skip to Main Content

اگر از ماشین ظرفشویی خود به صورت صحیح و اصولی استفاده کنید، غیر ممکن است که شاهد داغ شدن آن شوید. البته تمامی لوازم خانگی به ویژه آن دسته از لوازم خانگی که دارای المنت و قطعات متحرک هستند، در حین کار کردن تا حدودی داغ می‌شوند؛ ولی این داغ شدن نباید به آستانه غیر طبیعی بودن برسد. یکی از لوازم خانگی که معمولاً پس از اندکی کار کردن ممکن است به صورت غیر طبیعی داغ شود، ماشین ظرفشویی است. در این مقاله از نمایندگی تعمیر ماشین ظرفشویی دوو می‌خواهیم در مورد دلایل داغ شدن ماشین ظرفشویی برند دوو و روش‌های پیشگیری از آن با شما صحبت کنیم.

چرا ماشین ظرفشویی دوو داغ می‌شود؟

در مورد دلایل داغ شدن ماشین ظرفشویی دوو، توجه داشته باشید که این امر می‌تواند به چندین دلیل باشد.

چرا ماشین ظرفشویی دوو داغ می‌شود

دقت کنید که اگر از کنار این موضوع به سادگی عبور کنید و داغ شدن ماشین ظرفشویی خود را با جدیت مورد پیگیری قرار ندهید ممکن است آسیب‌های بیشتری متوجه دستگاه شما شود و هزینه تعمیرات آن را چند برابر کنید. لذا در این قسمت می‌خواهیم به علل داغ شدن ماشین ظرفشویی دوو بپردازیم.

1. نصب غیر استاندارد دستگاه

در زمان نصب و راه‌اندازی لوازم خانگی، به ویژه ماشین ظرفشویی و ماشین لباسشویی تأکید بسیار زیادی بر روی تراز بودن سطح زیر دستگاه داشته باشید. در غیر این صورت ماشین ظرفشویی شما به مرور زمان بالانس خود را از دست می‌دهد و عملکرد آن با اختلال مواجه خواهد شد. این آسیب می‌تواند موتور دستگاه را نیز درگیر کند. بنابراین یکی از دلایل داغ شدن ماشین ظرفشویی می‌تواند درگیر بودن قطعات متحرک آن در اثر تراز نبودن دستگاه باشد.

برای برطرف کردن این ایراد، چهار پیچ تنظیم دستگاه که در زیر آن قرار دارند را به خوبی سفت و دستگاه را یک بار دیگر با استفاده از تراز مهندسی چک کنید.

2. قطعات و لوازم باقی مانده در داخل ماشین ظرفشویی

یکی دیگر از دلایل داغ کردن ماشین ظرفشویی دوو می‌تواند این باشد که امکان دارد اجسام و وسایلی در قسمت پایین تشت ماشین ظرفشویی گیر افتاده باشند. چون این قسمت در نزدیکی المنت اصلی دستگاه قرار دارد، باعث عدم هدایت درست گرمای المنت به بخش‌های مربوطه می‌شود و این تجمع گرما موجب داغ شدن دستگاه می‌گردد. لذا به عنوان یکی از اقدامات اولیه پس از آن‌که احساس می‌کنید ماشین ظرفشویی دوو شما داغ شده است، می‌تواند سرکشی به لگنچه پایین دستگاه باشد. برای این کار از یک چراغ قوه استفاده کنید و اگر وسایل و قطعاتی در آنجا باقی مانده‌اند، آنها را بیرون بکشید.

3. گیر کردن بقایای مواد غذایی

گاهی اوقات ظروفی که تمیز نشده‌ وارد دستگاه می‌شوند که حامل ذرات غذایی و رسوباتی هستند که در فیلتر دستگاه باقی می‌مانند. با تجمع این ذرات، تخلیه آنها برای ماشین ظرفشویی دشوار می‌شود. به همین دلیل آب راکد با غذا مخلوط می‌شود و یک بوی سوختگی و داغ شدن دستگاه به مشام می‌رسد. معمولاً این اتفاق بیشتر پس از شست و شو با آب گرم می‌افتد.

گیر کردن بقایای مواد غذایی

برای برطرف کردن غذاهای به دام افتاده در فیلتر ماشین ظرفشویی دوو، ابتدا پوشش فیلتر را که در پشت سینک ظرفشویی و زیر بازوی آبپاش یا اسپری قرار دارد بردارید و مواد خام را به صورت دستی از فیلتر جدا کنید. با قرار دادن فیلتر در جای خود، ماشین ظرفشویی را در یک چرخه قبل‌تر تنظیم کنید تا تمامی بقایای مواد غذایی را برطرف کند. برای برطرف شدن بوی بقایای مواد غذایی نیز مخزن مواد شوینده را یک بار با سرکه پر کنید و چرخه شست و شو را اجرا کنید تا آب داغ به خوبی دستگاه را شسته و بوی بد آن را برطرف کند.

مقالات مرتبط: علت داغ شدن بدنه یخچال دوو

4. اختلال در تأمین آب دستگاه

اگر ماشین ظرفشویی شما روشن باشد، برای آن‌که بیش از حد داغ نشود، باید آب کافی به دستگاه برسد. گاهی اوقات شیر تأمین کنندۀ آب ماشین ظرفشویی که معمولاً در زیر سینک آشپزخانه یا پشت ماشین ظرفشویی قرار دارد، آب کافی را در اختیار دستگاه قرار نمی‌دهد. لذا در صورتی که دستگاه شما داغ می‌شود، بررسی کنید که سوپاپ دستگاه کاملاً روشن باشد و در جهت خلاف عقربه‌های ساعت حرکت می‌کند. شلنگ نیز نباید تاب خوردگی داشته باشد و صاف وارد دستگاه شود تا آب کافی را به دستگاه برساند. اگر شیر تأمین آب یا شلنگ دستگاه دچار اختلال شده باشند، حتماً باید آنها را تعویض نمود.

5. قطعات ذوب شده داخل دستگاه

گاهی اوقات ممکن است تکه‌های کوچک ظروف یا قطعاتی از خود دستگاه جدا شده و با سقوط بر روی المنت گرمایی ذوب شوند. در این صورت گذشته از داغ شدن ماشین ظرفشویی، شاهد ایجاد بوی سوختگی هم خواهید بود. اگر مشاهده می‌کنید که روی المنت گرم کننده ماشین ظرفشویی دوو به رنگ مشکی درآمده است، کمی صبر کنید تا دستگاه خنک شود.

قطعات ذوب شده داخل دستگاه

سپس با یک اسفنج یا پارچه تمیز و مرطوب و یا با یک قاشق غیر رسانا، پلاستیک ذوب شده را از روی المنت بردارید و سپس المنت را با یک تکه پارچه خشک کنید.

6. ایرادات سیم کشی یا نقص در موتور دستگاه

ماشین ظرفشویی هم مثل تمامی لوازم خانگی دیگر با گذشت زمان دچار اختلال عملکرد می‌شود. در این صورت شاهد داغ شدن بیش از حد آن خواهید بود و حتی ممکن است صداهای ناهنجاری از آن بشنوید و بوی سوختگی از آن به مشام برسد. در این صورت دستگاه را خاموش کنید و از برق جدا نمایید. سپس تمام دلایل داغ شدن بیش از حد ماشین ظرفشویی دوو را مورد بررسی قرار دهید.

سخن پایانی

در این مقاله از تعمیر لوازم خانگی آریابهکار هدف ما این بود که شما را با دلایل داغ شدن بیش از حد ماشین ظرفشویی دوو آشنا کنیم؛ و به یک سری دلایل پرداختیم. چنان‌چه پس از بررسی تک تک مواردی که در این مقاله ذکر شد، همچنان شاهد داغ شدن ماشین ظرفشویی خود هستید، بهتر است بیش از این وقت خود را تلف نکنید با تعمیرکار حرفه‌ای لوازم خانگی دوو تماس بگیرید تا در اسرع وقت نسبت به رفع ایراد دستگاه اقدام نماید.

فراموش نکنید هر گونه تعلل در تعمیر دستگاه می‌تواند گسترۀ خسارت‌های آن را افزایش دهد و شما را با هزینه‌های سنگین‌تری مواجه سازد. از این گذشته استفاده از تعمیرکاران غیرحرفه‌ای نیز می‌تواند باعث افزایش خسارت دستگاه شما شود.

5/5 - (1 امتیاز)

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
بازگشت
تماس ۰۲۱۴۵۴۳۷
واتساپ آریابهکار
تلگرام
موبایل: 09190111214