skip to Main Content

در طول زمان با استفاده مداوم از ماشین ظرفشویی بوش ممکن است با موارد مختلفی روبرو شوید که برای شما جای سؤال داشته باشند! برای مثال چندین سال پس از استفاده از ماشین ظرفشویی بوش ممکن است با جرم گرفتن ماشین ظرفشویی بوش روبرو شوید که شاید تاکنون با چنین مشکلی روبرو نشده باشید! از این رو در این مواقع باید چه کرد؟ بهترین راهکاری که می توان آنرا اتخاذ کرد، جرم گیری ماشین ظرفشویی بوش است. اما چگونه ماشین ظرفشویی بوش را جرم گیری کنیم؟

اگر دانش لازم و کافی برای جرم گیری ماشین ظرفشویی بوش ندارید و قصد دارید این پروسه را خودتان انجام دهید، در ادامه این مقاله از سری مقالات تعمیرات ظرفشویی بوش به‌صورت کامل و دقیق با جرم گیری ماشین ظرفشویی بوش آشنا خواهید شد تا به بهترین شکل ممکن این پروسه را انجام دهید.

روش های جرم گیری ماشین ظرفشویی بوش

روش های جرم گیری ماشین ظرفشویی بوش

برای جرم گیری ماشین ظرفشویی بوش، باید به اطلاع شما برسانیم که روش های مختلفی وجود دارند که با استفاده از این روش های مختلف می توانید اقدام به جرم گیری کنید. اما هر روشی را ما به شما پیشنهاد نمی کنیم و صرفا روش هایی را انجام دهید که منطقی هستند! با این وجود در ادامه قصد داریم با برخی از روش های خانگی جرم گیری ماشین ظرفشویی بوش شما را آشنا سازیم که عبارتند از:

1. جرم گیری ماشین ظرفشویی بوش با جوش شیرین

جوش شیرین به دلیل خاصیت قلیایی خود به عنوان جرم گیر ملایم و همچنین ضدعفونی کننده عمل می کند و قادر است ماشین ظرفشویی بوش را از وجود قارچ ها و کپک هایی که در نتیجه رطوبت به وجود می آیند، پاک سازی کند. بنابراین شما می توانید با بیرون آوردن سبدها یا طبقات، محلول آب داغ را درون بطری اسپری بریزید و آن را بر روی مناطقی که قصد جرم زدایی دارید پاشیده، سپس جوش شیرین را بر روی آن ها پخش کنید و با استفاده از برس نرم یا مسواک، به آرامی رسوبات را تمیز نمایید.

استفاده از جوش شیرین نه تنها در حذف رسوبات و ضدعفونی کردن ماشین ظرفشویی بوش مؤثر است، بلکه به از بین بردن بوهای ناخوشایند نیز کمک می کند. پس از اتمام تمیزکاری، با اجرای یک چرخه شستشوی معمولی، می توانید در از بین رفتن کامل رسوبات و باقی مانده های جرم گیری اطمینان حاصل کنید.

2. جرم گیری ماشین ظرفشویی بوش با سرکه سفید

سرکه سفید، به عنوان یک ماده اسیدی با کاربردهای فراوان، در حذف جرم و رسوبات از ماشین ظرفشویی بوش بسیار مؤثر است، حتی اگر ساختاری از فولاد ضد زنگ داشته باشد. استفاده از سرکه سفید به پاکیزگی شلنگ تخلیه و حذف جرم های جمع شده در آن کمک شایانی می کند. همچنین یک روش توصیه شده این است که یک فنجان سرکه سفید را درون سبد بالایی ماشین ظرفشویی بوش قرار داده و سپس دستگاه را بر روی حالت شستشوی معمولی اجرا کنید.

سرکه سفید نه تنها رسوبات آب را می زداید، بلکه توانایی حذف چربی های احتمالی را نیز دارد. بنابراین با خیالی آسوده می توانید از این روش استفاده کنید.

چرا باید ظرفشویی بوش را تمیز کنیم؟

استفاده از ماشین ظرفشویی بوش، بدون شک نقش مهمی در تسهیل امور خانه داری بسیاری از خانواده ها ایفا می کند. این دستگاه با بهینه‌سازی فرآیند شستشو، به کاهش زمان مورد نیاز برای پاکیزگی ظروف نسبت به شیوه های سنتی کمک می نماید. با این حال نادیده گرفتن تمیزکاری منظم ماشین ظرفشویی بوش می تواند منجر به تجمع باقیمانده های غذایی و رسوبات آهکی شود که این مسئله، زمینه ساز رشد باکتری ها و کپک ها می شود و می تواند سلامت شما و اعضای خانواده شما را به خطر بیندازد.

از این رو برای حفظ سطح بهداشت ظروف و پیشگیری از آلودگی ها، همچنین محافظت از سلامتی خانواده، می بایست قطعات ماشین ظرفشویی بوش را به طور منظم تمیز کرده و مانع رشد انواع باکتری و… شوید.

جرم گیری ماشین ظرفشویی بوش

بی توجهی به نگهداری و مراقبت از ماشین ظرفشویی بوش ممکن است عمر مفید آن را به شدت کاهش دهد! از این رو با صرف اندکی زمان برای جرم گیری و نگهداری منظم، می توان اطمینان حاصل کرد که ماشین ظرفشویی بوش برای سال های بسیاری عملکرد بی نقصی خواهد داشت. اما سختی آب می تواند به انواع وسایل خانگی که با آب در ارتباط هستند آسیب برساند و ماشین ظرفشویی بوش نیز از این قضیه مستثنی نیست.

جرم گیری ماشین ظرفشویی بوش

بنابراین لکه های آب بر روی ظروف شیشه ای و بلورین می تواند نشانه ای از نیاز به جرم گیری ماشین ظرفشویی بوش باشد. همچنین در فرایند تصفیه آب و هنگام عبور آن از لوله ها، بخشی از املاح مانند منیزیم و کلسیم حذف می شوند. با این وجود در صورت بالا بودن میزان این املاح، رسوبات گچی و آهکی در وسایلی مانند ماشین های لباسشویی و ظرفشویی بوش باقی می مانند که در طولانی مدت بر کارایی آن ها تأثیر منفی خواهد گذاشت.

لازم به ذکر است که نخستین نشانه های تجمع رسوب، بروز لکه های آب و کدورت لیوان ها و ظروف شیشه ای پس از شست وشو است. علاوه بر این، مواد شوینده در آب با سختی بالا به خوبی کف نمی کنند و نمی توانند به طور مؤثر عمل کنند.

مقالات مرتبط: علت گرم نشدن آب ماشین ظرفشویی بوش

بهترین زمان برای جرم گیری ماشین ظرفشویی بوش

اگر ظروفی برای مدتی در ماشین ظرفشویی بوش رها شوند، این امر ممکن است منجر به تجمع باکتری ها و ایجاد جرم گردد. در صورت مشاهده بوی ناخوشایند یا رسوب در دستگاه، تمیزکاری و از بین بردن جرم های ماشین ظرفشویی بوش باید در اسرع زمان صورت گیرد. از این رو برای پیشگیری از ایجاد بوی بد، شما باید از ماندن طولانی مدت ظروف کثیف و مواد غذایی در داخل دستگاه جلوگیری کنید.

علاوه بر آن باقیمانده های مواد غذایی که از ظروف جدا شده و ممکن است در قسمت هایی از بدنه، اتصالات، یا لوله های تخلیه دستگاه گیر کرده باشند، نیز می توانند به افت کیفیت شستشو و بهداشت ظروف منجر شوند. بنابراین اهمیت دارد که روشی مناسب برای جرم گیری ماشین ظرفشویی بوش خود، اقدام کنید تا چنین مشکلاتی رفع شوند و نیازی به تعمیرات ماشین ظرفشویی بوش نداشته باشید.

5/5 - (1 امتیاز)

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
بازگشت
تماس ۰۲۱۴۵۴۳۷
واتساپ آریابهکار
تلگرام
موبایل: 09190111214