skip to Main Content

روشن نشدن سولاردام ال جی، یکی از مشکلات متداولی می‌باشد که می‌تواند تحت شرایط مختلفی برای سولاردام شما رخ دهد و طبیعتا با رخ دادن این خرابی، نمی‌توانید از سولاردام برای گرم کردن پخت غذاهای دلخواه خود استفاده کنید! این در حالی می‌باشد که سولاردام ال جی یکی از بهترین محصولات کمپانی ال جی می‌باشد. اما به چه دلایلی ممکن است سولاردام ال جی روشن نشود؟ در این گزارش از آریابهکار شما را با دلایل روشن نشدن سولاردام ال جی آشنا ساخته ایم که از طریق موارد ذیل می‌توانید مشکل پیش آمده را ریشه یابی نمایید. همراه ما باشید.

هشدار: معمولا مشکل روشن نشدن سولاردام بنابر دلایل فنی رخ می‌دهد که صرفا باید توسط تکنسین تعمیرات سولاردام ال جی، شناسایی و رفع شود؛ مواردی هم که ما در ادامه آنها را توضیح خواهیم داد، دلایل اصلی و کلیدی این مشکل می‌باشند که برای تعمیر و رفع خرابی آنها باید تخصص کافی داشته باشید.

1. قطع و وصل شدن برق سولاردام ال جی

یکی از دلایل کلیدی روشن نشدن سولاردام ال جی، مشکل قطع و وصلی کابل برق سولاردام می‌باشد که می‌تواند نقش کلیدی در این مشکل داشته باشد! در همین ابتدا باید بگوییم اگر این مشکل برای دستگاه شما رخ داد، فورا اقدام به تعمیر یا تعویض کابل برق سولاردام ال جی نمایید چرا که این خرابی می‌تواند باعث سوختن و از کار افتادن قطعات اصلی سولاردام شود.

همچنین نکته دیگری که باید آنرا در این گزارش ذکر کنیم این است که صرفا در مواقع نیاز، سولاردام را به برق متصل کنید و در مواقعی که نیازی به آن ندارید، آنرا از برق بکشید. با انجام این کار، عمر مفید دستگاه را افزایش خواهید داد و مشکل به‌خصوص برای دستگاه شما رخ نخواهد داد.

با این وجود توصیه‌ای که اینک برای شما داریم این است کابل برق را بررسی کنید و در صورت مشاهده هر گونه پارگی بر روی سیم و حتی قطع و وصلی، آنرا فورا تعمیر یا تعویض نمایید.

همچنین بخوانید: تعمیر سولاردام سامسونگ

2. خرابی مگنترون سولاردام ال جی

در واقع مگنترون سولاردام ال جی، انرژی برق را از مدار دریافت می‌کند و امواج لازم برای گرم کردن یا پختن غذا را در سولاردام تولید و ساطع می‌کند. در نتیجه در صورت خرابی این قطعه، هیچ گونه گرمایی در داخل دستگاه ساطع نشده و هیچ گونه پختی نیز صورت نخواهد گرفت و مانع روشن شدن سولاردام خواهد شد. با این وجود توصیه می‌شود در صورت بروز این خرابی به نمایندگی تعمیر سولاردام ال جی مراجعه کنید تا این مشکل شناسایی و رفع شود؛ در صورت عدم توجه به این خرابی، مشکلات بیشتری رخ خواهند داد.

برای پیشگیری از بروز این خرابی توصیه می‌کنیم در حین استفاده از سولاردام به آن استراحت کافی بدهید و به‌صورت مداوم از آن استفاده نکنید.

تعمیر مگنترون سولاردام ال جی

3. خرابی فیوز حرارتی

فیوز حرارتی سولاردام ال جی، از بالا رفتن بیش از اندازه دما در دستگاه جلوگیری می‌کند و دمای داخلی را به طور متعادل نگه میدارد و مانع کم شدن یا زیاد شدن بیش از حد دما می‌شود. اما اگر این قطعه به هر دلیلی خراب شود، دمای درون سولاردام به اشتباه شناسایی می‌شود و در نتیجه به‌صورت ناگهانی باعث خاموش شدن دستگاه می‌شود. از این رو یکی از دلایل اصلی روشن نشدن سولاردام ال جی، خرابی فیوز حرارتی می‌باشد که هزینه تعویض آن بسیار جزئی می‌باشد.

اما اگر تکنسینی که تصمیم به تعمیر این خرابی دارد، متوجه خرابی فیوز حرارتی نشود، قطعا هزینه زیادی را صرف تعویض قطعات سولاردام ال جی را به شما تحمیل خواهد کرد و مشکل شما نیز برطرف نخواهد شد. بنابراین توصیه می‌کنیم به تعمیرگاه مجاز سولاردام ال جی مراجعه کنید تا این مشکل توسط تکنسین‌های مجرب در اسرع وقت رفع و تعمیر شود.

همچنین بخوانید: تعمیر سولاردام فوما

4. خرابی میکروسوئیچ درب ماکروفر

تمامی ماکروفرها و سولاردام‌ها از جمله سولاردام ال جی دارای تعدادی میکروسوئیچ هستند که به منظور اطمینان از بسته شدن درب در این دستگاه جایگذاری شده اند. از این رو زمانیکه شما درب سولاردام ال جی را می‌بندید، باید میکروسوئیچ این پیغام را برد ارسال کند تا برد نیز دستور آغاز فرآیند را به سایر قطعات ارسال کند؛ در غیر اینصورت با مشکل روشن نشدن سولاردام ال جی روبرو خواهید شد.

اما میکروسوئیچ چگونه خراب می‌شود؟ معمولا میکروسوئیچ به دلیل بستن شدید درب و همچنین وارد شدن ضربه به درب دچار خرابی می‌شود و در نتیجه پیغام بسته شدن درب را به برد ارسال نخواهد کرد. از این رو تنها راهکاری که دارید این است که میکروسوئیچ‌های آسیب دیده را تعویض کنید؛ هزینه تعویض میکروسوئیچ‌ها جزئی است و معمولا امکان تعمیر آنها وجود ندارد.

5. خرابی دیود

دیود سولاردام ال جی وظیفه تولید ولتاژ بالا به کمک خازن و ترانس را بر عهده دارد که این ولتاژ برای کمک به مگنترون جهت تولید گرمای مورد نیاز، ارسال خواهد شد. بنابراین این قطعه نقش کلیدی در سولاردام دارد و اگر این قطعه به هر دلیلی آسیب ببیند، میزان ولتاژ مورد نیاز دستگاه تامین نشده و در نتیجه با مشکل روشن نشدن سولاردام ال جی روبرو می‌شوید!

علت روشن نشدن سولاردام ال جی

با این وجود تشخیص خرابی دیود سولاردام کار ساده‌ای نیست و باید توسط تکنسین تعمیرات سولاردام به‌صورت دقیق با استفاده از ابزارهای تعمیراتی عیب یابی و تعویض شود.

همچنین بخوانید: تعمیر ماکروفر بوش

6. خرابی فیوز سرامیکی

اگر علیرغم مشکل روشن نشدن سولاردام ال جی، با مشکل روشن نشدن پنل سولاردام هم مواجهه شده اید، احتمالا خرابی به دلیلی از کار افتادن فیوز سرامیکی می‌باشد! فیوز سرامیکی سولاردام ال جی وظیفه کنترل برق را برعهده دارد و به دلیلی استفاده‌های طولانی مدت، وارد شدن ضربه و همچنین نوسان شدید برق می‌تواند دچار خرابی شود و خراب شدن آن نیز مصداق از کار افتادن کامل سولاردام می‌باشد!

برای پیشگیری از این خرابی نیز توصیه می‌کنیم حتما از محافظ برق استاندارد سر راه سولاردام ال جی استفاده کنید تا جلوی نوسان برق را بگیرید. همچنین این خرابی توسط شما قابل تعمیر نیست و باید اجازه دهید تا توسط تکنسین‌های مجرب عیب یابی و تعمیر شود.

7. خرابی برد سولاردام ال جی

برد سولاردام ال جی، یکی از مهم ترین و با ارزش ترین قطعات این دستگاه به حساب می‌آید که هر گونه اشتباه در تعمیر آن می‌تواند منجر به پرداخت هزینه‌های گزاف شود. در واقع برد الکترونیکی وظیفه کنترل و ارسال اطلاعات به سایر بخش‌های سولاردام را بر عهده دارد که در صورت وجود هر گونه اختلال می‌تواند مشکلات متعددی را به وجود آورد! با این وجود اغلب این قطعه به دلیل رطوبت و وارد شدن ضربه، خراب می‌شود و باید توسط کارشناسان این حوزه رفع شود؛ در غیر اینصورت با مشکل روشن نشدن سولاردام ال جی روبرو خواهید شد.

با این حال خرابی برد را جدی بگیرید چرا که می‌تواند خیلی ساده باعث خرابی سایر قطعات سولاردام ال جی نیز شود!

همچنین بخوانید: تعمیر ماکروفر زیمنس

8. خرابی پنل سولاردام ال جی

اگر پنل سولاردام ال جی بنابر هر دلیلی آسیب دیده باشد، طبیعتا کارایی و عملکرد خود را به طور کلی از دست خواهد داد! با این وجود توصیه می‌شود سولاردام را در موقعیت مناسبی در آشپزخانه قرار دهید تا ضربه‌ای به آن وارد نشود و همچنین به هیچ وجه با دست‌های خیس و حتی با وسایل تیز، پنل را نفشارید. از این رو اگر با متصل کردن سولاردام به برق، پنل روشن نمی‌شود، یقینا با مشکل روشن نشدن سولاردام ال جی روبرو شده اید که باید توسط تکنسین‌های مجرب عیب یابی و رفع مشکل شود.

خرابی پنل سولاردام ال جی

9. خرابی ترانس سولاردام ال جی

ترانس سولاردام الجی، از مجموعه قطعات حساس در این دستگاه می‌باشد که اغلب با گذشت زمان و به دلیل استفاده‌های مداوم، خراب یا نیم سوز می‌شود. در واقع ترانس وظیفه بالا بردن ولتاژ برق ورودی به دستگاه را بر عهده دارد که در صورت خرابی آن، ولتاژ وارده به دستگاه با میزان ولتاژ مورد نیاز، برابر نبوده و در نتیجه مشکل روشن نشدن سولاردام ال جی برای شما رخ خواهد داد.

برای پیشگیری از خرابی ترانس سولاردام ال جی توصیه می‌کنیم از محافظ برق استاندارد استفاده کنید تا برق ورودی سولاردام توام با نوسان نباشد! با این وجود اگر با این مشکل برخورده اید و راهکاری برای آن ندارید، باید به مرکز تعمیر سولاردام مراجعه کنید تا این مشکل از طریق تعویض ترانس سولاردام ال جی رفع شود.

همچنین بخوانید: تعمیر ماکروفر دلونگی

10. مشکل در برق رسانی

یکی دیگر از دلایلی که می‌تواند باعث روشن نشدن سولاردام ال جی شود، مشکل در برق رسانی پریز یا محل سکونت شما می‌باشد! بله این مشکل به احتمال بسیار کم ممکن است رخ دهد و با این وجود یکی از دلایل این خرابی می‌باشد! با این وجود در ابتدا توصیه می‌کنیم که پریز برقی که در حال حاضر از آن استفاده می‌کنید را کنار بگذارید و از پریز برق دیگری استفاده کنید؛ شاید از این طریق مشکل برطرف گردد.

همچنین سعی کنید محافظ برق مناسبی را تهیه کنید و کابل برق سولاردام ال جی را به محافظ متصل نمایید تا جلوی نوسان برق را بگیرد. اگر از این طریق مشکل دستگاه برطرف شد، نشان دهنده نوسان برق در محل سکونت شما می‌باشد که باید آنرا تعمیر نمایید. اما اگر مشکل دستگاه شما رفع نشد، باید به مرکز تعمیر سولاردام ال جی مراجعه نمایید تا توسط تکنسین‌های مجرب و ابزارهای تعمیراتی بروز دنیا این مشکل شناسایی و رفع گردد.

مرکز تخصصی سولاردام ال جی

مجموعه آریابهکار به عنوان مرکز تخصصی تعمیر سولاردام ال جی در شرق و غرب تهران با بیش از 30 سال سابقه تعمیرات و تیم تکنسین مجرب، آماده ارائه خدمات تعمیر سولاردام شما با 90 روز گارانتی شرکتی و بروزترین ابزارهای تعمیراتی می‌باشد. لازم به ذکر است که تمامی خدمات آریابهکار با استفاده از قطعات وارداتی برند ال جی انجام می‌شوند. با این وجود اگر هنوز مشکل دستگاه شما برطرف نشده است، می‌توانید با تیم پشتیبانی آریابهکار به شماره مرکزی 02145437 تماس بگیرید و سوالات خود را در این خصوص بپرسید.

  • شعبه نارمک: خیابان دکتر آیت، پایین‌تر از چهار راه تلفن خانه، نرسیده به خیابان دماوند، شماره ۶۸ ، واحد اول
5/5 - (2 امتیاز)

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
بازگشت
تماس ۰۲۱۴۵۴۳۷
واتساپ آریابهکار
تلگرام
موبایل: 09190111214