skip to Main Content

برای آنکه پروسه شستشو در ماشین ظرفشویی بدون هر ایرادی شکل گیرد، باید تمام قطعاتی که در این دستگاه هستند به بهترین شکل ممکن کار کنند و کارایی خاص خود را داشته باشند. از این رو ما شاهد یک دستگاه هستیم که متشکل از قطعات مختلفی می باشد که برای آنکه بتواند کارایی خاصی را به شما ارائه دهد، باید تمام قطعاتی که در این دستگاه هستند بدون جزئی ترین ایراد ممکن کار کنند. یکی از این قطعات بسیار مهم چاهک ماشین ظرفشویی است که یکی از رایج ترین سوالات در خصوص این قطعه، تعویض چاهک ماشین ظرفشویی می باشد!

اما چرا چاهک ماشین ظرفشویی را باید تعویض کنیم؟ اصلا چاهک ماشین ظرفشویی چیست؟ در ادامه این مقاله از نمایندگی تعمیر ماشین ظرفشویی در تهران آریابهکار قصد داریم شما عزیزان را با نحوه تعویض چاهک ماشین ظرفشویی آشنا سازیم تا این بخش از ماشین ظرفشویی خود به بهترین شکل ممکن آشنا شوید. همراه ما باشید.

چاهک ماشین ظرفشویی چیست؟

در ابتدا بهتر است به سراغ چاهک ماشین ظرفشویی بریم و متوجه شویم که کاربرد این بخش در ماشین ظرفشویی چیست؟! در خصوص قابلیت چاهک ماشین ظرفشویی باید به اطلاع شما برسانیم که چاهک ماشین ظرفشویی به مکانی در قسمت پائینی ماشین ظرفشویی گفته می شود که تمام مقدار آب و مواد غذایی که از ظروف کنده می شوند در این بخش جمع می شوند و سپس از فیلتر ماشین ظرفشویی عبور می کنند و به فاضلاب منتقل می شوند.

چاهک ماشین ظرفشویی چیست؟

با این وجود می توان گفت که چاهک ماشین ظرفشویی یک مکان موقت برای نگه داشن آب کثیف ناشی از شستشوی ظروف است که نقش بسیار مهمی می باشد و اگر این بخش در ماشین ظرفشویی شما وجود نداشت، عملا آبی که در این دستگاه وارد می شد، بصورت مستقیم بر روی زمین محل سکونت شما ریخته می شد که این موضوع ناخوشایندی است!

اما این در حالی است که گفته می شود چاهک ماشین ظرفشویی باید بصورت مرتب تمیز شود تا مواد غذایی ریز و جزئی که در این بخش ممکن است بنابر هر دلیلی گیر کنند، باعث ایجاد بوی بد نشوند. از این رو توصیه ای که توسط کمپانی های سازنده وجود دارد این است که این بخش در ماشین ظرفشویی باید به بهترین شکل ممکن شسته و تمیز شود و حتی المقدور همیشه ظروفی که مواد غذایی بر روی آنها چسبیده اند را باید بصورت کامل تمیز کنید تا مانع بروز چنین مشکلاتی در ماشین ظرفشویی شوید.

بنابراین به خاطر داشته باشید ظروف مختلف را نباید با مواد غذایی که به آن چسبیده اند در ماشین ظرفشویی قرار دهید و بهتر است با استفاده از یک اسفنج مناسب اقدام به تمیز کردن آن نمایید و مشکلی از این بابت در دستگاه شما رخ ندهد.

تعویض چاهک ماشین ظرفشویی

در صورتی که چاهک ماشین ظرفشویی شما ضربه شدید دیده و یا مواد غذایی به مدت زمان زیادی در آن رسوب بسته اند، بهترین راهکار این است که در ابتدا این دستگاه را با استفاده از روش بالا بررسی کنید و اگر مشکل از طریق روش بالا بر طرف نشد، بهتر است که با تکنسین های مجرب و متخصص در این زمینه تماس بگیرید و هماهنگی های لازم را انجام دهید تا تکنسین تعمیرکار مجرب و متخصص به محل شما اعزام شود و در صورت نیاز اقدام به تعویض چاهک ماشین ظرفشویی شما عزیزان کند.

لازم به ذکر است که تعویض چاهک ماشین ظرفشویی یک پروسه ساده و عادی نیست که شما بتوانید آنرا در خانه انجام دهید؛ چرا که هم نیاز به ابزارهای تعمیراتی روز دنیا دارد و هم اینکه نیاز به فردی با تجربه دارد که با تمام ساختار ماشین ظرفشویی شما آشنا باشد و این پروسه را به بهترین شکل انجام دهد.

توجه داشته باشید که برای تعویض چاهک ماشین ظرفشویی می توانید از خدمات تخصصی ما در آریابهکار استفاده کنید و از این طریق مشکل دستگاه شما ریشه یابی و سپس تعمیر شود.

علت بوی بد چاهک ماشین ظرفشویی

همان گونه که در قسمت بالا توضیح داده شد، رایج ترین علت بوی بد چاهک ماشین ظرفشویی این است که شما ظروف مختلف را بدون اینکه بصورت کامل تمیز کنید در دستگاه قرار می دهید و در حین شستشو تمام مواد غذایی که از پیش به این ظروف چسبیده اند به چاهک ماشین ظرفشویی منتقل می شوند. حال این مواد غذایی جزئی و ریز به دو دسته تقسیم می شوند که یا به فاضلاب منتقل می شوند و یا اینکه در دستگاه گیر می کنند.

علت بوی بد چاهک ماشین ظرفشویی

در دسته دوم که در ماشین ظرفشویی شما گیر می کنند، به مرور فاسد می شوند و بوی نامطبوعی از خود به بیرون از دستگاه انتقال می دهند و در نهایت با مشکلات متعددی روبرو خواهید شد. از این رو توصیه ای که برای شما داریم این است که حتما و حتما مواد غذایی موجود در ظروف را پیش از هر بار شستن با ابر یا اسفنج مناسب تمیز کنید و اجازه ندهید که این مواد غذایی باعث ایجاد بوی بد در ماشین ظرفشویی شما شوند.

مقالات مرتبط: چرا ماشین ظرفشویی روشن میشه ولی کار نمیکنه؟

تمیز کردن چاهک ماشین ظرفشویی

برای آنکه بتوانید چاهک ماشین ظرفشویی را تمیز کنید، باید یکسری مراحل را سپری کنید که این مراحل تماما در دفترچه راهنمای دستگاه شما نوشته شده اند و کار سخت و پیچیده ای نیست. از این رو توصیه ای که برای شما داریم این است که چاهک ماشین ظرفشویی را با استفاده از روشی که در ادامه قصد داریم آنرا برای شما شرح دهیم، بر اساس میزان مصرف و منحوه مصرف خود از این دستگاه حداقل هر ماه یکبار تمیز کنید. همراه ما باشید و بصورت گام به گام پیش بروید.

  1. در ابتدا باید تمام ظروف که در ماشین ظرفشویی شما وجود دارند را از داخل دستگاه خارج کنید تا به چاهک ماشین ظرفشویی دسترسی پیدا کنید.
  2. اینک ماشین ظرفشویی را بصورت کامل از برق بکشید و به هیچ وجه این دستگاه نباید به جریان برق متصل باشد.
  3. سبد موجود در پائین ماشین ظرفشویی را بردارید.
  4. در این مرحله باید فیلترهای موجود در کف دستگاه را بردارید که برای برداشتن این فیلترها توصیه می کنیم به دفترچه راهنمای این دستگاه مراجعه کنید.
  5. فیلترهای برداشته شده را با فرچه مناسب به بهترین شکل ممکن بشویید.
  6. با استفاده از یک دستمال مناسب اقدام به تمیز کردن چاهک ماشین ظرفشویی نمایید.
  7. در نهایت شما موفق به تمیز کردن چاهک ماشین ظرفشویی شدید و باید تمام مراحل را از پائین به بالا بروید تا از دستگاه خود همانند روز اول استفاده کنید.
5/5 - (1 امتیاز)

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
بازگشت
تماس ۰۲۱۴۵۴۳۷
واتساپ آریابهکار
تلگرام
موبایل: 09190111214