skip to Main Content

چگونه یک آبسردکن بسازیم؟ آیا این امکان وجود دارد که خودمان در منزل بتوانیم یک آبسردکن بسازیم؟!

آبسردکن یکی از وسایل مصرفی و پرکاربرد در فصول گرم سال از جمله تابستان می باشد که میزان استفاده آن در این فصل به بیشترین میزان ممکن می رسد. از مهم ترین نقاطی که ممکن است آبسردکن را در آن مشاهده کنید، ادرات، مدارس و… می باشد که این روزها شما می توانید حتی آبسردکن مدنظر خود را خریداری کنید و در خانه از آن استفاده نمایید!

با این وجود اگر مایل به خرید یک دستگاه آبسردکن هستید، با جستجویی در بازار متوجه قیمت بالای این دستگاه در مدل های مختلفی خواهید شد که شاید به این موضوع فکر کنید برای سپری کردن صرفا 3 ماه این میزان هزینه منطقی نیست! اما این در حالی می باشد که شما با خرید یک دستگاه آبسردکن مناسب می توانید از آن حتی در روزهای سرد سال نیز استفاده کنید!

چرا که آبسردکن های نسل جدید دارای دو الی سه شیر هستند که در فصول سرد سال می توانید از شیر آب گرم و شیر آب ولرم این دستگاه استفاده نمایید. با این وجود اگر در شرایط بحرانی قرار دارید و می خواهید یک دستگاه آبسردکن برای خود تهیه کنید، جای نگرانی نیست؛ چرا که شما خیلی ساده از طریق چندین روش مختلف می توانید آبسردکن درست کنید و استفاده نمایید. اما چگونه؟

در این مقاله از مجموعه مقالات تعمیر آبسردکن آریابهکار ما قصد داریم تا شما عزیزان را با آموزش ساخت یک آبسردکن مناسب در خانه آشنا سازیم تا در شرایط بحرانی از طریق این روش اقدام به تهیه آب خنک نمایید.

توجه: بدون شک آبسردکن ساختگی که شما در خانه می سازید، تحت هیچ شرایطی نمی تواند همانند یک آبسردکن واقعی نیاز شما را در حجم و ابعاد بالا برطرف کند؛ به همین دلیل این آبسردکن ساختگی صرفا در حجم و ابعاد معین می تواند نیاز شما را برطرف کند و تحت هیچ شرایطی آنرا نمی توان جایگزین مطلق آبسردکن واقعی دانست.

چگونه یک آبسردکن خانگی بسازیم؟

ساخت یک آبسردکن خانگی از آنچه که تصور می کنید بسیار ساده‌تر و آسان تر می باشد و شما عزیزان نیز صرفا در یک پروسه کوتاهی می توانید اقدام به ساخت آبسردکن نمایید. از این رو روش های مختلفی برای ساخت یک آبسردکن وجود دارند که ما در این مقاله از آریابهکار قصد داریم به یک مورد از آنها بپردازیم.

چگونه یک آبسردکن خانگی بسازیم؟

از این رو از مهم ترین روش های ساخت آبسردکن می توان به مورد ذیل اشاره نمود که بسیار کاربردی است و شما می توانید در بازه زمانی کوتاهی به آب خنک دسترسی پیدا کنید. با این وجود توصیه ای که برای شما داریم این است که حتما مراحل مذکور را بصورت قدم به قدم طی کنید. همراه ما باشید.

ساخت آبسردکن با کارتن

ساده‌ترین روش برای ساخت آبسردکن که شما عزیزان می توانید از طریق آن اقدام نمایید، ساخت آبسردکن با استفاده از کارتن می باشد که در ادامه این مقاله از آریابهکار قصد داریم این پروسه را برای شما عزیزان شرح دهیم. به همین دلیل توصیه می کنیم گام به گام پیش بیایید:

لوازم مورد نیاز:

برای ساخت آبسردکن با کارتن شما نیاز به یکسری لوازم دارید که در ادامه نام برده شده اند:

  1. یک بطری پلاستیکی.
  2. کاغذ رنگی.
  3. چسب حرارتی.
  4. نی.
  5. 2 مقوا به طول 9 و عرض 6 cm.
  6. 3 مقوا به طول 10 و عرض 6 cm.
  7. یک کارتن به طول 60 و عرض 20 cm.
  8. 3 مقوا با طول 15 و عرض 13 cm که یکی از اضلاع آن به شکل خمیده و منحنی باشد.

مقاله پیشنهادی: آبسردکن چه مارکی خوبه؟

مراحل ساخت آبسردکن با کارتن

  1. در ابتدا مقوا 9×6 و 10×6 باید یک مکعب درست کنید؛ این مکعب به عنوان پایه خواهد بود و بر روی مقوایی که یک طرف آن خمیده است بچسبانید.
  2. سپس کارتن 60×20 را به آن چسب بزنید و این در حالی باید باشد که یک طرف آن باز باشد.
  3. یک سوراخ در قسمت میانی رو پایین بطری پلاستیکی ایجاد کنید و نی را از آن عبور دهید.
  4. نی را باید از طریق چسب حرارتی به بطری بچسبانید.
  5. داخل بطری آب خنک بریزید و درب آنرا ببندید.
  6. با باز کردن درب بطری، آب از طریق نی به بیرون منتقل خواهد شد و با بستن آن نیز آبی از بطری به بیرون منتقل نمی شود.
  7. هم اکنون شما عزیزان موفق به ساخت آبسردکن با کارتن و بطری آب شدید.

مراحل ساخت آبسردکن با کارتن

آبسردکن بسازیم یا بخریم؟!

همانگونه که در ابتدا گفته شد، ساخت آبسردکن بدون شک تحت هیچ شرایطی نمی تواند جایگزین یک دستگاه آبسردکن واقع شود و نیازهای شما عزیزان را برطرف کند و صرفا در قالب یک کاردستی می تواند باعث سرگرمی شما و حتی کودکان شما عزیزان شود.

از این رو هدف از ساخت آبسردکن بیشتر جنبه سرگرمی دارد و نمی تواند همانند یک دستگاه آبسردکن واقعی نیاز شما عزیزان را برطرف کند. از این رو اگر مایل به داشتن یک دستگاه آبسردکن هستید، تنها توصیه ما این است که از فروشگاه های مجاز و معتبر اقدام به خرید آبسردکن براساس نیازهای خود نمایید تا بتوانید بهترین نتیجه و استفاده را از آبسردکن دریافت نمایید؛ در غیر اینصورت حتی اگر شما پیچیده‌ترین کاردستی آبسردکن هم درست کنید، باز هم نمی تواند جایگزین مناسبی برای شما شود.

ارزان‌ترین و گران‌ترین آبسردکن خانگی

پیش از آنکه به سراغ ساخت یک آبسردکن برویم، بهتر است به سراغ ارزان‌ترین و گران‌ترین آبسردکن موجود در بازار برویم تا بتوانید با برخی از مدل های آبسردکن آشنا شوید. با این وجود ما در آریابهکار سعی کرده ایم تا یک مورد را برای هر یک از موارد مذکور نام ببریم:

ارزان‌ترین و گران‌ترین آبسردکن خانگی

برای مطالعه بیشتر: روش های از بین بردن جلبک مخزن آبسردکن

ارزان‌ترین آبسردکن خانگی

ارزان‌ترین آبسردکنی که شما عزیزان می توانید در بازار ایران خریداری و استفاده نمایید، آبسردکن گوسونیک یخچال دار مدل GWD-519 می باشد که برای خرید این دستگاه باید حدودا 5.600.000 تومان هزینه کنید.

گران‌ترین آبسردکن خانگی

گران‌ترین آبسردکن خانگی

همچنین گران‌ترین آبسردکنی که ما در طی جستجوهایی که انجام دادیم و به آن رسیدیم، آبسردکن مجیک مدل WPU 8900F می باشد که برای خرید این دستگاه باید حدودا 24 میلیون تومان هزینه نمایید؛ لازم به ذکر است که برند مجیک یکی از بهترین برندهایی است که شما می توانید اقدام به خرید محصولات آن نمایید. با این وجود ما سعی کردیم تا شما را با ارزان‌ترین و گران‌ترین آبسردکن های خانگی آشنا سازیم.

امتیاز post

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
بازگشت
تماس ۰۲۱۴۵۴۳۷
واتساپ آریابهکار
تلگرام
موبایل: 09190111214