skip to Main Content

علت کدر شدن ظروف در ماشین ظرفشویی چیست؟ مشکل کدر شدن ظروف در ماشین ظرفشویی یکی دیگر از مشکلات رایج در این دستگاه ها می باشد که ممکن است پس از گذشت یک بازه زمانی چند ساله از خرید ماشین ظرفشویی برای شما عزیزان رخ دهد. اما این در حالی می باشد که مهم ترین وظیفه ماشین ظرفشویی شستشوی ظروف به بهترین شکل ممکن می باشد و زمانیکه ظروف شسته شده رضایت شما را به خود جلب نکنند، قطعا از خرید این دستگاه پشیمان خواهید شد و یا حتی به فکر خرید دستگاه جدید خواهید افتاد.

لازم به ذکر است که نیازی به خرید ماشین ظرفشویی جدید نیست؛ چرا که این مشکل به روش های مختلفی قابل تعمیر می باشد. با این وجود در ابتدا پیش از آنکه به نحوه تعمیر این مشکل بپردازیم بهتر است به دلایل کدر شدن ظروف در ماشین ظرفشویی بپردازیم تا این مشکل را ریشه یابی کنید.

در این مقاله از مجموعه مقالات تعمیر ظرفشویی قصد داریم شما را با علت کدر شدن ظروف در ماشین ظرفشویی و روش ها و راهکار های برطرف سازی آن آشنا سازیم. چنانچه در خصوص هریک از بخش های مقاله سوال و یا ابهمامی دارید می توانید در بخش کامنت های صفحه موضوع مورد نظر خود را برای ما قرار دهید تا در اولین فرصت پاسخگوی سوالات شما عزیزان باشیم.

5 دلیل کدر شدن ظروف در ماشین ظرفشویی

مهم ترین و اصلی ترین قابلیت یک ماشین ظرفشویی، شستشوی دقیق ظروف در کمترین زمان و به بهترین حالت ممکن است که بدون شک اصلی ترین قابلیت این دستگاه می باشد. اما تصور کنید با قرار دادن ظروف درون ماشین ظرفشویی متوجه کدر شدن ظروف در ماشین ظرفشویی شوید! قطعا این مشکل نشان دهنده مسائلی در ماشین ظرفشویی است که حتما باید مورد بررسی و عیب یابی قرار گیرند. با این وجود در ابتدا توصیه می کنیم در صورت مشاهده چنین خرابی، به هیچ وجه از دستگاه استفاده نکنید!

5 دلیل کدر شدن ظروف در ماشین ظرفشویی

در صورت استفاده از ماشین ظرفشویی در این شرایط، احتمال بروز هر گونه خرابی وجود دارد و به‌جای آنکه این مشکل را با یک هزینه مقرون به صرفه تعمیر کنید، با یک هزینه بیشتری باید تعمیر نمایید. اما تعمیرات این خرابی بستگی به علت آن دارد که در ادامه این گزارش از آریابهکار قصد داریم مواردی را برای شما مورد نقد و بررسی قرار دهیم که رایج ترین دلایل کدر شدن ظروف در ماشین ظرفشویی هستند. همراه ما باشید.

1. قرص نامرغوب ماشین ظرفشویی

اولین و متداول ترین علت کدر شدن ظروف در ماشین ظرفشویی، خرید و استفاده از قرص های بی کیفیت برای ماشین ظرفشویی می باشد که متأسفانه این مشکل به تعداد دفعات زیادی توسط تکنسین های ما دیده شده است. برای خرید قرص ماشین ظرفشویی شما می توانید از روش های مختلفی اقدام کنید، اما بهترین روشی که از نظر کارشناسان ما معقولانه هست، این است که به‌جای خرید قرص ماشین ظرفشویی در ابتدا به دنبال فروشنده مجاز باشید!

با این وجود اگر قرص تاریخ گذشته و نامرغوب برای ماشین ظرفشویی تهیه کنید، قطعا با مشکل کدر شدن ظروف در ماشین ظرفشویی روبرو خواهید شد.

2. چیدمان نادرست ظروف

ماشین ظرفشویی با استفاده از آب گرم تمام ظروف قرار گرفته شده درون سبد را مورد شستشو قرار می دهد تا تمام لکه های ناشی از غذا از بین بروند. این در حالی است که شما به‌درستی از ماشین ظرفشویی استفاده کنید؛ بدین معنا که نباید بیشتر از حجم کلی سبد دستگاه، ظرف بچینید. با این وجود اگر ظرف ها را به‌درستی درون ماشین ظرفشویی نچینید، قطعا با مشکل کدر شدن ظروف در ماشین ظرفشویی روبرو خواهید شد. به همین دلیل توصیه می شود حتما محدودیت های درون ماشین ظرفشویی را رعایت کنید.

3. کثیفی فیلتر ماشین ظرفشویی

یکی دیگر از قطعات بسیار مهم در ماشین ظرفشویی، فیلتر می باشد که تمام آب ورودی به دستگاه از این قطعه عبور می کند. به همین دلیل فیلتر ممکن است در طول زمان کثیف شود و خاصیت خود را از دست بدهد که در این مواقع منجر به کدر شدن ظروف در ماشین ظرفشویی خواهد شد. از این رو توصیه می شود حداقل هر دو ماه یکبار اقدام به خارج کردن و شستشوی فیلتر ماشین ظرفشویی کنید.

کثیفی فیلتر ماشین ظرفشویی

توجه: اگر فیلتنر ماشین ظرفشویی فرسوده شده و قابلیت فیلتر کردن املاح آب ورودی را ندارد، باید اقدام به خرید فیلتر جدید براساس مدل و برند دستگاه خود کنید.

4. تنظیمات نادرست ماشین ظرفشویی

تمام عملکرد ماشین ظرفشویی براساس تنظیماتی است که شما بر روی دستگاه تنظیم می کنید. با این وجود در صورت کدر شدن ظروف در ماشین ظرفشویی، توصیه نمی کنیم حتما باید توسط تعمیرکار ماشین ظرفشویی رفع شود؛ چرا که برخی از این خرابی ها وجود دارند که می توانند خیلی ساده توسط شما بدون هر گونه دانش فنی و تعمیرات رفع شوند. از این رو برای اعمال تنظیمات مناسب باید به دفترچه راهنمای ماشین ظرفشویی مراجعه کنید تا این مشکل برطرف شود. به همین سادگی!

5. خرابی المنت ماشین ظرفشویی

یکی دیگر از عواملی که می تواند تحت شرایط مختلفی منجر به کدر شدن ظروف در ماشین ظرفشویی شود، خرابی المنت ماشین ظرفشویی می باشد؛ چرا که وقتی المنت خراب بشد، آب موجود در دستگاه به میزان قابل توجه گرم نخواهد شد و در نتیجه هم شستشوی ظروف انجام نخواهد شد و هم آنکه با کدر شدن ظرف های درون ماشین ظرفشویی روبرو می شوید. ابن مشکل باید توسط تکنسین و تعمیرکار ماشین ظرفشویی مورد تعمیر و بازبینی دقیق قرار گیرد.

3 ترفند رفع کدر شدن ظروف در ماشین ظرفشویی

3 ترفند رفع کدر شدن ظروف در ماشین ظرفشویی

همانگونه که در قسمت بالا با تمام موارد ممکن/ناممکن در خصوص کدر شدن ظروف در ماشین ظرفشویی آشنا شدید، در این بخش نیز قصد داریم تا شما را با راهکارهایی در این زمینه آشنا سازیم که با اجرای این روش ها می توانید مشکل پیش آمده را رفع کنید. توجه داشته باشید که 2 مورد اول از 3 راهکاری که گفته شده است توسط شما قابل انجام هستند و مابقی موارد باید توسط تکنسین مجرب صورت گیرد.

1. خرید قرص ماشین ظرفشویی معتبر

برای آنکه بتوانید به بهترین نتیجه در حین شستشوی ظروف برسید، باید قرص مناسبی را نیز درون دستگاه ماشین ظرفشویی قرار دهید. اما همانگونه که گفتیم، پیش از خرید قرص ماشین ظرفشویی بهتر است به دنبال نمایندگی مجاز فروش قرص ماشین ظرفشویی بگردید و سپس اقدام به خرید قرص نمایید؛ در غیر اینصورت با این مشکل مجددا روبرو خواهید شد.

2. اعمال تنظیمات مناسب

در داخل جعبه ماشین ظرفشویی شما یک دفترچه کاغذی وجود دارد که تمام نکات بسیار مهم درون آن برای شما مشتریان گرامی نوشته شده است و برای آنکه بتوانید بهترین نتیجه را با استفاده از ماشین ظرفشویی بدست بیاورید، نیاز به مطالعه این دفترچه دارید. از این رو برای رفع مشکل کدر شدن ماشین ظرفشویی از طریق اعمال تنظیمات مناسب باید اقدام به مطالعه این دفترچه نمایید.

3. سرویس به موقع ماشین ظرفشویی

اگر با استفاده از دو مورد بالا موفق به رفع این مشکل نشدید، طبیعتا باید به‌صورت فنی این مشکل مورد عیب یابی و بازبینی تعمیرکار ماشین ظرفشویی قرار بگیرد تا این مشکل به‌صورت اصولی مورد تعمیر قرار گیرد. از این رو توصیه می کنیم در صورت نداشتن دانش فنی و تعمیرات این دستگاه، با مجموعه آریابهکار تماس حاصل نمایید تا با اعزام تکنسین به محل مدنظر شما، این مشکل به‌صورت تخصصی تعمیر شود و نیازی به تعویض قطعه نداشته باشید. جهت تماس با کارشناسان ما می توانید از طریق شماره مرکزی 02145437 اقدام کنید.

امتیاز post

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
بازگشت
تماس ۰۲۱۴۵۴۳۷
واتساپ آریابهکار
تلگرام
موبایل: 09190111214