skip to Main Content

بوی سوختگی جاروبرقی یکی دیگر از مشکلات رایجی می باشد که ممکن است در طول زمان در حین استفاده از این دستگاه کاربردی و مصرفی متوجه شوید و طبیعتا این یک مشکل عادی و ساده نیست و نباید آنرا ساده جلوه دهید. با این وجود نکته ای که وجود دارد این است که علت بوی سوختگی جاروبرقی پارس خزر با علت بوی سوختگی جاروبرقی سامسونگ و حتی سایر جاروبرقی های موجود در کشور، یکسان می باشد و عواملی که ما در این گزارش به آنها اشاره کرده ایم، پاسخگوی سؤل شما خواهند بود.

چرا جاروبرقی بوی لاستیک سوخته می دهد؟

بوی سوختگی جاروبرقی می تواند در گاهی اوقات با بوهای مختلفی به مشام شما عزیزان برسد که یکی از این بوهایی که احساس خواهید کرد، بوی لاستیک سوخته خواهد بود. طبیعتا این بو نشان دهنده یک هشدار جدی است که اگر به مدت طولانی از دستگاه با این بو استفاده کنید، مطمئنا دستگاه شما آسیب جدی خواهد دید. از این رو اگر به دنبال علت بوی لاستیک سوخته جاروبرقی هستید، باید بگوییم که این بو معمولا به دلیل گیر کردن مو در برس دستگاه رخ می دهد که باید برس را باز و سپس تخلیه کنید.

تعمیر بوی سوختگی جاروبرقی

عواملی که باعث بوی سوختگی جاروبرقی شما می شوند، به دو دسته ساده و فنی تقسیم می شوند. بدین معنا که برخی از دلایل این خرابی بسیار ساده هستند و می توانید با چند دقیقه وقت گذاشت اقدام به رفع این خرابی کنید و اما برخی دیگر از دلایلی که باعث این مشکل می شوند، بسیار حساس و تکنیکال هستند و توصیه می کنیم در صورت نداشتن دانش فنی تعمیرات جاروبرقی، نباید اقدام به تعمیر خرابی پیش آمده برای جاروبرقی ننمایید و اجازه دهید تا تکنسین تعمیرات جاروبرقی با مهارت های خود، مشکل شما را در کمترین زمان رفع نماید.

عیب یابی بوی سوختگی جاروبرقی

با این وجود آریابهکار به عنوان مرکز تعمیر لوازم برقی خانگی، با تیم کارشناس و متخصص تعمیرات جاروبرقی آماده عیب یابی و بازبینی بوی سوختگی دستگاه شما به‌صورت رایگان می باشد تا این مشکل را با استفاده از تعمیر قطعات جاروبرقی به‌جای تعویض آنها، با کمترین هزینه در اسرع وقت رفع نماید. از این رو اگر با مشکل بوی سوختگی جاروبرقی روبرو شده اید، تکنسین های مجرب ما آماده ارائه خدمات تعمیر به شما عزیزان هستند.

جهت ارتباط با کارشناسان مجموعه ما می توانید با شماره مرکزی 02145437 تماس حاصل نمایید تا با تکنسین های مجموعه ارتباط بگیرید و سوالات خودتان را در این خصوص بپرسید.

1. استفاده نادرست؛ دلیل بوی سوختگی جاروبرقی

اصلی ترین عاملی که می تواند خیلی ساده باعث بروز خرابی های متعددی برای جاروبرقی شما شود، استفاده نادرست و غیراصولی از جاروبرقی می باشد که معمولا اکثر ما استفاده غیر اصولی از دستگاه را ترجیح می دهیم چرا که به هیچ وجه حتی 1 ثانیه هم دفترچه راهنمای استفاده از جاروبرقی را مطالعه نکرده ایم! با این وجود اگر متوجه بوی سوختگی جاروبرقی شدید، باید بگوییم که قطعا استفاده غیراصولی از جاروبرقی کرده اید که منجر به چنین مشکلی شده است.

بنابراین باید یکسری اصول و قواعد را در قالب اصول نگهداری از جاروبرقی را از طریق دفترچه راهنمای استفاده از دستگاه را مطالعه کنید و براساس این اصول از دستگاه استفاده کنید تا آسیبی در بلند مدت برای آن رخ ندهد.

2. خراب شدن برد جاروبرقی

برد جاروبرقی به عنوان مرکز و مغز دستگاه به حساب می آید چرا که عملکرد تمامی قطعات متکی به برد جاروبرقی می باشد و اگر به هر دلیلی این قطعه دچار خرابی شود، قطعات دیگر نمی توانند عملکرد مشابه قبل از خود ارائه دهند. لازم به ذکر است که برد جاروبرقی معمولا به دلیل استفاده بیش از حد و نادرست از دستگاه دچار خرابی می شود و گاهی اوقات این فشار بقدری خواهد بود که می تواند باعث ذوب شدن قسمتی از برد شود.

خرابی برد جاروبرقی

با این وجود برد در قاب داخلی جاروبرقی قرار گرفته است و بهتر است ایراد و خرابی آن توسط تکنسین مورد بازبینی قرار گیرد و سپس تعمیرات لازمه صورت گیرد؛ چرا که برد یک قطعه بسیار حساس می باشد و اگر قسمتی از آن به اشتباه تعمیر شود، به‌صورت کامل از کار خواهد افتاد. به همین دلیل توصیه می کنیم به نمایندگی تعمیر جاروبرقی کنوود در تهران یا نمایندگی جاروبرقی خود مراجعه کنید تا این مشکل مورد عیب یابی و تعمیر قرار گیرد.

3. خراب شدن فن؛ دلیل بوی سوختگی جاروبرقی

در جاروبرقی های امروزی بنابر کاربرد و ابعادی که دارند، از یک یا چند فن در آنها استفاده شده است تا فرایند وارد سازی هوا به جاروبرقی را انجام و باعث خنک شدن قطعات جاروبرقی شوند. اما همین فن ها از حساسیت بالایی برخوردار هستند و در صورت وارد کردن فشار زیادی به جاروبرقی می توانند آسیب ببینند. از این رو زمانیکه فن جاروبرقی کار نکند، دمای درون جاروبرقی افزایش خواهد یافت و در نتیجه می تواند باعث سوختن قطعات داخلی دستگاه شود که نتیجه آن هم بوی سوختگی جاروبرقی می باشد!

با این وجود اگر صدای فن جاروبرقی را نشنیدید، بهتر است به نمایندگی تعمیر جاروبرقی ال جی مراجعه کنید تا این مشکل از نزدیک توسط تکنسین های مجرب مورد بازبینی و تعمیر قرار گیرد.

4. پر بودن بیش از حد کیسه

اصولا زمانیکه ما می خواهیم از جاروبرقی استفاده کنیم، به نحوی است که می خواهیم خیلی سریع عملیات جارو کردن را انجام دهیم تا به سایر کارهای روزمره خود برسیم و به همین دلیل قطعا یکسری نکات ابتدایی را فراموش خواهیم کرد! برای مثال عدم بررسی کیسه جاروبرقی پس از هر بار جارو کردن می باشد که در این صورت فشار حداکثری به جاروبرقی اعمال می شود و تحت این فشار حداکثری متوجه بوی سوختگی جاروبرقی خواهید شد که نشان دهنده خرابی هایی در دستگاه شما می باشد.

با این وجود توصیه ای که برای شما داریم این است که پس از هر بار استفاده از دستگاه، 5 دقیقه وقت بگذارید و اقدام به تخلیه کیسه جاروبرقی نمایید.

بخوانید: هزینه تعمیر جاروبرقی بوش

5. نیم سوز شدن موتور؛ دلیل بوی سوختگی جاروبرقی

موتور جاروبرقی از قسمت های مختلفی تشکیل شده است که یکی از این قسمت ها، سیم پیچ موتور جاروبرقی می باشد که در صورت وارد شدن فشار زیاد به موتور، فورا داغ خواهد شد و در نتیجه بویی از جاروبرقی منتشر خواهد شد که مشابه بوی سوختن یک قطعه می باشد! اما موتور جاروبرقی چگونه خراب می شود؟ معمولا موتور به دلیل استفاده نادرست ما دچار خرابی می شود و به مرور نیم سوز و سپس به‌صورت کامل از کار خواهد افتاد.

خرابی موتور جاروبرقی

با این وجود این قطعه از جاروبرقی نیز باید مورد بررسی قرار گیرد تا در صورت بروز هر گونه خرابی در این قطعه، مورد تعمیر تکنسین های مجرب قرار گیرد و نیازی به تعویض موتور جاروبرقی نداشته باشید.

6. نفوذ رطوبت درون جاروبرقی

معمولا برای انتخاب یک جای مناسب برای نگهداری از جاروبرقی باید یکسری اصول را رعایت کنید. این نکات عبارتند از:

  1. قرار دادن جاروبرقی دور از وسایل گرمازا.
  2. عدم قرار دادن جاروبرقی در کنار و نزدیکی محیط های مرطوب.
  3. دور از دسترس بودن دستگاه از کودکان.
  4. عدم استفاده جاروبرقی با دستان خیس.

اما معمولا ما به دلیل عجله ای که داریم شاید یک یا چند مورد از عوامل مذکور را گاهی اوقات رعایت نکنیم و در صورت رعایت نکردن این نکات، باید بگوییم که مشکلات اساسی و جدی برای دستگاه شما رخ خواهند داد. از این رو اگر جاروبرقی را در نزدیکی سینک، حمام و هر محیط مرطوبی قرار داده اید، قطعا این محیط باعث بوی سوختگی جاروبرقی سامسونگ شده است.

بخوانید: نمایندگی تعمیر جاروبرقی پارس خزر

7. کثیفی فیلتر؛ علت بوی سوختگی در جاروبرقی

فیلتر جاروبرقی نیز یکی دیگر از قطعاتی می باشد که باید در بازه های زمانی مختلفی مورد بررسی شما عزیزان قرار گیرد و در صورت اتمام عمر مفید آن، اقدام به تعویض فیلتر کنید. اصولا فیلتر برای جلوگیری از ورود گرد و خاک درون دستگاه می باشد و اگر به هر دلیلی کثیف شود و یا عمر مفید آن اتمام شود، باعث مسدودی هوای ورودی به دستگاه خواهد شد که در نتیجه فشار زیادی به جاروبرقی وارد می شود و با بوی سوختگی جاروبرقی روبرو خواهید شد.

با این وجود اگر فیلتر را به‌صورت کثیف دیدید، آنرا جدی بگیرید و اقدام به شستن یا تعویض آن نمایید تا با مشکلات گسترده ای روبرو نشوید و نیازی به خدمات نمایندگی تعمیر جاروبرقی میله نداشته باشید.

کثیفی فیلتر جاروبرقی

8. مشکل تسمه جاروبرقی

اگر برس جاروبرقی را نگاه کنید، می توانید تسمه هایی از جنس پلاستیک را مشاهده کنید که حضور این تسمه های پلاستیکی جهت سهولت دستگاه برای جمع آوری ذرات ریز و درشت می باشد. اما اگر به هر دلیلی تسمه جاروبرقی دچار خرابی شود، قطعا فشار قابل توجهی به موتور اعمال خواهد شد و در نتیجه متوجه بوی سوختگی جاروبرقی پارس خزر خواهید شد. از این رو اگر متوجه خرابی این تسمه شدید، می توانید در خانه بدون نیاز به تکنسین تعمیرات، آنرا رفع و تعمیر کنید.

9. نفوذ گرد و خاک درون موتور؛ علت بوی سوختگی در جاروبرقی

اگر به هر دلیلی فیلتر را از دستگاه خارج کنید و آنرا در جای خود قرار ندهید، گرد و خاک بسیار زیادی وارد موتور جاروبرقی خواهد شد که به مرور می تواند باعث از کار افتادن و بوی سوختگی جاروبرقی شما شود. همچنین اگر کیسه جاروبرقی پر باشد، در صورت عدم تخلیه آن دچار پارگی خواهد شد که در نتیجه تمام گرد و غبار موجود در کیسه به درون موتور منتقل خواهد شد و باعث بوی سوختگی جاروبرقی شما می شود. از این رو باید به شدت مراقب فیلتر و کیسه جاروبرقی باشید.

بخوانید: هزینه تعمیر جاروبرقی میدیا

10. وجود اجسام سخت در جاروبرقی

اصولا شما نباید هر چیزی را با استفاده از جاروبرقی جارو کنید! برای مثال اگر شما براده های آهن را جارو نمایید، بجای آنکه بصورت مستقیم وارد کیسه شود، به موتور جاروبرقی منتقل خواهد شد! زمانی هم که چنین اتفاقی رخ دهد، قطعا با مشکل بوی سوختگی جاروبرقی روبرو خواهید شد. با این وجود توصیه ای که برای شما داریم این است که به هیچ وجه اقدام به جارو کردن اجسام سخت و برنده، نکنید.

جارو کردن اجسام سخت

11. جارو کردن مواد غذایی؛ علت بوی سوختگی جاروبرقی سامسونگ

طبیعتا اگر شما برای مدتی یک تکه غذا را بیرون از یخچال قرار دهید، با بوی نامطلوبی روبرو می شوید. از این رو اگر متوجه بوی سوختگی جاروبرقی شدید و این در حالی می باشد که چند روز پیش ذره ای غذا را جارو کرده اید، یقینا مشکل از کیسه است و نیازی به تعمیرات جاروبرقی ندارید؛ پس فورا اقدام به تخلیه و شستن کیسه جاروبرقی نمایید. با این وجود به هیچ وجه نباید مواد غذایی پخته و یا خام را با استفاده از جاروبرقی جارو کنید.

12. گیر کردن موی حیوانات در موتور

موی حیوانات نسبتا بافت سختی دارند و اگر به هر دلیلی وارد بدنه دستگاه شما شوند، خیلی ساده می توانند باعث بروز یکسری مشکلات جدی برای جاروبرقی گردند. از این رو جاروبرقی را در نقطه ای از خانه قرار دهید که به دور از دسترس حیوانات خانگی شما باشد؛ در غیر اینصورت به مرور زمان با بوی سوختگی جاروبروقی روبرو می شوید که حتما باید جاروبرقی را به تکنسین تعمیر جاروبرقی تحویل دهید تا خدمات سرویس جاروبرقی انجام شود.

بخوانید: نمایندگی تعمیر جاروبرقی دلونگی

13. اعمال فشار بیش از حدی

جاروبرقی یکی از وسیله های برقی خانه شما می باشد که دارای محدودیت زمانی و بازه عمر مفید است! بدین معنا که شما نباید از جاروبرقی در بازه های زمانی طولانی استفاده کنید؛ در غیر اینصورت عمر مفید جاروبرقی به سرعت کم خواهد شد و بجای آنکه 7 سال از آن استفاده کنید، می توانید نهایتا 2 سال استفاده کنید و پس از آن هم باید به تعمیرگاه جاروبرقی مراجعه کنید. بنابراین توصیه می کنیم از جاروبرقی در بازه های زمانی کوتاه مدت استفاده کنید و میزان مکش آنرا در حالت Max قرار ندهید.

به ازای هر 15 دقیقه کار، 5 دقیقه اجازه دهید تا جاروبرقی استراحت کند و دمای آن کاهش پیدا کند.

14. اتصالی در جاروبرقی؛ علت بوی سوختگی جاروبرقی سامسونگ

یکی دیگر از عواقب استفاده نادرست و اشتباه از جاروبرقی، آسیب دیدن قطعات داخلی آن می باشد! بدین معنا که اگر استفاده نادرست از جاروبرقی کنید، احتمالا برخی از قطعات آسیب می بینند و از آنجاییکه تمام قطعات جاروبرقی ارتباط مستقیم با یکدیگر دارند، خرابی یک قطعه می تواند باعث خرابی قطعه دیگر به دلیل فشار بیش از حدی شود.

با این وجود اتصالی در جاروبرقی می تواند باعث بوی سوختگی جاروبرقی شود که در این مواقع توصیه می کنیم به هیچ وجه از جاروبرقی استفاده نکنید! این مشکل حتما باید توسط تکنسین مجرب تعمیر جاروبرقی مورد بازبینی و سپس تعمیر قرار گیرد.

اتصالی کردن جاروبرقی

15. گرفتگی اتصالات و لوله ها

در صورت جارو کردن توده های بزرگ و حجیم، این توده ها در 80 درصد مواقع بجای آنکه به کیسه منتقل شوند، در لوله خرطومی یا لوله زانویی جاروبرقی باقی خواهند ماند! زمانیکه این چنین اتفاقی رخ دهد، نه تنها باعث وارد شدن فشار بیش از حد به جاروبرقی می شوند، بلکه می توانند حتی باعث سوختن قطعات کلیدی و گران قیمت جاروبرقی شما شوند. با این وجود توصیه می کنیم برای جارو کردن توده های بزرگ، از جاروبرقی استفاده نکنید.

برای باز کردن این مسدودی، در ابتدا جاروبرقی را از برق بکشید و سپس اتصالات اعم از لوله خرطومی و زانویی را از دستگاه باز کنید. اینک تمام اتصالات را با استفاده از آب فشار قوی بصورت کامل بشویید تا توده های مسدود شده، از اتصالات خارج شوند. پس از شستشوی دقیق اتصالات، آنها را در مقابل نور مستقیم خورشید قرار دهید و اجازه دهید تا بصورت کامل خشک شوند و پس از خشک شدن کامل، آنها را به جاروبرقی متصل کنید.

منبع: everettvacuum

5/5 - (5 امتیاز)

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
بازگشت
تماس ۰۲۱۴۵۴۳۷
واتساپ آریابهکار
تلگرام
موبایل: 09190111214