skip to Main Content

یکی از مطرح ترین مایکروفرهای موجود در بازار کشور، ماکروفر بوش می‌باشد که از کیفیت بالایی برخوردار است و می‌توانید از این ماکروفر برای مصارف روزانه خود استفاده نمایید. اما برای استفاده از این دستگاه باید راهنمای استفاده از ماکروفر بوش را مطالعه کنید تا نیازی به تعمیرات ماکروفر بوش نداشته باشید. با این وجود بهتر است سری به دفترچه راهنمای مایکروفر توکار بوش نیز بیندازید تا این نکات را مطالعه و بررسی کنید. در این گزارش از آریابهکار سعی داریم تا برخی از این نکات را به‌صورت کامل توضیح دهیم.

نحوه نصب ماکروفر بوش

با خرید ماکروفر بوش، اگر نگاهی به داخل جعبه دستگاه بیندازید متوجه دفترچه راهنمای فارسی محصولات بوش خواهید شد که در این دفترچه تمام نکاتی که باید توسط مصرف کننده رعایت شوند، به‌صورت مرحله به مرحله آورده شده اند. از این رو توصیه‌ای که برای شما داریم این است که اولویت شما دفترچه راهنمای فارسی فر برقی بوش باشد تا دستگاه شما خراب نشود. با این وجود اگر به تازگی ماکروفر را به تازگی خریداری کرده اید، اجازه دهید نصب ماکروفر بوش توسط نمایندگی بوش انجام شود.

پس از آنکه نصب اولیه انجام شد، باید ماکروفر را به‌درستی در جای مناسب قرار دهید تا آسیبی به آن وارد نشود. اما برای جایگذاری صحیح ماکروفر بوش باید چه نکاتی را رعایت کنیم؟ در ادامه نکات مهمی را در این زمینه گردآوری کرده ایم که می‌توانید از آنها استفاده کنید:

  1. محل قرار گیری ماکروفر بوش باید محیطی صاف به دور از رطوبت و وسایل گرمازا باشد.
  2. بهترین مکان برای نصب ماکروفر بوش، بالای کابینت است.
  3. ماکروفر را بر روی سطوح لغزنده قرار ندهید.
  4. پریز جداگانه‌ای فقط برای مصرف ماکروفر در نظر بگیرید.
  5. فاصله مناسبی میان ماکروفر و تمامی دستگاه‌ها و دیوارها داشته باشد.
  6. به دور از دسترس کودکان قرار گیرد.

نصب ماکروفر بوش

ظرف مناسب ماکروفر بوش

ماکروفر بوش جزء یکی از دستگاه‌های پر مصرف در طول روز است و در این بین امکان دارد برای مصرف کنندگان این سؤال مطرح شود که چه نوع ظروفی برای مصارف در ماکروفر قابل استفاده است؟ آیا هر ظرفی را می‌توان در ماکروفر استفاده نمود؟ لازم به ذکر است که نمی‌توان از هر ظروفی در ماکروفر استفاده نمود؛ چرا که سبب وارد شدن آسیب‌های متعددی به دستگاه می‌شود. در ادامه به برخی از ظروف مناسبی اشاره کرده ایم و می‌توانید از آنها درون ماکروفر بوش استفاده کنید:

  • ظرف‌های شیشه‌ای
  • کیسه‌های پخت
  • ظروف سیلیکونی
  • ظرف‌های آرکوپال
  • ظروف مخصوص مایکروفر
  • ظروف پلاستیکی مخصوص

توجه: به هیچ عنوان از ظرف یا قطعات آلومینیومی در ماکروفر استفاده نکنید؛ چرا که امواج را به دلیل جنسی که دارند، از خود عبور نمی‌دهند و امواج را تماما به خود دستگاه باز می‌گرداند و همین موضوع می‌تواند باعث جرقه زدن مایکروفر شود.

همچنین بخوانید: تعمیرات ماکروفر پاناسونیک

تنظیم ساعت ماکروفر بوش

اگر برای اولین بار است که می‌خواهید از ماکروفر بوش استفاده کنید، لازم به ذکر است که باید ساعت دستگاه را تنظیم کنید. از این رو تنظیم ساعت مایکروفر بوش، یک نکته مهم و ضروری می‌باشد که باید آنرا انجام دهید. اما چگونه ساعت دستگاه را تنظیم کنیم؟ در ادامه این گزارش با نحوه تنظیم ساعت ماکروفر بوش آشنا شده اید:

  1. در ابتدا دکمه Clock/Timer را بفشارید.
  2. سپس در روی صفحه نمایشگر 00:00 نمایش داده می‌شود و سپس تنظیمات 12 ساعته یا 24 ساعته را خواهید دید.
  3. قالب ساعت 12/24 ساعته را می‌توانید به دلخواه انتخاب کنید.
  4. در مرحله بعدی، باید از طریق کلید ولوم اقدام به تنظم ساعت و دقیقه نمایید.
  5. پس از انجام مراحل مذکور، جهت تایید تنظیمات باید دکمه Start را بفشارید.
  6. هم اکنون ماکروفر بوش آماده استفاده است.

توجه: در صورت قطع ناگهانی برق، باید مجددا ساعت مایکروویو بوش را تنظیم کنید.

برنامه یخ زدایی ماکروفر بوش

یکی از قابلیت‌های کلیدی ماکروفر بوش برای شما عزیزان، برنامه یخ زدایی ماکروفر بوش می‌باشد که می‌توانید از این طریق گوشت و مرغ و هر گونه غذای منجمد را به دمای اتاق تغییر دهید و دیگر همانند سابق نیازی نداشته باشید که چند ساعتی بسته منجمد را بیرون از یخچال قرار دهید تا تغییر دما دهد. از این رو در ابتدا بسته منجمد را از یخچال خارج کنید و با استفاده از یک چاقو، پلاستیک بیرونی آنرا خارج نمایید و محتویات داخل کیسه را درون ظرف مناسب ماکروفر بوش قرار دهید.

ماکروفر را به برق متصل کنید و ظرف را درون آن قرار دهید. برای استفاده از برنامه یخ زدایی ماکروفر بوش، باید دکمه Defrost را بفشارید تا در طی چند ثانیه فرآیند یخ زدایی انجام شود. هم اکنون مواد غذایی مورد نیاز شما در کسری از زمان یخ زدایی شد. برای اطلاعات بیشتر نیز می توانید به دفترچه راهنمای استفاده از ماکروفر بوش مراجعه کنید. با این وجود در ادامه نیز این مراحل را به‌صورت مرحله به مرحله ذکر کرده ایم:

  1. برنامه یخ زدایی ماکروفر بوش به وسیله دکمه Time Defrost و Weight Defrost به منظور تعیین زمان و وزن انجام می‌شود.
  2. در هنگام فشردن گزینه Time Defrost، بر روی نمایشگر ماکروفر بوش عدد 00:00 را خواهید دید که از این طریق می‌توانید بازه زمانی مدنظرتان را انتخاب کنید.
  3. سپس با فشردن Weight Defrost، وزن مواد غذایی را می‌توانید مشخص کنید.
  4. اینک شما زمان و وزن مواد غذایی را مشخص کرده اید و صرفا از طریق دکمه Start می‌توانید این برنامه را آغاز کنید.

یخ زدایی ماکروفر بوش

معرفی دکمه‌های ماکروفر بوش

قاعدتا هر یک از دکمه‌های تعبیه شده بر روی ماکروفر بوش کارایی و عملکرد خاص خود را دارند که به منظور استفاده درست از دستگاه لازم است با تمامی آن‌ها آشنایی کامل داشته باشید. از این رو بهتر است دفترچه راهنمای ماکروفر بوش را به طور کامل مطالعه نمایید. با این حال در این گزارش سعی داریم تا کارایی هر دکمه را برای شما شرح دهیم.

دکمه‌های ماکروفر بوشمعرفی قابلیت دکمه ها
Defrostیخ زدایی کردن مواد غذایی یخ زده
Stop/Startشروع یا توقف کلی برنامه‌ها
ولوم چرخشیتنظیم زمان پخت
Grillبرای گریل کردن مواد غذایی
Microگرم کردن مواد غذایی
Combiگزینه مناسب پخت‌های ترکیبی
Crispyترد کردن مواد غذایی
On/Offروشن و خاموش کردن ماکروفر بوش
90, 180, 360, 600, 900تعیین درجه پخت غذا

نحوه پخت پیتزا در ماکروفر بوش

زمانیکه می‌خواهیم پیتزا آماده کنیم، فورا به یاد فرهای صنعتی یا حتی فرهای خانگی می‌افتیم و بر این باور هستیم که نمی‌توانیم از دستگاه‌های دیگر برای این موضوع استفاده کنیم. این در حالی است که اگر راهنمای استفاده از ماکروفر بوش را مطالعه کنید، متوجه این خواهید شد که یکی از قابلیت‌های کلیدی ماکروفر شما، پخت و تهیه پیتزا می‌باشد. از این رو می‌توانید با خیالی آسوده اقدام به پخت پیتزا در ماکروفر بوش نمایید. اما چگونه؟ در ادامه به‌صورت کامل توضیح داده ایم:

  1. تعداد زیادی از ماکروفرهای بوش که در بازار کشور هستند، دارای دکمه Pizza می‌باشند که با انتخاب این دکمه می‌توانید اقدام به پخت پیتزا کنید.
  2. اگر این دکمه را بر روی ماکروفر دیدید، مواد اولیه پیتزای مدنظر را آماده و بر روی ظرف مناسب قرار دهید.
  3. زمانیکه شما دکمه Pizza را می‌فشارید، المنت‌های موجود در بالا و پایین ماکروفر روشن می‌شوند.
  4. پس از اتمام این فرایند اولیه، ظرف را درون ماکروفر قرار دهید و درب آنرا ببندید.
  5. دکمه پاور لول (Power Level) را که صرف قدرت ماکروفر می‌باشد را انتخاب نمایید و آنرا روی 60 درصد قرار دهید.
  6. اینک فرایند پخت پیتزا شروع خواهد شد و باید تا انتها صبر کنید تا این فرایند به اتمام برسد.

همچنین بخوانید: تعمیر ماکروفر ناسیونال

چگونگی پخت کیک در ماکروفر بوش

یکی دیگر از قابلیت‌های کاربردی ماکروفر بوش شما، پخت کیک می‌باشد که پخت کیک در این دستگاه بسیار ساده و آسان می‌باشد و نیازی به فر گازها ندارید؛ هر چند نتیجه 100% مشابه نخواهد بود، اما قابل قبول می‌باشد و می‌توانید با خیالی راحت از مایکروفر بوش استفاده نمایید. اما چگونه با ماکروفر، کیک بپزیم؟ در ادامه گزارش راهنمای استفاده از ماکروفر بوش نیز شما را با نحوه پخت کیک آشنا کرده ایم:

  1. کیک دلخواه خود را با مواد اولیه آماده مدنظرتان آماده کنید.
  2. 5-7 دقیقه به اتمام آماده‌سازی اولیه مواد، ماکروفر را باید گرم نمایید که برای گرم کردن آن نیز می‌بایست دکمه Preheat را بفشارید.
  3. مواد کیک را درون ظرف مناسب کیک و ماکروفر بریزید و سپس آنرا بر روی سه‌پایه فلزی درون ماکروفر قرار دهید.
  4. با توجه به وزن و حجم کیک، قدرت و زمان مدنظرتان را انتخاب نمایید و گزینه Start را بفشارید تا مایکروفر روشن شود.
  5. پس از گذشت بازه زمان مشخص، کیک شما آماده میل می‌باشد.

جهت انتخاب دما و قدرت مناس پخت کیک می‌توانید دفترچه راهنمای استفاده از ماکروفر بوش را مطالعه کنید تا به برحسب کیک مدنظرتان به گزینه بهتری برسید.

همچنین بخوانید: تعمیر ماکروفر ویرپول

راهنمای استفاده از ماکروفر بوش؛ پخت ماهی

همانگونه که مطلع هستید، سرخ کردن ماهی کار ساده‌ای نیست و ممکن است در حین سرخ کردن آن، به میزان قابل توجهی روغن به اطراف ماهی تابه پرتاب شود و از این رو پس از پخت کامل ماهی باید زمان زیادی را صرف تمیز کردن صفحه گاز نمایید. اما راه حل دیگری نیز دارید و آن هم استفاده از ماکروفر بوش می‌باشد! از این رو توصیه‌ای که برای شما داریم در ابتدا دفترچه راهنمای استفاده از ماکروفر بوش را مطالعه کنید تا با نحوه پخت ماهی برحسب مدل دستگاه آشنا شوید.

اما اگر به هر دلیلی به این دفترچه دسترسی ندارید، ما در ادامه شما را با نحوه صحیح و اصولی پخت ماهی در ماکروفر بوش آشنا خواهیم ساخت:

  1. برای پخت ماهی در ماکروفر بوش، در ابتدا می‌بایست ماهی را مزه دار کنید.
  2. پس از مزه دار کردن آن، بر روی ظرف مناسب قرار دهید و داخل ماکروفر قرار دهید.
  3. اینک درب دستگاه را ببندید و به برق متصل کنید.
  4. در طی بازه 3-5 دقیقه‌ای ماکروفر را روشن کنید و اجازه دهید تا فرایند پخت انجام شود.
  5. هم اکنون شما موفق به پخت ماهی در ماکروفر شدید.

راهنمای استفاده از مایکروفر بوش

علت بوی بد ماکروفر بوش

به طور کلی به دلیل پخت و پز غذاهای دریایی، ماکروفر بوی بدی به خود خواهد گرفت و با هر بار روشن کردن دستگاه و یا باز کردن درب آن، متوجه بوی مشابه‌ای خواهید شد که می‌تواند آزار دهنده واقع شود. با این وجود توصیه می‌کنیم پس از هر بار پخت غذاهای دریایی مانند میگو و ماهی، ماکروفر را بصورت کامل تمیز کنید و اجازه ندهید فرایند پاکسازی و تمیز کردن آن به روزها و هفته‌های بعدی موکول شود. برای تمیز کردن ماکروفر بوش نیز می‌توانید از یکسری محلول‌ها استفاده نمایید.

از این رو در ابتدا توصیه می کنیم دفترچه راهنمای استفاده از ماکروفر بوش را مطالعه کنید و دستورالعمل هایی که در این زمینه پیشنهاد شده اند را انجام دهید.

آموزش تمیز کردن ماکروفر بوش

اگر به دنبال تمیز کردن ماکروفر بوش از طریق محلول‌های مختلف و کار آمد هستید، جای نگرانی ندارد و می‌توانید از آنها در یک چارچوب مناسب و از پیش تعیین شده استفاده کنید. بطور کلی ما تعدادی از این روش‌ها را طبق نظر تکنسین‌ها جمع آوری کرده ایم که می‌توانید از طریق این روش ها، اقدام به تمیز کردن مایکروویو خود نمایید.

1. محلول سرکه و آب

  1. در ابتدا لازم است 2 فنجان آب را با 2 قاشق سوپ خوری سرکه ترکیب کنید و درون ماکروفر قرار دهید.
  2. ماکروفر را به مدت 2 الی 3 قیقه روشن کنید و اجازه دهید محلول به خوبی بخار کند.
  3. بعد از اتمام زمان مشخص شده، تا 5 دقیقه به هیچ عنوان درب ماکروفر را باز نکنید.
  4. سپس درب را باز کرده و محیط را با یک دستمال به خوبی پاک نمایید.

2. محلول آب و لیمو

  1. در ابتدا آب 2 الی 3 لیمو را گرفته و با مقداری آب ترکیب نمایید.
  2. محلول ترکیب شده را درون ظروف مخصوص ماکروفر ریخته و به مدت 2 الی 3 دقیقه در ماکروفر گذاشته و دستگاه را روشن کنید.
  3. اجازه دهید محلول به خوبی درون دستگاه بخار کند و این بخار بر روی دیواره‌های داخلی بنشیند.
  4. پس از اتمام زمان داده شده تا 5 دقیقه ماکروفر را روشن نکنید و اجازه دهید بخار به خوبی بر روی دیواره‌ها بنشیند.
  5. سپس به وسیله یک اسکاج نرم، محیط داخلی را به خوبی پاک کنید.

همچنین بخوانید: تعمیرات ماکروفر دلونگی

نکات راهنمای استفاده از ماکروفر بوش

معمولا استفاده غیر اصولی از هر وسیله برقی خانگی، امکان دارد سبب آسیب دیدن آن وسیله شود. ماکروفر بوش نیز از این موضوع مستثنا نیست و باید برای استفاده از آن حتما دفترچه راهنمای استفاده از ماکروفر بوش را مطالعه کنید تا تمام جوانبی که باید در حین استفاده از آنرا رعایت کنید، مطلع شوید. از این رو توصیه‌ای که برای شما داریم این است که حتما دفترچه راهنمای استفاده از ماکروفر بوش را با دقت کافی مطالعه کنید.

با این وجود جهت سولت شما نیز در ادامه این بخش شما را با تعدادی از این نکات آشنا ساخته ایم که حتما در حین استفاده از ماکروفرها باید آنها را رعایت کنید. این نکات عبارتند از:

  1. ماکروفر را به دور از رطوبت و وسایل گرمازا نگه دارید.
  2. از وارد شدن هر گونه ضربه به دستگاه به‌طور جد خودداری فرمایید.
  3. از فشردن دکمه‌های پنل ماکروفر بوش با اجسام تیز و دست خیس بپرهیزید.
  4. برای داغ کردن انواع مایعات از جمله شیر در ماکروفر بپرهیزید.
  5. برای آب‌پز کردن تخم مرغ از ماکروفر استفاده نکنید.
  6. سینی ماکروفر بوش را به هیچ عنوان با دست نچرخانید.
  7. درب ماکروفر بوش را به آرامی باز و بسته نمایید.
  8. هنگام استفاده از ماکروفر بوش، محدودیت‌های وزنی را در نظر داشته باشید.
  9. طبق دفترچه راهنمای استفاده از ماکروفر بوش، به هیچ عنوان ماکروفر را خالی روشن نکنید.
  10. هنگامی که کار شما با دستگاه به اتمام رسید، آن را از برق بکشید.
  11. دستگاه را در محیطی مناسب با رعایت فاصله‌های مذکور، قرار دهید.
  12. در ساعات اوج مصرف برق، از ماکروفر استفاده ننمایید.
  13. هنگام داغ کردن مواد غذایی، حتما از درپوش مناسب استفاده کنید.

همچنین بخوانید: تعمیرات ماکروفر زیمنس

تعمیرگاه تخصصی تعمیر ماکروفر بوش

آریابهکار به عنوان مرکز تخصصی تعمیر ماکروفر بوش، با بیش از 30 سال سابقه تعمیرات به همراه تیم تکنسین مجرب همواره آماده تعمیر تمامی خرابی‌های پیش آمده برای مایکروویو بوش شما با 90 روز گارانتی شرکتی می‌باشد. از این رو اگر هر گونه خرابی در خصوص دستگاه شما رخ داده است، می‌توانید یا با تیم پشتیبانی ما تماس بگیرید و مشکل را جویا شوید و یا اینکه بصورت حضوری به شعب ما مراجعه نمایید تا مشکل شما در اسرع وقت بررسی و تعمیر شود.

آدرس شعب آریابهکار

  • شعبه نارمک: خیابان دکتر آیت، پایین تر از چهار راه تلفن خانه، نرسیده به خیابان دماوند، شماره ۶۸ ، واحد اول.
5/5 - (1 امتیاز)

This Post Has 2 Comments

  1. با سلام. مایکروفر ما دقیقا مشابه اون عکسی که توی پیج هست. این اصلا دکمه defrost نداره. !!!! دکمه پی ( پروگرم ) داره از یک تا نه. لطفا بگید کدوم برنامه یخ زدایی ه

    1. با سلام. لطفا با بخش مشاوره ما در تماس باشد و مدل دستگاه خود را به آنان اعلام نمایید تا تمامی راهنمایی های لازم را در اختیار شما قرار دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
بازگشت
تماس ۰۲۱۴۵۴۳۷
واتساپ آریابهکار
تلگرام
موبایل: 09190111214