکل به دلیل فرسودگی قطعات به وجود می‌آید. این فرسودگی را می‌توان با روغن کاری تا مدتی رفع کرد. اما اگر باز هم این مشکل پای برجا بود، باید اقدام به تعمیر جاروبرقی میدیا نمایید.

  • از وارد شدن ضربه به دستگاه، جدا خوداری فرمایید.
  • به موقع اقدام به سرویس دستگاه بفرمایید.

داغ شدن جاروبرقی میدیا

موتور در واقع قلب جاروبرقی به حساب می‌آید، کارکرد درست جاروبرقی بستگی به کارکرد صحیح موتور دارد. زمانی که گفته می‌شود دستگاه بیش از حد داغ کرده است، در واقع منظور داغ شدن بیش از حد موتور است. معمولا داغ شدن جاروبرقی تا حدودی طبیعی می‌باشد؛ اما اگر این دما بیش از حد شود، نشان دهنده خرابی دستگاه است که باید تعمیر شود. در ادامه اصلی ترین دلایل داغ شدن بیش از حد جاروبرقی را آورده‌ایم:

خرابی برد الکترونیک:

یکی از مهم ترین قطعات جاروبرقی، برد آن می‌باشد. برد الکترونیک، در واقع به عنوان مغز جاروبرقی نقش ایفا می‌کند و دستورات را به بخش‌های مختلف صادر می‌کند. همچنین لازم به ذکر است اگر تمامی قطعات سالم باشند اما برد مشکل داشته باشد، عملکرد دستگاه به طور کامل دچار اختلال می‌شود.

بار زیاد موتور:

گاها اگر بنابر هر دلیلی بیش از حد توان به موتور فشار وارد شود، موتور نیروی زیادی را تولید خواهد کرد و همین موضوع باعث می‌شود موتور زود داغ کند.

خرابی موتور جاروبرقی میدیا
تعمیر موتور جاروبرقی میدیا

خرابی سیم جمع کن جاروبرقی میدیا

در اثر استفاده نادرست از جاروبرقی و کشیدن بیش از اندازه سیم، به مرور زمان باعث می‌شود تا با مشکلاتی از قبیل، عدم جمع شدن سیم به طور خودکار و همچنین قطع برق و عدم جریان صحیح دستگاه مواجهه شوید. در صورت نداشتن دانش کافی به هیج وجه اقدام به تعمیر سیم جمع کن نفرمایید. سیم جمع کن به طور کلی از قطعات مختلفی تشکیل شده است که هر یک وظیفه خاصی را برعهده دارند. در ادامه به معرفی هر قطعه و شرح وظایفشان می‌پردازیم:

شاخک فنری جاروبرقی:

شاخک‌های فنری وظیفه اتصال سیم به بالا و پایین رول را برعهده دارند؛ تا زمان باز شدن سیم، انتقال برق با مشکل مواجهه نشود.

قرقره:

قرقره قطعه‌ای می‌باشد که سیم به دور آن می‌پیچد و در صورت خرابی قرقره، سیم جمع کن جاروبرقی قابلیت‌های خود را از دست خواهد داد.

ترمز:

همانگونه که از نام آن مشخص است، وظیفه جلوگیری از باز شدن بیش از حد سیم و جدا شدن آن از رول را برعهده دارد.

  • هرگز سیم را دور گوشه‌های تیز نکشید.
  • سیم جاروبرقی را با قدرت بیرون نکشید.
  • سیم را به آرامی از پریز برق جدا کنید.
  • از بیرون کشیدن سیم تا آخر بپرهیزید.

نکات نگهداری از جاروبرقی میدیا

تمامی دستگاه‌های برقی از جمله جاروبرقی میدیا (Midea)، نیاز به نگهداری صحیح دارند که با نگهداری درست، می‌توان شاهد بهترین عملکرد از دستگاه در طی چندین سال بود. اما با رعایت نکردن نکات نگهداری، باعث آسیب دیدن دستگاه و همچنین پرداخت ضرر مالی زیادی می‌شوید. از مهم‌ترین نکاتی که باید در حین استفاده از جاروبرقی آنها را رعایت کنید عبارتند از:

  • مراقب باشید تا آسیبی به لوله خرطومی وارد نشود.
  • برای هر سطحی، از سری محصوص استفاده کنید.
  • از جاروبرقی نهایتا 15 دقیقه استفاده شود.
  • مراقب باشید تا به چرخ‌های جاروبرقی ضربه‌ای وارد نشود.
  • به هیچ عنوان جاروبرقی را با پا روشن/خاموش نکنید.
  • از تمیز کردن فضا‌های باز با جاروبرقی بپرهیزید.
  • از محافظ برق مناسب استفاده کنید.
  • سیم جمع کن جاروبرقی را بصورت کامل نکشید.

هزینه تعمیر جاروبرقی میدیا

منطقی‌ترین اقدام قبل از تعمیر جاروبرقی میدیا، عیب یابی آن توسط تکنسین می‌باشد و پس از عیب یابی کامل، اعلام هزینه انجام خواهد شد. لازم به ذکر می‌باشد تمامی هزینه‌های اعلامی آریابهکار به شما مشتریان، بر اساس نرخ مصوب اتحادیه می‌باشد و برای عیب یابی نیازی به پرداخت هزینه‌ای ندارید.

  • تعویض و سرویس موتور جاروبرقی میدیا به همراه تعویض بلبرینگ
  • سرویس و تعویض فیلتر به همراه تعویض ذغال‌های موتور
  • تعویض و تعمیر سیم جمع کن جاروبرقی میدیا
  • تعویض سنسور جاروبرقی میدیا

تعمیرگاه قطعات جاروبرقی میدیا

قطعات متعددی از جاروبرقی میدیا ممکن است در طول زمان بنابر استفاده‌های نادرست آسیب ببیند. اما از مهم‌ترین قطعات جاروبرقی که می توانند خیلی سریع‌تر آسیب ببیند، عبارتند از خرابی موتور، شکستن بدنه جاروبرقی، آسیب دیدن برس جاروبرقی و خرابی سیم جمع کن جاروبرقی.

تعمیر قطعات جاروبرقی میدیا
تعمیر جاروبرقی میدیا

مشکلات رایج جاروبرقی میدیا در یک نگاه

در طی این گزارش از آریابهکار سعی شد تا تمام مشکلات ناشی از خرابی جاروبرقی میدیا را بررسی کنیم. اما در ادامه به‌صورت مختصر این خرابی‌ها و راه حل‌های آنها را آورده‌ایم:

ضعیف شدن مکش جاروبرقی میدیابنابر دلایل مختلف رخ میدهد که بنابر نظر کارشناس باید عیب یابی شود.
کثیفی فیلتر جاروبرقیتوصیه می‌شود هر یک ماه یکبار فیلتر جاروبرقی را بصورت کامل بشویید.
پر بودن کیسه جاروبرقی میدیاقبل از پر شدن کیسه جاروبرقی، اقدام به تخلیه کردن آن نمایید.
جرقه زدن موتور جاروبرقیقابل رویت نیست و می‌توانید آنرا لمس کنید. در این صورت امکان تعمیر جاروبرقی میدیا وجود دارد.
خرابی و نیم سوز شدن موتور جاروبرقیاستفاده مداوم از دستگاه عامل اصلی این مشکل است که هم قابل تعمیر و هم قابل تعویض است.
سر و صدای زیاد جاروبرقیناشی از نداشتن فضای کافی برای مکش جاروبرقی است.
کار نکردن کلید خاموش/روشناین مشکل به دلیل ضربه خوردن کلیدها رخ می‌دهد که قابل تعویض می‌باشد.
بوی بد جاروبرقی میدیاعدم تعویض به موقع کیسه جاروبرقی می‌تواند منجر به بلند شدن بوی بد شود.
بلند شدن دود از جاروبرقیوارد شدن فشار بیش از حد منجر به بلند شدن دود از جاروبرقی می‌شود که در این مواقع باید اقدام به تعمیر جاروبرقی میدیا نمایید.
پارگی لوله خرطومی جاروبرقی میدیاناشی از استفاده نادرست از جاروبرقی رخ می‌دهد که هم قابل تعمیر و هم قابل تعویض است.

سوالات متداول

چرا جاروبرقی میدیا مکش کافی ندارد؟

مسدود بودن راه ورودی لوله‌ها، فیلتر و کیسه جاروبرقی از دلایل اصلی مکش ضعیف جاروبرقی هستند.

چرا جاروبرقی میدیا روشن نمی‌شود؟

ممکن است موتور جاروبرقی کارایی خود را از دست داده باشد.

سر و صدای زیاد جاروبرقی میدیا قابل حل است؟

بله. بستگی به مشکل پیش آمده دارد که حتی می‌توانید برخی از این مشکلات را در خانه برطرف نمایید.

آیا امکان خرید قطعات جاروبرقی میدیا وجود دارد؟

خیر. در حال حاضر امکان فروش جداگانه قطعات جاروبرقی میسر نمی‌باشد.

امتیاز page

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
بازگشت
تماس ۰۲۱۴۵۴۳۷
واتساپ آریابهکار
تلگرام
موبایل: 09190111214