skip to Main Content

خاموش شدن جاروبرقی، قطعا یکی از بدترین اتفاقاتی می باشد که معمولا در حین کار با دستگاه به‌صورت ناگهانی رخ می دهد و رخ دادن آن نیز می تواند یک اتفاق شوکه کننده برای شما واقع شود. با این وجود کمی صبور باشید! چرا که نیازی به خرید دستگاه جدید ندارید و گاهی اوقات با چند تکنینک ساده هم ممکن است نیازی به خدمات پس از فروش و نمایندگی تعمیر جاروبرقی نداشته باشید. بنابراین می توان به این نتیجه رسید که این یک مشکل اساسی است که معمولا بنابر دلایلی رخ می دهد و قابل رفع می باشد.

با این وجود در ادامه این گزارش از آریابهکار قصد داریم تا شما را با رایج ترین دلایل خاموش شدن جاروبرقی آشنا سازیم. همراه ما باشید.

هشدار: برخی از موارد ذیل، کاملا فنی هستند و توسط شما در محیط منزل قابل شناسایی و رفع شدن نیستند. بنابراین در صورت نداشتن دانش فنی، به هیچ وجه اقدام به تعمیر جاروبرقی نکنید.

1. خرابی دکمه روشن/خاموش

معمولا اولین نکته ای که باید در صورت خاموش شدن جاروبرقی به آن توجه کنید، دکمه پاور آن می باشد! بدین معنا که اگر در روزهای اخیر ضربه شدیدی به جاروبرقی و دکمه های آن وارد شده است، بدون شک این مشکل ناشی از این خرابی می باشد. توصیه بسیار مهمی که در این زمینه برای شما داریم این است که این مشکل بسیار جدی می باشد و در صورت دیدن چنین مشکلی، به هیچ وجه جاروبرقی را روشن نکنید؛ چرا که می تواند باعث از کار افتادن و معیوب شدن جاروبرقی شما شود.

خرابی دکمه پاور جاروبرقی

لازم به ذکر است که دکمه های جاروبرقی قابل تعمیر نیستند و در صورت بروز هر گونه خرابی برای آنها، باید به‌صورت کامل تعویض شوند.

  • دکمه های جاروبرقی را با پا نفشارید.
  • با دستان خیس دکمه های جاروبرقی را فشار ندهید.
  • با استفاده از انگشتان پا، جاروبرقی را روشن نکنید.
  • از قرار دادن جاروبرقی در ارتفاع خودداری کنید.
  • جاروبرقی را دور از دسترس کودکان قرار دهید.

بخوانید: نمایندگی تعمیر جاروبرقی کنوود

2. نوسانات شدید برقی

یکی دیگر از عواملی که ناشی از محل سکونت شما می تواند رخ دهد و رخ دادن آن باعث خاموش شدن جاروبرقی خواهد شد، نوسان برق می باشد! تعجب نکنید چرا که این مشکل در تمام کلانشهرها رخ می دهد و به همین دلیل است که توصیه کارشناسان ما استفاده دائم و همیشگی از محافظ برق استاندارد می باشد. از این رو اگر از محافظ برق استاندارد استفاده نکنید، جاروبرقی شما بنابر کیفیتی که دارد، تعداد دفعات محدودی در مقابل این مشکل می تواند ایستادگی کند و پس از آن نیز کارایی خود را از دست خواهد داد.

3. داغ شدن جاروبرقی

استفاده مداوم و بدون استراحت باعث داغ شدن جاروبرقی می شود و در صورت داغ شدن جاروبرقی، به تمام قطعات آن فشار قابل توجهی وارد می شود! از این رو توصیه ای که برای شما داریم این است که نکات استفاده از جاروبرقی را از طریق دفترچه راهنمای آن به‌صورت کامل و دقق مطالعه کنید و براساس نکاتی که در این دفترچه گفته شده است، از جاروبرقی استفاده کنید؛ در غیر اینصورت عمر مفید جاروبرقی شما کاهش خواهد یافت و با مشکلات متعددی در این زمینه روبرو می شوید.

علت خاموش شدن جاروبرقی

با این وجود اگر چندین دقیقه به‌صورت مداوم و بدون هر گونه استراحت از جاروبرقی استفاده کرده اید و سپس به‌صورت ناگهانی خاموش شده است، قطعا به دلیل داغ شدن بیش از حد دستگاه می باشد که با دادن استراحت کافی به جاروبرقی، این مشکل برطرف خواهد شد. طبق توصیه کارشناسان بهتر است هر 10 دقیقه کار با جاروبرقی، 5 دقیقه به آن استراحت دهید تا هم فشار زیادی به دستگاه وارد نشود و هم اینکه عمر مفید آن کاهش پیدا نکند!

بخوانید: نمایندگی تعمیر جاروبرقی سامسونگ

4. گرفتگی لوله ها

معمولا به دلیل عجله زیاد ممکن است توده های بزرگ را جارو کنید و دقیقا همین توده بزرگ زباله، امکان دارد درون لوله خرطومی جاروبرقی گیر کند و باعث وارد شدن فشار بیش از حدی و در نتیجه خاموش شدن جاروبرقی شود. با این وجود در صورت بروز چنین مشکلی، نیازی به تکنسین تعمیر جاروبرقی ندارید و صرفا با استفاده از یک سیخ می توانید توده های گیر افتاده درون لوله خرطومی و زانویی را خارج کنید.

پیش از وارد کردن سیخ داخل لوله خرطومی، آرامش خودتان را حفظ کنید؛ چرا که به دلیل استرس ممکن است باعث سوراخ شدن لوله خرطومی شوید.

5. پر بودن کیسه جاروبرقی

بهتر است پیش از آنکه جاروبرقی را روشن کنید، کیسه جاروبرقی را از لحاظ پارگی و پر بودن به خوبی مورد بررسی قرار دهید و در صورتی که ظرفیت آن پر شده است، سریعا آن را خالی کنید و سپس اقدام به روشن کردن دستگاه کنید! در غیر اینصورت، اگر در صورتی که کیسه جاروبرقی پر باشد و جاروبرقی را روشن کنید، پس از گذشت چند دقیقه و وارد شدن فشار بیش از اندازه، با مشکل خاموش شدن جاروبرقی روبرو خواهید شد.

پر بودن کیسه جاروبرقی

از این رو اگر با این مشکل روبرو شدید، کیسه جاروبرقی را خارج کنید و مورد بررسی قرار دهید و در صورت نیاز، آنرا تخلیه نمایید. پس از تخلیه کامل، چند دقیقه به جاروبرقی اجازه دهید تا به میزان کافی استراحت کند و سپس آنرا روشن کنید. در صورت روشن نشدن جاروبرقی، به مرکز تعمیر جاروبرقی در شرق و غرب تهران یا محل سکونت خود مراجعه کنید.

توصیه می شود بجای کیسه های دائمی از کیسه های یکبار مصرف استفاده کنید.

بخوانید: نمایندگی تعمیر جاروبرقی پاناسونیک

6. کثیفی فیلتر جاروبرقی

اگر فیلتر جاروبرقی بیش از اندازه کثیف و مسدود شود، هوا به درستی درون دستگاه به گردش در نخواهد آمد و در نتیجه به صورت ناگهانی با مشکل خاموش شدن جاروبرقی روبرو خواهید شد. از این رو لازم است تا فیلتر جاروبرقی را حداقل هر دو هفته یکبار بشویید و در صورت لزوم هر 6 ماه یکبار به صورت کلی اقدام به تعویض فیلتر جاروبرقی کنید.

جهت خرید فیلتر جاروبرقی، می توانید به‌صورت حضوری یا غیرحضوری از مراکز تعمیر جاروبرقی در تهران یا سایر استان های کشور اقدام کنید.

7. خرابی موتور جاروبرقی

موتور در تمامی لوازم برقی خانگی از جمله جاروبرقی از حیاتی ترین قطعات به حساب می آید که نقش یک رهبر را درون جاروبرقی ایفا می کند و در صورت خرابی آن، کلیه عملکرد دستگاه مختل می شود. در واقع این قطعه اکثرا به دلیل استفاده زیاد و نادرست معیوب می شود. اما چگونه بفهمیم مشکل خاموش شدن جاروبرقی به دلیل خرابی موتور می باشد؟ برای تشخیص این موضوع، جاروبرقی را فورا از برق بکشید و با استفاده از مشامتان، جاروبرقی را بو کنید و در صورت بلند شدن بوی سوختگی، قطعا موتور جاروبرقی از کار افتاده است!

با این وجود لازم به ذکر است که موتور جاروبرقی از قطعات مختلفی تشکیل شده که در صورت از کار افتادن آن، باید به‌صورت کامل و دقیق توسط تکنسین مجرب مورد بازبینی و بررسی قرار گیرد تا در صورت امکان تعمیر، خدمات تعمیر صورت گیرد؛ در غیر اینصورت باید اقدام به تعویض موتور جاروبر کنید.

خرابی موتور جاروبرقی

همچنین به دلیل تخصصی بودن تعمیر موتور جاروبرقی، توصیه می کنیم حتما به نمایندگی تعمیر موتور جاروبرقی مراجعه کنید و درخواست تعمیر این قطعه کلید را نمایید.

بخوانید: هزینه تعمیر جاروبرقی میله

8. اتمام زغال موتور جاروبرقی

زغال جاروبرقی یا همان زغال موتور جاروبرقی به یک قطعه کوچگ گرافیت گفته می شود که به صورت کلی با گذشت زمان و به پایان رسیدن عمر مفیدش، از یکدیگر فاصله می گیرند و نتیجه اتمام طول عمر مفید آن نیز خاموش شدن جاروبرقی می باشد! اما شاید این سؤال برای شما پیش بیاید که زغال جاروبرقی، دقیقا کجاست؟ در پاسخ به این سؤال باید بگوییم که زغال یکی از قطعات تشکیل دهنده موتور جاروبرقی می باشد و اتمام عمر مفید آن علیرغم خاموش شدن دستگاه، می تواند منجر به بلند شدن دود از جاروبرقی نیز شود.

به همین دلیل است که توصیه می کنیم برای تعمیر جاروبرقی صرفا به مراکز معتبر و مجاز مراجعه کنید! چرا که در صورت مراجعه به مراکز غیرمجاز، به‌جای تعویض زغالی جاروبرقی، اقدام به تعویض موتور جاروبرقی می کنند و این خدمات برای شما گران تمام خواهد شد!

9. خرابی برد الکترونیکی

برد الکترونیکی جاروبرقی یا همان برد جاروبرقی از مهم ترین و حساس ترین قطعات جاروبرقی می باشد که خرابی آن سبب بروز اختلالات شدیدی در نحوه عملکرد دستگاه می شود! در واقع وظیفه کلی این قطعه، دریافت و ارسال دستورات به تمامی اجزای دستگاه است که اغلب این قطعه به دلیل وارد شدن ضربات شدید و نوسانات برقی آسیب می بیند. با این حال توصیه می شود در صورت خرابی این قطعه حتما در اولین فزصت به مراکز مجاز تعمیر جاروبرقی مراجعه نمایید.

نکته: برد جاروبرقی یک قطعه کاملا حساس می باشد که صرفا باید توسط تکنسین مجرب و ابزارهای تعمیراتی بروز دنیا مورد تعمیر قرار گیرد؛ در غیر اینصورت باز هم دچار خرابی خواهد شد و ناچار به خرید برد جدید خواهید شد.

خرابی برد جاروبرقی

10. تنظیمات اشتباه

نسل جدید جاروبرقی های موجود در بازار جهانی و حتی بازار کشور عزیزمان، دارای قابلیت های متعددی می باشند که در جاروبرقی های قدیمی خیلی کم دیده می شوند! با این وجود یکی از همین قابلیت های جدید، امکان تنظیم تایمر برای جاروبرقی می باشد که از طریق این تنظیمات، بدون توجه به زمان، جاروبرقی به‌صورت خودکار خاموش خواهد شد!

از این رو نکته ای که باید به آن اشاره کرد این است اگر از این تنظیمات اطلاع بخصوصی نداشتید و به هر دلیلی آنها را فعال کرده اید، با استفاده از دفترچه راهنمای جاروبرقی اقدام به تعویض تنظیمات دستگاه به حالت ابتدایی کنید تا با مشکل خاموش شدن جاروبرقی به‌صورت ناگهانی روبرو نشوید.

بخوانید: هزینه تعمیر جاروبرقی بوش

11. خرابی رله

رله جاروبرقی به صورت کلی وظیفه قطع و وصل کردن جریان برق ورودی را بر عهده دارد و معمولا به دلیل نوسان برق، داغ شدن دستگاه، استفاده نادرست و مداوم از جاروبرقی دچار خرابی می شود. با این وجود اگر این قطعه بنابر عواملی که توضیح داده شد دچار خرابی شود، بلاشک با مشکل خاموش شدن جاروبرقی مواجه خواهید شد که تحت هیچ شرایطی دستگاه شما روشن نخواهد شد. با این وجود در هنگام خرابی این قطعه، فقط و فقط باید به مرکز تعمیر جاروبرقی مراجعه کنید تا با قطعه جایگزین تعویض گردد.

مرکز تخصصی تعمیر جاروبرقی

ما در مجموعه آریابهکار با بیش از 30 سال سابقه درخشان و تیم کارشناس، آماده ارائه تمامی خدمات تعمیر لوازم برقی خانگی علی الخصوص تعمیر جاروبرقی با بروزترین ابزارهای تعمیراتی و قطعات کاملا وارداتی می باشد. از این رو اگر با مشکل خاموش شدن جاروبرقی تحت هر شرایطی روبرو شده اید و با انجام ترفندهای مختلف هنوز موفق به تعمیر این مشکل نشده اید، می توانید از طریق شماره های مندرج بر روی سایت با تیم پشتیبانی و کارشناسان ما ارتباط بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

  • عیب یابی رایگان جاروبرقی در آریابهکار.
  • گارانتی 90 روزه برای تمامی خدمات تعمیر.
  • یک هفته مهلت تست پس از تعمیر جاروبرقی.
  • تعمیر قطعات به‌جای تعویض آنها.
  • اعلام هزینه تعمیر براساس نرخ‌نامه مصوب اتحادیه.
  • تعمیر 86 برند لوازم برقی خانگی.

منبع: applianceanalysts

سوالات متداول

در ادامه به سوالات شما عزیزاندر خصوص خاموش شدن جاروبرقی و نحوه تعمیر آن پرداخته ایم:

دلیل اصلی خاموش شدن جاروبرقی چیست؟

اصلی ترین و رایج ترین دلیلی که می توانیم برای این خرابی عنوان کنیم، استفاده نادرست، طولانی مدت و داغ شدن جاروبرقی تحت این شرایط می باشد.

مشکل خاموش شدن جاروبرقی قابل تعمیر است؟

بله. این مشکل در مجموعه ما قابل تعمیر می باشد. با این تفاوت که در ابتدا به‌صورت دقیق بازبینی صورت می گیرد تا نیازی به تعویض قطعات نداشته باشید.

5/5 - (2 امتیاز)

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
بازگشت
تماس ۰۲۱۴۵۴۳۷
واتساپ آریابهکار
تلگرام
موبایل: 09190111214